Maalta Helsinkiin? Mitä ihmettä päälle?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuleenhuutaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuuleenhuutaja

Vieras
Ens vkl olen tulossa vanhan koulukaverin polttareihin Helsinkiin. Päivällä aktiviteetteja ja sitten kaupungille.
Mitä ihmettä puen päälle? Hävettää sanoa etten ole ollut "liikenteessä" herranaikoihin....
Tunikathan on nyt ihan ok, eikö?
Sellasen kanssa mustat suorat housut? Farkut?
Millasia kenkiä porukka käyttää vai onko niillä väliä?

Siis ihan oikeasti....OLEN IHAN PANIIKISSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kannattaa laittaa vaatteet päälle, onhan se juuttisäkkikin toki ihan mukava jne mutta se ei oikein toimi pääkaupungissa. Ja ehkä ne tuohivirsutkin kannattaa vaihtaa jalasta johonkin nykyajan kenkään. Hankkijalippiksestä kannattaa myös luopua reissun ajaksi, ja vaihtaa se maitotonkka käsilaukkuun.

Täs pari vuotta sitten ku Helsingissä piipahdin niin ystävä joka siel asui sanoi, että te menisitte oikeista hesalaisista kun ostosreissulle lähtiessä kipastiin baari-illan jälkeen vaan suihkussa, kammattiin hiukset ja laitettiin arkiset vaatteet päälle. Yleensä kun muualta tulleet erottaa just kauheista tällingeistä :D Tiiä sit.

Mustat housut tunikan kanssa on ihan ok. Mutta jos on kovin lämmin, niin caprit. Farkutkin käy, illaksi voi vaihtaa "bile"paidan, päivällä sään mukaan. Ei kai täällä Helsingissä pukeuduta sen kummemmin kun muuallakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ansku:
Mustat housut tunikan kanssa on ihan ok. Mutta jos on kovin lämmin, niin caprit. Farkutkin käy, illaksi voi vaihtaa "bile"paidan, päivällä sään mukaan. Ei kai täällä Helsingissä pukeuduta sen kummemmin kun muuallakaan.

Tässä se just on! Mikä ihme on bilepaita??????

No esim. joku toppi tai joku vähän juhlavampi t-paita. Farkuissa voi mennä mihin vaan, ainakin mä käytän melkeen pelkästään farkkuja kun lähden viihteelle. Yläosaa vaihtamalla ilme muuttuu. Jos aristelee toppeja, niin siihen päällehän voi laittaa ohuen neuletakin. Jos ootte menossa ihan tavallisiin baareihin, niin en tälläytyis täysiin juhlatamineisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
NiinNiin mutta....
Tartteeko siis olla juhlavaatteet? Vai ihan farkuilla voi mennä lähes minnevaan?

farkuilla pääset minne vaan, älä laita lenkkareita. Bilepaita on joku vähän kivempi paita.

Ok. Mutta mikä on vähän kivempi paita.... Sorry, mutta mulle pitää vääntää rautalangasta..... Oisko joku tunika? Mitään narutoppia en kyllä tunne omakseni, en sitten millään....

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mitä sä pidät kotiseudulla päällä.. samoilla vaatteilla voit mennä hesaankin. Samanlaista paskaa ne paskantaa ku muutki ihmiset. voi äly hoi.

Ei oo siitä kyse. En vaan käy missään baareissa tms koskaan. Ei tuo Hki ollut siinä se pointti, vaan ylipäätään kun lähdetään iltaa viettämään.
Kai minä nyt tiedän ettei verkkareilla.... Omistan vain ns. juhlavaatteita ja sitten ihan arkirytkyjä....
Anteeksi että kysyn.

Ota illaks mukaan kaksi asukokonaisuutta, valitset niistä sitten sen, mikä sopii paremmin. Katot vähän mitä muilla on päällä ja tietysti vaikuttaa sekin meettekö yökerhoon vai "tavalliseen" baatiin. Ota farkut + t-paita, siinä voi olla esim. joku printti, kimallusta tms., kengät (korkeat korot) ja laukku kannattaa valita niin, että ne sopii kumpaankin asuun. Toinen asuvaihtoehto on vähän juhlavampi eli ne mustat housut ja tunika.

Minkätyyppinen olet itse? Millaiset hiukset ym. yleinen tyyli? Entä kroppa? Jos olet hyvännäköinen kaikin puolin (kroppa+naama+hiukset kunnossa), niin ei ole kauheasti väliä mitä sulla on päällä, kunhan on jotain rentoa ja kesäistä. =)

Ota sellaiset vaatteet missä tunnet olosi mukavaksi, ja itsevarma ilme naamalle :)

Jos yrität pukeutua "hyvin" tai jotenkin yli, mutta vaatteet ahdistaa ja kiemurtelet niissä, niin ei hyvä, ihan sama missä sitten oletkaan...

Mulla on ollut viimeaikojen lempiasuna musta tunika, värikkäät helmet ja joku kiva kesäkassi. Alaosana joko värikkäät sukkikset/legginsit tai farkut säästä riippuen. Noissa tamineissa voi mennä sekä kaupungille että baariin, oikeastaan minne vain.

Tervetuloa Helsinkiin :)

Farkut ja tunika on sellainen yhdistelmä ettei voi paljon vikaan mennä. Illaksi vaihda päälle jokin paitajoka on mielestäsi juhlava. Mene vaikka kotipaikkakunnallsi kauppaa ja valitse juuri se, joka on mielestäsi juhlava. Juhlavan topin voi hyvin laittaa farkkujen kanssa. Käsilaukkuun meikkejä niin voit lisätä vähän ehostusta illalla. Kengiksi jotkut siistit kengät, älä turhaan korkkareilla yritä koko päivää kulkea.

Yhteistyössä