Maatilalliset !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TuiKKu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asian vierestä, mutta kuitenkin... Sisko on töissä maatilalla ja siellä emäntä oli ääneen pohtinu, että "minkähän nimen antais vasikalle" (A-vuosi myös ). "Lehmän nimi on Venus" :)

Siskolla oli tietysti heti välähtänyt ja oli kuulemma pokassa pitelemistä, kun se emäntä ei ollu tajunnu yhtään. Nimeksi tuli Aurinko...

Meillä oli aikoinaan mm. Aura.

Meillä ainakin noilla maidontuotanto elukoilla nimet, vaikka jotku epävirallisia. Muksut ainakin haluaa ne nimetä. Lihakarja on erikseen ja niitä ei olla nimetty. Maillä ainakin maitolehmät on kauan, niin kauan kuin ovat tuottoisia. Lihakarja on hyvin paljon vaihtuvampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jennuska:
Meillä ainakin noilla maidontuotanto elukoilla nimet, vaikka jotku epävirallisia. Muksut ainakin haluaa ne nimetä. Lihakarja on erikseen ja niitä ei olla nimetty. Maillä ainakin maitolehmät on kauan, niin kauan kuin ovat tuottoisia. Lihakarja on hyvin paljon vaihtuvampaa.

Ei meilläkään,siis mun vanhempien luona härkävasikoille anneta niin virallisia nimiä kun ne laitetaan välitykseen,mut lehmävasikat kun pitävät itse,niin sit ei kehtais pellolla alkaa mitä tahansa huuteleen :D

Alkuperäinen kirjoittaja lomittaja:
niillähän on korvamerkit, miksi niille pitää nimikin antaa? eihän ne ole lemmikkejä ja elävätkin aika lyhyen aikaa

Vasikatko elää lyhyen aikaa? Mun mielestä lehmävasikoista tulee vielä lypsylehmiä jossain vaiheessa ja aika kauan kuitenkin elävät:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Alkuperäinen kirjoittaja lomittaja:
niillähän on korvamerkit, miksi niille pitää nimikin antaa? eihän ne ole lemmikkejä ja elävätkin aika lyhyen aikaa

Vasikatko elää lyhyen aikaa? Mun mielestä lehmävasikoista tulee vielä lypsylehmiä jossain vaiheessa :xmas:

eihän se lehmän keskimääräinen ikä ole kuin muutamia lypsykausia, joskus han ne menee poistoon ennen ekaa poikimistakin.
vajaa 5v. asiaa sivusta seuranneena..
sitä en kiellä kivahan niille on keksiä nimiä.

meillä kotona oli vanhn lehmä 18 vuotias kun laitettiin pois. Tosin siitä on kyllä jo aikaa. Ei varmaan nykyään enää niin kauaa pidetä ja en tiiä niistä tuotoksistakaan että paljonko sitten enää loppuaikaan lypsi. Mukava lehmä oli. Nimeltään Ulina. Ihan musta nupo.

Ja nimiä on aina kiva keksiä. =)

Yhteistyössä