Mä en enää ihmettele erotilastoja

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
hiu
[quote="Scarlett
No etkö sä tiedä, että JOKAINEN suomalainen mies juo vähintään mäyriksen viikossa? Tuo on fakta, että turha väittää vastaan! :whistle: ;) :D
[/quote]

Okei..Minä myönnän.. Kiellän ukkoa juomasta, itse kyllä juon, oikein tahalleenkin ukon nähden että sillä alkaa ärsyttämään. Kuletan miestäni hihnassa, silmälaput päässä ja annan jouluna ja juhannuksena :D ;)

Hmm pitäiskö tässä miehenä vetää yleinen linjaveto jotta ollaan suurin osa ihan pohjasakkaa kun halutaan pitää noita ystävyyssuhteita yllä..
(Ei sillä ettenkö olisi yrittänyt kaikkia tuttuja/sukulaisia/ystäviä sillä että tosi ystäviä on harvassa, ja että niistä kannattaakin pitää kiinni.)

Sitten eri asia jos käy välillä ns tuulettumassa esim baari-illassa kavereitten kanssa.
Tämä siis pätee molemminpuolin, ei mikään suhde ole yksipuolinen, vaan siinä on kaksi elävää ihmistä joista kummatkin tarvitsevat tietyn määrän omaa aikaa. Se että kuinka paljon se aika on ajallisenä määreenä, on ihan yksilöstä kiinni.

Loppuyhteenvetona kuitenkin linjaisin sitä että, yksikään parisuhde ei ole samanlainen.
Se mikä toimii toisilla, voi olla toisille tuhoisa suhteen lopettaja..

vieras
Olen osittain samaa mieltä ap:n kanssa.Nimittäin ainakin siinä suhteessa, että kyllä parisuhteessa pitää voida luottaa toiseen. Sitä paitsi ainakin meidän tapauksessa (naimisissa oltu jo 20v) minä otin heti alussa sen asenteen, että miehellä on niitä omia kavereita ja hän on tuntenut heidät paljon kauemmin kuin minut. Miehellä oli lupa mennä kavereidensa kanssa jos halusi. Ja jonkun kerran menikin.Minäkin pääsin tyttöporukassa tuuletumaan jos ja kun halusin. Mentiin myös parina ja mennään myös edelleen parina; enää ei edes huvita lähteä yksin.

Sitä en tiedä onko tuo ylenpalttinen kiinnipitäminen ja mustasukkaisuus se erotilastojen syy, mutta se on tosiaan asia jota minä en ymmärrä. Meillä liitto toimii ja voi edelleen hyvin, luottamuksen pohjalta. Sen myös sanon ettei meilläkään aina helppoa ole ollut; jokaiseen liittoon kuuluu ylä- ja alamäet; avioliitto onkin tahdon asia. On tietysti tilanteita -pahoinpiteleminen yms - jolloin ei edes se tahto riitä ja silloin on tietysti parempi erota ennemmin kuin myöhemmin, ennen kuin on liian myöhäistä.

kolmekrtaa harmis
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Todellako naiset on niin epävarmoja suhteestaan, että kieltävät mieheltä lähes kaiken? Ei saa olla naispuolisia kavereita, reissuihin ei saa lähteä poikien kanssa, joka paikkaan on mentävä yhdessä tai ei mennä ollenkaan, mies ei saa enää juoda enempää kuin sen yhden sillon kun vaimo antaa luvan. Vaimollakaan ei ole mitään omaa elämää vaan mies täytyy raahata mukana vaikka sinne Leenan luokse kuukautiskivuista puhumaan, perheenä kuljetaan kaikkialle lapsia ei voida ikinä viedä hoitoon... Siis mitä h*lvettiä?! Se ei ole normaalia että kaksi aikuista ihmistä ei ole koskaan erossa toisistaan, ettei heillä ole mitään omaa, parisuhteesta erillään olevaa!!! Tuollainen ei ole rakkautta vaan riippuvuutta!! Ei toinen ihminen voi tai saisi olla koko elämä!! Täysin käsittämätöntä! :eek:
Ja miehet on vätyksiä, jotka ei välitä perheensä asioista ja antavat Leenojen päättä kaikesta, koska itsellään mielessä vaan kaverit ja baarit ja keskikaljan juonti. Naisten vika ei ole, että miehet on nykyään löysäperseitä sitoutumiskammoisia luusereita, joiden vastuunottokyky on 0. Naisten vika on vaan aina odottaa ja toivoa miehiltä parempaa, ja kohtalona pettyä.

Ainakin minun lähipiirissä erotilastot näyttävät ihan jotain muuta. Mitä vapaampi suhde, sitä varmempi ero :whistle:
Mutta sinun ajatuksissa meillä ei ole varmaan toiveitakaan pärjätä yhdessä kun kummallakaan ei ole edes halua omiin harrastukseen tai aikaan joka vietetään mieluumin kavereiden kuin oman perheen kanssa. Aivan ihmeellinen ajtus että jos et halua omia harrastuksia niin niitä on silti pakko hankkia tarkoituksenaan pelastaa liito joka ei edes pelastusta kaipaa.

peesaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän niiden erotilastojen takaa löydy nimenomaan ne miehet, jotka viettävät ikuista poikamieselämää omine menoineen, juomineen, peleineen, harrastuksineen... perhe tulee siellä jossain hännillä...

