Mä en jaksa enää (päiväkoti-asiaa)

Likalle laitoin aamulla ohuet sisähousut, sukkahousut, pitkähihaisen paidan ja normaalisti ulkoilupuvun, jossa ei ole vuorta. Tarkoitus oli laittaa sukkahousut ja pitkähihainen ulkoilupuvun alle ulkoiluun.

Äsken kun hain tytön päiväkodista hänellä oli päällä nämä sisähousut sekä t-paita (puvun alla sentään.....) eikä sukkia jalassa ollenkaan eikä hattua. Ei kuulemma löytynyt sukkia eikä hattua, mutta tuo t-paita oli kuitenkin osattu laukusta kaivaa |O |O |O

Viimeviikolla sain huudot, kun tytöllä ei mukamas ollut ulkohousuja vaikka ne roikkui naulakossa ihan samassa paikassa mihin ne aamulla jätin :headwall: :headwall:

Mä en jaksa enää... :ashamed:
 
-
No täällä ainakin on niin lämmin päivä, että lapset kirmaavat päiväkodin pihalla t-paidoissa ja ulkohousuissa. Toivottavaasti niillä ei ole alla sukkiksia, hiki tulee muutenkin.
 
jeps
Ikävää.....puolin ja toisin.
Jos lapsi kuitrenkin tyytyväinen niin antaisin tuollaisten asioiden olla.
Siellä on varmaan aikamoinen tohina ulos lähtiessä muutenkin ja nyt, ainakin täällä on ihan lämmin.
 
4n äiti
nyt on erittäin lämmin syksy. meillä puetaan päiväkodissa minusta liikaa vaatteita, mutta lapset ovat ok, joten en minä valita. pääasia, että ovat ehyitä ja ruokittuja ja hoidettuja.
 
hitto
perkele sama vika oli täällä ei ne tädit kattele mitä vaatetta on vanhemmat hoitoon laittanu mukaan..ei muuta kun valitat johtajalle ja olet itse tiukkana se auttoi meilläkin ja kyllä on palvelu pelannut nyt hyvin.mutta vieläkin suututtaa välillä että järjen käyttö sallittu että mitä puet lapselle...ite huomautin viime viikolla että käyttäkää vaatteita ilmojen mukaan ja ei ne vaatteet siellä lokrussa ole koristeena vaan käyttöön
 
^^ tämä on ehkä sinun mielipide, mutta itse päiväkodissa töissä olevana ihmisenä minä en tätä hyväksy

En varsinkaan tuota ilman sukkia olemista ja sitä, että mulle valitetaan, että vaatteita puuttuu vaikka kaikki tarvittava plus iso kasa varavaatteita on AINA laukussa mukana. Ihan joka ikinen päivä.
 
Ymmärrän sua täysin.
Minä kun menin kerran hakemaan tyttöä päiväkodista, ihmettelin ääneen, että miksi lapsella ei ole kuriksia päällä vaan on ihan märkänä ja (paskasena) siellä pihalla, kylmällä syksykelillä.
Vastaus oli, että kun ei niitä kuriksia ollut, no oli ihan tasan tarkaan, myös muksu oli itse sanonut, että xxxx pukee mun kuriksia, mutta mitä tekee tädit sanoo mun tytölle, että höpö höpö, eikä edes tarkistaneet asiaa siinäkään vaihessa kun ei niitä omia housuja löytynyt.
Tämän toisen tytön kurikset olivat vieläpä ihan toisen väriset kuin meillä.

Joo ja muksu ei todellakaan ollut tyytyväin märkänä ja kylmissää, eikä ollut äitikään ja se tuli kyllä selväksi tädeillekkin.
 
Täh! Outoa käytöstä päiväkodilta. Kyllä ne meillä kaivaa vaikka päiväkodin varasukat lapselle, jos omia ei löydy.

Meillä on myös 5 v huihhapeli poika ollut aina asiallisesti puettuna, vaikka itse pukeekin, eli kyllä joku perään katsoo :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Ymmärrän sua täysin.
Minä kun menin kerran hakemaan tyttöä päiväkodista, ihmettelin ääneen, että miksi lapsella ei ole kuriksia päällä vaan on ihan märkänä ja (paskasena) siellä pihalla, kylmällä syksykelillä.
Vastaus oli, että kun ei niitä kuriksia ollut, no oli ihan tasan tarkaan, myös muksu oli itse sanonut, että xxxx pukee mun kuriksia, mutta mitä tekee tädit sanoo mun tytölle, että höpö höpö, eikä edes tarkistaneet asiaa siinäkään vaihessa kun ei niitä omia housuja löytynyt.
Tämän toisen tytön kurikset olivat vieläpä ihan toisen väriset kuin meillä.

Joo ja muksu ei todellakaan ollut tyytyväin märkänä ja kylmissää, eikä ollut äitikään ja se tuli kyllä selväksi tädeillekkin.
Meillä on päiväkodilla varakuriksiakin, ei ehkä täydellisen kokoisia, mutta toimii kuitenkin. Päiväkodissahan on aina tilanteita, että kaikki ei mene ihan niinkuin suunitellaan, mutta täytyyhän niillä varasuunnitelma olla!
 
