Mä en tajua näitä Ukkos-rakastajia!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä olen oppinut pienestä pitäen inhoamaan ja pelkäämään ukkosta. Ja on näiden vuosien aikana rikkoutunut pari tietokonetta, televisio, pakastin ja jääkappikin kun ei oo muistanut vetää töpsöliä seinästä. Ukkosen aikaan pitää aina vetää johdot seinistä, sammuttaa valot ja pahalla ilmalla kääntää katkasijasta sähköt pois. Sit kun asutaan viel laaksossa ja muuntajien keskellä niin eikös se pirulainen jää pyörimään meidän talon päälle tunneksi. Viikko sitten yöllä ukkonen jyttästi pään päällä klo 23 aina klo 04.

No kun se ukkonen kuitenkin tulee jos on tullakseen, riippumatta siitä tykkääkö siitä vai ei.. niin eikö sitä nyt sit voi mieluummin fiilistellä sen aikaa kuinka kaunista ja tunnelmallista ja voimakasta se on, kun että tutisis jossain huoneennurkassa "mitäjostalopalaa-apua-kuollaankohanmenyt"..?!

Alkuperäinen kirjoittaja luulen:
Eihän sitä kerrostalossa osaa pelätä. Eikä muutenkaan kaupungissa tai taajamissa. Osalla ukkosesta tykkääjistä olis varmaan kakat housussa kun joutuis oikein kunnon ukkosmyräkkään maaseudulle.
Joo! Oli karmiva se kesän ainut ukkonen, mikä päälle tuli. :|
Piti vielä autolla ajaa tiellä, josta ei erottanut onko se tie, vai joki (ellei tiennyt varmasti, että tie se on).

Minäkin lukeudun niihin hulluihin, jotka tykkää ukkosesta. Öinen salamointi on hurjan upeaa katseltavaa! :heart:
Mutta tietenkään en toivo mitään vahinkoa ihmisille, eläimille ja rakennuksille. Ja se on kamalaa, että sellaista sattuu.

Rakastaahan moni helteitäkin, siitä huolimatta, että kovat helteet tappaa vuosittain lukuisia ihmisiä. Ja moni rakastaa kunnon paukkupakkasia, vaikka silloinkin paleltuu ihmisiä kuoliaaksi. Onko se sitten oikein? :/

vieras
Mun mielestä on suuri ero siinä missä on elämänsä asunut, et miten sen ukkosen kokee. Jos on parit ukkoset kokenu maalla, niin eihän se kerro vielä mitään siitä millaista on kokea ukkoset vuodesta toiseen pelko persiissä.

No pöh!
Mä rakastan ukkosta, sitä kun taivas salamoi ja luonto näyttää mahtinsa. Sitten sataa ja myrskyää.
Toi sun vertauksesi on pöhkö luonnonvoimia ei voi verrata mihinkään. Parempi olisi, että miksi vaan halutaan ostaa uusia autoja kun autojen takia kuolee niin paljon ihmisiä.
Ukkonen aiheuttaa loppujen lopuksi todella vähän onnettomuuksia, verrattuna siihen mitä ihmiset itse aiheuttavat omilla toimillaan.

nii-i
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on suuri ero siinä missä on elämänsä asunut, et miten sen ukkosen kokee. Jos on parit ukkoset kokenu maalla, niin eihän se kerro vielä mitään siitä millaista on kokea ukkoset vuodesta toiseen pelko persiissä.
peesi

määä
Ukkonen saa mun olon levolliseksi ja mä kyllä olen niitä ukkonen sydän sydän -tyyppejä! Myös aurinko sytyttää kesällä tulipaloja jotka polttaa taloja, ihmiset tuhoo muiden taloja ja tappaa toisia ihmisiä ja talvellakin voi lumesta katto sortua enkä mä silti pelkää noita asioita..

no pöh
Alkuperäinen kirjoittaja nii-i:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
peesi
Ei se ole tosta kiinni, mä olen lapsesta asti rakastanut ukkosta, vaikka äitini pelkäsi sitä niin että änkesi ukonilmalla vaatekaappiin itkemään.
Voisi luulla, että mäkin olisin oppinut tuon, mutta ei.
Meilläpäin oli todella hienoja ukonilmoja.

