Mä en saa lapsia hoitoon mihinkään kun meen synnyttämään ;-( Kamala stressi kun ei kukaan voi ottaa siksi aikaa.

  • Viestiketjun aloittaja odottava
  • Ensimmäinen viesti
Olen vähän samaa mieltä, että turhan avuttomalta kuulostat.

Sulla on mies, jonka on opittava ollemaan lasten kanssa. Tai sitten saa olla "yh" koko lopun elämääsi. Opettelu ei vaadi paljon aikaa, koska uudet isätkin pistetään heti laitoksella vastasyntyneen kakkavaippoja vaihtamaan ja kovin montaa kriisiä tämän suhteen ei ole Iltalehdissä nähty ("Isä menehtyi vaipanvaihdossa" tms).

Kun perheessä on kaksi ihmistä, niin yleensä tietyt kulut pistetään puoliksi: esim se sossun tai MML:n hoitaja.

Myös miehen kuuluu miettiä näitä käytännönjärjestelyitä. Jos sun äiti ei pääse, ehkä anoppi pääsee appiukon kanssa...
 
Mutta hei oikeesti..ota se ukko mukaan tuohon touhuun,kirjoita vaikka kirja.
Et voi jakaa teidän perhettä noin että sinä hoidat nämä ja mies tuon.

Uskon että miehes olis otettu että luotat häneen niin että selviytyy.

Ja isommat auttaa,ilmeisesti on niin isojakin että tietää vähän jo asioista..kyllä ne selvii!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
No mutta pistät sen miehen nyt pesemään seuraavan kakkapyllyn. En jaksa uskoa, ettei se lasten kanssa toden hetkellä pärjäisi, kun kerta olet katsonut hänen olevan sopiva isä uudelle tulokkaallekin =)
No niin juuri. Ei se nyt mitään avaruusfysiikkaa ole. Varmaan kiintyisi niihin lapsiin paremmin kun alkaisi vähän hoitaa niitä. Se on ottanut sinut, ja samalla sun lapset perheekseen, joten nyt tällainen harvinainen hetki kun on elämässä, niin on vaan ryhdistäydyttävä. Ja on se kyllä kumma, jos sun äidillä on vapaapäivä, eikä suostu hoitamaan sun lapsia, kun tarvii lepoa. Hei ihan oikeasti..... yksi päivä, sulle megatärkeä...
 
odottaja
Muutenkin pahamieli niin sitten vielä ollaan ilkeitä mm.kommentilla "omasta saamattomuudesta kyse".Mä oon tehny kaikkeni,en voi mitään jos ei mulla oo rahaa palkata hoitajaa ;(

Hyvää päivän jatkoa kaikille,mie klikkaan koneen kiinni nyt.
 
vieras
Siis montako lasta sulla oikein on? Ekassa viestissä puhut monesta pienestä lapsesta ja vaippojen vaihtamisesta, tuossa yhdessä viestissä puhut koululaisista ja eskarilaisesta?
 
äippä
Kauan olette yhdessä olleet jos ei lapsesi kelpuuta miestäsi mihinkään? Mulla kolme lasta ja kyllä niille nykyinen mies on yhtä tärkeä kun olen minäkin. Saa vaihtaa vaipat ja laittaa nukkumaan, meillä tehtiin jo alusta pitäen niin juuri sen takia etten tähän voisi miestä ottaa jolle en välillä voi myös vastuuta antaa.
 
???
Kahessa kuukaudessa ois myös ehtinyt jo jakaa vastuuta sen miehen kanssa,opettaa ne pyllypesut ja tehdä vaikka ruuat pakastimeen jos oikeasti on niin avuton ettei osaa ruokaa lapsille tehdä.
Lasten kanssa pärjää kyllä vaikka väkisin tuon kolme päivää.

Tietysti jos sairaalassa on mahdollisus ottaa koko perhe sinne perhehuoneeseen niin onhan sekin harkinnan arvoinen vaihtoehto
 
odottaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis montako lasta sulla oikein on? Ekassa viestissä puhut monesta pienestä lapsesta ja vaippojen vaihtamisesta, tuossa yhdessä viestissä puhut koululaisista ja eskarilaisesta?

Tän verran vielä-on eskari,on ekaluokkalainen,on vaippa ikäisiä.Ja nyt menen..
 
