Mä en saa lapsia nukkumaan

  • Viestiketjun aloittaja Raivosuvaa
  • Ensimmäinen viesti
Raivosuvaa
päivisin samassa huoneessa!!

Ei auta vaikka mä olen siinä, ei auta tarinat (pistää enemmän kierroksille), ei auta myöhemmin meneminen nukkumaan, ei auta hitto mikään!!

Yöunille ei mitään ongelmaa. Kummatkin nukahtaa heti ja nätisti, mutta päivisin.. Isoveli herättää heti pienemmän kun nukahtaa ja pienempi ei enää nukahda kun innostuu.

Pienempi nukkui ennen aina pihalla, kun ei saanut nukuttua, mutta enää ei pysty muualla kuin omassa sängyssä nukkumaan. (ei ole pihaa eikä parveketta)

Muilla samaa ongelmaa? Tekisi mieli kuristaa joku kun kellon on kohta puoli 2. KUkaan ei ole nukkunut silmäystäkään ja mä tiedän että tästä tulee VITUN PITKÄ PÄIVÄ näin.

Mä olen niin vihanen, että itkettää. Mä en jaksa!!!!

Ja on siis 1v ja 2.5v
 
Raivosuvaa
Joo, yöllä nukahtaa kummatkin heti. Ilman itkua tai kiukkua. Nyt isompi huutelee kokoajan "VAUVA" että toinen herää. 1v alkaa itkemään heti tunnin päästä jos ei saa nyt nukkua. Huutaa koko loppu illan.. Noi herää 7 aamulla ja menee nukkumaan 19-20....
 
raivostuttavaa
Joo, noinkin olen tehnyt, mutta isompikin kaipaa välillä unta, ja kummatkin nukahtavat jos ovat yksin. Sehän tässä on. Ne nukkuu 2-3h yksin, mutta yhdessä ei sekuntiakaan, mutta kun nyt niiden pitää nukkua yhdessä.. Ja mä en saa niitä nukahtamaan. Ja mäkin haluaisin nukkua ja levätä hetken. En jaksa istua suihkussa ja vahdata, kun sitä teen kaiket päivät.
 
"jaa"
Joo, noinkin olen tehnyt, mutta isompikin kaipaa välillä unta, ja kummatkin nukahtavat jos ovat yksin. Sehän tässä on. Ne nukkuu 2-3h yksin, mutta yhdessä ei sekuntiakaan, mutta kun nyt niiden pitää nukkua yhdessä.. Ja mä en saa niitä nukahtamaan. Ja mäkin haluaisin nukkua ja levätä hetken. En jaksa istua suihkussa ja vahdata, kun sitä teen kaiket päivät.
No miksi niiden pitää nyt nukkua yhdessä? Laita erikseen! Ja jos kerran yön nukkuvat hyvin onko pakko sitte edes päiväunia nukkua ollenkkaan. Mene samaan aikaan nukkumaan yöunia nukkumaan lasten kanssa niin jaksat sitte päivälläki.
 
"Mie"
Voisiko isomman nukuttaa sohvalle tai muualle, onko ihanihan pakko olla samassa huoneessa? Meillä tossa kohtaa oli illat tuollaisia, mutta onneksi tilaa siirtää sängyt erihuoneisiin.
 
"Sanna"
Joo, noinkin olen tehnyt, mutta isompikin kaipaa välillä unta, ja kummatkin nukahtavat jos ovat yksin. Sehän tässä on. Ne nukkuu 2-3h yksin, mutta yhdessä ei sekuntiakaan, mutta kun nyt niiden pitää nukkua yhdessä.. Ja mä en saa niitä nukahtamaan. Ja mäkin haluaisin nukkua ja levätä hetken. En jaksa istua suihkussa ja vahdata, kun sitä teen kaiket päivät.
Miksi pitää nukkua yhdessä.
Laitat pienemmän omaan sänkyyn nukkumaan ja isomman vanhempien makkariin loikoilemaan.
Meillä jäi päiväunet pois reilu kahden vuoden iässä.
jos isompi on niitä jättämässä pois.
Mutta tehkää vaikka sääntö, että päiväunille mennessä pikkukaveri menee omaan huoneeseen ja isompi saa vaikka ottaa teidän sänkyyn jonkun lelun ja hiljaa loikoa ja tehdä hiljaista hommaa
 
raivostuttavaa
[QUOTE="Sanna";30125592]Miksi pitää nukkua yhdessä.
Laitat pienemmän omaan sänkyyn nukkumaan ja isomman vanhempien makkariin loikoilemaan.
Meillä jäi päiväunet pois reilu kahden vuoden iässä.
jos isompi on niitä jättämässä pois.
Mutta tehkää vaikka sääntö, että päiväunille mennessä pikkukaveri menee omaan huoneeseen ja isompi saa vaikka ottaa teidän sänkyyn jonkun lelun ja hiljaa loikoa ja tehdä hiljaista hommaa[/QUOTE]

Ei pysty laittamaan eri huoneisiin.