Tätä mieltä olen minäkin. Kyllä aikuisen perheellisen miehen pitäisi jo noista pikkupoikien touhuista osata irrottautua. Jos ei kypsymättömyyttään pysty perhe-elämään sopeutumaan ja kantamaan vastuutaan ja hoitamaan velvollisuuksiaan, erohan siitä tulee. Voi sitten jatkaa rauhassa lapsellisuuksiaan....

noh noh
Alkuperäinen kirjoittaja Luuserimiehet:
Joo, no mulle on tullut yllätyksenä että joku yleensä käyttää sellaisia ilmaisuja 'en antanut miehen tehdä sitä tai tätä' tai 'mies saa käydä kerran kuukaudessa kavereiden kanssa kaljalla'. Tuollainen kielenkäyttö vertaa parisuhteen johonkin lapsi-vanhempi -suhteeseen! Miellä ei koskaan kielletä mitään, kumminkaan päin. Jos mä kerran sanoisin miehelle että 'ei käy, et saa mennä', niin mies kyllä seisoisi suu auki vastaukseksi eikä enää mua tunnistaisi. Me ollaan kumppaneita eikä toistemme kaitsijoita. Jos mies haluaa mennä, hän ilmoittaa mulle asiasta ja saattaa kysyä oliko joku meno silloin -ja samoin minä. Jos meno ei käy, silloin siihen on jokin erinomainen syy, vaikkapa jokin muu sovittu meno jonka toinen unohti.

Mutta miehet tuhoaa suhteitaan käyttäytymällä kuin pikkulapset, eli antamalla sen vaimon olla äiti ja hoitaa niin siivoukset, lapset kuin muutkin käytännön asiat kun itse röhnöttävät sihvalla katsomassa telkkaria. Mulle ei kelpaa tällainen luuseri enkä itsekään leiki äitiä joten meidän suhde on vissiin ihan jees! :)

niin mutta perimmäinen kysymys kuuluu: MIKSI ja MIHIN tarvitaan niitä kaljoittelumenoja, joista sitten niin usein jatketaan vieraaseen petiin? Miksi tarvitsee ravintolaja risteilyreissuille mennä erikseen? Koska halutaa olla edelleen vapaita ja elää kuin nuoret sinkut.

noh noh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä mies siivoaa, tekee kotitöitä, hoitaa lasta jne. Ja tykkää koti-illoista perheen kanssa. Saisi mennä, jos haluaisi, ei kiinnosta savuiset baarit, kun ei polta eikä juo. Kaveriperheitä tapaamme ja pelaamme esim. pelejä.

Pitkä ja onnellinen suhde on.

tätä tarkoitan! Tätä on onnellinen PERHE-elämä parhaimmillaan. Kun on onnellinen toisen kanssa ei ole halua lähteä viipottamaan sinne sun tänne etsimään jotain muuta. Voi vitsi kun löytäisi tuollaisen miehen, aikuisen, kypsän ja muutenkin kunnollisen. Nuo ovat harvassa ja onnellinen se nainen joka omakseen saa!

SummerIsCrazy
No me poiketaan ainakin tosta alkuperäisen kuvailusta. Meidän avioliitto kaatui siihen, että emme kertakaikkiaan tulleet toimeen sovussa: jatkuvasti naljailua ja vittuilua.

Kuitenkin erotaan ihan sovussa ja ystävyydessä.

Avauksia on nää "makuasioista ei voi kiistellä"- jutut...

Ihan sama ku puhuis: "Siis toi suklaajäätelö on niin hiton hyvää mut vaniljajäätelö on ihan hanurista, ja sääntöjen mukaan minttupallo pitää laittaa samaa yhen suklaapallonkaa, vaikka kyl tilastoissa on tutkittu et ne yhessä lihottaa enemmän ku pelkkä suklaapallo.... "

sit toinen: "Siis ei todellaka lihota toi suklaa, siis sun jutut on ihan hanurista, sitäpaitsi suklaa on ihan törkeen pahaa, en tajuu miten sä voit sitä ees syödä, kyllä meillä tehdään niin et vaan tota vaniljaa ja mansikka hilloo"

Mä ymmärrän hyvin ap:ta siinä kohdassa kun sanoo jtn (sinnepäin..) et ettei ymmärrä niitä naisia jotka "kahlitsee" ja "ei saa mies/nainen, tehdä jtn,yms yms".. Kun katsos ap ei varmaan tiedä eikä tunne kaikkien suhteista ja niitten luonteesta! esim jos mä sanoisin etten tykkää et mies tekis niin tai noin, niin kukaan ei voi sitä tuomita kun ei tiedä mitä siellä taustalla on. joillain pettäminen, jotkut vaan on suhteissaan "sopinut niin" tai ei muuten vaa haluu mennä ilman omaa kultaa mihkää... kuka tietää... on tietty niitäkin naisia jotka on sellaisia kun ap sanoi, mutta on aika turha tulla tänne yleistämään, etenkin jos ei useimman kanssakirjoittajan taustoista tiedä hevon v*ttua B) :D

no
Mul on sellainen tunne,et ne avioliitot joissa ollaan vähä niinku kavereita ja molemmilla paljon omaa aikaa ja vapautta, eikä olla "sika rakastuneita ja toisesta riippuvaisia" eikä yhtään mustasukkaisia eivät ole sen kestävämpiä!!!
Kokemusta on!! Enkä tiedä onko niillä vapaan-liiton immeisillä yhtään parempi itsetunto voipi olla jopa huonompi,että hiukan liikaa ap nyt yleistit!!

