Mä en tuu raskaaksi ja kuopus täyttää kolme!!! Mä en halua työkkäriin!

  • Viestiketjun aloittaja kotiäiti ikuisesti
  • Ensimmäinen viesti
kotiäiti ikuisesti
Ne pakottaa mut kuitenkin johonkin paskaharjoitteluun tai kurssille. Oikeita töitä tuskin tarjoavat kun mulla ei oo ammattia. Ei kiinnosta tehdä mitään ilmasta harjottelua tai saahan siitä sen 9e. Eli melkein saman kun ois kotona.
Mua vituttaa!!!
Miksi en tuu enää raskaaksi vaikka 5 kertaa se on käynyt niin helposti??
 
dah
Sitä onkin kiva minimieläkkeellä yksin vuokraloukossaan mietiskellä, ostaako ruokaa vai lääkkeitä, kun se eläke ei molempiin riitä. On hienoa, että ihmiset ajattelevat asiat melkein nenäänsä pidemmälle :D
 
  • Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
"vieras"
No etkö voi olla kotiäitinä kunnes lapsi koulussa? Kuten ennen hoitotukiakin on voitu. Ei kai se mahdotonta ole, jos tahtoa löytyy. Löytyy jokin vaihtoehto. Ala tekemään jotain kotoa käsin.
 
aapeee
Turha tosta eläkkeestä on mulle sönköttää. Mua ei ihan oikeesti kiinnosta mikään eläke jonka ehkä saa joskus sadan vuoden päästä. Tuskin se pienempi on kuin kotihoidontuki
 
ghy
eihän kotona olemiseen mitään työkkäriä tarvita? Senkun olet opiskelematta ja menemättä työkkäriin. Kukaan ei pakota. Kyllä tuon ikäisellä ihmisellä pitää ammatti olla ja työkokemustakin.
 
khs
mene oma ehtoiseen opiskeluun ja vaikka monimuoto opiskeluna. Siltä ajalta saat työmarkinatuen ja ylläpitokorvauksen ja ehkä vielä työlistämistukea melkein viis euroa päivälle 200 päivän ajan. oma ehtoista opiskelu tuetaan työmarkkinatuella 2 vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
"joo"
No miksi et voi olla kotiäitinä? Jos te olette oikeasti perhe, niin ei pitäs olla ongelmaa siinä, että toinen vanhempi tienaa ja toinen hoitaa lapsia kotona. Me on sovittu miehen kans, että lapsia ei laiteta päiväkotiin, josnei ihan pakko. Se käy töissä, joka niitä saa, toinen tekee töitä kotona. Yhtä arvokkaita molemmat.
 
appppee
[QUOTE="vieras";26948026]No eikö sitä suuremmalla syyllä pitäis mennä töihin ja alkaa säästää rahaa vanhuuden varalle, kun ei se elämä sillonkaan ilmaista oo...[/QUOTE]

säästä itse vaan mua ei kiinnosta. elän päivän kerrallaan.
 
"hhh"
Ole kotona. Kyllähän jokainen saa kotona olla? Miksi ei. Kuhan et odota tukia. Elättäähän miehesi sinut kuitenkin ja muksutkin. Ei kenenkään ole pakko tehdä töitä ja toivon syvästi että tukijärjestelmä jokus järkiintyy niin että ne jotka oikeasti tarvitsevat apua saavat sitä. Ja nämä joita ei vaan nappaa - tehkööt mitä lystää. Ei kuitenkaan muiden kustannuksella. Tai no sen miehen toki jos suotuu riippakiveä perässään koko elämän vetämään. Mutta aika moni mieskin tuohon aikanaan kyllästyy. Ei se töissä käynti miehestäkään aina niin nannaa ole...Vaan sitäpä itsekeskeisyyden huippu ei jaksa muistaa. Ah onhan hän äiti.
 
"mei"
Onko ap vielä kuulolla?
Et varmaan ole mikään laiskimus,vaan haluat olla lastesi kanssa kotona? Mietit että et kestä jos lapset ovat pitkän päivän hoidossa?

Olen itse samanlainen.Lapset 7 v (ekaluokalla) ja 1,5 v kotihoidossa oleva. ja raskaana olen.
Olen yrittäjä,teen töitä sen mikä täytyy tehdä että pärjätään. Teen töitä kotona.
Käytännössä saan kotihoidontuen 200 e + muutaman satasen firmasta.

kaikenlaisia vaihtoehtoja löytyy,kun vaan miettii!
Jos minä menisin palkkatyöhön,olisi bensakulut + hoitomaksut niin kalliit että ei edes kannattaisi.....Ammatteja on peräti 3 kpl mutta kaikki ´duunariammatteja´.
 

Yhteistyössä