mä en tajuu varmoja päiviä

• Viestiketjun aloittaja "mato"
  • Ensimmäinen viesti
"mato"
jos ottaa esimerkiksi 28pvän kuukautiskierto. Jos kuukautiset kestää noin 5-6pvä ja itse en ainakaan välitä harrastaa seksiä kuukautisten aikana.. ja jos pitää ottaa huomioon että siittiöt elää jopa viikon niin eihän sitä ehdi harrastaa seksiä kuin kerran ennen ovulaatiota. Eikä kierron lopussakaan jää ku pikkasen yli viikko aikaa sekstailla ehkäisyttä.... ihan pöljää...

Onhan siinä kierron lopussa hyvinkin yli viikko aikaa. Jos on 28 pvää kierto, ovulaatio on 14.-15. päivä ja jo päivästä 17 voi olla ehkäisyttä.

Tosin en usko kyllä varmoihin päiviin,koska kukaan ei voi tietää omaa kiertoaan joka ikinen kk, koska sen pituus vaihtelee
nimimerkillä kokemusta on.

"koppis"
Meillä toimi varmat päivät 100%:sti. Nyt kun lapsiluku täynnä, ei enää uskalleta sitä silti käyttää. Ja hedelmällinen olen ollut. Kaikki lapset saaneet alkunsa ekasta yrityskierrosta.

E
Määkään en tajua, koska mua ainakin panettaa kaikkein eniten just ovulaation aikaan. Jos käyttäis varmoja päiviä ehkäsyyn, niin sehän tarkottais, että just sillon ei sais, kun eniten tekee mieli!

"vieras"
Määkään en tajua, koska mua ainakin panettaa kaikkein eniten just ovulaation aikaan. Jos käyttäis varmoja päiviä ehkäsyyn, niin sehän tarkottais, että just sillon ei sais, kun eniten tekee mieli!
No voihan sillonkin paneskella, kunhan käyttää vaikka kondomia tai keskeytettyä...

Musta varmat päivät olis hyvä systeemi lähinnä siihen, ettei tarvitsisi erittäin todennäköisesti hedelmättöminä päivinä "turhaan" ehkäistä. Ainakin minä vihaan kondomeja, kyllähän seksi tuntuu paljon paremmalta ilman semmoista, joten kiva edes niinä kaikista varmoina päivinä (ihan ekat kiertopäivät) päästä panemaan paljaalla ja ihan loppuun asti vielä.

"vieras"
Anais: Millä perusteella seksin harrastaminen voi laukaista ovulaation? En löydä mistään tälle tietopohjaa. Kissoilla ovulaatio toimii niin, mutta ihmisillä?
Mäkin olen kuullut tän, mutta taisi olla niin että jos on ollut erillään toisesta sukupuolesta niin sitten voi noin tapahtua... selittää esim. sodanjälkeiset suuret ikäluokat, miehet oli rintamalla ja kun palasivat kotiin niin naiset alkoivat hulluina ovuloida ja seuraukset oli nähtävissä. Samoin joissain heimoissa missä miehet käy muualla töissä ja tulevat kotonaan vain käymään esim. talvisin niin silloin naiset ovuloivat. Tällaista olen kuullut...

Yhteistyössä