Mä en saisi meikata meidän taaperoa, näin oli opettaja koulussa sanonut

vieras
Tiedän yhden 4-vuotiaan, jonka äiti meikkaa siltä välillä silmät (rajaukset laittaa ja tolleen). On kyllä TOSI sairasta touhua.. Ei ole kyllä siinä perheessä kaikki kunnossa muutenkaan..

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ai ope on sanonut... :eek: :eek:

Mä odotan innolla sitä aikaa, kun tajutaan, että ei se ole se, mikä näkyy, vaan se, mikä ei näy.

Joku vaate, meikki, mikä tahansa ulkonainen ei merkkaa mitään. Vaan se, että voiko lapsi luottaa vanhempiinsa, onko lapsella todella tilaa olla lapsi. Jos opettaja sanelee lapsen ulkoisia juttuja, niin ei, sillon ei ole tilaa olla lapsi, tai se, kuka onkaan.
Heh, onko tilaa olla lapsi, jos äiti meikkaa jo 2-vuotiasta?

Lapsuus lyhenee koko ajan, osa äideistä "edesauttaa" tilannetta pukemalla ja meikkaamalla lapsista pikkuaikuisia :(
Sinähän et voi tietää minkään tuollaisen ulkoisen perusteella, onko lapsella asiat hyvin. Kun se ei ole aina sitä mikä näkyy, vaan sitä, mikä ei näy.

Jos lapsi saa olla lapsi, jos lapsi on turvassa, rakastettu ja arvossapidetty, mikään vaate tai meikki ei ole ongelma. Samaten, jos lapsella on asiat huonosti, hän joutuu elämään vanhempiensa unelmaa tai hänestä ei välitetä, tai hänellä ei ole turvallinen olo, ei ongelma ole se huulipuna, vaan ihan joku muu.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai ope on sanonut... :eek: :eek:

Mä odotan innolla sitä aikaa, kun tajutaan, että ei se ole se, mikä näkyy, vaan se, mikä ei näy.

Joku vaate, meikki, mikä tahansa ulkonainen ei merkkaa mitään. Vaan se, että voiko lapsi luottaa vanhempiinsa, onko lapsella todella tilaa olla lapsi. Jos opettaja sanelee lapsen ulkoisia juttuja, niin ei, sillon ei ole tilaa olla lapsi, tai se, kuka onkaan.
Heh, onko tilaa olla lapsi, jos äiti meikkaa jo 2-vuotiasta?

Lapsuus lyhenee koko ajan, osa äideistä "edesauttaa" tilannetta pukemalla ja meikkaamalla lapsista pikkuaikuisia :(
Sinähän et voi tietää minkään tuollaisen ulkoisen perusteella, onko lapsella asiat hyvin. Kun se ei ole aina sitä mikä näkyy, vaan sitä, mikä ei näy.

Jos lapsi saa olla lapsi, jos lapsi on turvassa, rakastettu ja arvossapidetty, mikään vaate tai meikki ei ole ongelma. Samaten, jos lapsella on asiat huonosti, hän joutuu elämään vanhempiensa unelmaa tai hänestä ei välitetä, tai hänellä ei ole turvallinen olo, ei ongelma ole se huulipuna, vaan ihan joku muu.
Meikit on aina ongelma lapsella... rakkaus/rakkaudettomuus ei poista niiden sisältämiä kemikaaleja.

Minun mielestäni 2 v ei kyllä mitään meikkejä kaipaa, ei edes 4 v tai 10 vuotiaskaan. alakoululaisella voisin ajatella v a a l e a a kynsilakkaa ja väritöntä huulikiiltoa ja nuokin vain jonnekin koulun diskoon tms.
Miksi lapsen pitäisi leikkiä pikkuaikuista ja vanhempien vielä edesauttaa tätä? yhtälailla minä en oikein ymmärrä jollakin 12 v paljastavia vaatteita, koska tuolla iällä alkaa jo olla jotakin peitettävää. 2 v voi juosta vaikka paidatta ulkona mutta ei 12 v tarvitse rintojen alkujaan esitellä tai persvakoaan.

.......
en halua että oman pienet tyttäreni meikkaavat millään tavalla. luin joskus kauan sitten myrkyistä joita imeytyy kynsil.,hajuvesistä, hiusväreistä yms että en halua sellaisia lapsilleni antaa..joskus voi laittaa jotain kynsilakkaa vähän yhteen kynteen, mutta muuten ei.

Mitä teidän mielestä tämä merkki tarkoittaa ;) ? Eli vitsillähän minä. Mua niin huvitti, kun pojat tulivat mua ohjeistamaan. Mutta ihan hyvä oli kuulla, että kynsilakoissa on jotain myrkkyjä. Mä kun pidin niitä ihan turvallisena laittaa lapselle. Mitkäköhän on niitä lasten kynsilakkoja, joita lapsille saa laittaa?

.,.,
Tähänkin voisi taas sanoa, että kyllä ne lapset haluavat kaikennäköistä eikä niitä toiveita silti ole pakko toteuttaa. Mielestäni vanhemman huonoin perustelu omalle toiminalleen on tuo `no, kun lapsi itse halusi`. Tällä perustelullahan vanhempi sysää vastuun teostaan lapsen harteille eikä itse ole vastuullinen vanhempi.

tarkempi äiti
Alkuperäinen kirjoittaja miija:
En ymmärrä pikkulasten meikkaamista. Niissä meikeissä on aikamoisia myrkkyjä, jos tuoteselosteisiin vähän tarkemmin tutustuu.
Voihan sitä lapsi haluta, vaikka hypätä auton alle...mutta aikuinen tietää toimintojen ja tekojen riskit ja seuraukset ja kieltää asiat, jotka ovat lapselle haitallisia.
Peesi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Tähänkin voisi taas sanoa, että kyllä ne lapset haluavat kaikennäköistä eikä niitä toiveita silti ole pakko toteuttaa. Mielestäni vanhemman huonoin perustelu omalle toiminalleen on tuo `no, kun lapsi itse halusi`. Tällä perustelullahan vanhempi sysää vastuun teostaan lapsen harteille eikä itse ole vastuullinen vanhempi.

Tiedäkkös, että joskus ne lapset haluaa myös ei kiellettyjä juttuja

:whistle:

Minna
Vältä kynsilakkoja, jotka sisältävät ympäristölle haitallisia aineita
Vältä ympäristölle haitallisia aineita kynsilakoissa, esim. Dibutyl Phthalat (DBP), Formaldehyd Resin, Phthalic Anhydrid tai UV-suoja-aine Benzophenon.
Älä lakkaa kynsiä avotulen lähellä.
Heitä kynsilakan poistoon käyttämäsi vanut ja tupot roskiin, älä viemäriin.
Älä anna lapsen käyttää aikuisille tarkoitettuja kynsilakkoja.
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/f816c13c-2bd6-4e44-96a8-88fc77f3fa74.aspx

Kynsilakka on lapsella OK
Meidän n. 5v. tytöllä on taas kynnet lakassa,että repikää siitä. :LOL:
En muuten lakannut lomalla minä, vaan tytön täti joka oli meillä kylässä.
Ja on kyllä aika värikästä lakkaa, ollut jo nuorempanakin.
Muuta meikkiä ei kyllä ole ollut, vaikka sai 4v. lahjaks (viime kesänä) yhdeltä tuttavaltamme
ns. lasten meikkejä. ;)

Yhteistyössä