Mä en tiedä, mitä pitäis ajatella nyt:-(

• Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Rehtori oli kertonut, miehelle, että kuuli kiusaamisesta ekan kerran vasta nyt. :/ Vaikka siitä tiesi pojan oma opettaja sekä somaliopettaja. :( Minusta siinä on joku virhe. Tämä ei suinkaan ollut eka kerta.
Näinköhän on. Ettei vain olisi rehtorin helpompi sulkea silmänsä tapahtuneelta. Mitä aikoi nyt tehdä asialle?
Ei, en usko. Rehtori oli tosi vihainen ja lupasi ihan tosissaan, että asiaan puututaan. nyt on positiivinen mieli, kaikki järjestyy. Mitään mustelmaa ei naamaan tullut, joten olisi naurettavaa alkaa suurentelemaan jutusta jotain, mikä ei ole totta.

Rehtori kyselee pojalta huomenna lisää. kun saadaan selville, yksikin, joka oli siinä mukana, saadaan kiinni muitakin.

Kyllä kaikki järjestyy varmasti. Ärsyttää vaan, ettei pojan ope ollut reksille kertonut, vaikka väitti, että tieto oli mennyt kiusaajien kotiin. tuskimpa oli mennyt.

ammis
Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
meidän nurkilla asuu myös paljon eri kansalisuuksia ja kyllä aika helposti maahanmuuttajat rasistiksi haukkuu jos johonkin asiaan uskaltaa joku puutua..
Tästä on jo vuosia vuosia aikaa kun mut haukuttiin rasistiksi kun en antanut takkia päältäni, oli kuulemma juuri sellainen takki josta oli aina unelmoinut.

Beep
meidän nurkilla asuu myös paljon eri kansalisuuksia ja kyllä aika helposti maahanmuuttajat rasistiksi haukkuu jos johonkin asiaan uskaltaa joku puutua..
Mua on somalimies haukkunut rasistiksi vain siitä syystä, että hänen somalilapsensa terrorisoi toisten lasten leikkejä, eikä nämä sen takia halunneet leikkiä tämän somalilapsen kanssa. Somali-isän mielestä tämä oli minun syytä.

Rehtori oli kertonut, miehelle, että kuuli kiusaamisesta ekan kerran vasta nyt. :/ Vaikka siitä tiesi pojan oma opettaja sekä somaliopettaja. :( Minusta siinä on joku virhe. Tämä ei suinkaan ollut eka kerta.
Näinköhän on. Ettei vain olisi rehtorin helpompi sulkea silmänsä tapahtuneelta. Mitä aikoi nyt tehdä asialle?
Ei, en usko. Rehtori oli tosi vihainen ja lupasi ihan tosissaan, että asiaan puututaan. nyt on positiivinen mieli, kaikki järjestyy. Mitään mustelmaa ei naamaan tullut, joten olisi naurettavaa alkaa suurentelemaan jutusta jotain, mikä ei ole totta.

Rehtori kyselee pojalta huomenna lisää. kun saadaan selville, yksikin, joka oli siinä mukana, saadaan kiinni muitakin.

Kyllä kaikki järjestyy varmasti. Ärsyttää vaan, ettei pojan ope ollut reksille kertonut, vaikka väitti, että tieto oli mennyt kiusaajien kotiin. tuskimpa oli mennyt.
Onpa aika erikoinen opettaja ja käyttäytyi omalta kannaltaankin tyhmästi. Kai hänenkin pitäis tajuta, että asia selviää teille ja reksille, siis se ettei ope ollutkaan laittanut tietoa eteenpäin.

lumihiutale leijailee
Olen kertonut aikaisemmin, että poikaani koulussa kiusataan. Kiusaajat ovat poikkeuksetta olleet somaleita ja useimmiten tyttöjä. kaksi kertaa on lyöty päähän, ilman, että on sattunut ja asia on opettajan taholta ´"hoidettu"

Tänään poika tuli itkien kotiin ja kertoi, että häntä lyötiin leukaan. Leuka oli punainen ja siihen sattuu. Poika kertoi lyöjän olleen tyttö sekä somali. Lössi oli äkännyt poikani koulumatkalla ja lähtenyt perään. Poika oli juossut karkuun, mutta kerkesi ovemme eteen ja tuli lyödyksi.

