mä en ymmärrä..miten mun keskenmeno voi olla ,mahdollinen??????????

  • Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti
:((
pientä ipua ollut, pieni loraus verta..sen jölkeen 2kertaa ihan pientä tihrustusta, raskausoireet on ennallaan..tänään käynyt sairaalassa..kohtu tyhjä??? MITÄ VITTUA ;((((
 
"poikia3"
Mulla on ollut keskeytyneitä keskenmenoja, jossa ei ole tullut pisaraakaan verta, silti raskaus on keskeytynyt. Tosin kohdussa on sitten kuollut sikiö, joka ei kooltaan vastaa viikkoja.

Oma tilanteesi kuulostaa nimenomaan tuulimunalta, jossa siinäkin raskaustesti on positiivinen.
 
:((
kävin just ultrassa, soittelevat vielä verikokeen tuloksista että poissuljetaan kohdunulkopuoline raskaus..ei kyllä siltä näyttänyt. mistä tollanen tuulimunaraskaus johtuu :((? mä en kestä
 
:((
siksi sanoin että miten voi olla mahdollista että on mennyt kesken kun se lapsi ei ole kunnolla poistunut sieltä..kun ei vertakaan ole tullut..minne se on mennyt? kuuostaa typerältä mutta mun eka keskenmeno
 
Taidat olla vielä vähän shokissa.
Kyllä sä sen pian ymmärrät. Perhesuunnittelun sivuilta löytyy tietoa tuulimunasta. Itellä ollu kans tuulimuna, mut tiesin sen jo kun ultraan mentiin(naisenvaisto), pahalta se silti tuntu ja tavallaan nöyryyttävältä mennä tyhjennykseen.
 
siksi sanoin että miten voi olla mahdollista että on mennyt kesken kun se lapsi ei ole kunnolla poistunut sieltä..kun ei vertakaan ole tullut..minne se on mennyt? kuuostaa typerältä mutta mun eka keskenmeno
Keskeytyneessä keskenmenossa sikiö ei tule ulos vaan jää kohtuun. Näin kävi minulle, rv13 todettiin kuollut sikiö joka vastasi noin 9 viikkoa. Eli monta viikkoa oli ollut kuolleena.
Jos taas kohdussa ei näy mitään, kyseessä on tuulimuna eli alkio ei ole lähtenyt kehittymään ollenkaan.

Halit vielä sulle :hug:
 
"vierailija"
siksi sanoin että miten voi olla mahdollista että on mennyt kesken kun se lapsi ei ole kunnolla poistunut sieltä..kun ei vertakaan ole tullut..minne se on mennyt? kuuostaa typerältä mutta mun eka keskenmeno
Se solukko on varmaankin poistunut siinä pienessä verenvuodossa tai on vielä kohdussa. Sehän on alle millimetrin kokoinen, joten ei sen pois vuotamista huomaa itse.
Tuulimunassa itse alkiota ei kehity ollenkaan, vaan istukka, joka antaa sitten positiivisen raskaustestin. Olen pahoillani. Voimia!
 
Saman kokenut
TUULIMUNA
Munasolu hedelmöittyy ja alkaa jakautua samalla kun kulkeutuu kohtuun ja kiinnittyy sen seinämään. Istukka kehittyy, samoin sikiöpussi joka täyttyy lapsivedellä ja kohtu kasvaa. Raskaushormonia (hCG) muodostuu ja raskaustesti näyttää positiivista. Normaalit raskausoireet ilmenevät (rintojen arkuus, pahoinvointi, väsymys jne.) mutta sikiötä ei muodostu lainkaan. Raskaus on hedelmöittymishetkestä tuomittu eikä mikään hoito tai lääke auta.

_____

Itselläni oli samankaltainen tilanne muutama vuosi sitten.Ultrassa ei löytynyt sikiötä lainkaan. Mitään vuotoja tai kipuja ei ollut ollut missään vaiheesas.
 
"Minä"
onko raskaus tälläsen jälkeen kuitenkin yhtä mahdollinen :(
TÄYSIN MAHDOLLINEN!!!
Ja mahdollisuus uuteen tuhkamunaan on täysin sama kuin muutenkin. Ei YHTÄÄN sen suurempi, mutta ikävä kyllä ei yhtään sen pienempikään.

Itselläni oli 2 normaalia raskautta (2 tervettä lasta), sen jälkeen yksi tuulimuna ja sen jälkeen taas yksi normaali raskaus.

Sure nyt tämä ja sitten katse tulevaan.
 
:hug: tuulimuna täälläkin koettu..niin odotettu ja kaivattu oli..tuli oireet ja kaikki ja sitten häiden aattona alko vuotamaan. Eikä löytynyt eloa = kohtu tyhjä,
Mutta siitä meni n1,5kk kun plussasin uudestaan ja nykyään se plussa on 10v.

tsemppiä ap :hug:
 
tuhkamuna...
[QUOTE="Minä";25272119]TÄYSIN MAHDOLLINEN!!!
Ja mahdollisuus uuteen tuhkamunaan on täysin sama kuin muutenkin.[/QUOTE]
:D

Ap:lle voimia ja tsemppiä uuden raskauden yrittämiseen!
 

Yhteistyössä