Maalla asuvat eivät stressaa niin paljon kuin kaupunkilaiset

vierailija
Eihän maaseudulla ole mitään virikkeitä joista rasittua.
Samalla tavalla siellä kaikki ovat netissä kuin kaupungissakin.
Menipä minne tahansa jokainen selaa kännykkää tai puhuu kadulla nappikuulokkeeseensa. Kauppojen liukuportaissa kännykkään kälättäjät ovat tukkoina muissa maailmoissaan.
 
vierailija
Varmaan näinkin on, mutta toisaalta siellä saattaa olla niitä jurottavia ukkoja, jotka juovat liikaa, ja kenelläkään ei ole kivaa.

Ei mitään yleistä maaseudun idylliä varmaan ole, eikä koskaan ole ollut.

Lisäksi tutkimus ei ollut Suomesta.
 
vierailija
”Pihtipoimu aktivoituu yleensä silloin, kun olo on huolestunut, stressaantunut tai ahdistunut.”

Pidetään hyvää huolta aivojemme pihtipoimuista.
Ajattelin matkia jatkossa viesteissäni Bidenin takeltelua. Pysykään linjoilla bongaamassa keitä palstan kirjoittajia sotken keskenään toisiinsa.
 
vierailija
Maaseudulla ei ole aikaa olla netissä koska on niin paljon tähdellisempää tekemistä. Kun ei roiku netissä, niin ei tiedä turhuuksista mitään eikä se siksi häiritse elämää. Kun on tekemistä ei ole aikaa murehtia eikä stressata eikä myöskään käydä tyhjäkäyntiä.
Ihmiset ovat sosiaalisempia ja on aikaa kuunnella muita ihmisiä ja höpöttää. Auttamishalu ja saat myös apua jos sitä tarvitset. Melua- ja valosaastetta on vähemmän tai ei lainkaan. Maaseuduilla ihmiset ovat enemmän ulkoilmaihmisiä kun kaupungeissa. Tämä on ihan Suomesta ja kokemukseen perustuvaa. Vertailukohdetta on Stadi, Espoo, Tampere, Jyväskylä, Oulu ja sitten maaseutupitäjät Satakunnasta sekä Keski-Suomesta ja Pohjois pohjanmaalta.
 
vierailija
Kai sitä pitää stressata kun kilpailu täällä kaupungissa on kovaa ja työtahti kiivas. Meidän pitää kuitenkin tuo loisiva maaseutukin elättää. Kai sitä helpolla pääsis kun ostas jonkun tönön jostain Pihtiputaalta ja eläis tukien varassa.
 
  • Vau!
Reactions: Echo
vierailija
Varmaan näinkin on, mutta toisaalta siellä saattaa olla niitä jurottavia ukkoja, jotka juovat liikaa, ja kenelläkään ei ole kivaa.

Ei mitään yleistä maaseudun idylliä varmaan ole, eikä koskaan ole ollut.

Lisäksi tutkimus ei ollut Suomesta.
Olen kokenut tuon tilanteen.
Kaikki oli täydellistä, ja minäkin kuulema olin liian täydellinen. En juopon mesomista jaksanut kuunnella. Nousimme lasten kanssa mökkitien linja-autopysäkiltä bussiin varhain aamulla, ja lähdimme kotiin kaupunkiin. Luontoa täällä on yllin kyllin vaikka muille jakaa. Elämää on ympärillä eikä kukaan utele joko minulla on uusi mies. Vain juoppo veljeni joskus soittaa ja kysyy olenko vielä vapaata riistaa. Minulle maaseutu on junttila, jossa vierailu yhdenkin päivän ajan riipii aivojeni pihtipoimua.
 
vierailija
Kai sitä pitää stressata kun kilpailu täällä kaupungissa on kovaa ja työtahti kiivas. Meidän pitää kuitenkin tuo loisiva maaseutukin elättää. Kai sitä helpolla pääsis kun ostas jonkun tönön jostain Pihtiputaalta ja eläis tukien varassa.
Mistä päättelet, että maaseudulla asuvat "loisivat"?

Olen muuten monesti ajatellut, mistä ihmeestä niillä pikkukylien ihmisillä on niin valtavasti rahaa, kun ostavat sitä vanhaa tavaraa huutokauppakeisarilta, välillä ihan siis roinaa, joka ei ole mitään halpaa.
 
vierailija
Mistä päättelet, että maaseudulla asuvat "loisivat"?

Olen muuten monesti ajatellut, mistä ihmeestä niillä pikkukylien ihmisillä on niin valtavasti rahaa, kun ostavat sitä vanhaa tavaraa huutokauppakeisarilta, välillä ihan siis roinaa, joka ei ole mitään halpaa.
No monissa pikkukunnissa on paljon eläkeläisiä. Valtaosa töissä käyvistä sitten tuottaa näille palveluita. Isompaa lisäarvoa ei tuossa luoda. Se luodaan vientisektorilla pääosin isommissa kaupungeissa tai niiden lähistöllä.

Suurta osaa maaseudusta pyöritetään loppupeleissä pelkästään vero- ja eläkerahoilla. Olen pikkukaupungista ite kotoisin ja lähes kaikki fiksummat sieltä pois muuttivat. Jäljellä jäi pääosin takarivin taavit.

Näissä pikkukaupungeissa ja kylissä muuten persut ovat ylivoimaisesti suosituin puolue. Jostakin se kyllä kertoo.
 
vierailija
”Pihtipoimu aktivoituu yleensä silloin, kun olo on huolestunut, stressaantunut tai ahdistunut.”

