Maatuvat biovaipat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ympäristösisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ympäristösisko

Vieras
Uusimmassa lehdessä käskettiin käydä allekirjoittamassa adressi, että saataisiin maatuvia biovaippoja ruokakauppoihin. Ostin juuri viime viikolla meidän prismasta Nature babycare-vaippoja, jotka ovat 100 prosenttisesti maatuvia. (www.naty.com)

Olemme nyt vajaan viikon käyttäneet yöllä näitä, muuten kun ei tarvitse ja olemme olleet tyytyväisiä. Vielä kun saisi varmuuden, että mihinkä astiaan ne käytön jälkeen sitten laitan kaupunkialueella, kun ei ole omaa kompostia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
joku sanoi että voi laittaa kompostoriin, mutta multaa ei sit saa käyttää esim. kasvimaahan

Jep, se olin minä.
Mutta siis vaan omaan kompostoriin eikä sekään ole kaikkialla (taajama-alueella) sallittua puuhaa. Biojätteisiin ulostetta ei varmaan saa laittaa missään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
tätä on jo vatvottu sata kertaa täällä palstalla.ei ne mihinkään maadu!

Mutta niiden valmistaminen (maissin kuiduista) on ekompaa kuin muovivaippojen (öljystä ). :attn: Jo siitä syystä niitä kannattaa käyttää.

Ja joku täällä selvitti, että Jyväskylän alueella pissaekovaipat saa laittaa biojätteeseen!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
tätä on jo vatvottu sata kertaa täällä palstalla.ei ne mihinkään maadu!

Mutta niiden valmistaminen (maissin kuiduista) on ekompaa kuin muovivaippojen (öljystä ). :attn: Jo siitä syystä niitä kannattaa käyttää.

Ja joku täällä selvitti, että Jyväskylän alueella pissaekovaipat saa laittaa biojätteeseen!!


Ruvetaanko keskustelemaan siitä, mikä on oikeasti ekologista? Suurin osa ihmisistä kun ei laita kuitenkaan noita vaippoja sinne minne ne kuuluvat, vaan ne päätyvät kaatopaikalle.

Ruokakasvien käyttö vaippojen materiaalina on ainakin eettisesti aika arveluttavaa.

Käyttäkää hyvät ihmiset kestovaippoja, jos haluatte olla ekologisia.
 

Ja joku täällä selvitti, että Jyväskylän alueella pissaekovaipat saa laittaa biojätteeseen!![/quote]

Tämä kuulostaisikin loistavalta, päiväunilla nimittäin käytämme kestoa ja yöllä tätä "uutta maatuvaa" vaippaa. Pissiä sitä yöllä tulee. (Meillä)
 

Yhteistyössä