Mä alan kohta teettämään sekarotuisia pentuja!!

Etin tuolle meidän bulldogille jonkun soman pikku emännän, vaik villakoiran tai kiinanharjakoiran tai tai tai!
Sit saan meille uuden pennun :heart:

Ei kyllä omatunto anna myöten...

Mut jos vahingossa toi koira pääsee irti jonkun kiimasennartun seurassa!
*menee kyttäämään naapurin narttujen jalkovälejä*

Rukoilijasirkka
Mä antasin mun koiran ilomielin tehdä sekarotuiset pennut. paljon kiinnostavampaa, kuin rotupennut. Mutta kuka nyt antaa poikakoiraansa siihen tarkoitukseen, kun koiraihmiset on niin fanaattista sakkia.
meillä on kääpiövillakoira. Olen alkanut toivoa, että se olisi raskaana, mutta ei se ole, miten voisi edes.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä antasin mun koiran ilomielin tehdä sekarotuiset pennut. paljon kiinnostavampaa, kuin rotupennut. Mutta kuka nyt antaa poikakoiraansa siihen tarkoitukseen, kun koiraihmiset on niin fanaattista sakkia.
meillä on kääpiövillakoira. Olen alkanut toivoa, että se olisi raskaana, mutta ei se ole, miten voisi edes.
Mä oon meidän urokselle ettiny kaveriks toista urosta.
Oon lähinnä katellu rakkauslapsien ilmoituksia, kun tän nykysen koiran kasvattaja on saanu mulle kasvattaja kammon!

Mä en kyllä suostu kuvailemaan itteeni fanaattiseks koiraihmiseksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meille voisit tuoda!!! meillä on sekarotuinen jossa sakemannia,collie ja norjanharmaata...
Tota tota, mä justiin isännälle listasin rotuja, joita meidän tulevassa pennussa ei saa olla... Listalla oli sakemanni, norjanharmaa ja muita metsästysrotuja.
Luulen, ettei meidän kerrostalo kolmio ja lenkit oo niille tarpeeks ajanvietettä.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Sori, mutta mä en ymmärtänyt sun kommenttia: "ei omatunto anna myöden"...

Siis mitä ihmettä :eek: ?
Mä en periaatteessa hyväksy, et teettämällä teetetään sekarotuisia ihan vaan oman ilon vuoksi.
Höh... mä en oikeesti vaan ymmärrä...

Mä itse kun olen vannoutunut sekarotuisten kannattaja ja tiedän etten ole ainoa lajissani. Just keskustelin erään pariskunnan kanssa jotka olivat etsimällä etsineet sekarotuista, mutta eivät vaan löytäneet.

Mä en keksi yhtäkään syytä miksi olis väärin jos koirista huolehtiva ja välittävä teettäisi sekarotuiset pennut, pitäisi niistä hyvää huolta ja katsoisi myös että pennut päätyvät hyviin koteihin.

Eri asia on ns. "pentutehtailijat", jotka ainoastaan rahan takia teettää pentuja. Mutta niitä on kyllä ihan yhtälailla rotukoirien omistajissa...

Sori, mutta mä en ymmärtänyt sun kommenttia: "ei omatunto anna myöden"...

Siis mitä ihmettä :eek: ?
Mä en periaatteessa hyväksy, et teettämällä teetetään sekarotuisia ihan vaan oman ilon vuoksi.
Sori mutta mä en oikeesti vaan ymmärrä...

Mä itse kun olen vannoutunut sekarotuisten kannattaja ja tiedän etten ole ainoa lajissani. Just keskustelin erään pariskunnan kanssa jotka olivat etsimällä etsineet sekarotuista, mutta eivät vaan löytäneet.

Mä en keksi yhtäkään syytä miksi olis väärin jos koirista huolehtiva ja välittävä teettäisi sekarotuiset pennut, pitäisi niistä hyvää huolta ja katsoisi myös että pennut päätyvät hyviin koteihin.

Eri asia on ns. "pentutehtailijat", jotka ainoastaan rahan takia teettää pentuja. Mutta niitä on kyllä ihan yhtälailla rotukoirien omistajissa...
Ostajan on vaan niin vaikea erottaa aidosti koiristaan välittävä ja pentutehtailija.
Kuten en minäkään erottanut, kun rotukoiran hankin.

Kun ei sekarotuisten teettäjillä ole mitään kontrollia minkälaisilla koirilla pentuja teettävät, rotukoirilla useimmiten on yhdistykset, pevisat ja määritelmät takana.

Ei siis munkaan mielestä ole väärin, että koiristaan välittävät vastuuntuntoiset ihmiset hankkivat sekarotuisiapentuja.

Emäntä
Etin tuolle meidän bulldogille jonkun soman pikku emännän, vaik villakoiran tai kiinanharjakoiran tai tai tai!