jhg
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Todellako naiset on niin epävarmoja suhteestaan, että kieltävät mieheltä lähes kaiken? Ei saa olla naispuolisia kavereita, reissuihin ei saa lähteä poikien kanssa, joka paikkaan on mentävä yhdessä tai ei mennä ollenkaan, mies ei saa enää juoda enempää kuin sen yhden sillon kun vaimo antaa luvan. Vaimollakaan ei ole mitään omaa elämää vaan mies täytyy raahata mukana vaikka sinne Leenan luokse kuukautiskivuista puhumaan, perheenä kuljetaan kaikkialle lapsia ei voida ikinä viedä hoitoon... Siis mitä h*lvettiä?! Se ei ole normaalia että kaksi aikuista ihmistä ei ole koskaan erossa toisistaan, ettei heillä ole mitään omaa, parisuhteesta erillään olevaa!!! Tuollainen ei ole rakkautta vaan riippuvuutta!! Ei toinen ihminen voi tai saisi olla koko elämä!! Täysin käsittämätöntä! :eek:
kyllä se meillä on mies joka tekee noi asiat joista sinä puhut että naiset tekis... että osaa ne miehetkin.

Musta eron syyt on kyllä jossain ihan muussa, kuin vaimoissa, jotka kieltävät mieheltään kaiken.

Erot ovat yleistyneet, koska sellainen on huomattavasti helpompi hankkia ja yhteiskunnallisesti on hyväksyttäväää olla eronnut.

Miksi sitten halutaan erota, on perinteisiä syitä, väkivalta, alkoholi jne. Mutta yksi valtavan suuri syy on tämä meidän tänne kaikki heti nyt -yhteiskuntamme. On helpompaa erota, kuin tehdä työtä onnellisen liiton eteen. Kuvitellaan että seuraavassa liitossa ollaan onnellisempia.

Meidän suhteessa ongelma ei varmasti ole se, ettemme saisi mennä yksin. Minä olin esim. viime viikolla leffassa, mies taas on parhaillaan omassa menossaan. Isompi ongelma on se, että kolmen lapsen kanssa on tosi vaikea järjestää kahdenkeskistä aikaa.

Mä olen samoilla linjoilla alkuperäisen kanssa, mutta täytyy olla myös oikeus naisella olla ja viettää omaa aikaa omien kavereitten kanssa.
Mun ja miehen suhteesta ei tulis kyllä mitään, jos toinen ei päästäis toista esim. kavereitten kanssa puuhaileen (niinku monilla tuttavaperheillä joko nainen tai mies kieltää toista lähtemästä yksin minnekään)..
Mua ahdistaa ajatuskin että luopuisin omasta elämästä, kavereista ja menoista siks että oon mennyt naimisiin.. Ja ystävälläni juuri näin, kun naimisiin meni vahtivat kummatkin toisiaan eivätkä voi lähteä yksin edes kauppaan.. jokapaikassa nyhjätään yhdessä, kaulapannasta ei hellitetä..

Niin. Mä annan miehen mennä, se antaa mun mennä. Ja sopii meille. Ukko nytkin tuskafestareilla kavereidensa kanssa, ja mä yksin kotona. Yleensä ei edes päästä yhtä aikaa viihteelle, koska ei oikein saada lapsia hoitoon.
Mutta mä uskoisin että eroihin on yhtä paljon syitä ku on erojakin, vaikee se on ulkopuolisen sanoa miks kukakin on eronnu. Kulissit ulospäin voi olla muuta ku todellisuus neljän seinän sisällä...

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Niin. Mä annan miehen mennä, se antaa mun mennä. Ja sopii meille. Ukko nytkin tuskafestareilla kavereidensa kanssa, ja mä yksin kotona. Yleensä ei edes päästä yhtä aikaa viihteelle, koska ei oikein saada lapsia hoitoon.
Mutta mä uskoisin että eroihin on yhtä paljon syitä ku on erojakin, vaikee se on ulkopuolisen sanoa miks kukakin on eronnu. Kulissit ulospäin voi olla muuta ku todellisuus neljän seinän sisällä...
Juurikin niin, alkuun ei välttämättä edes huomaa ettei pari olekkaan toisilleen täysin sopiva.
Kohtuudella kaikkea, pätee varmasti myös omiin vapaa-ajan juttuihin.
(Kunhan niitä on tasapuolisesti molemmille).

Yhteistyössä