Poika ei osaa sanoa tarkasti, montako lasta lössissä oli, mutta kuulemma AINAKIN 5. Suurin osa tyttöjä.

Mulla palaa hermot!!! En edes ole rasisti, mutta minusta tulee!! Pojastakin tulee ja se harmittaa. Aina olen yrittänyt kasvattaa tasa-arvoista suhtautuminsta. Näköjän aivan turhaa, hukkaan meni sekin, koskapa asumme Koivukylässä! |O
Tuttua seutua

äiti täälläkin

No jospa asia nyt alkaisi järjestymään. Eikä tuo mielestäni ole suurentelua. Lapseen ei väkivalloin toiset saa koskea. Se on faktaa ja se on tapahtunut. Olehan kovana ja pidä poikasi puolia. Ei sinun tarvitse keneltäkään anteeksi pyydellä. Olet väkivaltaa kohdanneen pikkupojan äiti ja jos sinä et pidä poikasi puolia, niin ei kukaan muukaan sitä tee.

Ja meidän lähistöllä haukutaan kyyläksi, jonka kannattaisi pitää vain huoli omista asioistaan, jos uskaltaa huomauttaa jostain asiasta (lasten häiriökäyttäytymisestä siis). Ei meidän lapset tee mitään, miksi te ootte ne silmätikuiksi ottaneet.
Ja niiden lasten perheet on ihan suomalaisia :whistle:.

Kerran olen joutunut sanomaan virolaispojan tekemisistä, hänen äitinsä ei suomea puhu mutta isosisko kiitti kovasti tiedosta, laittoi pojan pyytämään anteeksi, ja sen jälkeen poika olikin sitten kotiarestissa. Muista maahanmuuttajalapsista ei ole pahaa sanaa sanottavana, päinvastoin, tuntuvat olevan hirmu kilttejä ja osaavat ottaa pienemmätkin lapset huomioon. Eivät kiusaa.

Tai onhan tässä muutama tummaihoinen pikkuraggari, mutta ne asuvat suomalaisen yh-äitinsä kanssa (isää ei ole näkynyt), ja uskallan väittää ettei se huono käytös johdu tummemmasta pigmentistä, vaan siitä ettei äidillä oikein ole homma hanskassa. Kun kerran kävin sanomassa että teidän eskari-ikäinen tyttö kiipeilee isoveljiensä kanssa tuolla talojen katoilla (mikä on paitsi vaarallista, myös kiellettyä ) ja olen nähnyt keskimmäisen pojan (varmaan tokalla tai kolmannella luokalla) usein repivän istutuksia pihassa, ja harrastavan sitä että odottaa kadun reunassa ja kun auto on melkein kohdalla niin juoksee sen edestä kadun yli :| (jää aivan varmasti joskus alle) niin rasistiksihan se suomalainen äiti-ihminen mua heti syytti :headwall:. Sanoin, että tervetuloa katsomaan mitä meidän ovessa lukee, ja millaisen miehen kanssa minä arkeni jaan, kyse ei ole siitä että lapset on tummempia kuin keskiverto suomilapset, vaan siitä että ne tekee pahojaan ja niiltä voi joku päivä lähteä henki touhujensa vuoksi, ja sitten äiti kuitenkin itkee että miksi kukaan ei puuttunut asiaan ja syyttää välinpitämättömiksi...

PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Ja meidän lähistöllä haukutaan kyyläksi, jonka kannattaisi pitää vain huoli omista asioistaan, jos uskaltaa huomauttaa jostain asiasta (lasten häiriökäyttäytymisestä siis). Ei meidän lapset tee mitään, miksi te ootte ne silmätikuiksi ottaneet.

