Mä en saa lapsia hoitoon mihinkään kun meen synnyttämään ;-( Kamala stressi kun ei kukaan voi ottaa siksi aikaa.

  • Viestiketjun aloittaja odottava
  • Ensimmäinen viesti
Miehesi pärjää varmasti lasten kanssa ne sairaalapäivät. Jos hän ei saa laitetuksi koululaista ja eskaria kouluun, niin mitään peruuttamatonta ei tapahdu vaikka olisivat ne päivät kotonakin. Ruoan kanssa on niin, että vaikka lapset söisivät ne päivät pelkkää voileipää ja maitoa, niin siinäkään ei tapahdu mitään peruuttamatonta. Sitä paitsi, jos et ehdi tekemään mitään valmiiksi, purkkihernekeitot on halpoja ja lapset tykkää niistä.

Se, että haluaisit miehesi olevan kanssasi sairaalassa, on aivan ymmärrettävää. Silti aikuinen ihminen joutuu joskus aina ottamaan järjen käteen ja toimimaan järjen eikä tunteen mukaan. Täytyy ajatella kokonaisuutta.

Toivottavasti saat asiat järjestykseen. Ja onnea matkaan synnytysreissulle! :flower:
 
No millään pahalla en ainakaan tarkoittanut.Itekkäkin uusperhe ja mietin kuvioita jo raskautumisesta asti.
Meillä mies pärjäs hienosti ja äiti oli sen aikaa kun oma ukkeli oli mun kanssa synnärillä.

Mut tietäähän sen jos täältä jotain kysyy,asiaa tulee jokakantilta.

Mutta ota yhteys nyt jonnekin jos oot ite lamaantunut etkä saa asiasta kiinni.
Mitä mies sanoo?Eikö häntä huoleta asia...
Ja koululainen sekä eskari ikäinen auttaa varmasti,tietää missä mikäkin on.Meillä vaihto vaipatkin nuo eskari ikäiset kun oli vauva...
 
Kyllä sun miehes olis aika opetella.. ja äkkiä. Miten se voi antaa sun tuntea näin pahaa oloa ja stressata asiasta?? Kyllä sen pitäisi nyt ihan tulevan laspsensa ja nykyisen puolisonsa vuoksi skarpata ja opetella pärjäämään lasten kanssa. Valmistaudutte vaikka oikeen kunnolla; pakastin täyteen valmista ruokaa, siivotkaa etukäteen niin ei tarvi miehen sitten sitä tehdä kun on yksin lasten kanssa, ostakaa vauvan puhdistusliinoja niin ei tarvi kakkapeppuja sen kummemmin pestä (ellei nyt kyseessä olekkin isompi lapsi, jolle puhdituspyyhkeet ei riitä), kerro lapsille tilanteesta etukäteen, hankkikaa vaikka kertakäyttöastoioita niin ei miehen tarvi tiskeistäkään sen kummemmin huolehtia.

Soittaisin kuitenkin myös ehkä sosiaalitoimistoon ja selittäisin tilanteen ja kysyisin nevoa ja ainakin valmiutta apuun. Sanoisin kyllä myös vanhemmilleni (en tiedä minkä ikäisiä omasi ovat, joka voi vaikuttaa..) että nyt tarvitsen heitä oikeasti ja petyn suuresti jos he eivät auta lastansa hädässä.
 
Meidän kaupungissa on lapsiperheille oma kodinhoitopalvelu. Siellä maksut menee tulojen mukaan tai harkintapäätöksellä ilmaiseksi.

Itse olen kohtalaisen usein käyttänyt palvelua hyväksi, vaikka maksaakin mutta mielellään siitä maksaa kuin että koko perhe kärsisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en kyllä olisi:
lähtenyt ainakaan lisää lapsia tekemään tollaseen tilanteeseen. jos ei ole varaa palkata hoitajaa miten on varaa elättää lasta ja vielä noin monta.
Turha tulla tänne lisäämään toisen pahaa mieltä! En ainakaan ite jättäis noin vaan lapsia kenen tahansa tuntemattoman palkatun hoitajan hoiviin! Et voi olla noin idiootti.
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Nyt alat soittelemaan MLL:lle, ja tutustut jo etukäteen tulevaan hoitajaan! Toinen vaihtoehto on oma ilmoitus esim. työkkäriin tai jonkun oppilaitoksen seinälle! Kannattaa etukäteen vähän haastatella hakijoita ja antaa lastenkin tutustua =) Tsemppiä!
Mutta kun ei mulla oo millään rahaa maksaa hoitajaa tänne. ;(
Millä rahalla sä meinaat syntyvän lapsesi elättää jos sulla ei ole rahaa palkata hoitajaa lapsillesi muutamaksi päiväksi?
 
vieras
hirvee liuta lapsia ennestään ja siihen tehdään uusi vauva uuden miehen kanssa, joka on niin avuton, ettei osaa vaippaa vaihtaa??

ap:lla on huomattavasti isompia ongelmia kuin se, ettei ole hoitajaa synnytyksen ajaksi...
 
äiskä
miksi suutuit noista kommenteista? kai nyt itsekin ymmärrät kun annat itsestäsi noin avuttoman kuvan että ihmiset ajattelee et haloo voiko joku todella olla noin toope? ja täällähän on jo moni tarjonnut apua ihan sitä hoito apuakin.. minäkin voin auttaa jos asut pääkaupunkiseudulla.
 