Ystävyydellä
Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
Muutenkin pahamieli niin sitten vielä ollaan ilkeitä mm.kommentilla "omasta saamattomuudesta kyse".Mä oon tehny kaikkeni,en voi mitään jos ei mulla oo rahaa palkata hoitajaa ;(

Hyvää päivän jatkoa kaikille,mie klikkaan koneen kiinni nyt.
Täällä myös moni yritti auttaa,jos huomasit!
 
vieras
Juu kaikella ystävyydellä; itsekin olen stressannut hirveästi vaikka on oma mies kotona. tuo on stressaava tilanne. Mutta aina ne tavalla tai toisella pärjää, kun olet poissa. ja pitäishän silti lisäksi olla joku ulkopuolinenkin hoitaja, jotta sun mies pääsisi synnytykseen mukaan. Meillä sais ihan kunnallisen kodinhoitajan. Ja voit vähän painostaa sun äitiäkin.
 
älä mieti turhia
Sulla hormonit nyt vie sua... sori mutta olin itse just tuollanen viimeksi raskaana, tein pienestäkin ongelmaa ja loukkaannuin ties mistä.

Ei se koti ja lapset kaadu ilman sua kolme päivää. Vaikka oisivat menemättä kouluun jos ei muka onnistu.

Luota siihen miehees, kyllä se osaa ja pystyy kun sä et ole paikalla vahtimassa.

Se on myös varmasti osaava ihminen, ei mikään tymä eläin. =)
 
ryhdistäydy
Voitko kertoa miten olet koittanut järjestää lastenhoitoa? Naapurit, sukulaiset, ekaluokkalaisen kaverien vanhemmat? Sun tai miehen työkaverit?
Jos kerran rahaa ei ole niin mikset kysy sossusta? Ihan hyvällä kysyn siis että mihin olet kaksi kuukautta käyttänyt jos olet lastenhoitoa koitanut järjestää?
Anteeks vaan mutta mikset ole miestäsi opettanut vaipanvaihtoon kun teille vauvakin tulee?
Jos asut Treen lähellä, mä voin tulla apuun.
Ja ai niin, piti vielä sanoa että aika moni on jo tarjoutunut lastenhoitajaksi ja sä vaan jaksat kiukutella.
 
Wide
No saamattomuutta on jos kahdessa kuukaudessa ei ole harjoiteltu kotonaoloa..
Ei siinä itkut auta enää, ymmärrän kyllä että stressaa mutta aikaa on ollut tehdä muutoksia.
 
Mun täytyy sen verran sanoa että vaikka täällä palstalla on vaiks mitä ketjuja ja välillä suoranaista vi**uilua jne, niin oikeesti kyllä täältä löytyy ihania ihmisiä kun niin moni on tässäkin ketjussa tarjonnut ap:lle apuaan :hug:
 
Mammari
Salon seutu edustettuna eli jos täältä päin olet niin voin auttaa!
Itselläni neljä lasta,kokemusta lapsista on. Olen ollut mm MLL:n hommissa, päiväkodeissa sekä ryhmiksissa ja iltapäiväkerhoissa.
Diabetes, kehitysvammaisuus tms ei ole ongelma.
 
ryhtiä lisää
Ja tää on mun vakkarijuttu mutta elämästä ei koskaan tiedä. Entä jos sä jäät synnytyssaliin, siis kuolet sinne? Koita hyvä ihminen miettiä sekin valmiiksi että mitä jos sulle tapahtuu jotain. Miten sun lapset silloin pärjää? Tai jos joudut jäämään sairaalaan pidemmäksi aikaa?
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Nyt alat soittelemaan MLL:lle, ja tutustut jo etukäteen tulevaan hoitajaan! Toinen vaihtoehto on oma ilmoitus esim. työkkäriin tai jonkun oppilaitoksen seinälle! Kannattaa etukäteen vähän haastatella hakijoita ja antaa lastenkin tutustua =) Tsemppiä!
Mutta kun ei mulla oo millään rahaa maksaa hoitajaa tänne. ;(
On varaa tehdä lisää lapsia, mutta ei ole varaa maksaa hoitajaa??? Sulla on ollut 9 kk aikaa säästää lapsenvahtiin... Tilannehan on ollut tiedossa jo pidempään, vai mitä???
 
Kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Nyt alat soittelemaan MLL:lle, ja tutustut jo etukäteen tulevaan hoitajaan! Toinen vaihtoehto on oma ilmoitus esim. työkkäriin tai jonkun oppilaitoksen seinälle! Kannattaa etukäteen vähän haastatella hakijoita ja antaa lastenkin tutustua =) Tsemppiä!
Mutta kun ei mulla oo millään rahaa maksaa hoitajaa tänne. ;(
On varaa tehdä lisää lapsia, mutta ei ole varaa maksaa hoitajaa??? Sulla on ollut 9 kk aikaa säästää lapsenvahtiin... Tilannehan on ollut tiedossa jo pidempään, vai mitä???
Ja totta on että nuo MLL:n hoitajat suostuvat joustamaan maksussa.
 

Yhteistyössä