Maalla asuvat eivät stressaa niin paljon kuin kaupunkilaiset

Ei kai kukaan nimeä niitä, muuten sä oisit siellä heti.
Eipä täällä tsadissa ole metsää missä en olis ollut.🤗 Metsä on mun latausasema, vaikka ei nää metät täällä kovin kummosia ole.
Sienessäkin oon käynyt eri mestoilla. Jopa Seurasaaren metässä ultrasta tultuani Naikkarilta (siis aikoinaan!!!!!) kävin keräämässä mustatorvisieniä kassillisen!🤗
Tiedän muuten oikein hyvät tatti/kanttarelli/suppilovahveropaikat Helsingistä.🤗
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
Maaseudulla ei ole rikollisuutta, eikä pelkokerroin ole sama kuin isoissa kaupungeissa! Maaseudulla naapuritkin vahtaavat että kukas se tuo outo on, jos joku liikkuu tontillasi sinun ollessa kaupungissa.
Kaupungissa jos esim. jätän tsygän huonosti lukittuna niin sitä ei ole enää kun palaan asioilta! Ei täällä kukaan välitä vaikka varastais pyörän keskellä kirkasta päivää. Ohikulkijat eivät välitä myöskään piikittelevistä narkkareista (näitä on RUNSAASTI) jotka tosiaan heittävät ruiskulla kamaa hihaan vilkkaan kadun varrella.

Kaupunkilaisista on tullut piittaamattomia - itsekeskeisiä! Apuakin on hyvin vaikea saada vaikka joku olisi ahdingossa julkisella paikalla!
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
Maaseudulla ei ole rikollisuutta, eikä pelkokerroin ole sama kuin isoissa kaupungeissa! Maaseudulla naapuritkin vahtaavat että kukas se tuo outo on, jos joku liikkuu tontillasi sinun ollessa kaupungissa.
Kaupungissa jos esim. jätän tsygän huonosti lukittuna niin sitä ei ole enää kun palaan asioilta! Ei täällä kukaan välitä vaikka varastais pyörän keskellä kirkasta päivää. Ohikulkijat eivät välitä myöskään piikittelevistä narkkareista (näitä on RUNSAASTI) jotka tosiaan heittävät ruiskulla kamaa hihaan vilkkaan kadun varrella.

Kaupunkilaisista on tullut piittaamattomia - itsekeskeisiä! Apuakin on hyvin vaikea saada vaikka joku olisi ahdingossa julkisella paikalla!
Maaseudulla on...rikollisuutta myös. Hiljaa liiriviä pakuja, yleensä virolaisia. Milloin häviää kompura, milloin teinijonnen mopo. Meiltä ei tietääkseni ole mitään hävinnyt.

Mutta silti en ikinä lukitse yöksi autoa, ja on kiva käydä lenkilläkin lukitsematta kodin ovea. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Viranomaiset huolehtivat apua tarvitsevista.
Täytyis olla ihminen ihmiselle, miksi tämä täytyis ulkoistaa? Yhteisöllisyys kaupungissa olisi todella ISO etu! Meidän lapset ovat eläneet lapsivuotensa yhteisöllisessä ”kylässä”, mutta nyt se loistaa poissaolollaan. Säälittää uudet lapset jotka jäivät/jäävät tästä paitsi!

Ei maaseudulla ihmistä jätetä vaan autetaan aina kun voi.
 
Maaseudulla on...rikollisuutta myös. Hiljaa liiriviä pakuja, yleensä virolaisia. Milloin häviää kompura, milloin teinijonnen mopo. Meiltä ei tietääkseni ole mitään hävinnyt.

Mutta silti en ikinä lukitse yöksi autoa, ja on kiva käydä lenkilläkin lukitsematta kodin ovea.
Ei voi millään tasolla kuitenkaan verrata kaupungin rikollisuuteen.
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis ja Echo
vierailija
Täytyis olla ihminen ihmiselle, miksi tämä täytyis ulkoistaa? Yhteisöllisyys kaupungissa olisi todella ISO etu! Meidän lapset ovat eläneet lapsivuotensa yhteisöllisessä ”kylässä”, mutta nyt se loistaa poissaolollaan. Säälittää uudet lapset jotka jäivät/jäävät tästä paitsi!