Kyllä ne lapset kelpuuttaa sen miehen vaikka sie olisit paikalla. Se on kiinni vain siitä, miten paljon aikuiset antaa lapsen määrätä. Ei lapsen kuulu itse päättää, kuka häntä hoitaa ja kuka ei. Lapselle ei saa antaa liikaa vastuuta ja päätäntävaltaa, se pelottaa pientä ja luo turvattomuutta.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja pilke:
Alkuperäinen kirjoittaja en kyllä olisi:
lähtenyt ainakaan lisää lapsia tekemään tollaseen tilanteeseen. jos ei ole varaa palkata hoitajaa miten on varaa elättää lasta ja vielä noin monta.
Turha tulla tänne lisäämään toisen pahaa mieltä! En ainakaan ite jättäis noin vaan lapsia kenen tahansa tuntemattoman palkatun hoitajan hoiviin! Et voi olla noin idiootti.
No toivottavasti järki lisääntyis samassa suhteessa...
Komppaan täysillä, tehkööt lapsia ne joilla siihen varaa.
 
huoh
Ja oikeasti: ei ne sossussa tee yhtään mitään, kun selviää, että ap:lla on mies kotona!! Se, että ukko ei vaan halua hoitaa ei ole mikään syy lähettää perhetyöntekijää paikalle, oli bioisä tai ei, niin se on nyt isäpuoli kun kerran asuu yhteisessä kodissa.

vähän ryhtiä nyt ap:lle
 
PipariSuu
Onpas täällä julmaa porukkaa.. Äiskäkin ihan surutta haukkuu toopeksi ja sitten sädekehä päänpäällä sanoo, että voisi auttaakin. Ihan kuin ap haluaisi tuollaiselle sitten lapset hoitoon..

Ensinnäkin mä neuvoisin sua ap keskustelemaan miehen kanssa. Kysyt mieheltäsi, että mitä hän ajatteli lapsen hoidon järjestyvän, kun olet sairaalassa. Kerrot ajatuksesi miehellesi ja sen, että stressaat, ettet löydä ketään hoitaan lapsia.. Kysy myös, että voiko miehesi maksaa esim. mll:n lapsenhoitajan jne.
 
Kyllä mäkin nyt ihmettelen miksei ap ole antanut nyksänsä hoitaa lapsiaan aikaisemmin jotta tilanne olisi helpompi? Tai sitten hänen nyksänsä on täysi vätys.

Kuten joku jo sanoi, kaupungin puolelta et mitään hoitajia saa kun kerran mies talossa. Vai pitäisikö sanoa "mies"....
 
hei älä nyt hätäile!!!
itse just saman tilanteen edessä olin hetki sitten ja kaikki meni hyvin!! täällä tuore isä oli siivonnutkin ja löytyi kyllä osaamista tarpeen vaatiessa ja puhelimesta sai multa lisää ohjeita... grillillä kävivät syömässä ja oli kuulemma kivaa...kyllä ne äitiä ja vauvaa odotteli kotiin kovasti mut tiesin jotenkin että tämä jos mikä lisää uusioperheen yhteenkuuluvuutta... luottoa vaan kehiin...
 
äiskä
no hei,sanoin että ihmiset ajattelee.. en sanonut että olet toope, siinä on varmaan joku ero`? aika avuttomalta kyllä kuulostaa. itse en tunne ketään joka asettaisi lapsensa noin epävarmaan ja turvattomaan tilanteeseen. ja todella moni on jo tarjonnut apuansa. minä perun tarjoukseni koska kerran olen niin epäpätevä kommenttini vuoksi..
 
Mutta oliskohan tässä nyt kyse melkoisesta aliarvioinnista? Jospa se nykyinen miehesi ei vain ole koskaan saanut tilaisuutta pärjätä lastesi kanssa?
Meillä isukki pärjäili peloistani huolimatta lasten kanssa (jotka vielä vatsataudin sairastivat samanaikaisesti) leikkaukseni ajan. Olinhan sentään pois kolme päivää...
 
Meidän taaperoa hoiti synnytyksen ajan lapsen kummi jonka kanssa ei koskaan ollut aiemmin viettänyt aikaa yksin, ja joka ei ollut eläissään vaihtanut vaippaa tms ja pärjäsivät oikein hyvin, vaikka alkuun vähän itkettikin. Jos vauva ei viikonlopun aikana synny niin lähde sinä vaikka leffaan ja lenkille jne ihan yksin ja jätä mies harjoittelemaan lasten kanssa olemista! Voihan hän sit soittaa sulle sairaalaan ja kysyä neuvoa jos tulee jotain ongelmaa kun vauva on syntynyt..
 
järkäle
En tunne ketään miestä joka ei lasten kanssa pärjäisi ja vaippaa osaa vaihtaa. Täällä kyllä kuulee kaikenlaista esim. on joillakin miehiä jotka eivät osaa käydä kaupassa. Uusavuttomuus kunniaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja järkäle:
En tunne ketään miestä joka ei lasten kanssa pärjäisi ja vaippaa osaa vaihtaa. Täällä kyllä kuulee kaikenlaista esim. on joillakin miehiä jotka eivät osaa käydä kaupassa. Uusavuttomuus kunniaan!
Miksi naiset uskookin miesten selityksiä:" nokun mää en osaa". Ei miehet nyt täysin aivottomia ja osaamattomia kädettömiä ole. Jokainen osaa taatusti vaihtaa vaipan/käydä kaupassa/pestä pyykkiä jos vaan haluaa...

Mää en kestäisi, jos mies valittaa, ettei osaisi niin siksi mun pitäisi se tehdä.
 
kannanottaja
Lapseton mies on ottanut vähintään neljän lapsen äidin, jonka pienimmät vielä vaipoissa eikä rahaa edes MLL:n hoitajaan. Lisäksi on pitänyt vielä muuttaa "karkuun" jonnekkin kauas tukiverkoista. Eipä ihme, jos mies on lisäksi avuton..
 

Yhteistyössä