Ja edelleen. tuo nukkuu vieläkin 2-3h päivässä, mutta nyt kun joutuvat olemaan samassa huoneessa.. eivät nuku.
 
raivostuttavaa
[QUOTE="jaa";30125549]No miksi niiden pitää nyt nukkua yhdessä? Laita erikseen! Ja jos kerran yön nukkuvat hyvin onko pakko sitte edes päiväunia nukkua ollenkkaan. Mene samaan aikaan nukkumaan yöunia nukkumaan lasten kanssa niin jaksat sitte päivälläki.[/QUOTE]

Jos ei pysty laittamaan erikseen? :D Haloo, kai mä nyt olisin laittanut!!
 
no joo
Järjestelykysymys. Itse nukut sohvalla, pieni lastenhuoneessa, isompi vanhempien makkarissa. Ja jos isoa ei nukuta niin sitten valvoo.

Tuleehan tuossa itsellesikin ihan riittävät yöunet, kun käyt illalla lasten kanssa yhtä aikaa nukkumaan? Jos valvot itse liian myöhään, niin se ei ole lasten vika, eihän?
 
raivostuttavaa
Järjestelykysymys. Itse nukut sohvalla, pieni lastenhuoneessa, isompi vanhempien makkarissa. Ja jos isoa ei nukuta niin sitten valvoo.

Tuleehan tuossa itsellesikin ihan riittävät yöunet, kun käyt illalla lasten kanssa yhtä aikaa nukkumaan? Jos valvot itse liian myöhään, niin se ei ole lasten vika, eihän?
Ei ole huoneita mihin laittaa! ja menen kyllä kiitos ihan ajoissa nukkumaan. olen yrittäjänä kotona eli hommia riittää ihan tarpeeksi.
 
Asutko yksiössä, jossa on vain tupakeittiö?

Mikäli et, niin asunnossa on tuolloin sitten useampi huone, eikö? Tai ainakin pesuhuone. Toinen sänkyy, toinen patjan kanssa toiseen huoneeseen. Olkoot se sitten vaikka se pesuhuone.
 
"viekku"
Ilmeisesti on sitten yksiö? Lapset eri aikaan unille. Meillä tosin kotihoidossa jo 2.5v. jätti unet pois. Tai sitten laitat pienemmän rattaisiin ja kävelylle. Nukahtaa siihen ja isompi saa kävellä mukana, reippaan ulkoilun jälkeen saattaa nukahtaa kotona?
 
raivostuttavaa
Poika nukkuu 12-> jos saa nukkua yksin. Ollaan ulkona aamusta 9-11 joten kävelylle ei enää lähetä erikseen + nyt on niin kamalat helteet, ettei ole kivaa kellekään.

Nuo ei nuku vieressä. :/ Ei ole koskaan nukkunut, poikaa ei saa edes kipeänä meidän viereen. Olkkarissa vain innostuu. En tiiä. Enkä edes haluaisi välttämättä nukkua, vaan tehdä töitä. Senkään takia ei voi tulla olkkariin nukkumaan sohvalle. Eikä tuo ole koskaan vauvanakaan nukahtanut muualle kuin omaan sänkyyn. Sama tuon pikkusiskon kanssa. Argh. mä en ymmärrä miksi yöllä nukutaan niin hyvin samassa huoneessa, mutta ei päivällä. Kaikki on NIIN väsyneitä, ja vielä nää helteet. Alkaa vaan pinna palamaan..
 
Eihän sohvalla nukkuva tai lepäävä lapsi siinä mitään haittaa jos sun pitää tehdä hommia tietokoneella tai muuten jotain hiljaista. Ellei ilman päikkäreitä pärjää on pakko nukkua, ellei voi olla samassa huoneessa niin erikseen. Siitä vaan alat vääntämään sopivaa yhdistelmää. Tuokin kuulostaa ihan toimivalta että pienempi eteiseen rattaisiin ja isompi omaan sänkyyn.
 

Yhteistyössä