maalla vai kaupungissa..?

  • Viestiketjun aloittaja miettii...
  • Ensimmäinen viesti
Aiemmin asuin maalla, nyt teknisessä mielellä olen "muuttanut", minusta tuli kaupunkilainen. En ole koskaan asunut kaupungin keskustassa, mielelläni kokeilen sitä myös joskus. Nyt asun tyytyväisenä kaupungin "etäpesäkkeessä" ja haluaisin muuttaa vielä syrjemmäs, kun lapset ovat lähteneet maailmalle, rantamökki ja pieni kaupunkiasunto, se sopisi minulle.
 
Mikä on maalla? Me asutaan metsän ympäröimällä omalla tontilla naapurit näkyy kun oikein puiden välistä kurkistaa! Kauppaan 5km ja pankkiin 12km busit ei oikein kulje ku Hesaan mutta autolla pääsee! Asunko maalla? Ehkäpä mielestäni ja tykkäänkin asua!
 
Kaupungissa. Ja kun kerran Suomessa ollaan niin Helsinkiä pienempään en halua.
En oo koskaan muualla asunutkaan kyllä...

En ihan keskustaan lapsien kanssa tahdo; nyt ollaan sopivan matkan päässä.
Viitisen km keskustaan, raitiovaunulla pääsee :)
 
kaupunkilaisfriidu
Alkuperäinen kirjoittaja miettii...:
missä mieluiten asuisit ja miksi?
Tietenkin kaupungissa koska siellä olen syntynytkin ja mieluummin ihan keskustassa, se on haaveena. Olen kyllä vuosien satossa maallakin asunut mutta en viihtynyt, joka päivä ajoin kaupunkiin ja sieltä tein ruokaostoksetkin. Porukat nauroikin että lähikauppamme on City-Market yli 20km:n päässä.
 
Kaupungissa - vielä toistaiseksi. Koko ikäni olen kaupungissa asunut ja pitkään jo haaveillut maalle. Maalle muutto ei vain ole niin yksinkertaista. Täällä on talo ja miehen työ.

Jospa asiat piakkoin loksahtelisivat paikoilleen ja pääsisimme viimein vapauteen täältä kaupungin ahtaudesta!!! Reilu 1000m2 tontti ei riitä, kun naapureita on joka sivulla. Tuntuu, että kesästäkään ei voi nauttia täysin rinnoin, kun kohta taas kaikki naapurit ovat yhtäaikaa pihalla aamusta iltaan, eikä mitään yksityisyyttä ole. Niin, heillä on oikeus olla omalla pihallaan, mutta ME olemme väärässä paikassa. Tällainen asumismuoto ei sovi meille. SIIS PIAN MAALLE!!! =)
 
Kaupungissa ehdottomasti, ei minusta ole maalla asujaksi. Tämä meidän pieni kaupunkimme ja okt-lähiömme on nyt hyvä, tulevaisuudesta ei tiedä. Jos tästä kaupungista on joskus lähdettävä, lähden Tampereelle.
 

Yhteistyössä