MAALISVAUVAT 2008 *Elo- ja syyskuussa -08*

Mäki kokeilin antaa Roopelle perunaa..JA vaikka kuinka hyvin muussasin siihe jäi iha pieniä kokkareita..Mitkä nyt tuskin hirveesti vaikuttaa..Mut sekin yökkäili ja ei tykänny yhtään..Sitten pidin pienen tauon ja ajattelin kokeilla perunakukkakaalia kaupasta ostettua..Se ei yökkäillyt yhtään..Mut parasta kait ois aloittaa peruna-porkkanalla.. Kun mies ei sitä ollut kaupassa huomannut niin osti peruna-kukkista..Mut nyt kyl seuraavan kerran sitä porkkanalla olevaa ostetaan..Oon nyt muutenki pitäny parin päivän tauon ku luulin että aiheutti vatsa ongelmia..Mut eikai se sitä ollutkaa..Taitaapi tulla hampuja pienelle miehelle =)
 
Kiitos tosi paljon vinkeistä!
Mulla on tossa purkki kaupan maissisosetta valmiina. Jospa kokeilen huomenna sitä =)
Ens viikolla voikin sitten ostaa jotain muita kaupan juttuja kerran ovat sileämpiä. Tietty nuo kaupan on tällä hetkellä kätevämpiäkin ku keittää tyyliin yks peruna josta siitäkin menee yli puolet hukkaan. ;) Purkki kuitenkin säilyy jääkaapis sen muutaman päivän avattunakin.

Mitäs mieltä ootte siitä et jos päivällä lounasaikaan maistellaan jotain kiinteää kasvissosetta ja sitten alkuillasta toka päikkärien jälkeen vähän hedelmää. Illasta tytsi saakin sitten huomisesta lähtien kokonaisen 200ml velliä kun kerran tähän asti on saanut 100ml velliä+100ml korviketta mixattuna.

Jos tuo velli ei tuota tulosta yö heräämisiin (niin kuin monilla todettu) niin sittenhän tuota ruokajärjestystä voi muuttaa, et antaa illemmalla vasta kasvissoseen.
Me6 antoi kivan vinkin maissijauhoista tehdystä maissipuuroa, vois testata sen mikäi ei velli tehoa. Saakos sitä antaa jo 4kk ikäiselle?

Mulla on ihan yhtäkkii tullu jo haaveeksi laittaa Nella nukkuun omaan huoneeseen. Tietty siihen menee aikaa, niin pitkään kun on yö syömisiäkin. Mut mies lupasi hankkia KOKOVARTALOPEILIN häkkisängyn tilalle makkariin kun (voitteko uskoo) meillä ei sellaista ole! ja mä oon ollu jo pitemmän aikaa ihan tilanteessa kun en nää alavartaloani peilatessa. Voin kyllä kertoo, et siihenkin tottuu. ei se kuitenkaan mikään ihme näky ole =) terkuin, "ei niin missin sääret" :LOL: :LOL: ja :kieh:

Ippu oli tehny taas aivan super söpön kakun! Mä en oo viitsiny ees kommentoida niitä kaikkia kuvia, ku ovat mun mielestä parempii ku missään ikinä nähneenä. Mene johonkin kondiittori, kakkuleipuri kisoihin :snotty: On ne niin mielettömiä! Meikäläinen hyvä jos osaa täytekakun leipoo, saatikka sit kermalla koristaa |O

Me laitettiin tänään meidän yläkertaa uuteen uskoon. Täällähän ei ole tällä hetkellä kun vierashuone, tietokone, iskän super viinavarasto ja lelut. (leffa aiheista keräily kamaa) Ei oo lapsella mitään asiaa, mut onpahan ainaki nyt tavarat järjestyksessä ku haettiin Vepsäläisestä muutamat lipastot jne... kiva!

Ei muutako hyvät viikonlopun jatkot!

Minä ja Nella 4kk 3pv edelleen
 
onpas täällä hiljaista... sade ku kaikilta vienyt kielen, vaiko kieln :ashamed:

callup turvaistuimesta? ootteko te vielä yhtään miettineet mihin turvaistuimeen siirrytte kaukalovaiheesta? Meidän ystävä pariskunta on lähdössä 2vkon päästä saksaan ja toisivat sieltä turvaistuimen meille todella edullisesti (samoin matkarattaat) olisko jollain ehdotuksii, suosituksii mitkä kannattais ostaa? saksasta ku saa melkein minkä merkkisiä vaan.