Mä olen jo kerran joutunut tekemään valituksen, mutta tämä oli pojan ryhmästä. Erityislasta ei otettu aamulla ollenkaan vastaan vaan jätettiin yksin itkemään eteiseen mun perään. Lisäksi pojan päivästä ym ei puhuttu mitään päivän jälkeen. Kommunikaatiota ei ollut ollenkaan. Nyt valituksen jälkeen tilanne on muuttunut, mutta toki mua katsotaan nyt vihaisesti joka kerta, kun tuon tai haen poikaa.

Enkä tästäkin asiasta nyt on sitten mentävä sanomaan. Eniten nyppii tuo jatkuva huomauttelu siitä, että lapsella ei ole vaatteita vaikka kaikki löytyy, kun vaan viitsii katsoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
kamalia tätejä jos väittävät lapselle vastaan.
Useinkin. Tyttö on kuitenkin jo kuus ja puol joten ymmärtää aika paljon. Sanovat kuulemma vaan, että äiti ei ole laittanut sukkia mukaan, joten mene ilman sukkia
:headwall: :headwall: :headwall:
 
Onneksi meillä nuo ajat tytön kohdalta jo takana päin, mutta poika vielä menossa.
No sehän siinä vielä enemmän nyppikin kun muksu itse sanoo, että minä sanoin että xxxx pukee mun kuriksia, eikä voida edes sen vertaa tehdä, että tarkastetaan asia.

Olin niin kiukkuinen, ettei tosikaan, juuri siksi kun ei voida kuunnella mitä toinen yrittää sanoa.

Samassa paikassa samana talvena, kun olin sanonut, että meidän pakkasraja on -12, ja se on ehdoton, tytön astman vuoksi, tuonko lääkäriltä samasta asiasta paperin, vai meneekö pelkästään vanhemman sanalla, menee vanhemman sanalla oli vastaus. Vielä painotin sitä että ei ulos jos pakkasta enemmän.
Noo yhtenä perjantaina menin sitten lasta hakemaan, pakkasta -16 muksu pihalla ja kun kotiin päästiin selvisi, että muksulla oli päällään ulkohaalarit joiden alla vain sukkikset ja T-paita, muitakin vaatteita olis ollut.
Voin sanoa, että pikkasen keitti, muksu tietty sai kärsiä kolmepäivää hengenahdistuksesta, vein lapsen päiväkotiin seuraavan kerran tiistaina, mutta olin vieläkin niin vihainen, etten sanonut asiasta mitään, vasta keskiviikkona sitten pyysin yhden ryhmän hoitajista ja sanoin asiasta, joo, kovin oli pahoillaan ja lupasi, että asiasta keskukstelaan sen hoitajan kanssa joka oli näin toiminut.
Tämä ko hoitaja kun oli sitä mieltä, että koska hänen lapsellaan on ollut astma hän kyllä tietäöä, no eipä tiennyt ei, mun muksulla kun tuo astma käyttäytyy hieman sanoisinko poikkeavasti, siksi käydään jopa lähes 100 kilometrin päässä alan erkoislääkärillä kaikissa kontrolleissa ja paperita kotona, mitkä otetaan mukaan jos tulee jotakin ongelmia ja tarvitaan vaikka terkalla käydä.

 
halipupu
Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Meillä eskarilaisia opastetaan jo aika tavalla omatoimiseen pukemiseen ja jos jollain ei ole sukkia jalassa, niin voi voi mitäs ei laittanut. No päällisin puolin kyllä katsotaan etteivät mene pihalle ihan liian vähissä vatteissa, mutta opetellaan pukemaan itse ja mietitään yhdessä mitä ulos laitetan päälle kun on vesilätäköitä tai aurinko paistaa jne.

Vanhempien kannattaa myös huolehtia ainakin pienempien lasten osalta, että lokero on järjestyksessä, niin vaatteet on helpompi löytää ja viedä likaiset vatteet välillä kotiin pesuun. Myös se, että vaatteet ovat selkeitä, (t-paita, collegapaita, sukkahousut, sisähousut jne.) eikä esim. ohuita pitkähihaisia enää syksyllä ja talvella, rimpuspaitoja yms. hörhellyksiä ainakan pelkästään tytöille, koska se yksin ei riitä haalarin alle ja toista paitaa on vaikea vetää siihen päälle tai sitten lapsella voi olla liian kuuma.
 
halipupu
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
kamalia tätejä jos väittävät lapselle vastaan.
Useinkin. Tyttö on kuitenkin jo kuus ja puol joten ymmärtää aika paljon. Sanovat kuulemma vaan, että äiti ei ole laittanut sukkia mukaan, joten mene ilman sukkia
:headwall: :headwall: :headwall:
No niin eli eskarilaisesta kysymys, joten pitää jo vähän osata laittaa itse vaatetta päälle ja etsiä omat vaatteet. Turha valittaa joka asiasta, ensi vuonna ei koulussa kukaan katso mitä päälleen laittaa ja etsi sukkia lapsen kanssa.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
kamalia tätejä jos väittävät lapselle vastaan.
Useinkin. Tyttö on kuitenkin jo kuus ja puol joten ymmärtää aika paljon. Sanovat kuulemma vaan, että äiti ei ole laittanut sukkia mukaan, joten mene ilman sukkia
:headwall: :headwall: :headwall:
Siis eikö 6,5v osaa itse pukea ja katsoa mitä vaatetta sillä on mukana?
 
