mä haluan pois täältä jumalan selän takaa kun kaikki on niin hankalaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Amaryllis, juu, muuten veikkaisin että asut samalla kylällä, mut KUVITTELEN että täällä kulkee edelleen linkki sen kolmesti viikkoon lomilla..
eli siellä kylällä taitaa yhteydet olla hitusen paremmat kuin täällä
Mutta ei sekään lohduta kun se kulkee kerran pois ja kerran takasin eikä tuossa väliajalla ehdi edes kaupungissa käydä..
Onneksi on oma auto (mikä ei edes hajonnu perjantaisessa metsään ajossa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
Alkuperäinen kirjoittaja riimu:
hanki ajokortti ja auto. vai eikö ukkos lainaa autoa. jos asuisin jumalan selän takana niin ensimmäinen hankinta olisi auto ja ajokortti.
Onneksi asun kaupungissa pääkaupunkiseudulla ja tukiverkosto on täällä
mulla on ajokortti, mutta ei todellakaan varaa ostaa autoa! saan työmatkat kuljettua meidän autolla kun mies kulkee kimpassa kaverinsa kanssa.
en mä pysty mitään autoa tosta vaan hankkimaan, työsopimus loppuu toukokuussa eikä jatkosta tietoa!
500 eurolla saa ropposia, joilla pääsee tuollaisia ajoja ajelemaan. Turhaa valitusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Amaryllis, juu, muuten veikkaisin että asut samalla kylällä, mut KUVITTELEN että täällä kulkee edelleen linkki sen kolmesti viikkoon lomilla..
eli siellä kylällä taitaa yhteydet olla hitusen paremmat kuin täällä
Mutta ei sekään lohduta kun se kulkee kerran pois ja kerran takasin eikä tuossa väliajalla ehdi edes kaupungissa käydä..
Onneksi on oma auto (mikä ei edes hajonnu perjantaisessa metsään ajossa)
eli melkein yhtä tyhjän kanssa tollaset vuorot
 
Gluteus maximus
minä voin tuoda muksut teille ja lähdetään yhdessä autollani hummammaan. Näin on asia korjattu, minä saan lapsenvahdin ja sinä pääset elokuviin (tai me molemmat ) onko teille pitkä matka?
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
Alkuperäinen kirjoittaja riimu:
hanki ajokortti ja auto. vai eikö ukkos lainaa autoa. jos asuisin jumalan selän takana niin ensimmäinen hankinta olisi auto ja ajokortti.
Onneksi asun kaupungissa pääkaupunkiseudulla ja tukiverkosto on täällä
mulla on ajokortti, mutta ei todellakaan varaa ostaa autoa! saan työmatkat kuljettua meidän autolla kun mies kulkee kimpassa kaverinsa kanssa.
en mä pysty mitään autoa tosta vaan hankkimaan, työsopimus loppuu toukokuussa eikä jatkosta tietoa!
500 eurolla saa ropposia, joilla pääsee tuollaisia ajoja ajelemaan. Turhaa valitusta.
ja sillä 500 eurolla maksetaan myös bensat, vakuutukset, katsastukset, verot, mahdolliset korjaukset, uudet renkaat tarvittaessa...? siinä tapauksessa sitten.
 
tuppulassa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikset muuta? Jos kerran on ankeeta ja kurjaa.
koska mun koko elämä on täällä. valtava tukiverkosto, ystäviä ,suku, lapseni isä sukuineen, mun miehen suku.. jos muuttaisin, niin kaikki jäis tänne.
ja sinä kaipaat jotain saakutin menomestoja. Mieti vähän arvojas hetki heh
Heh, leffateatteri ja kuntosali menomestoja =)
Täällä on kuntosali, elokuvateatteri, semmonen pieni mutta on kuitenkin. Ruokapaikkojakin on. Aneemisia, autoita leikkipuistoja. Pieni pieni kaupunki. Kahvioon kävelen noin 5 km, valtatien varrelle. KAupungin kahviot on kiinni sunnuntaisin ja arkenakin menevät kiinni klo 17 tai 18.