Hei... minkä kokoinen ja luonteinen teitin poika on? Meillä on maailman parasluonteinen (paperiton mutta ell tarkastama ja terve) kääpiövillistyttö ja olis niin ihana saada sille vauvaja! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Arseripaska:
Olipa kyse sekarotuisesta tai rotukoirasta niin tehtaita riittää |O Ja mä olen henk.koht sitä mieltä että koirahommat on nykypäivänä niin tekopyhää että huoh
Niin on...
Mäkin kun tuon uroksen pentuna hankin ja kasvattajan kanssa juttelin, niin aattelin et tuo kasvattajahan on ihan löytö!
Totuus oli sitte tarua ihmeellisempää... Niin paska maku jäänyt koko tyypistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Emäntä:

Hei... minkä kokoinen ja luonteinen teitin poika on? Meillä on maailman parasluonteinen (paperiton mutta ell tarkastama ja terve) kääpiövillistyttö ja olis niin ihana saada sille vauvaja! =)
Tommonen 25kg sporttimallin englanninbulldoggi.
Luonne on aivan täydellinen, kiltti ja fiksu.
Sen kanssa voi harrastaa ihan kaikkea, se jaksaa vetää pulkkaa, käydä rullaluistelemassa eikä sen pää silti hajoa vaikka kävelis jonain päivänä vaan korttelin ympäri... Ulkomuodoltaan ei ole täydellinen bulldoggi.

Luulen, et kääpiövillis narttu olis liian riski tämmösen paksukaisen kanssa.

Emäntä
Alkuperäinen kirjoittaja Emäntä:

Tommonen 25kg sporttimallin englanninbulldoggi.
Luonne on aivan täydellinen, kiltti ja fiksu.
Sen kanssa voi harrastaa ihan kaikkea, se jaksaa vetää pulkkaa, käydä rullaluistelemassa eikä sen pää silti hajoa vaikka kävelis jonain päivänä vaan korttelin ympäri... Ulkomuodoltaan ei ole täydellinen bulldoggi.

Luulen, et kääpiövillis narttu olis liian riski tämmösen paksukaisen kanssa.
Juu, kävin googlettamassa englanninbuldoggia ja taitais se olla vähän turhan kookas sulhoehdokas meidän neidille...!=)

On tällä hetkellä enkkubulla neiti, kohta vuoden vanha. Muutama vuosi takaperin oli ranskanbulldoggi, joka oli kuuro ja eripari silmäinen(toinen sininen) Hänen myötä rakastuin bulldoggeihin. Tämä enkkubulla vaan osaa käydä herrrrmoille :heart:

Mä olen vannoutunu sekarotuihminen. Mut oon sitä mieltä että ei pitäs ihmisten teettämällä teettää sekarotusia. Niitä vahinkoja on ihan tarpeeks. Tosin niistä vahingoista on varmaan suuri osa niitä jotka ei välitä vaan antaa lisääntyä. Ja tuo on totta että vaikee tietää mikä on tehtailua ja mikä sit ei.

Ite oon ettiny suht pientä sekarotusta nyt. Ja ei löydy meille sopivaa. Pitäs olla narttu ehdottomasti. Ja hinta max 100 euroa. Ei niitä tahdo olla. Siis on kyllä mut ei tohon hintaan. Se on ihan järkkyä mun mielestä että sekarotunen maksaa melkein tonninkin.

Me nyt mennään kattomaan ens viikolla yksiä pentuja. Ovat todellakin sekarotusia. En sit tiiä onko välinpitämättömyydestä syntyneitä vai tarkotuksella, kun saman perheen uros on isänä. Hinta ei ainakaan viittaa tehtailuun rahan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Arseripaska:
On tällä hetkellä enkkubulla neiti, kohta vuoden vanha. Muutama vuosi takaperin oli ranskanbulldoggi, joka oli kuuro ja eripari silmäinen(toinen sininen) Hänen myötä rakastuin bulldoggeihin. Tämä enkkubulla vaan osaa käydä herrrrmoille :heart:
Osaa sen hermoille käynnin tää meiän ranskiskin :) kuten varmaan rodun luupäisyyden tiiätkin. Mut silti en pois vaihtais. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Mä olen vannoutunu sekarotuihminen. Mut oon sitä mieltä että ei pitäs ihmisten teettämällä teettää sekarotusia. Niitä vahinkoja on ihan tarpeeks. Tosin niistä vahingoista on varmaan suuri osa niitä jotka ei välitä vaan antaa lisääntyä. Ja tuo on totta että vaikee tietää mikä on tehtailua ja mikä sit ei.

Ite oon ettiny suht pientä sekarotusta nyt. Ja ei löydy meille sopivaa. Pitäs olla narttu ehdottomasti. Ja hinta max 100 euroa. Ei niitä tahdo olla. Siis on kyllä mut ei tohon hintaan. Se on ihan järkkyä mun mielestä että sekarotunen maksaa melkein tonninkin.

Me nyt mennään kattomaan ens viikolla yksiä pentuja. Ovat todellakin sekarotusia. En sit tiiä onko välinpitämättömyydestä syntyneitä vai tarkotuksella, kun saman perheen uros on isänä. Hinta ei ainakaan viittaa tehtailuun rahan takia.
Suht pieni meilläkin hakusessa, mut kuitenkin "iskunkestävä" kun en mitään ihan pikkuista halua, jonka tuo bulli sais murrettua...

Ja on kyllä sekarotuisilla karmeita hintoja, tuntuu, et mitä lähempänä Helsinkiä on pennut, niin sitä lähempänä tonnia hinnat liikkuu :eek:

Yhteistyössä