Mä en tiedä, mitä pitäis ajatella nyt:-(

• Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti
PahaSilmä
Olen kertonut aikaisemmin, että poikaani koulussa kiusataan. Kiusaajat ovat poikkeuksetta olleet somaleita ja useimmiten tyttöjä. kaksi kertaa on lyöty päähän, ilman, että on sattunut ja asia on opettajan taholta ´"hoidettu"

Tänään poika tuli itkien kotiin ja kertoi, että häntä lyötiin leukaan. Leuka oli punainen ja siihen sattuu. Poika kertoi lyöjän olleen tyttö sekä somali. Lössi oli äkännyt poikani koulumatkalla ja lähtenyt perään. Poika oli juossut karkuun, mutta kerkesi ovemme eteen ja tuli lyödyksi.

Poika ei osaa sanoa tarkasti, montako lasta lössissä oli, mutta kuulemma AINAKIN 5. Suurin osa tyttöjä.

Mulla palaa hermot!!! En edes ole rasisti, mutta minusta tulee!! Pojastakin tulee ja se harmittaa. Aina olen yrittänyt kasvattaa tasa-arvoista suhtautuminsta. Näköjän aivan turhaa, hukkaan meni sekin, koskapa asumme Koivukylässä! |O

Voitko mennä poikaa vastaan kouluun...vaikka koiranulkoilutuslenkille?
Ja sitten kannattaa ottaa opettajaan yhteyttä, olisiko mahdollista saada poliisi käymään koulussa pitämään vaikka jotain tuntia kiusaamisesta. Siitäkin kun voi nykysin tehdä rikosilmoituksen, tai näin olen ymmärtänyt.

Pellervo
Järkyttävää. Olethan jo soittanut koululle? Tuohon on Pakko puuttua ja heti ja Kovalla kädellä... hirveätä.

Ja kurja miten menee maine kaikilta maahanmuuttajilta kun on pari ongelmaista lasta... harmi.

PahaSilmä
Joka ikinen kerta soitetaan ja opettaja "hoitaa" asian. Mutta ei auta! Ja olen mennyt koululle vastaan aina kun jotain on tapahtunut, mutta on aika tyhmää, jos pitää aina mennä. Eikö kaikilla pidä olla oikeus kävellä rauhassa kotiin? |O

vieras
Soita kouluterveydenhoitajalle, että pääsette näyttämään jälkiä leuassa. Jää virallinen paperi, että lastasi on satutettu myös fyysisesti. Ota myös leuasta kuvat todistusaineistoksi. Nyt tiukasti rehtorin juttusille ja käyt tekemässä ilmoituksen poliisille. Kiusaamisen on loputtava!!

PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita kouluterveydenhoitajalle, että pääsette näyttämään jälkiä leuassa. Jää virallinen paperi, että lastasi on satutettu myös fyysisesti. Ota myös leuasta kuvat todistusaineistoksi. Nyt tiukasti rehtorin juttusille ja käyt tekemässä ilmoituksen poliisille. Kiusaamisen on loputtava!!
Ai punasesta jäljestä kuva? se oli sentään vain pikkutyttö, jonka nyrkki siihen tymähti. Ei siihen jälkeä jää. Täytyy jäädä varmaan odottelemaan, että jonkun isosisko tulee ja mättää kunnolla, niin on jotain kuvattavaa,. |O

mm
Jos leuka kipeä, ja punainen, vie lääkäriin, sat todistuksen pojan vammoista, vaikkei ne suuria olisikaan. Kun tuollainen kiusaaminen jatkuu, on otettava tiukasti yhteyttä kouluun, opettajaan, rehtoriin ja kuraattoriin. On oltava ehdoton, ja saatava nämä kiusaajat kuriin, koska yleensä nuo hakkaamiset vain pahenee joka kerta.
Voi tehdä myös poliisille kantelun, jos kouluun yhteydenotto ei riitä. Koulussa pitäisi pitää palaveri, johon myös kiusaajien vanhemmat pyydetään paikalle. -silloin olisi hyvä vetää hihasta lääkärintodistus.
Kiusattu lapsi ei yksin kiusaajistaan eroon pääse, siinä tarvitaan apua, ja joskus saattaa tuntua kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan, mutta ole sinnikäs ja vaadi lapsellesi oikeutta fyysiseen koskemattomuuteen.
Ole itse asiallinen ja jämäkkä. Ei sillä ihonvärillä ole nyt merkitystä, vaan sillä, että kiusataan säännöllisesti.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai punasesta jäljestä kuva? se oli sentään vain pikkutyttö, jonka nyrkki siihen tymähti. Ei siihen jälkeä jää. Täytyy jäädä varmaan odottelemaan, että jonkun isosisko tulee ja mättää kunnolla, niin on jotain kuvattavaa,. |O
Tottakai punaisesta jäljestäkin!Vai odotatko että lyödään kunnolla?

Tai sitten yhtenä vaihtoehtona on soitto sosiaalitoimistoon ja tehdä ilmoitus näistä somaleista. Selvästikään ei vanhemmat hoida ja kasvata lapsiaan kunnolla, eli ovat avun tarpeessa. Mene vanhempainiltaan ja siellä kysy onko muiden lapsilla samoja ongelmia, yhdessä on helpompi hoitaa ongelma päiväjärjestykseen.

riks raks poks
No voi hitto miten inhottavaa, onhan tuo pakko saada loppumaan. Minen varmaan päästäis lasta kouluun ennen kuin hommat on selvitetty.

Mua pelottaa jo valmiiks kuinka meidän poika koulussa pärjää kun nyt jo kiusataan pihassakin.

mm
Kyllä asialle voi tehdä ja paljon!
Soita rehtorille, kun oma opettaja ei saa mitään aikaiseksi. Jos ei tapahdu HETI jotakin asian loppumiseksi, soita poliisille. Kiusaajien vanhemmat ovat loppupelissä vastuussa, mutta jos poliisi joutuu heitä käydä jututtamassa, luulisi loppuvan.

Taare-
jos et tee asialle mitään annatte nille kiusaajille viestin tämä on sallittua ja hyväksymme tämän. nyt heti soitto rehtorille/soskuun mihin vain että tuo kiusaaminen loppuu ja lapsesi saa elää kunnollista elämää ilman pelkoja

musta kuulostaa siltä että asialle on pakko tehdä jotain. jos ei muuta niin henkilöllisyys selville ja soitto sossuun, käyvät tätit jututtamassa vanhempia. ja käsittääkseni koulukotikin on yksi vaihtoehto jos ei vanhemmat kuriin lapsiaan saa.

mm
Soita rehtorille, lähde siitä liikkeelle.
Lapsesi pelkää kohta koulua, saa ikuiset henkiset vammat, saati jos jtkavat kiusaamista, voi fyysisesti sattua pahemminkin.
Kyllä oman lapsen turvallinen koulunkäynti ja henkinen tasapaino menee kaiken edelle.

Yhteistyössä