Maata lähestyy valtava asteroidi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Meneppä niitä räjäyttelemään todennäköisyys vain kasvaa ku avaruudessa kiitää sen jälkeen kauhia rovia pienempiä kohteita että ne alkaa ropisemaan niskaan :)
Ja minkälaisella pommilla niitä pitää posautella, hmmm, pohjoiskorea vois suorittaa tehtävän, räjähtää jo laukaisu vaiheessa koko maapallo helvettiin :ninja:
Mutta mieluummin joitain 100 m isoja murikoita jotka ropisee muutaman sekunnin välein kuin joku 10 km kokoinen joka aiheuttaakin jääkauden.

Mä soitan Kim Jongille.
 
Soitappa joo, mie en uskalla ku se on kuulemma vähän seko?
Tuo pommi mua vielä vähän kiinnostaisi, että mitä kokoluokkaa se saisi olla?
Mulla aina niin jännittää aina nuo räjäytystyömaat, että jos laittaa liikaa räjähdettä kallioon, ettei vaan kävis, niin että koko maapalla halkeaisi, hmmm, siitähän on muuten todisteitakin, apua, ei saa antaa pelolle valtaa.

Mutta mieluummin joitain 100 m isoja murikoita jotka ropisee muutaman sekunnin välein kuin joku 10 km kokoinen joka aiheuttaakin jääkauden.

Mä soitan Kim Jongille.
 
vierailija
Soitappa joo, mie en uskalla ku se on kuulemma vähän seko?
Tuo pommi mua vielä vähän kiinnostaisi, että mitä kokoluokkaa se saisi olla?
Mulla aina niin jännittää aina nuo räjäytystyömaat, että jos laittaa liikaa räjähdettä kallioon, ettei vaan kävis, niin että koko maapalla halkeaisi, hmmm, siitähän on muuten todisteitakin, apua, ei saa antaa pelolle valtaa.
Siis tietty se räjäytys pitäisi tehdä kaukana maapallosta. Se auttaisi niiden asteroidin palasten sinkoamiseen laajemmalle eli Maan ohi.

Ei posauteltais sillein niiku enää minkään puolen kilsan päästä mun kukkapenkistä. :D
 
En jaksa piirtää kuvaa, mutta tarkoitin, että en usko siihen, että kovin isoa kappaletta pystyisi räjäyttämään pienemmiksi kovinkaan helposti tai ollenkaan, sinne tulis vain joku kärpäsen paskan kokoinen kraatteri.
Oishan siinä kuitenkin oma jännityksessä ku sais jännittää sen pommin laukaisua ja sitten, että osuuko, ja sitten ku osu, niin, että mitä vittua, mitään ei tapahtunut ja pöydän alle piiloon :)


Siis tietty se räjäytys pitäisi tehdä kaukana maapallosta. Se auttaisi niiden asteroidin palasten sinkoamiseen laajemmalle eli Maan ohi.

Ei posauteltais sillein niiku enää minkään puolen kilsan päästä mun kukkapenkistä. :D
 
Tällä on vain pieni riski tulla maahan, mut tää on muuten jännä....

"Asteroidi 99942 Apophis käy 32 000 kilometrin päässä Maasta vuonna 2029. Asteroidi voi osua gravitaatioreikään, mikä johtaisi törmäykseen Maan kanssa vuonna 2036, mutta sen todennäköisyys onkenen mukaan? vain 1/45 000."

Apophis tulee Egyptin mytologiasta ja tarkoittaa käärmedemonia.
Raamattu puhuu muistaakseni Jobin kirjassa ja Ilmestyskirjassa taivaalla lentävästä lohikäärmeestä (mytologiassa käärme ja lohikäärme on lähes samoja) jonka Jeesus kukistaa.
Lentävä lohikäärme esiintyy paljon itämaisessa mytologiassa.
 
vierailija
Tällä on vain pieni riski tulla maahan, mut tää on muuten jännä....

"Asteroidi 99942 Apophis käy 32 000 kilometrin päässä Maasta vuonna 2029. Asteroidi voi osua gravitaatioreikään, mikä johtaisi törmäykseen Maan kanssa vuonna 2036, mutta sen todennäköisyys onkenen mukaan? vain 1/45 000."

Apophis tulee Egyptin mytologiasta ja tarkoittaa käärmedemonia.
Raamattu puhuu muistaakseni Jobin kirjassa ja Ilmestyskirjassa taivaalla lentävästä lohikäärmeestä (mytologiassa käärme ja lohikäärme on lähes samoja) jonka Jeesus kukistaa.
Lentävä lohikäärme esiintyy paljon itämaisessa mytologiassa.
Löytyisikö tuolta:
https://twitter.com/Pontifex
On se ainakin sua vanhempi(y)
 
Voi olla etten tiedä oikeen mitä missäkin tehdään, mutta oletuksena pidin jotain.
Tabermanin tekstistä en juurikaan viisastunut, koska en tiedä mihin se liittyy, voit täsmentää, jos haluat.

miten niin?
"Aito oppiminen sattuu, raapii. repii. Aito oppi kaataa ojaan, saa mielen ruvelle ja näkemään tähtiä. Ojassa jos missään opit."
- Tommy Taberman
 
vierailija
Tabermann kirjoittaa omalla tyylillään just eikä melkein (y)
Olisiko opetellut ajamaan polkupyörällä: liian hitaasti ei voi ajaa kaatumatta ja huonosti käy kun ajaa liian lujaa. Fysiikan lakeja tai luonnonlakeja - turha niitä on yrittää muuksi muuttaa kenekään :rolleyes:
 
vierailija
"Florence ei ole ohittanut maapalloa näin läheltä yli sataan vuoteen. Asteroidi löydettiin vuonna 1981. Se on nimetty modernin sairaanhoidon perustajan Florence Nigthingalen mukaan." 2.9.2017 uutisissa

Missä sanottiin, että 1921 on ollut samanlainen hurrigaani? Vähän pyöristettynä, mutta samoilla seuduilla.:geek:
 

Yhteistyössä