Täällä siis pohdiskellaan kaikenlaista ja tehdään kaikkea vähä vähemmän järkevää

nimim. yhä edelleen yökkärit päällä =)
 
Pikaisesti vielä ennen kun menen nukkumaan. Viime yö olikin meillä vähän levoton. Tunnin välien herra herätteli. Söikin kolme kertaa. Itse olen aika väsynyt, kun on nyt pari viikkoa ollut yöunet vähän heikkoja. No, jos ens yönä sais jo nukuttua.

Syötin tänään melkosen paljon Artulle riisipuuroa päärynällä. Saas nähdä tuleeko siitä taas vatsavaivoja. Riisipuuro on kyllä tähän asti sopinut. Muutaman päivän on maisteltu. Se kaurapuurohan laittoi vatsan ihan ruikulle. Eikä maissivellikään oikein hyvää tehnyt.

Kävin tosssa äsken fiilistelemässä ja lueskelin odotusajan ja Artun alkuvaiheen kirjoituksiani. Itkuhan siinä meinasi tulla. Oli se vaan niin herkkää aikaa. Niin onnellinen saa olla, että kaikki meni hyvin!

Noista turvaistuimista olisin minäkin kiinnostunut. Kohtahan on ajankohtaista siirtyä isompaan istuimeen. Vähän olen niitä katsellut, mutta mitään en kyllä osaa vielä niistä sanoa. Se on varma, että selkä menosuuntaan laitetaan ja mahdollisimman kapea istuimen pitäisi olla, koska tulee taakse keskelle ja isommat istuvat sitten reunoilla.

Nyt kyllä väsyttää jo niin paljon, että on parempi pistää kone kiinni ja nahat silmille!

Taisi tästä tekstistäkin tulla melkosen epäselvä sepustus...

Öitä!


 
Angel kerhon puolella taitaa olla enemmän juttua, sua ei ookaan siellä puolella hetkeen näkyny :eek: ? Tuu sinne jutskaan!
Miten syömiset? Se maissi on ainakin sellasta mitä Lina ja monet muutkin tuntemani vauvat inhoo, eli ei välttämättä kannata sillä alottaa. Semperillä on sitä hyvää luomu-perunasosetta, tosin aika paksua, sit Muksulla on pelkkää kukkakaalisosetta mikä Linan yks herkuista! Meillä menee muuten nykyään aterioita aika tarkkaan näin: aamulla tissiä, aamupäivällä kasvissosetta, sit taas jonkun ajan päästä tissiä, sit päivällä/iltapvällä lihakasvisosetta ja päälle tissiä, illalla puuroa ja ihan viimeseksi taas tissiä. Yöllä tisutellaan vielä 2-3 kertaa, parhaimmillaan vaan 1 kerta. Ja noita soseita menee aina purkki kerrallaan ja puuroa 0,5 tetraa. Eli hyvin on alkanu uppoon, ja silti maistuu rintakin vielä onneks hyvin!
Nokkamukistakin on Lina oppinu juomaan, meille ei siis tuu tuttipulloja käyttöön ollenkaan. MAM:lla on sellanen nokkamuki mistä aina joskus annan Linalle vettä, lähinnä ruoan jälkeen.

Mut nyt telkkua vähän kattoon ja sit unten maille...

Ninni
 
Mä olen tässä ootellut niitä pissa viljelyn vastauksia mikä selvittää että alkaako antibiottikuuri, soitin niitä tuloksia äsken kun ei ole kuulunut. ne ei ollu vielä tullut mut sain kuulla että näin pieni menee sairaalahoitoon suonensisäisesti ottamaan sitä kuuria jos se tulehdus on. Nyt mietin että pitäskö alkaa jo pakata ja hommata esikoiselle hoitajaa kun meidän tuurilla kohta tulee kutsu osastolle. se sano et ainakin se neulanäyte pitää ottaa taas virtsarakosta että voidaan varmistua asiasta. voi vitt********* mulla on niin paha mieli :'(

Leo leikkii tuossa lattialla, ei aavistakaan mihin taas varmaan joutuu. kerron etenemisestä, mut aika varmoilla tästä tulee taas lähtö. harmittaa ihan kauheesti. en jaksas nyt yhtään.. en niin yhtään.....
 
