Maanantaina työpaikkahaastattelu. Kerronko raskaudesta?

Siis olen nyt 15+3 ja tää olkaa kyllä jo näkymään. Työsuhde on vuoden loppuun (siis määräaikainen) eikä sitä joka tapauksessa jatketa sen jälkeen. Se ei ole fyysysesti raskasta. Kannattaako kertoa raskaudesta vai ei? Miten te tekisitte mun "pöksyissä"?
Ja siis ainakin tää alkuraskaus on ollut mielestäni helppo ja koen olevani täysin työkykyinen ko. hommaan.
 
vieras
Kinkkinen kysymys. Toisaalta, vaikka kuinka kestää vain vuoden loppuun, voivat he ajatella, että jos sulla tuleekin jotain sairaslomaa vaativia raskausvaivoja jo sitä ennen ja se kuitenkin vaikuttaa negatiivisesti. Mä en varmaan kertoisi.
 
Siis mä olin jo päättänyt, että kerron, mutta kaveri sanoi, et älä kerro. Aloin epäröimään ja nyt taidan kyllä jättää kertomatta, kun teitä kuuntelen.

*muoks* MITÄ MÄ LAITAN PÄÄLLENI? Lakanan vai? kun tää kyllä pömpöttää jo aika selvästi.
 
Mä en ainakaan kertoisi. Valitettavaa, mutta totta, että joissain työpaikoissa raskaus vaikuttaa negatiivisesti paikan saamiseen. Tai jopa se, että on nuori nainen, "kohtahan se kuitenkin alkaa lapsia hankkimaan"!
 
a
En kertoisi. Työnantajalle pitää kertoa raskaudesta VASTA oliko se 2kk ennen laskettua aikaa. Siis lainkaan mukaan sun ei pidä kertoa...

Mutta kerro jos et halua töitä =) Ja eihän sitä tiedä vaikka oliskin joku raskaussuosiva työnantaja
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Siis mä olin jo päättänyt, että kerron, mutta kaveri sanoi, et älä kerro. Aloin epäröimään ja nyt taidan kyllä jättää kertomatta, kun teitä kuuntelen.

*muoks* MITÄ MÄ LAITAN PÄÄLLENI? Lakanan vai? kun tää kyllä pömpöttää jo aika selvästi.
Tunika tietty tai joku muu a-linjainen jutska.
 
ss
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Siis mä olin jo päättänyt, että kerron, mutta kaveri sanoi, et älä kerro. Aloin epäröimään ja nyt taidan kyllä jättää kertomatta, kun teitä kuuntelen.

*muoks* MITÄ MÄ LAITAN PÄÄLLENI? Lakanan vai? kun tää kyllä pömpöttää jo aika selvästi.
Mä en jaksa uskoa että sulla on v. 15 KUNNON raskausmaha.
Aika monilla pömpöttää pahemmin ku sulla ilman raskauttakin..

nimim. olen hoikka enkä raskaana mutta monesti kysytään oonko raskaana koska mulla on enemmän ku pömppä
 
[quote="ss]
Mä en jaksa uskoa että sulla on v. 15 KUNNON raskausmaha.
Aika monilla pömpöttää pahemmin ku sulla ilman raskauttakin..

nimim. olen hoikka enkä raskaana mutta monesti kysytään oonko raskaana koska mulla on enemmän ku pömppä[/quote]

No ei tää oo mikään uskon asia. Kyllä se ihan maha on jo. Olen kyllä puolet pienempi kuin eräät ystäväni, jotka eivät ole raskaana. Mulla on kohtu eteenpäin kallellaan.
Mitä mä tätä sulle selittelen. Mee kattoon tuolta odotuspuolelta alkuraskauden masuja. Jotkut vaan näkyy aikaisemmin.

 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[quote="ss]
Mä en jaksa uskoa että sulla on v. 15 KUNNON raskausmaha.
Aika monilla pömpöttää pahemmin ku sulla ilman raskauttakin..

nimim. olen hoikka enkä raskaana mutta monesti kysytään oonko raskaana koska mulla on enemmän ku pömppä
No ei tää oo mikään uskon asia. Kyllä se ihan maha on jo. Olen kyllä puolet pienempi kuin eräät ystäväni, jotka eivät ole raskaana. Mulla on kohtu eteenpäin kallellaan.
Mitä mä tätä sulle selittelen. Mee kattoon tuolta odotuspuolelta alkuraskauden masuja. Jotkut vaan näkyy aikaisemmin.

[/quote]



Suurin osa on turvotusta/läskiä.
Kun väitetään että viikolla 4-13 on kunnon raskausmaha, niin turvotustahan se yleensä. Sulla toki jo oikeasti kasvaa maha... mutta sitä vain että joillain sellainen kössi on ilman raskauttakin...

Sitä paitsi jos jo tiedät että raskaus näkyy mahasta kaikille niin mitä ihmettä täällä kyselet. eikös se ole silloin selvää että työnantaja huomaa sun olevan raskaana? Vai eikö sitä mahaa nyt huomaakaan pakosti =O
 
[quote="s]


Suurin osa on turvotusta/läskiä.
Kun väitetään että viikolla 4-13 on kunnon raskausmaha, niin turvotustahan se yleensä. Sulla toki jo oikeasti kasvaa maha... mutta sitä vain että joillain sellainen kössi on ilman raskauttakin...

