Mä en voisi seurustella/olla naimisissa ihmisen kanssa, joka kannattaa kuolemantuomiota.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mie
Mutta entä jos rakastuisit tulisesti kuolemantuomiota kannattavaan ihmiseen ennenkuin saisit tietää hänen ajatusmaailmastaan? Minullakin oli ennen todella jyrkkiä mielipiteitä ja ennakkoasenteita, mutta sitten rakastuminen erääseen mieheen sai minut ajattelemaan asioita paljon laajemmin ja suvaitsevaisemmin.
Omasta mielestäni erilaisuus ajatusmaailmoissa ja erilaiset mielipiteet asioista luovat mehukkaita keskusteluita ja mahdollistavat uuden oppimisen. Minusta olisi ehkä hieman tylsää seurustella sellaisen ihmisen kanssa, joka olisi useissa asioissa samaa mieltä kuin itse..
 
Minun olisi vaikeaa elää ihmisen kanssa, joka olisi kiihkouskovainen/ kiihkoilevasti uskonnonvastainen.
Ihmisen, joka olisi suunnaton sovinisiti tai vaikkapa ihmisen kanssa, joka pitäisi pedofiliaa täysin oikeutettuna.
Tai ylipäätään ihmisen kanssa, joka pitäisi omia mielipiteitään ja näkeymyksiään niin ehdottoman ainoina oikeina totuuksina, ettei muunlaisille ajatusmalleille olisi tilaa ja ne olisivat täysin tuomittavia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mutta entä jos rakastuisit tulisesti kuolemantuomiota kannattavaan ihmiseen ennenkuin saisit tietää hänen ajatusmaailmastaan? Minullakin oli ennen todella jyrkkiä mielipiteitä ja ennakkoasenteita, mutta sitten rakastuminen erääseen mieheen sai minut ajattelemaan asioita paljon laajemmin ja suvaitsevaisemmin.
Omasta mielestäni erilaisuus ajatusmaailmoissa ja erilaiset mielipiteet asioista luovat mehukkaita keskusteluita ja mahdollistavat uuden oppimisen. Minusta olisi ehkä hieman tylsää seurustella sellaisen ihmisen kanssa, joka olisi useissa asioissa samaa mieltä kuin itse..
Tärkeimmissä asioissa toivoisin miehen olevan samaa mieltä kanssani. Yleensä ihminen, joka kannattaa kuolemantuomiota, on monissa muissakin asioissa kanssani ihan eri aaltopituudella...kokemukseni ovat osoittaneet tämän. Eri asia tietenkin, jos ehtisin rakastua ihmiseen, joka olisi rasistinen/homofobinen/kannattaisi kuolemantuomiota, ajattelisin sen sitten niin, että hän on ihmisenä vielä hiukan keskeneräinen/ei ole ajatellut noita asioita riittävän syvällisesti ja yrittäisin ymmärtää. Tämä minun mielipiteeni.

 

Yhteistyössä