Miks me ei saada elää normaalia arkea lasten kanssa onnelisena kotona? aina on jotain tällaista. en jaksa enää yhtään yötä sairaalassa katsoa kun lapseni on jossain tipassa tai siitä otetaan näytteitä neulojen kanssa. en kestä enää sitä. :ashamed: :'( :'( :'(
 
Voi enne! Oikein iso :hug: sinne! Tiedän mitä on valvoa pienen sängyn vieressä sairaalassa. Sydäntä raastaa katsella, kun pieni viaton on täynnä neuloja, letkuja yms. Onneksi nuo pienet kuitenkin unohtavat äkkiä ja aika usein ovat vahvempia, sitkeämpiä tapauksia kuin helpommalla päässeet lapset. Tällä hetkellä tuntuu pahalta, mutta Leo kyllä unohtaa ja aika usein kaikki onkin äidille vaikeampaa kun lapselle. Voimia myös Leolle ja koko teidän perheelle! Toivotaan, että teidän koettelemukset nyt jo helpottaisi.
 
en osaa tehdä mitään. laitoin pojat nukkumaan ja pakkasin jo itselleni vaihtovaatteita laukkuun. kävin suihkussakin ihan sillä kun tiedän että se on sairaalassa vaikeeta. varmuuden vuoksi.nyt vaan odotan sitä puhelua tai sit soitan sinne pian itse. huoh. :(
 
Ennelle ihan mahdottomasti voimia :hug:
En voi kuin kuvitella milt susta tuntuu, pettymys on varmasti kova kun taas jälleen on tilanne päällä. Soita itse sairaalaan, ei tarvitse murehtia kotona ja pelätä pahinta. Jaksuja!!

Mä ostin kaupasta nyt kukkakaalia, katsotaan miten se sopii.

m

 
enne:lle ja perheelle voimia!! :hug:

Mä en oo pitkään aikaan saanut aikaseks kirjoittaa ja kerhonkin puolelle oon vaan jutun saanut aikaiseksi. :ashamed: Ei vaan yksinkertaisesti oo aikaa eikä varsinaisesti edes mitään asiaa..
Arki rullaa ja kaikki kulkee samaa rataa. Mies töissä, minä kotona ja Nooa tyytyväisenä täällä mun kanssa.

Eilen oltiin Power Parkissa mun siskojen, miehen ja Nooan kanssa. Reissu meni mukavasti eikä ukko itkenytkään yhtään. Tuttipullo tosin jäi kotiin ja reppana sai maitoa lusikalla.. :ashamed:

Tänään olin ratsastamassa kaverin tallilla ja olipas mukavaa monen monen vuoden jälkeen. Mahtaa huomenna jalkoja kolottaa.

Turvaistuin pohdintoja on täälläkin ollut. Meillä vain on se ongelma, ettei tuohon tila-ihme-kotteroon mahdu yksikään turvaistuin, jos etupenkkiä ei oteta pois. |O Ja meillä myös ehdottomasti vielä mennään selkä menosuntaan. Eli pitäisi löytyä isompi, mutta pienempään tilaan menevä istuin.. :D

Monet sanoo, ettei maissi-sose maistu. Meillä se taas on lempparia. Mua ittee ainaki yököttää kukkakalli ja parsasoseet. :x Eli niitä ei meillä kauheesti syödä.. Nyt sais jo lihaakin antaa, mutta ollaan vaan kerran kokeiltu kanaa, vähän oli ukolla epäilevä ilma koko aterian ajan. =) Kaurapuuro on ollut ihan ehdoton suosikki ja sitä odottaa aina suu ammollaan ja komentaa jos tarjoilu on hidasta. :heart:

Parin viikon päästä alkaa remppa meidän uudessa kodissa. Kuukaudessa pitäs saada kaikki uuteen uskoon, katosta lattiaan. :eek: Keittiö ja kylppäri on nyt suunniteltu, vielä pitäs kaakelit ja tapetit valita. Saa nähdä miten remontti sujuu omin voimin. :p Rahaa ainaki palaa niin pirusti. :kieh:

Taidan valua sohvalle ku Nomppis nukkuu ja isäntä lähti salille..

