Mä ihmettelen, että varmaan puolet 2000-luvulla syntyneiden lasten vanhemmista ei vieläkään osaa merkitä lapsensa hetua oikein

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja TULKINNANVARAINEN:
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Välillä näkee ihan ihmeellisiä väännöksiä kuten 010101-A0101; 010101-A101; tai 010101A-0101. Anteeksi jos osui, mutta onko hankalaa muistaa että se viiva kuuluu vain 1900-luvulla syntyneille...
MIKÄ VIIVA?

Mä taas ihmettelen, että varmaan puoletkaan 2000-luvulla syntyneiden lasten vanhemmista ei vieläkään tajua, että heillä itsellään on MIINUSMERRKI hetussaan, ei viiva...

Buahahaha!
mun tuli sama mieleen. se on miinusmerkki eikä viiva. ja mä osaan lasteni sekä miehenikin hetun aivan ulkoa. ei tarvi viritellä
Helppo muistaa: exän isoisoisällä oli +, oli syntynyt 1800-luvun puolella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei ei:
Mä taas en usko, että PUOLET vanhemmista kirjoittais sen väärin, varmaan muutama tekee näin...joskus vahingossa.
No joo, ehkä mun otanta ei ole kovin laaja :D mutta ainakin kun katsoo vantaalaismammojen käsinkirjoittamia lastensa ilmoittautumislappuja, niin ihmettelen että niin suuri osa kirjoittaa ihan päin honkia. Siis joku 010101-A0101 henkilötunnushan on yksiselitteisesti väärä.
 
huoh...
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Välillä näkee ihan ihmeellisiä väännöksiä kuten 010101-A0101; 010101-A101; tai 010101A-0101. Anteeksi jos osui, mutta onko hankalaa muistaa että se viiva kuuluu vain 1900-luvulla syntyneille...
Kela ei ollut oppinut merkitsemään 1800- luvulla syntyneiden sotua ainakaan vuoteen 2000 mennessä. Aikaa oli ollut ainakin suht. paljon.

Samoin kela ei ymmärtänyt, että Suomessa syntyneen, kasvaneen ja eläneen henkilön kotipaikka ei voi olla "muu eurooppa, ei eu maa" Ei korjaantunut ainakaan tämän ihmisen elinaikana.
 

Yhteistyössä