Mä en tajunnut, ettei vastasyntyneen kanssa saa lähteä kauppaan :(

  • Viestiketjun aloittaja mirja
  • Ensimmäinen viesti
mirja
Vauva on viisi päivää vanha, laitokselta tultiin kotiin kolmantena päivänä. Mie lähdin ruokakauppaan samana iltana, vauva oli autokopassa ostoskärreissä. Neljäntenä päivänä lähdin kauppakeskukseen ostamaan imetysliivejä kun raskausaikana ostamani oli liian pienet. Vauva oli autokopassa ostoskärreissä. Yhteensä meni kaupoissa puolitoista tuntia ja vauski nukkui tyytyväisenä koko ajan. En mä tajunnut suojata vauvaa millään harsolla edes!

Kauhean paha olo nyt että onko vauva saanut jonkun taudin. :( Äitini haukkui mut pataluhaksi kun kuuli noista reissuista, mäkätti että kuin mä en tajunnu et noin pienen kans ei saa mennä kaupoille! En ihan oikeesti tajunnu! Mun eka laps, ei kukaan sanonu sairaalassa et on joku aikasääntö näissä jutuissa. Mä oon vissiin maailman huonoin äiti kun en tajunnu itse tätä asiaa. Kauhean paha mieli ja itkettää. Katson tota poikaa vaan et nyt se on saanu sikainfluenssan ja kuolee. :(
 
juu

no JÄRKI auttaa hyvin pitkälle, sikäli kuin sitä on saatavilla. Juuri eilen näin vastasyntyneen shoppailemassa vanhempiensa kanssa, oli vielä sairaalan vaatteetkin päällä. (ihan oikeasti siis)
 
Nyt äläpä hätäile! Vauva saa äidinmaidosta, jos siis rintalapsi on, valtavasti vasta-aineita. Jos jompi kumpi teistä kauppareissulta pöpöjä on kerännyt, se olet todennäköisesti sinä. Tunnetko itse olosi terveeksi, näyttääkö vauva tyytyväiseltä ja hyvinvoivalta? Jos vastaus molempiin on kyllä, voit olla huoleti!

Etkä ole mitenkään huono äiti - täytyyhän ihmisen kaupassa käydä. Käyväthän nekin, joilla ei ole toisia aikuisia kanssaan arkea pyörittämässä.

Ota rauhallisesti ja nauti tulokkaastasi, onnea!!
 
vierailijainen
Rauhoituhan nyt, tuskin mitään haittaa on tapahtunut. Yleensä ei noin pientä vielä viedä kauppoihin, mutta eihän sitä mikään lakikaan kiellä. Ja kesällä saa kyllä heti viedä uloskin, pakkasella olisi eri asia. Isoäidit ne aina hössöttää.
 
hölmistynyt
onko tää joku vitsi??
kyllä säå saat mennä sen vauvan kanssa jos haluut, miksei sais???

sun äitis on ihan ihme vouhottaja.

heti vaan liikkeeelle kun oma vointi sallii.
ei tarvitse olla 4seinän sisällä.
 
titi
Sattuuhan sitä paremmissakin piireissä! =) Ja eikai se lapsi siihen nyt kuole, ja sikainfluenssa ja muutkin taudit tulee kyllä muualtakin jos on tullakseen. Tehtyä ei saa tekemättömäksi etkä varmaankaan olisi lastasi sinne viennyt jos olisit tiennyt. Porskuta vaan eteenpäin nainen :heart:
 
huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no JÄRKI auttaa hyvin pitkälle, sikäli kuin sitä on saatavilla. Juuri eilen näin vastasyntyneen shoppailemassa vanhempiensa kanssa, oli vielä sairaalan vaatteetkin päällä. (ihan oikeasti siis)
Ja niitä vaatteitahan ei sairaalasta tosiaan pölliä kyllä saisi...
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no JÄRKI auttaa hyvin pitkälle, sikäli kuin sitä on saatavilla. Juuri eilen näin vastasyntyneen shoppailemassa vanhempiensa kanssa, oli vielä sairaalan vaatteetkin päällä. (ihan oikeasti siis)
Ja niitä vaatteitahan ei sairaalasta tosiaan pölliä kyllä saisi...
No ei ole ensimmäinen kertakin, kun tällaisia näkee.. :(
 
toivottavasti
Alkuperäinen kirjoittaja hölmistynyt:
onko tää joku vitsi??
kyllä säå saat mennä sen vauvan kanssa jos haluut, miksei sais???

sun äitis on ihan ihme vouhottaja.

heti vaan liikkeeelle kun oma vointi sallii.
ei tarvitse olla 4seinän sisällä.
No tää oli joku porvoolaisten neuvo.
Kyllä se eka kuukausi kannattaa ottaa iisisti. Pienellä on vielä synnytysstressi ja sen vastustuskyky ei ole kehittynyt juuri lainkaan. Ehdit kyllä sinne kaupoille ilman vauvaakin, mutta tuskin tuo yksi kerta sitä tappaa sentäs. Lapsen isä voi olla vauvan kanssa sen aikaa kun olet ostoksilla. Saat sitä kuuluisaa omaa aikaa siinä samalla!
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja hölmistynyt:
onko tää joku vitsi??
kyllä säå saat mennä sen vauvan kanssa jos haluut, miksei sais???