Ihan elettävä kaupunki siis vai?

Mulla ei ole täällä tukiverkostoa, ei kavereita, ei mitään. Lapsellani ei ole kavereita.
Jos haluan mennä jonnekin, menen yksin. tai siis pienten lasten kanssa. Leikkipuistoon, hahaa, siellä ei ole ketään.

Jos tarvitsen lastenhotoapua, sitä on, mutta kaupungissa, missä on suku ja kaverit.

Älkää sanoko, että muuta pois. Ei se muuttaminen noin vaan tapahdu, että ensi viikolla pakkaan kamani ja kuun taitteessa lähden. Ei edes vuokratalosta, omistus ja omakotitalosta vielä vähemmän.

On hiivatin yksinäistä. Mitä täll äkaikella, kun en mihinkään pääse, eikä ihan oikeesti yksin kiinnosta aina mennä..

mies ollut viikonlopun töissä aamulla klo 8 lähti ja illalla tulee klo 20. Kiva. Olen lasten kanssa yksin, vähän kipeitä ovat, joten en viitsinyt lähteä kaupunkiin, siis oikeaan isoon kaupunkiin, jonne on tunnin ajomatka.

Minne menen ja mitä teen. Olen kotona, on hiivatin tylsää. Olisi edes kyläpaikkoja, kavereita. Vaan ei.

Älkää sanoko, että mene ja tutustu. Olen mennyt, mutta en ole ainoa, joka sanoo, että tässä sisäänpäinkääntyneessä kaupungissa muualta muuttaneen on tosi vaikea saada kavereita.
Minun on joka paikassa vaikea saada, enkä itselle niinkään, vaan lapselle toivoisin.
Älkää sanoko, että omasta aktiivisuudesta on kiinni, kun ole tosi aktiivinen ja mukana kaikenlaisessa, eli tapaan kyllä ihmisiä, mutta ne eivät johda esim. semmoseen tuttavuuteen, että kyläiltäisi. Eikä lapsi niissä tai niiden kautta ole saanut kavereita.

Kaikki kyllä puhuu, lupaa, ja minä annan osoitteen ja puh.numeroni. Siinä se, eivät he tule. Lapsi kysyy ja ihmettelee. Miksi ei tule, vaikka lupasi. Vastaan että ihmiset tekevät usein niin, että lupaavat, heillä on sitten niin paljon kaikenlaista menoa ja tekemistä etteivät ennätäkään ja heilä on niin paljon tääll ä muita kavereita.. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
minä voin tuoda muksut teille ja lähdetään yhdessä autollani hummammaan. Näin on asia korjattu, minä saan lapsenvahdin ja sinä pääset elokuviin (tai me molemmat ) onko teille pitkä matka?
jos asut pääkaupunkiseudulla (niinkun muistelen?) niin meille ajelee sellasen pari tuntia... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Ja niillä sun tukiverkoston ihmisillä ei kenelläkään ole autoa jota lainata tai et pääse jonkun ystävän kanssa leffaan silloin tällöin?
no en kyllä kehtaa autoa ruinata sen päälle et niil on mun lapsi.

ja ei tää nyt näin vakavaa ole, harmittaa vaan välillä, mut oma valinta =)
 
entäs
Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Ja niillä sun tukiverkoston ihmisillä ei kenelläkään ole autoa jota lainata tai et pääse jonkun ystävän kanssa leffaan silloin tällöin?
no en kyllä kehtaa autoa ruinata sen päälle et niil on mun lapsi.