Sitä paitsi jos jo tiedät että raskaus näkyy mahasta kaikille niin mitä ihmettä täällä kyselet. eikös se ole silloin selvää että työnantaja huomaa sun olevan raskaana? Vai eikö sitä mahaa nyt huomaakaan pakosti =O[/quote]

Jos mä oon jossain verkkareissa, ni ei sitä sit välttämättä huomaa, mut en ajatellut mennä työpaikkahaastatteluun adidaksissa. Normaalivaatteissa sen kyllä huomaa (tai onhan nää verkat nykyään mun normaalivaatteet...)

Ja mulla ei kyllä ole tota läskiä ollut ennen raskautta, mutta onneksi se haastattelija ei sitä tiedä, kun ei ole mua ennen nähnyt. Eikä mun edellistä kuppikokoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[quote="ss]
Mä en jaksa uskoa että sulla on v. 15 KUNNON raskausmaha.
Aika monilla pömpöttää pahemmin ku sulla ilman raskauttakin..

nimim. olen hoikka enkä raskaana mutta monesti kysytään oonko raskaana koska mulla on enemmän ku pömppä
No ei tää oo mikään uskon asia. Kyllä se ihan maha on jo. Olen kyllä puolet pienempi kuin eräät ystäväni, jotka eivät ole raskaana. Mulla on kohtu eteenpäin kallellaan.
Mitä mä tätä sulle selittelen. Mee kattoon tuolta odotuspuolelta alkuraskauden masuja. Jotkut vaan näkyy aikaisemmin.


Suurin osa on turvotusta/läskiä.
Kun väitetään että viikolla 4-13 on kunnon raskausmaha, niin turvotustahan se yleensä. Sulla toki jo oikeasti kasvaa maha... mutta sitä vain että joillain sellainen kössi on ilman raskauttakin...

Sitä paitsi jos jo tiedät että raskaus näkyy mahasta kaikille niin mitä ihmettä täällä kyselet. eikös se ole silloin selvää että työnantaja huomaa sun olevan raskaana? Vai eikö sitä mahaa nyt huomaakaan pakosti =O[/quote]

Mitä sitten onko se turvotusta? Jos maha näyttää pyöreältä ja on raskaana, niin se on raskausmaha ja sillä selvä. Eikö? Mun kohdalla ei taatusti ollut kyse läskistä, kuten ei nähtävästi ap:nkään.

Fintulle sanon edelleen, että älä kerro. Siitä kertomisesta et saa päähäsi mitään kruunua, hallaa vaan teet itsellesi.
 
kyllä kertoisin varsinkin kun raskaus jo tuossa vaiheessa.
Kannattaa joskus miettiä että jos olisikin itse työnantaja ja palkkaamassa jotakin määräaikaiseen työsuhteeseen ja kohta sitten pitäisi olla palkkaamassa uutta sijaista.
Entä jos ap haluaisit joskus myöhemmin vielä tuonne firmaan töihin. luuletko että sinä olisit listalla ensimmäisenä "luotettavimpana"?
 
Viivi
Mulla on menossa viikko 11 ja maha on kasvanut jo niin paljon että vanhat housut ei enää mene päälle. Olkoon sit turvotusta tai mitä läskiä vaan mutta kasvanut on jokatapauksessa. Mun olis kyllä pakko kertoa työnantajalle kun on sen verran paljon pahoinvointia koko ajan.
 
vieras
Jos kerrot, voi olla ettet saa paikkaa. Toisaalta silloin et välttämättä voi uudelleen samaan firmaan hakea. Omassa työpaikassa eräs teki niin, että haki ja sai työpaikan ja ilmoitti kuukauden sisällä olevansa raskaana. Pomolle ihan ok muuten, mutta luotto meni.
 
vieras
Ja jos et kerro ja saat paikan niin kiva kun menet takaisin sinne äitiyslomalta. Ovat varmaan tosi tyytyväisiä suhun... Ja jos kyse määräaikaisesta niin sitä tuskin vakinaistetaan tuonkaan jälkeen. Etkö kuitenkin jaksaisi ola nykyisessä/saikulla loppuvuoden ja äippäloman voit aloittaa jo joulukuussa?! Äippäloman jälkeen voisit hakea uutta työtä ja ei tarvitsisi miettiä sitä moraalikysymystä. Itsellä työsuhde loppui ennen äippäloman alkua ja olin siellä loppuun saakka. Olin sitten pari kuukautta ansiosidonnaisella ja siitä äippälomalle, mutta oli kivempi hakea sitten uutta työtä tuon jälkeen. Kiva jos paikka olisi sellainen mistä oikeasti tykkää, mutta tavallaan työnantajan luottamus sinuun menisi... Raskaus ei saa olla syy olla palkkaamatta mut jos miettii ihan järjellä mitä tuo tilanne aiheuttaa työnantajalle niin ei siitä voi kuvitella saavansa bonuksia ja kukkasia.
 

Yhteistyössä