tiuhtiti
Ukonilma antaa mulle energiaa, istun aina joko partsilla tai ikkunan ääressä tuijottamassa taivaalle. Sitä ukkosta pitää osata arvostaa. Vaikka sitä pelkäis tai sitten rakastais niin se on aivan sama tuolle luonnonilmiölle mihin se salamansa jysäyttää. Töpselit vaan pois seinästä ja valot pois ja kynttilät palamaan niin avot aivan ihanaa =) Sit viel kun kuuluu kova ropina peltikattoon niin sitä kaipaan kovasti. onneks kohta saa taas kokea sen pitkästä aikaa. Meillä opetetaan lapsetkin arvostamaan luonnonvoimia ei mennä uimaan ukonilmalla ja jos ollaan liikenteessä niin sitten mennään autoon istuskelemaan, Muuten ihan tunnelmavalaistuksessa kotona =)

lenkkeilijä
Alkuperäinen kirjoittaja tiuhtiti:
Sit viel kun kuuluu kova ropina peltikattoon niin sitä kaipaan kovasti. onneks kohta saa taas kokea sen pitkästä aikaa. Meillä opetetaan lapsetkin arvostamaan luonnonvoimia ei mennä uimaan ukonilmalla ja jos ollaan liikenteessä niin sitten mennään autoon istuskelemaan, Muuten ihan tunnelmavalaistuksessa kotona =)
Entäs kun sattuu olemaan ulkona lenkillä tai pyöräilemässä työmatkaa? Ei pääse autoon suojaan ja se ropina tuleekin siitä kun kaatosade ropisee ulkoilupuvun läpi vaatteiden sisään. Eipä siitä paljoa nauti.

Alkuperäinen kirjoittaja lenkkeilijä:
Entäs kun sattuu olemaan ulkona lenkillä tai pyöräilemässä työmatkaa? Ei pääse autoon suojaan ja se ropina tuleekin siitä kun kaatosade ropisee ulkoilupuvun läpi vaatteiden sisään. Eipä siitä paljoa nauti.
Minä olen monesti juuri oikein kunnon myrskysäällä mennyt ihailemaan kallioille meren pärskeitä :)

Herra Majuri
Kyllä kesä kuivaa sen, minkä kasteleekin, joten nautittavaa se vaan on.

tiuhtiti
Alkuperäinen kirjoittaja tiuhtiti:
Sit viel kun kuuluu kova ropina peltikattoon niin sitä kaipaan kovasti. onneks kohta saa taas kokea sen pitkästä aikaa. Meillä opetetaan lapsetkin arvostamaan luonnonvoimia ei mennä uimaan ukonilmalla ja jos ollaan liikenteessä niin sitten mennään autoon istuskelemaan, Muuten ihan tunnelmavalaistuksessa kotona =)
sit juostaan kovempaa kotiin ja joka lätäkköön hypäten =) tai sit polkien ja sen jälkeen heitetään vaatteet pois ja vaihdetaan kuivat ja juodaan lämmintä kaakaota ja syödään pullaa =)

kinuski
Mä pelkään ukkosta tosi paljon, mutta kyllä mä olen nyt toivonut sellasta pientä kuuroa mikä raikastais ilmaa vähän. Satais ees vettä yhen vuorokauden, nurmikko on jo kuivunu piloille ja kesäkukat kuolleet.

metsänpeitto
Hmm.

Entäs ne, jotka pitävät alkoholista, vaikka tänäkin kesänä siihen on kuollut moni, moni vammautunut ja todennäköisesti joku kännissä polttanut kotinsakin?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no pöh:
Ei se ole tosta kiinni, mä olen lapsesta asti rakastanut ukkosta, vaikka äitini pelkäsi sitä niin että änkesi ukonilmalla vaatekaappiin itkemään.
Voisi luulla, että mäkin olisin oppinut tuon, mutta ei.
Meilläpäin oli todella hienoja ukonilmoja.
Ai jaa. Mun mielestä sillä on suuri vaikutus. Vai käsketäänkö kerrostaloissa asuvia lapsia olemaan menemättä ikkunoiden alle, pistokkeiden lähelle, kauas tulisijasta, sulkemaan kaikki ovet ja ikkunat ette pallosalamat tuu sisälle, pistämään kumpparit jalkaan ja istumaan keskellä yötäkin olkkarin sohvalle odottamaan et ukkonen menee ohi. Tai autoon jos talo tuntuu turvattomalta.

Yhteistyössä