Rhea ja Nooa 5,5kk
 
Voi pikkuinen LEO, toivottavasti kaikki menee hyvin ja äidille jaksuja!

Turvaistuin gallupiin: meillä on Gracon Duologic, joka on 0-18 kg pelkästään selkä menosuuntaan, irrotettavalla kaukalo-osalla. Istuin on osoittautunut tosi toimivaksi ihan vauvasta asti ja siinä istutaan niin kauan kunnes vaihdetaan kasvot menosuuntaan. Isofixi-kiinnitys ratkaisi pitkälti valinnan tämän ja muiden välillä. 9 kg jälkeen voi säätää pystympään kahteen eri asentoon vauva-asennon lisäksi. Eli isompanakin saa hyvin nukkumisasentoon ja pienempänä voi nostaa istuvampaan, jos vaikka syöttää autossa. Tiedän, että jotkut vaihtaneet kaukalosta tähän, koska on helppo käyttää ja siirrellä. Ainoa miinus on leveys, ei menisi kolmea yhteensä takapenkille. Mutta meillä se ei haittaa, kun neiti on yksin takapenkillä.

Puhelin soi, mentävä!

Misupai
 
anteeksi typerä kysymykseni, mutta teittekö varmasti tarpeeksi huolelliset alapesut ennen pissapussin laittamista?
Niitä samoja pöpöjähän, jotka näyttää pissakokeessa plussaa on pippelin suulla ihan normaalistikin.
Mutta joka tapauksessa tosi paljon tsemppiä ja haleja :hug: .

Meillähän oli pari viikkoa takaperin isommalla munuaistulehdus, josta onneksi selvittiin säikähdyksellä, eli tiedän kokemasi kauhuntunteet. -vaemo
 
Heips. Mä odotin koko päivän niitä tuloksia, tai käytännössä koko viikonlopun oikeestaan. Soitin sinne itekin noin kakskyt kertaa mut kukaan ei vastannu! enneku nyt äsken mulle soitettiin. Bakteeriahan sieltäkin oli löytyny. :'( Aamulla pitää mennä neulanäytteeseen, punktioon jossa otetaan näyte suoraan virtsarakosta jotta voidaan varmistua tulehduksesta. Ne haluaa olla varmoja kun Leolla on se refluksi. ..
pikkuvaemo Se tiistain näyte otettiin sairaalassa, pissapussilla, siinä oli bakteeri. Torstain näytteen vein minä sairaalaan, jolloin siis olin ite laittanu sen pissapussin,. tein olevinaan hyvän alapesun, mut tottakai se mahdollisuus on että se bakteeri on iholta. Voisko olla kaks näytettä molemmat vaan likasia? en tiedä.. siks ne haluaa varmistua että onko se iholta joku kakkabakteeri vai onko se pissasta.

Harmittaa mut oon niin väsynyt etten jaksa ajatella. Lähden nukkumaan ja aamulla koitan tsempata että pystyn lohduttamaan vauvaani ja olla hänelle tukena ja turvana siinä inhottavassa toimenpiteessä- (Leollehan on tehty tuo sama neulapunktio jo kerran, sillon en saanut mennä mukaan vaan jouduin kuuntelemaan oven takana kun Leo huusi paniikissa. ) Tällä kertaa aion mennä mukaan, en suostu jäämään pois. En jätä lastani yksin, vaikken voi auttaa niin olen ainakin siinä vieressä.
Parin tunnin päästä siitä tulee ne vastaukset ja seuraavana päivänä viljelyn vastaukset, nyt vaan toivon ja rukoilen että se bakteeri jhtuis vaan likaisesta näytteestä eikä meidän tarviis jäädä sit vielä osastolle antibioottia saamaan. Lisään vielä että Leolla ei ole mitään oireita vaan syö nukkuu ja on ihan oma itsensä iloinen poika., sikskin tuntuis kyllä oudolle että olis nyt pissatulehdus päällä. Saa nähdä,..