Kerran olen joutunut sanomaan virolaispojan tekemisistä, hänen äitinsä ei suomea puhu mutta isosisko kiitti kovasti tiedosta, laittoi pojan pyytämään anteeksi, ja sen jälkeen poika olikin sitten kotiarestissa. Muista maahanmuuttajalapsista ei ole pahaa sanaa sanottavana, päinvastoin, tuntuvat olevan hirmu kilttejä ja osaavat ottaa pienemmätkin lapset huomioon. Eivät kiusaa.

Tai onhan tässä muutama tummaihoinen pikkuraggari, mutta ne asuvat suomalaisen yh-äitinsä kanssa (isää ei ole näkynyt), ja uskallan väittää ettei se huono käytös johdu tummemmasta pigmentistä, vaan siitä ettei äidillä oikein ole homma hanskassa. Kun kerran kävin sanomassa että teidän eskari-ikäinen tyttö kiipeilee isoveljiensä kanssa tuolla talojen katoilla (mikä on paitsi vaarallista, myös kiellettyä ) ja olen nähnyt keskimmäisen pojan (varmaan tokalla tai kolmannella luokalla) usein repivän istutuksia pihassa, ja harrastavan sitä että odottaa kadun reunassa ja kun auto on melkein kohdalla niin juoksee sen edestä kadun yli :| (jää aivan varmasti joskus alle) niin rasistiksihan se suomalainen äiti-ihminen mua heti syytti :headwall:. Sanoin, että tervetuloa katsomaan mitä meidän ovessa lukee, ja millaisen miehen kanssa minä arkeni jaan, kyse ei ole siitä että lapset on tummempia kuin keskiverto suomilapset, vaan siitä että ne tekee pahojaan ja niiltä voi joku päivä lähteä henki touhujensa vuoksi, ja sitten äiti kuitenkin itkee että miksi kukaan ei puuttunut asiaan ja syyttää välinpitämättömiksi...
En ajattele, että melaniini aiheuttaa väkivaltaista käytöstä. Ajattelen, että kotoa annettu asennekasvatus aiheuttaa sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

Ööö tää kyllä kuulosti sekä rasistiselta että yksinhuoltajia halveksivalta kannanotolta...

jose
No sun pitää tehdä asialle jotain, rehtoriin yhteyttä ja äkkiä ja ei tarvi rasisitiksi alkaa, ei edelleenkään kaikki ulkomaalaiset ole samanlaisia, esim meidän poika!

Joka ikinen kerta soitetaan ja opettaja "hoitaa" asian. Mutta ei auta! Ja olen mennyt koululle vastaan aina kun jotain on tapahtunut, mutta on aika tyhmää, jos pitää aina mennä. Eikö kaikilla pidä olla oikeus kävellä rauhassa kotiin? |O
Sano rehtorille että jos kiusaaminen ei lopu niin otat yhteyttä lääninhallitukseen.

tellyu
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Minä jotenkin luulin, että minun hyvä sydän palkittaisiin. Nyt on vaan hirveän paha mieli.
Mä taas olen taistellut oman lapseni oikeudesta olla rauhassa koulussa, ja meillä kiusaajina on 5-6 suomalaista, hyvistä perheistä tulevaa lasta, jotka jatkavat ja jatkavat sitä kiusaamista.Tiedän sen tuskan mikä äidillä on, mut mua vaan korpeaa yleensäkkin joidenkin tiettyjen ryhmien nimeäminen kiusaamista harjoittaviksi, esim tää meidän asuinalue on sellainen, josta aina puhutaan et täältä kasvaa niitä rikollisia yms, ja kuitenkin suurin osa näistä Sällin kimpussa olevista on ihan muualta, omakotitaloissa asuvia, eikä täältä betonilähiöstä.
Kiusaaminen on se ongelma, ei se mistä kulttuurista tai miltä asuinalueelta ne lapset on.
Mä en ollenkaan tarkoita nyt sitä, että kaikki somalit kiusaavat poikaani. kyseessä on jokin somalilasten ryhmä, jotka kiusaavat nimenomaan minun lastani. Minä näen sen jotenkin rasistisena. Heillä on varmaan paha olla ja he ehkä luottavat siihen, että kun kiusaa suomalaista, asiaan ei puututa kovin tiukasti kun heitä aina vaan ymmärretään.

