mä en vieläkään tajua miksi ne muut vanhemmat tervehtii mua päiväkodissa vaikka ei edes tunneta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä moikkaan tutut ja tuntemattomat päiväkodin pihalla :) Jotkut moikkaa, jotkut ei. Mun mies asui aikoinaan vuoden Sveitsissä. Siellä on aika erikoinen tapa...jopa lenkkipolulla täysin tuntemattomat tervehtii :) Että revippäs Fjonga siitä. Se tapa, että ei haluta tervehtiä, on suomalaisten junttien oma tapa :) :) ???
olen siis saanut palan junttimaisuutta itseeni :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No tota, ehkä päiväkoti on vähän eri asia kuin baari? Sä kuitenkin näet näitä muita äitejä kai aika usein ( monta kertaa viikossa? ) joten eivät mitään vieraita kasvoja ole sulle moikata? Tai siis, vastata heidän tervehdykseensä.
yhtä usein näen niitä ku mun kanta-paikan työntekijöitä :xmas:
olenko muuten sanonut etten vastaa tervehdykseen siel tarhassa?
Et ole, sillä mä laitoinkin tuon viimeisen lauseeni, koska oletin että sentään vastaat. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
:D

Koska kuuluu hyviin tapoihin tervehtiä esim. saman kerrostalon asukkaita - tai tosiaan samassa päiväkodissa olevien toisten lasten vanhempia.
en mie prkl ala tän talon ihmisiä tervehtiin. moikkaan niitä jotka tunnen. kävin ekana iltana esittäytyyn parille naapurille kun muutettiin yömyöhään ja sit tästä löyty muutama jo ennestään tuttu :)
 
Ite järkeilen sen nii että on lähinnä noloa ja koomista päivästä ja kuukaudesta toiseen törmätä joka aamu samoihin ihmisiin päiväkodissa ja vilkuilla vaan ympärilleen..meidän tarhassa kaikki muut vanhemmat tervehtivät (iloisesti) takaisin paitsi yhden pojan isä joka asuu kaikenlisäksi samoissa taloissa :eek: tervehdin siitä huolimatta sitäki aina :D ja todentotta..hyvä tapa se on ja .. tätä tervehtimistä opetetaan lapsillemme tarhassa..mitä esimerkkiä annamme jos itse emme tee niin...? :flower:
 
Mikäs ihme se sitten kun tuli oikeen käsipäivää sanomaan yks äiti pk:ssa :D
Totes vaan ettei sitten tarvitse pohtia myöhemmin et kukahan mahtaa tää tutun näkönen olla, jos satutaan jossain törmäämään..

Ja joo tosiaan kohteliastahan se on tervehtiä tollasissa paikoissa ja miksei muutenkin..
kyl täälläkin naapureita tervehditään..

Samoin jos on toisten talojen rapussa ja vanhempi ( ja kaikki muutkin ) ihminen sanoo sulle hei, niin olis se aika tökeröä kävellä vaan ohitte sanomatta mitään..
Ite ainakin tottunu ihan jo pienestä pitäen tervehtimään.
 
Hauska ketju! Mä muuten morjestan asiakkaatkin, jotka tulee kaupungilla vastaan, JOS asiakas tervehtii ensin. Jos ei oo huomaavinaan, niin oletan sen johtuvat asiakassuhteen laadusta :saint:

Ja pk.ssa moikkaan kaikki vastaantulevat vaikken tunnekkaan muuten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä moikkaan tutut ja tuntemattomat päiväkodin pihalla :) Jotkut moikkaa, jotkut ei. Mun mies asui aikoinaan vuoden Sveitsissä. Siellä on aika erikoinen tapa...jopa lenkkipolulla täysin tuntemattomat tervehtii :) Että revippäs Fjonga siitä. Se tapa, että ei haluta tervehtiä, on suomalaisten junttien oma tapa :) :) ???
Suomessakin muuten maaseudulla monet tervehtii vaikka ei tunnekaan. Ja veneillessä tervehditään, kun ohi ajetaan. Eli kyllä täälläkin osataan ;)