Tulen kertomaan huomenna lisää. Yritän nyt levätä ja kasata voimia huomiseen.

enne
 
VOI ei enne! Toivottavasti saat edes vähän levättyä yöllä. Leolle halit ja jaksuja huomiselle.
Hurjia noi tutkimukset ja pistävät itketyttämään äitiä lapsen lisäksi, mutta koita jaksaa olla positiivinen kaikesta huolimatta. Iso rutistus täältä! -vaemo
 
Voi enne!!! :'( :'( :'( :hug:
Eikö mikään riitä! Voi että kun voisi olla siellä ja lähteä teidän mukaan sinne, tuen tarpeessa olisit itsekin. Vaikkei voisikaan mitään tehdä, niin ainakin olisi siinä vieressä ja pitäisi vaikka kädestä! Koeta jaksaa, ja tule kertomaan miten asiat sujuivat, pahan mielen ulos purkaminen ainakin auttaa. Haleja tuhannesti sinulle!! :hug: Olet ajatuksissani! :heart:
 
käsi jäi vaan ikävästi alle =(

Maissisose maistuu täällä !! nyt kahtena päivänä lounasaikaan saanu n. 4 lusikallista eikä puistata yhtään =) illasta ollaan saman verran maisteltu persikkaa ja se menee mukisematta alas myös =) yötä vasten saa täydet 200ml peruna-porkkana vellii. Muutaman päivän jälkeen näkee tehoaako öihin.
Verraten esimerkkina Ninnin Linaan, joka syö hirvittävän määrän Nellaan nähden kiinteää ja silti herää öisin tissille, niin ei oo mitää takeita kyllä =)

Tietääkö joku saako Maissi-puuroa (tehdään maissijauheesta) antaa jo 4kk ikäiselle? en hoksannu kaupassa kattoo. joku vaan mainitsi et pitää paremmin nälän, kuin velli. Voishan sitäkin sitten jossan kohtaa kokeilla kun maissi tässä muutenkin tulee mahalle tutuksi.

Ostin kaupasta valmiiksi jo luomu perunasosetta, kukkakaalta ja porkkanaa. Aloitellaan tässä ihan hissukseen maistelemaan, tarkoitus ei siis ole vielä ns. täyttää mahaa vaan huomioida kiinnostus ruokaa kohden maisteluttamisella. Tissittelyä pääsääntösesti nyt kun korvikkeestakin päästy kokonaisuudessaan eroon ja lähempänä 6kk ikää ruveta antaan kiinteitä niin että on mahan täytteeksikin asti (tarkoitan siis soseita)

Huomenna on vuosi siitä ku meikä meni naimisiin! Ollaan miehen kans menossa Teatteriin ja syömään. Nella on kotona hoidossa sen ajan. Tullaan sit kotiin jatkaan vähän punkun juontii ja kuitenki on pikkanen koto, ku ei haluttu yökylään vieläkään antaa.
Jännä aattella et sitä ollaan oltu vuosi naimisissa ja jo 4kk tyttö mukana kuvioissa :heart:

Mukavaa, toivottavasti aurinkoista syksyä kaikille!

ps. kerholaiset, yritän ennätää sinnekin. kirjoittelen tuonne huhtihippuihin kans, niin kiirusta pitää!
 
Hei! Me käytiin aamulla siinä virtsarakon punktiossa, mieheni oli mukana meille tukena :heart: ja hyvä että oli, oli paljon helpompi olla siinä yhdessä.

Ensinnäkin, meille kerrottiin heti että se näyte otetaan ultrassa, jolloin sen saa heti suoraan pistettyä virtsarakkoon niin ei tule "huteja" kuten helposti voi käydä kun ei näe suoraan minne se menee. Viimeksihän se otettiin siinä päivystyksessä, eloi varmaan huteja tuli kun Leo huusi niin kauheasti. Saimme mennä nyt siihen mukaan molemmat, Leolle laitettiin se puuduttava emla-laastari noin puolta tuntia ennen toimenpidettä. Imetin rauhassa siinä odotushuoneessa. Leon piti maata selällään siinä tutkimuspöydällä, hoitaja piti jaloista ja pippelistä kiinni (varmaankin ettei pissa tule) ja minä itse pidin yläkropasta ja juttelin samalla Leolle. Leo oli ihan rauhallinen, tuskin tarvitsi edes kiinni pitää. Piston aikana hän vähän säpsähti, mutta ei edes itkenyt koko aikana vaan pötkötteli rauhallisena siinä. lääkäri otti pissaa siis suoraan virtsarakosta sillä neulalla, se oli nopeasti ohi koska hän ultrasi samalla ja näki mihin pistää.