Monia kertoja lyömistapauksissa on ollut lyjä ja kiinnipitäjä. puhutteluun on otettu aina vain se lyöjä. kiinipitäjä ja se, joka on uhkaillut tai nimitellyt, pääsee pälkähästä. :headwall: Asia ei mene eteenpäin, kun rankaistaan vain yhtä kiusaajaa. sen sijaan muut kostavat ensikerralla.
juu, tiedän tunteen kuin turhauttavaa se on.Meillä Sälli oli just 4vrk puhumatta sanaakaan, kenellekkään, kun sillä oli niin paha olla.
Taas, ehkä noin kymmenennen kerran siihen asiaan puututtiin, ja luultavasti taas hetken aikaa menee hyvin, ja sitten taas alkaa.
Tämä sama porukka on nyt jatkanut tätä samaa reilun 7v, välillä se oli jo parempaa, enkä siksi tajunnut yläkouluun siirtyessä sanoa et olisko mahdollista pistää ne eriluokille :/
Jotenkin luulis jo et 7v aikana on niin monesti tuotu ilmi se ettei jostain pidä, et enää ei olis mitään sanottavaa..

Mut, toivottavasti teidän asia selviää, ja tilanne oikeasti loppuu, lapsellasi on todellakin oikeus elää ja käydä koulua pelkäämättä ketään, ja koulun ja opettajien on tehtävä kaikkensa taatakseen sen oikeuden lapselle :hug:

vaikka tuntuis kuinka pahalta, niin suosittelisin että lapsi pääsis puhumaan jollekkin ammattiauttajalle. väärinhän se on, kun omissa ja lapsen teoissa ei mitään vikaa. mutta pitäisi ajatella lapsen parasta, ja siihen ei aina vanhemmat riitä. lapsi voi myös "säästää" vanhempiaan eikä näytä sitä pahaa mieltään. jaksamisia teille molemmille.

herätys
Mikä siinä on, ettei suomalainen vanhempi osaa marssia poliisiasemalle ja tehdä rikosilmoitusta?

Ei ne koulussa saa loppumaan, parhaimmissa tapauksissa koulussa kiusaaja on jopa opettajan lapsi.

Kyllä se on pahoinpitely, oli se pahoinpitelijä lapsi, aikuinen, kännissä, selvänä, sairas, terve.

Omat lapset sai tuta ulkomaalaisperäiseltä kovislapselta uhkailua. Isä meni oven taakse ja kertoi äidille, että jos lapsi vielä kiusaa ja uhkailee, viemme asian poliisille ja vaadimme korvauksia mm. mahdollisista työajan menetyksistä jos lapsia täytyy viedä kouluun/hakea, puhumattakaan muusta.
Ei ole koskaan kuulunut että poika olisi noteerannut enään lapsiamme tai kavereita.

näin
Omaa lastani myös aikansa kiusasi eräs mamu. Asia hoidettiin koulun puolesta, reissuvihkoon merkintä tapahtuneesta siis oli tuo "hoitaminen" Tuota kiusaajaa kun piti nääs ymmärtää kun onhan heillä eri kulttuuri jne oli meille vastaus koulun taholta.
Aikani katselin tuohua ja viimeisen kerran kun tämä mamu kiusasi lastani ilmoitin kouluun että me emme ota vstuuta jos meidän lapsi huitaisee joku kerta takaisin ja jos hänellä/mamulla paikat menee sen takia remonttiin.
Loppui muuten kiusaaminen ;)

Yhteistyössä