Ja vielä tervehtimisestä. Kyllä mä töissä tervehdin kaikkia työntekijöitä. Työntekijöitä yli 100. Harrastuksissa tervehdin. Ja päiväkodissa. Ja varmaan monessa muussakin paikassa ilman, että ystävyyssuhteita olisin luomassa. :D
 
neljä-ilman-viidettä
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Mitäs Fjonga pieni siihen tuumaat, kun meillä maalla sanotaa käsipäivää ;)
en oo landelta B) :whistle:
Niiiiin mut meillä kun on paha tunkea sinne kaupunkiinkin =)

Ajattele jos saadaan tämä sairas ja sadistinen sekä basilleja levittävä yli kohtelias ja tunkeutuva tyyli tarttumaan viattomiin kaupunkilasraukkoihin ;(

 
emo
Mä en ainakaan tervehdi tuntemattomia. Eihän sitä ehtisi kaupassakaan sitten muuta tehdä kun moikkailla ihmisiä joita on joskus nähnyt jossain pk:n pihalla. Mulla on muutenkin ihan tarpeeksi tervehdittäviä ettei tartte ventovieraille alkaa esittään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Mitäs Fjonga pieni siihen tuumaat, kun meillä maalla sanotaa käsipäivää ;)
en oo landelta B) :whistle:
Niiiiin mut meillä kun on paha tunkea sinne kaupunkiinkin =)

Ajattele jos saadaan tämä sairas ja sadistinen sekä basilleja levittävä yli kohtelias ja tunkeutuva tyyli tarttumaan viattomiin kaupunkilasraukkoihin ;(
OMG :LOL: pitää alkaa erakoksi, ääh ei musta kyl siihen hommaan olisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Mitäs Fjonga pieni siihen tuumaat, kun meillä maalla sanotaa käsipäivää ;)
Savossa ilmeisesti?
Onko koko savo landea nykyään :D
Ei kun Savossa kätellään koko ajan, sellaisissakin tilanteissa, missä meillä Pohjanmaalla ei. Ihan hetken kesti tottua siihen kulttuuriin, kun savolaisen miehen otin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Mitäs Fjonga pieni siihen tuumaat, kun meillä maalla sanotaa käsipäivää ;)
Savossa ilmeisesti?
Onko koko savo landea nykyään :D
Ei kun Savossa kätellään koko ajan, sellaisissakin tilanteissa, missä meillä Pohjanmaalla ei. Ihan hetken kesti tottua siihen kulttuuriin, kun savolaisen miehen otin...
:flower: :flower: Sulla on hyvä maku!
 
vieraana vaan
Alkuperäinen kirjoittaja emo:
Mä en ainakaan tervehdi tuntemattomia. Eihän sitä ehtisi kaupassakaan sitten muuta tehdä kun moikkailla ihmisiä joita on joskus nähnyt jossain pk:n pihalla. Mulla on muutenkin ihan tarpeeksi tervehdittäviä ettei tartte ventovieraille alkaa esittään.
En mäkään tervehdi "päiväkoti"- tuttuja muualla kuin päiväkodin pihalla, päiväkodin eteisessä jne. Ellei sit oo sellanen tuttu, että on useempikin sana joskus vaihdettu. Mutta nyt kai kyse oli siitä, että moikataanko tuntemattomat vanhemmat päiväkodilla.
 
neljä-ilman-viidettä
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Mitäs Fjonga pieni siihen tuumaat, kun meillä maalla sanotaa käsipäivää ;)
Savossa ilmeisesti?
Onko koko savo landea nykyään :D
Ei kun Savossa kätellään koko ajan, sellaisissakin tilanteissa, missä meillä Pohjanmaalla ei. Ihan hetken kesti tottua siihen kulttuuriin, kun savolaisen miehen otin...
Savossa niitä kätteleviä kauhistuksia kasvaa ;)

 
mm
Kyllä mä tervehdin aina muita vanhempia tarhassa, muita motoristeja tienpäällä, muita lenkkeilijöitä lenkkipolulla jne. Ja aina saan tervehdyksen takaisin. Ja yleensä vielä hymyn kaupan päälle.
Mä luulin, että se on normaalia. Kaikkien mielestä.
 

Yhteistyössä