En mä oo vielä tytölle sukkiksia laittanut sisähousujen alle. Mut riippuu tietenkin asteista ja tuulesta tarviiko. Meillä taas mun mielestä puetaan liikaakin päälle, mut en valita kun on "maailman paras" päiväkoti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Meillä eskarilaisia opastetaan jo aika tavalla omatoimiseen pukemiseen ja jos jollain ei ole sukkia jalassa, niin voi voi mitäs ei laittanut. No päällisin puolin kyllä katsotaan etteivät mene pihalle ihan liian vähissä vatteissa, mutta opetellaan pukemaan itse ja mietitään yhdessä mitä ulos laitetan päälle kun on vesilätäköitä tai aurinko paistaa jne.

Vanhempien kannattaa myös huolehtia ainakin pienempien lasten osalta, että lokero on järjestyksessä, niin vaatteet on helpompi löytää ja viedä likaiset vatteet välillä kotiin pesuun. Myös se, että vaatteet ovat selkeitä, (t-paita, collegapaita, sukkahousut, sisähousut jne.) eikä esim. ohuita pitkähihaisia enää syksyllä ja talvella, rimpuspaitoja yms. hörhellyksiä ainakan pelkästään tytöille, koska se yksin ei riitä haalarin alle ja toista paitaa on vaikea vetää siihen päälle tai sitten lapsella voi olla liian kuuma.
Kuten aikaisemmin mainitsin, olen itse töissä päiväkodissa joten en tarvitse opastusta vaatteiden suhteen. Kiitos vaan.
Ja kyllä se on kuule ihan viimekädessä aikuisen vastuulla mitä lapsi päälleen pukee - niinn kauan kun lapsi oikeasti ymmärtää mitä pitää pukea!! Kuusivuotias ei tasan tarkkaan osaa vielä pukea oikein. Se on kyllä hoitajan tehtävä katsoa, että vaatteet ovat asianmukaiset.
 
ww
Meillä eskarilainen säilyttää vaihto- ja varavaatteet repussaan. Siellä on aina sukkahousut, pikkarit, pitkähihainen paita, t-paita, ja vaihtoehtoisesti joko ohuempi tai vähän lämpimämpi ulkoilupuku (riippuen kumpi on päällä kun aamulla lähtee).

Sivutaskussa kaiken varalta kahdet sormikkaat ja kahdet sukat.

Ihan itse osaa huolhtia siitä mitä päällensä laittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
En mä oo vielä tytölle sukkiksia laittanut sisähousujen alle. Mut riippuu tietenkin asteista ja tuulesta tarviiko. Meillä taas mun mielestä puetaan liikaakin päälle, mut en valita kun on "maailman paras" päiväkoti.
Tarkoitus oli laittaa sukkahousut ULKOHOUSUJEN alle. Aamulla oli aika viileää joten...
En puhunut sisä- vaan ulkovaatetuksesta

:flower:
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Meillä eskarilaisia opastetaan jo aika tavalla omatoimiseen pukemiseen ja jos jollain ei ole sukkia jalassa, niin voi voi mitäs ei laittanut. No päällisin puolin kyllä katsotaan etteivät mene pihalle ihan liian vähissä vatteissa, mutta opetellaan pukemaan itse ja mietitään yhdessä mitä ulos laitetan päälle kun on vesilätäköitä tai aurinko paistaa jne.

Vanhempien kannattaa myös huolehtia ainakin pienempien lasten osalta, että lokero on järjestyksessä, niin vaatteet on helpompi löytää ja viedä likaiset vatteet välillä kotiin pesuun. Myös se, että vaatteet ovat selkeitä, (t-paita, collegapaita, sukkahousut, sisähousut jne.) eikä esim. ohuita pitkähihaisia enää syksyllä ja talvella, rimpuspaitoja yms. hörhellyksiä ainakan pelkästään tytöille, koska se yksin ei riitä haalarin alle ja toista paitaa on vaikea vetää siihen päälle tai sitten lapsella voi olla liian kuuma.
Kuten aikaisemmin mainitsin, olen itse töissä päiväkodissa joten en tarvitse opastusta vaatteiden suhteen. Kiitos vaan.
Ja kyllä se on kuule ihan viimekädessä aikuisen vastuulla mitä lapsi päälleen pukee - niinn kauan kun lapsi oikeasti ymmärtää mitä pitää pukea!! Kuusivuotias ei tasan tarkkaan osaa vielä pukea oikein. Se on kyllä hoitajan tehtävä katsoa, että vaatteet ovat asianmukaiset.
Hei, jos sun 6v ei osaa niin älähän yleistä.
 

Yhteistyössä