vieras
Tiedän yhden 4-vuotiaan, jonka äiti meikkaa siltä välillä silmät (rajaukset laittaa ja tolleen). On kyllä TOSI sairasta touhua.. Ei ole kyllä siinä perheessä kaikki kunnossa muutenkaan..
Sinähän et voi tietää minkään tuollaisen ulkoisen perusteella, onko lapsella asiat hyvin. Kun se ei ole aina sitä mikä näkyy, vaan sitä, mikä ei näy.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Heh, onko tilaa olla lapsi, jos äiti meikkaa jo 2-vuotiasta?Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Ai ope on sanonut...
Mä odotan innolla sitä aikaa, kun tajutaan, että ei se ole se, mikä näkyy, vaan se, mikä ei näy.
Joku vaate, meikki, mikä tahansa ulkonainen ei merkkaa mitään. Vaan se, että voiko lapsi luottaa vanhempiinsa, onko lapsella todella tilaa olla lapsi. Jos opettaja sanelee lapsen ulkoisia juttuja, niin ei, sillon ei ole tilaa olla lapsi, tai se, kuka onkaan.
Lapsuus lyhenee koko ajan, osa äideistä "edesauttaa" tilannetta pukemalla ja meikkaamalla lapsista pikkuaikuisia
Meikit on aina ongelma lapsella... rakkaus/rakkaudettomuus ei poista niiden sisältämiä kemikaaleja.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Sinähän et voi tietää minkään tuollaisen ulkoisen perusteella, onko lapsella asiat hyvin. Kun se ei ole aina sitä mikä näkyy, vaan sitä, mikä ei näy.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Heh, onko tilaa olla lapsi, jos äiti meikkaa jo 2-vuotiasta?Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Ai ope on sanonut...
Mä odotan innolla sitä aikaa, kun tajutaan, että ei se ole se, mikä näkyy, vaan se, mikä ei näy.
Joku vaate, meikki, mikä tahansa ulkonainen ei merkkaa mitään. Vaan se, että voiko lapsi luottaa vanhempiinsa, onko lapsella todella tilaa olla lapsi. Jos opettaja sanelee lapsen ulkoisia juttuja, niin ei, sillon ei ole tilaa olla lapsi, tai se, kuka onkaan.
Lapsuus lyhenee koko ajan, osa äideistä "edesauttaa" tilannetta pukemalla ja meikkaamalla lapsista pikkuaikuisia
Jos lapsi saa olla lapsi, jos lapsi on turvassa, rakastettu ja arvossapidetty, mikään vaate tai meikki ei ole ongelma. Samaten, jos lapsella on asiat huonosti, hän joutuu elämään vanhempiensa unelmaa tai hänestä ei välitetä, tai hänellä ei ole turvallinen olo, ei ongelma ole se huulipuna, vaan ihan joku muu.
Tottakai voi...open sana on laki ja sitä pitää totella..AINA! :saint:Alkuperäinen kirjoittaja jk:ei ope voi määrätä, älä usko sitä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:*no ku se halusi*
Saako 2vuotias kaiken muunkin tahtonsa läpi? Ku se halusi......?
Peesi!!!Alkuperäinen kirjoittaja miija:En ymmärrä pikkulasten meikkaamista. Niissä meikeissä on aikamoisia myrkkyjä, jos tuoteselosteisiin vähän tarkemmin tutustuu.
Voihan sitä lapsi haluta, vaikka hypätä auton alle...mutta aikuinen tietää toimintojen ja tekojen riskit ja seuraukset ja kieltää asiat, jotka ovat lapselle haitallisia.
Alkuperäinen kirjoittaja gyiklao:onneksi mul on poikia, ei tarvi meikkailla
Alkuperäinen kirjoittaja .:Tähänkin voisi taas sanoa, että kyllä ne lapset haluavat kaikennäköistä eikä niitä toiveita silti ole pakko toteuttaa. Mielestäni vanhemman huonoin perustelu omalle toiminalleen on tuo `no, kun lapsi itse halusi`. Tällä perustelullahan vanhempi sysää vastuun teostaan lapsen harteille eikä itse ole vastuullinen vanhempi.