ja ei tää nyt näin vakavaa ole, harmittaa vaan välillä, mut oma valinta =)
No mut jos joskus kuitenkin koittaisit lainata autoa? Kun et varmaan vie lastasi kovin usein hoitoon kun et kerta mihinkään pääse sieltä. Kyllä ne varmaan ymmärtäis. Luulisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuppulassa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikset muuta? Jos kerran on ankeeta ja kurjaa.
koska mun koko elämä on täällä. valtava tukiverkosto, ystäviä ,suku, lapseni isä sukuineen, mun miehen suku.. jos muuttaisin, niin kaikki jäis tänne.
ja sinä kaipaat jotain saakutin menomestoja. Mieti vähän arvojas hetki heh
Heh, leffateatteri ja kuntosali menomestoja =)
Täällä on kuntosali, elokuvateatteri, semmonen pieni mutta on kuitenkin. Ruokapaikkojakin on. Aneemisia, autoita leikkipuistoja. Pieni pieni kaupunki. Kahvioon kävelen noin 5 km, valtatien varrelle. KAupungin kahviot on kiinni sunnuntaisin ja arkenakin menevät kiinni klo 17 tai 18.

Ihan elettävä kaupunki siis vai?

Mulla ei ole täällä tukiverkostoa, ei kavereita, ei mitään. Lapsellani ei ole kavereita.
Jos haluan mennä jonnekin, menen yksin. tai siis pienten lasten kanssa. Leikkipuistoon, hahaa, siellä ei ole ketään.

Jos tarvitsen lastenhotoapua, sitä on, mutta kaupungissa, missä on suku ja kaverit.

Älkää sanoko, että muuta pois. Ei se muuttaminen noin vaan tapahdu, että ensi viikolla pakkaan kamani ja kuun taitteessa lähden. Ei edes vuokratalosta, omistus ja omakotitalosta vielä vähemmän.

On hiivatin yksinäistä. Mitä täll äkaikella, kun en mihinkään pääse, eikä ihan oikeesti yksin kiinnosta aina mennä..

mies ollut viikonlopun töissä aamulla klo 8 lähti ja illalla tulee klo 20. Kiva. Olen lasten kanssa yksin, vähän kipeitä ovat, joten en viitsinyt lähteä kaupunkiin, siis oikeaan isoon kaupunkiin, jonne on tunnin ajomatka.

Minne menen ja mitä teen. Olen kotona, on hiivatin tylsää. Olisi edes kyläpaikkoja, kavereita. Vaan ei.

Älkää sanoko, että mene ja tutustu. Olen mennyt, mutta en ole ainoa, joka sanoo, että tässä sisäänpäinkääntyneessä kaupungissa muualta muuttaneen on tosi vaikea saada kavereita.
Minun on joka paikassa vaikea saada, enkä itselle niinkään, vaan lapselle toivoisin.
Älkää sanoko, että omasta aktiivisuudesta on kiinni, kun ole tosi aktiivinen ja mukana kaikenlaisessa, eli tapaan kyllä ihmisiä, mutta ne eivät johda esim. semmoseen tuttavuuteen, että kyläiltäisi. Eikä lapsi niissä tai niiden kautta ole saanut kavereita.

