Mä en tajunnut, ettei vastasyntyneen kanssa saa lähteä kauppaan :(

  • Viestiketjun aloittaja mirja
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no JÄRKI auttaa hyvin pitkälle, sikäli kuin sitä on saatavilla. Juuri eilen näin vastasyntyneen shoppailemassa vanhempiensa kanssa, oli vielä sairaalan vaatteetkin päällä. (ihan oikeasti siis)
Ja niitä vaatteitahan ei sairaalasta tosiaan pölliä kyllä saisi...
No ei ole ensimmäinen kertakin, kun tällaisia näkee.. :(
Täällä päin ei ainakaan kyllä tiedä onko sairaalan vaatteet vai omat lapsella.
 
vieläkerranperusasiatoikeaanjärjestykseen
Alkuperäinen kirjoittaja iltapäivätähti:
Nyt äläpä hätäile! Vauva saa äidinmaidosta, jos siis rintalapsi on, valtavasti vasta-aineita. Jos jompi kumpi teistä kauppareissulta pöpöjä on kerännyt, se olet todennäköisesti sinä. Tunnetko itse olosi terveeksi, näyttääkö vauva tyytyväiseltä ja hyvinvoivalta? Jos vastaus molempiin on kyllä, voit olla huoleti!

Etkä ole mitenkään huono äiti - täytyyhän ihmisen kaupassa käydä. Käyväthän nekin, joilla ei ole toisia aikuisia kanssaan arkea pyörittämässä.

Ota rauhallisesti ja nauti tulokkaastasi, onnea!!
Vauva kerää ensimmäiset kaksi viikkoa erityisesti pöpöjä ympäriltään muodostaakseen pohjan omalle pöpökannalleen. Kauppakeskuksissa liikkuvat ilmastoinnin mukana myös ne vaaralliset pöpöt, joita vauvan ei ole hyvä saada. Ei se äidinmaito mitään ihmeainetta ole, niinkuin täällä maalaistollot yrittävät aina väittää. Kaksi ekaa viikkoa olisi hyvä (jos mahdollista, yleensä perheessä kuitenkin esimerkiksi on kaksi vanhempaa), välttää turhaa liikkumista paikoissa joissa on paljon ihmisiä (ja siis tartunnanlähteitä). Eli ap äitisi oli oikeassa, vaikka ei vauvasi mitään nyt todennäköisesti olekaan saanut. Turhia riskejä kuitenkin on tuollaiset.
 
kolmen äiti
Itse olen kyllä kaikkien kolmen kanssa käynnyt kaupassa vaikka vauvat alle viikon ikäisiä, esikoinen oli sairaalasta kotiutessa jo mukana kun pysähdyin lähikaupasta ostamaan liivinsuojia ja tarpeeksi imukykyisiä siteitä (en ollut tajunnut kuinka paljon niitä tosiaan tarvitaan).

Ei ne vauvat mitään kuolemantautia saanneet ja ovat hyvin vähän kukaan kolmesta koskaan sairastaneet yhtään mitään. Onhan niitä bakteereita sairaalassakin, ei sen enempää lähikaupassa.
 
vieras
Vai että on kiellettyä. En minäkään kolmen lapsen äitinä tiennyt ja olen käynyt vastasyntyneen kanssa kaupassa. Me olimme keskimmäisen ollessa 5 päivää vanha isolla porukalla juhannuksen vietossa. Ihan erään ystävän kotona siis, mutta paljon ihmisiä kuitenkin ja pikkulapsia. :D

Ainoastaan pakkaseen ei pidä viedä vastasyntynyttä ja sitten pari viikkoisesta vähitellen totutella. Mutta kyllä silloinkin autolla voi kulkea esim. kauppaan.
 

Yhteistyössä