Mä ihmettelen, että varmaan puolet 2000-luvulla syntyneiden lasten vanhemmista ei vieläkään osaa merkitä lapsensa hetua oikein

Välillä näkee ihan ihmeellisiä väännöksiä kuten 010101-A0101; 010101-A101; tai 010101A-0101. Anteeksi jos osui, mutta onko hankalaa muistaa että se viiva kuuluu vain 1900-luvulla syntyneille...
 
Se viiva voi tulla sinne ihan jostain selkäytimestä. Itse kyllä muistan hyvin nuo tunnukset enkä ole törmännyt noihin "viritelmiin". Tosin en ole missään sellaisessa tilanteessa ollutkaan, jossa minun pitäisi tietää toisen henk.tunnus (siis töissä esim).
 
vieras
aivan juuri kuin sanoit, sitä on vaikea muistaa.
Mä olen kirjoittanut hetu:n viivalla niin kauan, että lähes poikkeuksetta
rakennan kahden nuorimman hetin niin että siinä on ensin viiva, ja sit
vetäsen " ainiin " ja / \ sen viivan molemmin puolin :)

 
pöö
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Välillä näkee ihan ihmeellisiä väännöksiä kuten 010101-A0101; 010101-A101; tai 010101A-0101. Anteeksi jos osui, mutta onko hankalaa muistaa että se viiva kuuluu vain 1900-luvulla syntyneille...
MIKÄ VIIVA?

Mä taas ihmettelen, että varmaan puoletkaan 2000-luvulla syntyneiden lasten vanhemmista ei vieläkään tajua, että heillä itsellään on MIINUSMERRKI hetussaan, ei viiva...

Buahahaha!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Välillä näkee ihan ihmeellisiä väännöksiä kuten 010101-A0101; 010101-A101; tai 010101A-0101. Anteeksi jos osui, mutta onko hankalaa muistaa että se viiva kuuluu vain 1900-luvulla syntyneille...
MIKÄ VIIVA?

Mä taas ihmettelen, että varmaan puoletkaan 2000-luvulla syntyneiden lasten vanhemmista ei vieläkään tajua, että heillä itsellään on MIINUSMERRKI hetussaan, ei viiva...

Buahahaha!
Aijaa. Mä oon ainakin AINA sanonut esim. lekurille soittaessani sosiaaliturvatunnukseni muodossa yksi yksi nolla yksi VIIVA yksi yksi yksi A. Enpä ole kuullut kenenkään puhuvan miinusmerkistä...
 
poikia3
ja mulle toi on ollut päivän selvää, tietojärjestelmien parissa kun työskentelee. Enkä ole nähnyt kenenkään niitä kirjoittavan väärin, mutten ole monen nähnytkään hetuja kirjoittavan.
 
vieras
btw, mistä sä ton puolet repäsit? onko jotain ihan perää väitteessäsi..?
Joo, onhan se outoa jos vanhemmat ei osaa kirjoittaa lapsensa hetua oikein, mutta onko se sulle joku ongelma? ilmeisesti. kaikkee tekin jaksatte miettiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Välillä näkee ihan ihmeellisiä väännöksiä kuten 010101-A0101; 010101-A101; tai 010101A-0101. Anteeksi jos osui, mutta onko hankalaa muistaa että se viiva kuuluu vain 1900-luvulla syntyneille...
MIKÄ VIIVA?

Mä taas ihmettelen, että varmaan puoletkaan 2000-luvulla syntyneiden lasten vanhemmista ei vieläkään tajua, että heillä itsellään on MIINUSMERRKI hetussaan, ei viiva...

Buahahaha!
mun tuli sama mieleen. se on miinusmerkki eikä viiva. ja mä osaan lasteni sekä miehenikin hetun aivan ulkoa. ei tarvi viritellä
 

Yhteistyössä