Kaikki kyllä puhuu, lupaa, ja minä annan osoitteen ja puh.numeroni. Siinä se, eivät he tule. Lapsi kysyy ja ihmettelee. Miksi ei tule, vaikka lupasi. Vastaan että ihmiset tekevät usein niin, että lupaavat, heillä on sitten niin paljon kaikenlaista menoa ja tekemistä etteivät ennätäkään ja heilä on niin paljon tääll ä muita kavereita.. :(
Missä tällainen paikka on :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
Alkuperäinen kirjoittaja riimu:
hanki ajokortti ja auto. vai eikö ukkos lainaa autoa. jos asuisin jumalan selän takana niin ensimmäinen hankinta olisi auto ja ajokortti.
Onneksi asun kaupungissa pääkaupunkiseudulla ja tukiverkosto on täällä
mulla on ajokortti, mutta ei todellakaan varaa ostaa autoa! saan työmatkat kuljettua meidän autolla kun mies kulkee kimpassa kaverinsa kanssa.
en mä pysty mitään autoa tosta vaan hankkimaan, työsopimus loppuu toukokuussa eikä jatkosta tietoa!
500 eurolla saa ropposia, joilla pääsee tuollaisia ajoja ajelemaan. Turhaa valitusta.
ja sillä 500 eurolla maksetaan myös bensat, vakuutukset, katsastukset, verot, mahdolliset korjaukset, uudet renkaat tarvittaessa...? siinä tapauksessa sitten.
Bensaan menee maksimissaan 10 euroa/100km normiautolla, katsastus maksaa 60 vuodessa, liikennevakuutus ei paljoa vuodessa maksa. Renkaita kuluu muutamalla kympillä vuodessa.
Kyllähän ne kahvilat, kuntosalit, leffat ym. maksavat myös jotain. Ja kaupungeissa asuminen on yleisesti kalliimpaa. Vapaus maksaa ja on hintansa väärti.
 
riimu
ei leffat ja kahvilat niin paljon maksa , jos et istu niissä joka päivä. Työväenopistossa on jumppaa jne. Jos halua on lähteä niin rahaakin löytyy. Ei sitä tarvi joka viikko stadissa käydä. Vaikka asun pääkaupunkiseudulla ei tästä vierestä löydy kuin räkälöitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyuio:
Eli Iissä asut ;-)
Mikään ei ole niin ankea paikka
No kyllähän Iistä kulkee busseja Ouluun jatkuvasti (tai ainakin tunnin välein...) Ja poiskin tulee, tuleekohan vielä niitä Salmelan vuoroja, jotka tulivat joskus 2 aikaan yölläkin vielä. Iistä on ihan hyvät julkiset yhteydet! Siksi ap ei voi asua Iissä.

(Kyllähän se ihan kamala paikka on, sitä en kyllä kiellä.) :D
 
riimu
eikä se vapaus maksa sen enempää................en kyllä vaihtaisi osia sun kanssa. jumalanselän taakse en muuta ellei ukko olisi ökyrikas ja saisin rahaa helvetisti palkata hoitajat ja autot yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
Cheers, vaihdetaanko? mä tuun mielihyvin sinne jumalanselän taakse. kyrsii tämä kaupunkitouhu.
kultainen keskitie: vaihdetaan aina välillä? vaiks jokatoinen viikonloppu? vähän sellanen huoltajuussysteemi? :D:D:D
sopii jos siinä lähellä on talli ja hevosia :D
on montakin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja tyuio:
Eli Iissä asut ;-)
Mikään ei ole niin ankea paikka
No kyllähän Iistä kulkee busseja Ouluun jatkuvasti (tai ainakin tunnin välein...) Ja poiskin tulee, tuleekohan vielä niitä Salmelan vuoroja, jotka tulivat joskus 2 aikaan yölläkin vielä. Iistä on ihan hyvät julkiset yhteydet! Siksi ap ei voi asua Iissä.

(Kyllähän se ihan kamala paikka on, sitä en kyllä kiellä.) :D
Alamäki kulkee viikolla ihan kivasti, mut vkl lähtee ja tulee aikasin. Vuorot ei todellakaan ole sopivat iltaelämään. Salmela ei muistaakseni kulje myöskään viikonloppusin myöhään. Voipi olla että nykyisin kulkee paremmin.
Helvetillinen paikka se, yök
 
Minä asuin lapsuuteni oikein tosi maalla, ja se oli kyllä ihan mahtavaa. Mutta aikuisena laitostuin kaupungin keskustassa asumiseen, enkä nyt kyllä enää lähtisi mihinkään. On niin ylellistä, kun voi kävellä joka paikkaan.

Pitää vain kiinnittää huomiota aina niihin positiivisiin asioihin eikä muistella ikäviä. =)
 

Yhteistyössä