Kaikki meni siis tosi hyvin, eikä toimenpide ollut sellainen kauhukokemus kuin viimeksi. Jos näitä vielä joutuu tehdä niin aion vaatia sen aina tehtäväksi ultrassa. (kuulemma päivisin se on mahdollista mutta iltaisin ja öisin se pitää tehdä päivystyksessä ((vaikka ei sillon ollut kyllä ilta eikä yö kun se tehtiin viimeksi, eli en tajua miksi se piti tehdä niin kiduttamalla siinä päivystyksessä

Sain äsken sen nopean vastauksen, se oli puhdas. (niinkuin kaksi aiempaakin) mutta nyt vielä jännitetään huomiseen sitä viljelyn vastausta jossa on kahdella aiemmalla kerralla näkynyt bakteeria. Ainakin siellä oltiin hyvin luottavaisia että sekin tulos voisi olla puhdas ja ne kaksi aiempaa olis vaan iholta tullutta sotkua, mutta se varmistuu sit huomenna.

Odotus jatkuu, mutta halusin tulla kertomaan että toimenpide meni kivuttomasti ja hetkessä ohi. Nyt Leo nukkuu rauhallisena (valvoi raukka aamukuudesta ) taidan itsekin kömpiä viereen hetkeksi.

enne (kiitos kaikille jotka on kommentoineet, kauniista sanoista ja haleista saa ihmeesti voimaa) :hug:
 
Joo oli sit tosi komeet kelit tuossa viikonloppuna, +20 ja arska paisto. Vaan nyt tuleeki sit taas vettä. Vaihteeksi. Eihän tälle kesää ookkaan satanu YHTÄÄN :LOL:

Tää mejän maaliskuisten julkinen puoli on kyllä hiljentyny aivan kokonaan, tosi vähästä tää keskustelu tällä puolella nykyään. Suurin osa tainnu siirtyä tuonne kerhopuolelle pelkästään pölpöttämään?

Mää täs vähän aikaani kuluttelen kun kohta on lähettävä tyttöä hakemaan koulusta, mut autollapa tuoki hurja matkaa pitää nyt kulkea kun tuota vettä vihmoo. Pitäis hommata itelle kunnon sadetakki, eihän tässä nyt koko syksyä sisälläkään voi olla ja viimestään ens keväänä Matiaskin on jo niin iso että tahtoo tuonne pihalle möyrimään. Maahan en vielä oo poikaa päästäny. Asutaan kerrostalossa ja ei nyt oikein kehtaa tuonne vielä päästää limppien sekaan kellimään. Sit ku konttaa ni sit asia tietty ihan eri. Keinussa kyllä tykkää olla ja vaunuista kattelee kun isommat lapset touhuaa.


Jokos teillä jo muutes kovastikki liikutaan?


Meillä edelleen harrastetaan lentokone tyyliä,
pyörii siinä sit ympäriinsä. Hieman harjottelee jo sitä pepun nostoa ja kontalleen menoa. Peppu kyllä ihan kivasti nousee mutta tuo pää puoli painaa vielä sen verta ettei sitä sitten samaan aikaan saa ilman apua nostettua ylös. Muutenhan kyllä etunojassa on kun jalat suorana maata myöten. Lattian paukuttaminen on kans hirveen hauskaa puuhaa, sitä jaksaa paukuttaa vaikka kuinka! Samoten pöytää on kiva paukuttaa sylissä taikka syöttötuolissa istuessa. Hieman on pylly vielä "pyöreä" vaan kun tyynyillä tukee niin hyvin pysyy. Tykkää kyllä kovasti siinä istua kun näkee mitä muut tekee ja pääsee sit samaan pöytään syömään muitten kanssa :D

Jahas vaan kello käskee jo menemään. Heippa! :wave:

Marmeladi ja Matias 5kk 3pv
 
ihana juttu, että kaikki meni noin hienosti! Päivän paras uutinen.

Emla on kyllä hyvä keksintö. Viimeksi kun isoveli joutui verikokeisiin ja oli emlat, hän huusi, että uudestaan kun pääsi huoneesta ulos :D .

Toivottavasti lopullinen vastaus on myös puhdas! t. vaemo ja pojat
 

Yhteistyössä