Ei maaseudulla ihmistä jätetä vaan autetaan aina kun voi.
Suomessa nyt vaan liki kaikki hommat on ulkoistettu viranomaisille.
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
vierailija
Maaseudulla on...rikollisuutta myös. Hiljaa liiriviä pakuja, yleensä virolaisia. Milloin häviää kompura, milloin teinijonnen mopo. Meiltä ei tietääkseni ole mitään hävinnyt.
Tuosta tuli mieleen eräs tapaus, jossa jonkun peräkylän miehet olivat kyllästyneet ulkomaalaisten tekemiin rikoksiin ja hakkasivat yhden varasporukan pahasti ruvelle ja hajottivat niiden auton.
 
vierailija
Eipä täällä tsadissa ole metsää missä en olis ollut. Metsä on mun latausasema, vaikka ei nää metät täällä kovin kummosia ole.
Sienessäkin oon käynyt eri mestoilla. Jopa Seurasaaren metässä ultrasta tultuani Naikkarilta (siis aikoinaan!!!!!) kävin keräämässä mustatorvisieniä kassillisen!
Tiedän muuten oikein hyvät tatti/kanttarelli/suppilovahveropaikat Helsingistä.
No mitäpä ne muutkaan ihmiset liikaa haittaa, jos ne jättää ulkoilualueiden sieniaarteet rauhaan. :)
 
Olitte sitten mualaisia tahi kaapunkilaesia niin perssilmänne heitätte kuitennii kohta syrjälleen, joten, kaaniita unia ja hattaran kuvia.❤

Minä käyn nyt maate.😴
 
vierailija
Sain illalla kutsun lapsuusmaisemiini taidenäyttelyyn. Suomi on pitkä ja kapea maa täynnä metsiä ja järviä. Kaupunginosani pitää hyvää huolta ympäristöstään, ja täällä on paljon tarjontaa virkistysalueissa. Harmi vain, että kotisohva kutsuu minua eniten.
Klo 8 uutisista huomasin, että muutaman vuoden takaisen puistojumppa-alueeni urheilukatos on palanut. Luultavasti palo on saanut alkunsa alueen työmaan takia.
En enää viitsi jaaritella metsistä. Olen jo ihanasti etääntynyt vuosikymmenien työputkesta Suomen metsien hyvinvoinnin parissa. Lapsuudessani samoilin jatkuvasti yksin tai muiden lasten tai vanhempieni kanssa metsissä.
 
vierailija
#66
Kiitos kirjoittamani viestin nostosta.
Ottakaa vinkistäni vaarin. Varokaa mustien kirjoittajien provosoivia kirjoituksia. He ovat aikasyöppöjä ja manipuloijia.
He ottavat palstalta päivän kiksinsä kuin nyrkkeilykehän mukiloijat.
Kun ihminen on tasapainossa, kotisohva ajaa saman asian kuin viiden tähden luksuslima kaipaamassasi kohteessa.
Minulle vapaus, rauha ja hiljaisuus ovat suurinta ykellisyyttä kotisohvallani. Kampean kohta siitä ylös keittämään toisen kupin kahvia Prisman voisarven eli croissantin kera. Ne ovat klo 21 jälkeen kaupassa -60 % ale. Samalla tein illalla ihanan kävelylenkin uudella katetulla bulevardilla. Nimesin sen mielessäni Future Avenueksi. Taidanpa laittaa Youtuben soimaan Cats musikaalin Memoryn eli ikisuosikkini kisulilaulun.
 
vierailija
#66
Kiitos kirjoittamani viestin nostosta.
Ottakaa vinkistäni vaarin. Varokaa mustien kirjoittajien provosoivia kirjoituksia. He ovat aikasyöppöjä ja manipuloijia.
He ottavat palstalta päivän kiksinsä kuin nyrkkeilykehän mukiloijat.
Kun ihminen on tasapainossa, kotisohva ajaa saman asian kuin viiden tähden luksusloma kaipaamassasi kohteessa.
Minulle vapaus, rauha ja hiljaisuus ovat suurinta ykellisyyttä kotisohvallani. Kampean kohta siitä ylös keittämään toisen kupin kahvia Prisman voisarven eli croissantin kera. Ne ovat klo 21 jälkeen kaupassa -60 % ale. Samalla tein illalla ihanan kävelylenkin uudella katetulla bulevardilla. Nimesin sen mielessäni Future Avenueksi. Taidanpa laittaa Youtuben soimaan Cats musikaalin Memoryn eli ikisuosikkini kisulilaulun.
korjaus: loma
 
#66
Kiitos kirjoittamani viestin nostosta.
Ottakaa vinkistäni vaarin. Varokaa mustien kirjoittajien provosoivia kirjoituksia. He ovat aikasyöppöjä ja manipuloijia.
He ottavat palstalta päivän kiksinsä kuin nyrkkeilykehän mukiloijat.
Kun ihminen on tasapainossa, kotisohva ajaa saman asian kuin viiden tähden luksuslima kaipaamassasi kohteessa.
Minulle vapaus, rauha ja hiljaisuus ovat suurinta ykellisyyttä kotisohvallani. Kampean kohta siitä ylös keittämään toisen kupin kahvia Prisman voisarven eli croissantin kera. Ne ovat klo 21 jälkeen kaupassa -60 % ale. Samalla tein illalla ihanan kävelylenkin uudella katetulla bulevardilla. Nimesin sen mielessäni Future Avenueksi. Taidanpa laittaa Youtuben soimaan Cats musikaalin Memoryn eli ikisuosikkini kisulilaulun.
just näin, mustia kandee varoo ja meihin vihreisiin voi luottaa
 

Yhteistyössä