sun äitis on ihan ihme vouhottaja.

heti vaan liikkeeelle kun oma vointi sallii.
ei tarvitse olla 4seinän sisällä.
Onko kommenttisi joku vitsi? Kiinnostaako sinua vastasyntyneen lapsesi hyvinvointi ollenkaan? :eek:
 
vieras
Olisinpa mäkin ollut niin hyvässä kunnossa et olisin voinut lähteä noin pian kauppaan. Kaksi viikkoa synnytyksestä jaksoin just ja just kärrytellä korttelin ympäri - siihenkin meni 20 minuuttia :(
 
vieras
Me olimme kotosalla vauvan kanssa kaksi viikkoa, mutta silloin olikin talvi... kolmiviikkoisena poika teki jo junamatkan.

Lasikaapissako vauvat pitäisi pitää? Jos toinen on nukkunut, niin ei siitä reissusta traumoja ole tullut. Eikä se flunssa-aalto vielä ole päällä.
 
järki-muija
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no JÄRKI auttaa hyvin pitkälle, sikäli kuin sitä on saatavilla. Juuri eilen näin vastasyntyneen shoppailemassa vanhempiensa kanssa, oli vielä sairaalan vaatteetkin päällä. (ihan oikeasti siis)
Joo ihan varmaan näitki...älä tule tänne palstoille aukomaan päätä,pysy ihan kokonaan poissa jos keskustelu on tätä luokkaa....
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja järki-muija:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no JÄRKI auttaa hyvin pitkälle, sikäli kuin sitä on saatavilla. Juuri eilen näin vastasyntyneen shoppailemassa vanhempiensa kanssa, oli vielä sairaalan vaatteetkin päällä. (ihan oikeasti siis)
Joo ihan varmaan näitki...älä tule tänne palstoille aukomaan päätä,pysy ihan kokonaan poissa jos keskustelu on tätä luokkaa....
:) Ihanaa, että käyttää värikästä kieltä. Se on Lahja. Valitettavasti tiedän kuitenkin itse paremmin, mitä näin ja osaan lukea sairaalan nimen potkuhousuista, kun omakin lapseni on samanlaisia valkoisia potkareita ko. sairaalassa pitänyt.
 
vierestä seuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja järki-muija:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no JÄRKI auttaa hyvin pitkälle, sikäli kuin sitä on saatavilla. Juuri eilen näin vastasyntyneen shoppailemassa vanhempiensa kanssa, oli vielä sairaalan vaatteetkin päällä. (ihan oikeasti siis)
Joo ihan varmaan näitki...älä tule tänne palstoille aukomaan päätä,pysy ihan kokonaan poissa jos keskustelu on tätä luokkaa....
järki-muija tais ottaa itseensä...
 
Gluteus maximus
ei kukaan missään kiellä, että kaupoissa ei saa käydä vastasyntyneen kanssa. Kannattaa käyttää sitä omaa järkeä, eikä kuunnella vouhottavia ihmisiä. Jotkut eivät voi käydä edes 1v kanssa kaupassa, ei yksin eikä yhdessä. Toiset eivät vie lasta saunaan jne jne. kaikesta saadaan paniikki aikaiseksi. Minä olen aina käyttänyt omaa järkeä ja hyvin on mennyt.
 
mie vaan
me käytiin minun vauvan(nyt 5 v) kaupoissa jo varmaan parin viikon ikäisenä ja sitten oltiin jo tallinnan risteilyllä 2 kuukauden ikäisenä, mut muistan sen jälkeen kokeneeni hirveätä pelkoa lapsen terveydestä, varsinkin kun joku tuli ja sanoi että miten voit tuoda rokottamattoman lapsen tänne hyvä etten tehnyt jo suru ja luopumis työtä kun olin niin huolissani. Tyttö nykyään viisi vuotta ja ihan kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ei kukaan missään kiellä, että kaupoissa ei saa käydä vastasyntyneen kanssa. Kannattaa käyttää sitä omaa järkeä, eikä kuunnella vouhottavia ihmisiä. Jotkut eivät voi käydä edes 1v kanssa kaupassa, ei yksin eikä yhdessä. Toiset eivät vie lasta saunaan jne jne. kaikesta saadaan paniikki aikaiseksi. Minä olen aina käyttänyt omaa järkeä ja hyvin on mennyt.
näinpä just. Ei hätää =) Kyllä siinä sairaalan aulassakin on bakteereja,ovissa ja ruokailutiloissa missä ihmiset koskee pintoihin. Kaupassa voi kyllä käydä jos on tarvis.

Tärkeämpää on se ettei vieraat lääpi vauvaa ja itse huolehtii käsihygieniasta kun on tuollaisissa paikoissa.
 

Yhteistyössä