Määräaikaisuuden peruste

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakituinenko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vakituinenko?

Vieras
Työnantaja teki vuoden määräaikaisen työsopimuksen jossa määräaikaisuuden syy on : määräaikainen(ei sijainen) . Onko kellään tietoa onko tuo riittävä /perusteltu syy määräaikaisuudelle ?

Riippuu paljon siitä mitä työtä teet. Jos sitä ei ole tarjolla, eikä siihen tarvita tekijää enää tuon vuoden jälkeen, niin silloin riittää tuo peruste. Jos vaikka olet jossain kampanjassa työntekijänä, joka loppuu vuoden päästä, niin periaattessa tuo käy, vaikka olisi asiallisempi laittaa tarkempi syy.

[QUOTE="Yksivaan";30754818]Mä oon ollu määräaikane 8 vuotta, onkos se laillista?[/QUOTE]

Ei muuten, mutta jos teet jotain projektityylisia töitä niin määräaikaisuus on peruste ja sopimus uusitaan aina uuden projektin alkaessa.

Eipä ollut minullakaan perustetta vakituiseen työsuhteeseen. Kuntatyönantaja oli huomannut, että - ohops - sijaistamani virka oli siirtynyt toiseen organisaatioon kuukausia sitten. Taustavirka ei liittynyt mitenkään suorittamaani työhön, joka sinänsä ei loppunut. Työtä jatkoi toinen henkilö ja minulta loppui työsuhde määräaikaisuuden loputtua, vaikka olin tehnyt sijaisuuksia jo pitemmän aikaa. Ja tästä käytiin keskustelua ihan luottamushenkilön kanssa. Kuulemma näin sai toimia...

"Äänestin" minäkin jaloillani. Hain toiseen paikkaan ja sain vakituisen paikan.

Yhteistyössä