!"#%¤% mä en saa renkaiden pultteja auki..

päätön
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ei se öljy tässä vaiheessa mitään auta, mutta sitten auttaa kun öljyät sen kierteen ennen asennusta. helpottaa sitten enskerralla ..
Auttaa se, kokemusta on. Tietenkin kannattaisi öljytä etukäteen, mutta kyllä sitä öljyä vähän pääsee kierteisiin vaikka mutteri onkin kiinni. Se vähä on mulla ollut joskus se ratkaiseva helpotus, että renkaat on saatu vaihdettua.
auttaa auttaa, korjaamollakin puhuttiin itseluottamuksesta :LOL:
*vähän pidemmällä korjaamotyön kokemuksella kun tuo ylläoleva kaveri*
 
Alkuperäinen kirjoittaja No ei kai:
[
ap semmosta tekiskään? Ethän?

Ei ainakaan itellä tulis mieleenkään...

Mä vaihoin renkaat jo viikkoja sitten ku täällä päin lapissa missä asun on jo lunta ja tiet jäässä...

Ja avaimen päällä pompitaan täälläki mut aukeevat onneks :)
Teen, en mä voi tänne mettän keskelle jäädä... Eikä täällä nyt oo ketään, joka mua vois auttaa, paitsi koirat :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ja onko siihen joku laki, että kaikki renkaat pitää vaihtaa kerralla :D :D
Hanki jostain marketista tms. sellanen teleskooppivarrella varustettu avain, sillä vääntää vaikka pultit poikki.

Ja sellanen laki todella on, että samalla akselilla pitää olla samanlaiset renkaat (ts etu renkaiden ja takarenkaiden pitää olla keskenään samanlaiset, esim. edessä talvi ja takana kesä )

Tuo tilanne, että vasemmalla nastat ja oikealla kesä, tai päinvastoin, on se pahin mahdollinen, jos joudut tekemään äkkijarrutuksen, niin auto pyörähtää ympäri kun eri puolien renkaat pitävät eri tavalla ja parhaassa tapauksessa syöksyy ojaan, pahimmassa suoraan vastaantulijoiden kaistalle.

Eli autollasi ei saa ajaa, jos poliisi pysäyttää ja huomaa asian niin matka jatkuu hinausauton kyydissa.

Sensijaan eturenkaat voi vaihtaa kerralla, tai takarenkaat. Se tilanne, että takana on paremmin pitävät renkaat on turvallisempi kuin se että eturenkaat paremmat, jos eturenkaat menettävät pidon voi auton vielä saada hallintaansa, mutta takarenkaiden lähtiessä luistoon auto yleensä menettää ohjattavuutensa kokonaan ja menee minne sattuu.
 
päätön
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
menes jussi opettelemaan vielä vähän lisää sitä autolla ajamista :LOL:
Sinulle on ilmeisesti päässyt tulemaan sellainen käsitys, ettei kukaan muu kuin sinä tiedä autoista ja ajamisesta yhtään mitään. =)
ei ole. ja onneks sä tiedät :xmas:
 
Zoe-F
Lisävoimia KKK:lle täältäkin.
Ja jussille ihmettelin sitä että mitenhän se takavetoautoilu noilla kriteereilla toimisi.
jos eturenkaat menettävät pidon voi auton vielä saada hallintaansa, mutta takarenkaiden lähtiessä luistoon auto yleensä menettää ohjattavuutensa kokonaan ja menee minne sattuu.
Henk.koht. mä ainakin mielummin pidän sen pidon eturenkailla jotta säilyy myös ohjattavuus ja pysähyvyys, takarenkaista melkeistään viis, jos lähtee perä luistoon niin vähän kun rattia kääntää niin korjaantuu.
 
päätön
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Lisävoimia KKK:lle täältäkin.
Ja jussille ihmettelin sitä että mitenhän se takavetoautoilu noilla kriteereilla toimisi.
jos eturenkaat menettävät pidon voi auton vielä saada hallintaansa, mutta takarenkaiden lähtiessä luistoon auto yleensä menettää ohjattavuutensa kokonaan ja menee minne sattuu.
Henk.koht. mä ainakin mielummin pidän sen pidon eturenkailla jotta säilyy myös ohjattavuus ja pysähyvyys, takarenkaista melkeistään viis, jos lähtee perä luistoon niin vähän kun rattia kääntää niin korjaantuu.
tätä minäki tarkotin, :attn:
 
Make
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Lisävoimia KKK:lle täältäkin.
Ja jussille ihmettelin sitä että mitenhän se takavetoautoilu noilla kriteereilla toimisi.

tätä minäki tarkotin, :attn:


Marginaalitapaukset ja urheiluautot sikseen. Täällä tuskin kannattaa jakaa ohjeita rallikuskeille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Lisävoimia KKK:lle täältäkin.
Ja jussille ihmettelin sitä että mitenhän se takavetoautoilu noilla kriteereilla toimisi.
jos eturenkaat menettävät pidon voi auton vielä saada hallintaansa, mutta takarenkaiden lähtiessä luistoon auto yleensä menettää ohjattavuutensa kokonaan ja menee minne sattuu.
Henk.koht. mä ainakin mielummin pidän sen pidon eturenkailla jotta säilyy myös ohjattavuus ja pysähyvyys, takarenkaista melkeistään viis, jos lähtee perä luistoon niin vähän kun rattia kääntää niin korjaantuu.
tätä minäki tarkotin, :attn:
Ei oo Jussi tainnut takapotkulla ajella :LOL:
Kyllä mä ainakin henkkoht saan auton paremmin pysymään tiellä, jos takarenkaista lähtee pito. Etupää kun lähtee puskemaan, niin hellurei ja hellät tunteet vaan. Sepä ei paljon auta muu kuin peukuttaa, et ei puske ojaan saakka.
Tai liekkö sit niin, ettei takapotkuilla ajanut osaa ajaa laisinkaan etuvetoisilla. Niillä tulee ajettua liian kovaa, kun takaveto usein antaa pieniä ennakkomerkkejä ennen pidon loppumista.
 

Yhteistyössä