Mä kärsin tästä kuumuudesta niin, että mua enää vaan itkettää...

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
.
Alkuperäinen kirjoittaja Meidän koira:
Onko teillä pöytätuuletinmahdollisuus töissä? Ota limppapulloon vettä, laita ennen töihinlähtöä pakastimeen, anna vaikka jäätyä -kuumimpaan aikaan on jo sulanut ja ON KYLMÄÄ. Jokaisessa työpaikassa pitäisi olla sosiaaliset tilat ja mahdollisuus käydä esim. suihkussa. Työantajalle voi jutella, jos työpaikan lämpötila nousee liian kuumaksi -hänen tehtävänsä on tehdä työoloista siedettävät -esim. hankkia tuulettimia. Jos ei reagoi, puhu työterveyshuoltoon. Kosteuspyyhkeet on hyviä myös, tuli nyt viikonloppuna testattua kuumissa häissä...
Työpaikalla sisälämpötila +30 mikä tarkoittaa sitä, että tunnissa saa pitää 15 minuutin tauon. Tässä kuumuudessa ei vaan tunnu auttavan vaikka voi olla 15 minuuttia tekemättä mitään. Kesken työpäivän ei suihkuun voi mennä. Pöytätuuletin on mutta tässä kuumuudessa tarvittaisiin jo lentokoneen propelli =D
 
cora
Ei tää kyllä helppoa ole kenellekään kokoon katsomatta. Itse olen hoikka ja viikolla 30 raskaana, pari tuntia sitten meinasin saada paniikkikohtauksen, kun tuntui, ettei näin kuumassa pysty hengittää. Me asumme onneksi rivitalossa, jonka etupiha (julkinen) on varjoisa. Koko naapurusto muuttanut pihalle, varjossa vilteillä löhöily piristää. Ruokahetketkin sujuu paremmin ulkona.
Äsken lähdettiin ihan varta vasten Prismaan viilentymään ;D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Epäinhimilliset olosuhteet työntekoon.
Miten ne ihmiset siellä etelänmailla jaksaa tehdä töitä? :eek:
Eikös niillä ole sentään siesta. Sopisi tännekin helteillä.
Harvat siellä enää siestaa pitää, ainakaan Espanjassa. Turistirannoilla ei ole kannattavaa pitää siestaa vaan töitä painetaan aamusta iltaan. Kyllähän täällä kuuma on ja minä joudun jakamaan päiväpostia tuolla kuumuudessa maanantaista perjantaihin ja vielä oman piirin lisäksi piiriä, joka sisältää melkein 40 juoksurappua, että repikää siitä. Niin ja olen vielä raskaana rv22 menossa.
 
kilu
Kylmä juoma ja -suihku vain kuumentavat oloa, koska kroppa alkaa tuottamaan lisää lämpöä kylmää saadessaan. Kuumaa kuppiin ja lämpimään suihkuun.

Kasteltu t-paita ja märkä kangaspala päässä helpottavat.
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja kilu:
Kylmä juoma ja -suihku vain kuumentavat oloa, koska kroppa alkaa tuottamaan lisää lämpöä kylmää saadessaan. Kuumaa kuppiin ja lämpimään suihkuun.

Kasteltu t-paita ja märkä kangaspala päässä helpottavat.
Mahtais ne töissä katsoa pitkään kun olisi siellä märässä t-paidassa ja rätti päässä =D
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja kilu:
Kylmä juoma ja -suihku vain kuumentavat oloa, koska kroppa alkaa tuottamaan lisää lämpöä kylmää saadessaan. Kuumaa kuppiin ja lämpimään suihkuun.

Kasteltu t-paita ja märkä kangaspala päässä helpottavat.
Mahtais ne töissä katsoa pitkään kun olisi siellä märässä t-paidassa ja rätti päässä =D
Ehkä työpaikoilla täytyisi pitää "märkä T-paita päivä" :)
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja kilu:
Kylmä juoma ja -suihku vain kuumentavat oloa, koska kroppa alkaa tuottamaan lisää lämpöä kylmää saadessaan. Kuumaa kuppiin ja lämpimään suihkuun.

Kasteltu t-paita ja märkä kangaspala päässä helpottavat.
Mahtais ne töissä katsoa pitkään kun olisi siellä märässä t-paidassa ja rätti päässä =D
Ehkä työpaikoilla täytyisi pitää "märkä T-paita päivä" :)
Tai oikein kisa =D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Epäinhimilliset olosuhteet työntekoon.
Miten ne ihmiset siellä etelänmailla jaksaa tehdä töitä? :eek:
Eikös niillä ole sentään siesta. Sopisi tännekin helteillä.
Harvat siellä enää siestaa pitää, ainakaan Espanjassa. Turistirannoilla ei ole kannattavaa pitää siestaa vaan töitä painetaan aamusta iltaan. Kyllähän täällä kuuma on ja minä joudun jakamaan päiväpostia tuolla kuumuudessa maanantaista perjantaihin ja vielä oman piirin lisäksi piiriä, joka sisältää melkein 40 juoksurappua, että repikää siitä. Niin ja olen vielä raskaana rv22 menossa.
Espanjassa on muutakin kuin turistirannikko. Kyllä täällä meillä on kaikki kiinni siestan ajan, avaavat illalla sitten uudestaan. Ja elokuussa kun täällä on oikeasti kuuma ja loma-aika, niin pitävät (muut kuin ruokakaupat) joko kokonaan kiinni tai vain aamupäivän auki.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja kilu:
Kylmä juoma ja -suihku vain kuumentavat oloa, koska kroppa alkaa tuottamaan lisää lämpöä kylmää saadessaan. Kuumaa kuppiin ja lämpimään suihkuun.

Kasteltu t-paita ja märkä kangaspala päässä helpottavat.
Mahtais ne töissä katsoa pitkään kun olisi siellä märässä t-paidassa ja rätti päässä =D
Ehkä työpaikoilla täytyisi pitää "märkä T-paita päivä" :)
Tai oikein kisa =D
=D Näyttäis tosi vakuuttavalta ku vaatekaupan työntekijä seisois tiskin takana puhaltimen vieressä märässä t-paidassa... Toisaalta se vois vetää kauppaan enemmän miesasiakkaita B)

 

Yhteistyössä