Pidetään hyvää huolta aivojemme pihtipoimuista.
Ajattelin matkia jatkossa viesteissäni Bidenin takeltelua. Pysykään linjoilla bongaamassa keitä palstan kirjoittajia sotken keskenään toisiinsa.
hänellä on se naamari, ettei tuu hengityskatkoksia. Eikä se ilmaa puhdista?
 
vierailija
No monissa pikkukunnissa on paljon eläkeläisiä. Valtaosa töissä käyvistä sitten tuottaa näille palveluita. Isompaa lisäarvoa ei tuossa luoda. Se luodaan vientisektorilla pääosin isommissa kaupungeissa tai niiden lähistöllä.

Suurta osaa maaseudusta pyöritetään loppupeleissä pelkästään vero- ja eläkerahoilla. Olen pikkukaupungista ite kotoisin ja lähes kaikki fiksummat sieltä pois muuttivat. Jäljellä jäi pääosin takarivin taavit.

Näissä pikkukaupungeissa ja kylissä muuten persut ovat ylivoimaisesti suosituin puolue. Jostakin se kyllä kertoo.
Allekirjoitan täysin väittämäsi.
Tilanne ei tosin ole yhtä huono siellä missä vartuin. Kuulin, että sinne on tulossa tai tullut vihreän siirtymän laitos.
Liikenneyhteydet sinne ovat surkeat, ja vain yksi pieni hotelli on turn-off, joka pitää autottomat visusti kaukana ihmisten ilmoilla. Suurkaupunkiin mahtuu koko Suomen popula. Toivottavasti maahanmuuttajat otetaan hyvin vastaan ympäri Suomea. Me kantikset viihdymme parhaiten isoissa kaupungeissa, joissa asuu kaiken ikäisiä ja värisiä ihmisiä.
 
Mistä päättelet, että maaseudulla asuvat "loisivat"?

Olen muuten monesti ajatellut, mistä ihmeestä niillä pikkukylien ihmisillä on niin valtavasti rahaa, kun ostavat sitä vanhaa tavaraa huutokauppakeisarilta, välillä ihan siis roinaa, joka ei ole mitään halpaa.
mehtärahoilla me mällätään ja lisäksi monet vuokraa peltoja lähialueen jyväjemmareille
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Eihän maaseudulla ole mitään virikkeitä joista rasittua.
Samalla tavalla siellä kaikki ovat netissä kuin kaupungissakin.
Menipä minne tahansa jokainen selaa kännykkää tai puhuu kadulla nappikuulokkeeseensa. Kauppojen liukuportaissa kännykkään kälättäjät ovat tukkoina muissa maailmoissaan.
maalla ei ole liukuportaita, kai nyt sen tiesit
 
Mistä päättelet, että maaseudulla asuvat "loisivat"?

Olen muuten monesti ajatellut, mistä ihmeestä niillä pikkukylien ihmisillä on niin valtavasti rahaa, kun ostavat sitä vanhaa tavaraa huutokauppakeisarilta, välillä ihan siis roinaa, joka ei ole mitään halpaa.
tuolta mieheltä en koskaan ostais mitään, vaikka olis kuinka paljon rahaa. sellainen ihmisten kusettaja hän on
 
vierailija
No monissa pikkukunnissa on paljon eläkeläisiä. Valtaosa töissä käyvistä sitten tuottaa näille palveluita. Isompaa lisäarvoa ei tuossa luoda. Se luodaan vientisektorilla pääosin isommissa kaupungeissa tai niiden lähistöllä.

Suurta osaa maaseudusta pyöritetään loppupeleissä pelkästään vero- ja eläkerahoilla. Olen pikkukaupungista ite kotoisin ja lähes kaikki fiksummat sieltä pois muuttivat. Jäljellä jäi pääosin takarivin taavit.

Näissä pikkukaupungeissa ja kylissä muuten persut ovat ylivoimaisesti suosituin puolue. Jostakin se kyllä kertoo.
Vientisektorin tuotteet luodaan pääosin ihan jossain muualla kuin muutamassa isoimmassa kaupungissa, vaikka ne pääkonttorit ovat niissä muutamassa isossa kaupungissa.
 
Eihän maaseudulla ole mitään virikkeitä joista rasittua.
Samalla tavalla siellä kaikki ovat netissä kuin kaupungissakin.
Menipä minne tahansa jokainen selaa kännykkää tai puhuu kadulla nappikuulokkeeseensa. Kauppojen liukuportaissa kännykkään kälättäjät ovat tukkoina muissa maailmoissaan.
Maalla on parempi mahdollisuus (täytyy jopa) tehdä ihmiselle optimaalisia asioita kuten kädentaitojen harjoittaminen/rakentelu/korjaaminen, ravinnon tuotanto ja raskasta fyysistä työtä!❤

Täällä kaupungissa ihmiset (liian harvat tosin) menevät salille jotta voivat kokea raskasta liikuntaa. Eikä täällä tsadissa ole edes kunnon metsiä! Saati autenttista luontoa eläimineen.

Kyllä ihmisen on parasta asua maaseudulla, kaikin puolin.❤
Maalla ollaan myös yhteisöllisiä, kaupungissa ei tunneta edes naapureita!🙄
Kaupungissa ja luonnollisuudella ei ole juurikaan tekemistä keskenään.🤷‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja kruuttis

Yhteistyössä