MAALISVAUVAT 2008 *Elo- ja syyskuussa -08*

Iltaa meiltäkin. Kiinteitä otettu nyt pari viikkoa, noin 2 kertaa päivässä. Lounaalla perunaa, porkkanaa tai maissia, päivällisellä tai välipalalla hilloa. Maito maistuu edelleen mainiosti ja unet öisin ihan normaalit, syö 1-3 kertaa. Määrät on aika pieniä soseiden suhteen, kun näyttää maidollakin kasvavan. Maanantaina on neuvola ja sitten saadaan taas kasvutuomio, et riittääkö meidän määrät.

Kovasti on ollut riepukeskustelua. Meillä on vaan äp:n rievut imetyksessä suojaamassa neitiä ja mua. Joskus neiti ottaa unirievuksi, mutta yleensä tarjotaan pupua. Yleensä levottomina iltoina riepu auttaa nukahtamaan.

Nyt alkaa miehen lomat olla loppu, joten meilläkin palaillaan arkeen. Se tarkoittanee sitä, että koneellakin saattaa olla aikaa olla.... hyvä vai huono?!?

Nyt saunaan.

 
Lauantai-iltoja täältäkin!

Meillä on mennyt aika hurjasti kaksi viimeistä päivää.. Neiti ei nuku päivisin kuin yhteensä max 2h.. :headwall: Yritin jo antaa perunaakin jos nälkä ois kiusana mutta sama meno jatkui tänään... Oisko hampaita tulossa, en tiedä.. Toivotaan että menee pian ohi ettei ihan hermo mene...

Harsoista: Meillä on käytössä äippäpakkauksen harsot ja parit itsetehdyt.. Olen nähnyt harsoja myynnissä esim. anttilassa ja ikeassa..
Meillä niille ei juuri ole ollut käyttöä.

On kyllä takki tyhjä! Koko päivä mennyt Adan rauhoitteluun kun ollut niin poikki.. Huomaamattani olin 12h syömättä eikä oikein maitoa tahtonut tänään tulla..

Misupai: Tervetuloa arkeen! Mulla ainakin arki näemmä tarkoittaa sitä että istun tässä koneella vaikka olisi kotitöitä vaikka kuinka!

Ai niin, tuonne on tullut maalismasut 2009.. Hiukan haikea fiiis kun kurkistin sinne..

Nyt öitä mammoille!
 
Huomenta!

ei viimeyönäkään vaikutusta vellin annolla uniin. jo 00.30 heräs eka kerran mut tutin antamalla jatkoi vielä reilun tunnin.

LauraN, mukava ku suakin täällä aina silloin tällöin näkee =)
Meillä on myös nukuttu päivä unet miten sattuu, mutta onneksi kuitenkin nukkuu. Koskaan vaan tiedä et kuinka pitkäään, ni ei välttis uskalla aloittaa leipomaan jne :)

Meistä muutamii kävi jo heti Maalismasut 2009 alkuviikoilla kerhossa fiilistelemässä ja kyllä mulla haikeuden muutama kyynelkin vierähti. Varsinkin kun miettii, et viikon päästä me vietetään 1v hääpäivää ja Nella on jo 4kk =))

Tästä ku neiti herää ekoilta päiväuniltaan niin lähdetään Portsan pihamarkkinoille ja sitä sitten miehen kummipojan syntymäpäiville!

ilta ollaan taas kaksilleen, niin varmaan aikaa pyörähtää täälläkin =)

minä ja Nella 2pv vajaa 4kk
 
Juholla on taas huomenna fysioon meno,vaikka minusta se on ihan turhaa juoksuttamista koska kun viimex siellä käytiin nii kyllä poika kääntyi aina kun minä oli sillä puolen mihin piti kääntyä mut jos poika ei suostunu kääntymää niin ne jo luulee että on jotai vialla,ja sitten vielä sanovat että kun TYKS käskee niin ei siitä voi kieltäytyä,ihme käytäntö..ainakin miun mielestä..

mutta pääsenpäs kummiski 14 päivä vähän tuulettumaa kotihommista,kun meen Juhon kaa baby biossa käymään ja tää on miun ihan eka kerta kun meen semmosessa käymään..onko kukaan teistä käyny??

täällä odotetaan josko tuo täti saapuis huomenna kylään,mutta onko teillä kellään tämmösiä oireita ennen menkkoja,kuin nenän tukkoisuus,arat rinnat,varsinkin kosketus herkät,lievää etomista,pissattaa melkei kokoajan..nuo nyt ainakin tuli mieleen ja nykyää mulla on kp 32 ennen raskautta se oli 21-28,ja sitte mua vaivaa se kun mie en saa unenpäästä kii vasta kun 5.00 aamulla ja herätys on jo klo 7-8 aikaa ja silti oon tosi pirtee aamupäivän,mut siinä 2-3 aikaa päivällä väsyttää tosi paljon ja sitte taas iltaa kohden piristyn,vaikka nukkumaan päivisin en pysty..

Tykkääkö teijän vauvat istua tuettuna,meijän poika on kova poika istumaan tossa sohvan nurkassa,siinä se monesti istuu ja kattoo töllöä samalla jokeltaen,on se vaa niin suloinen pikkumies :heart: ja osataan täälläkin jo ryömiä pikkumatkoja..
 
moerri, meilläki neiti keksi eilen peruuttamisen ihanuuden, pakitti n. 2 metrin matkan ja oli ihan ihmeissään kun lelut jäi kaaaaauas!! :LOL: On tyttö peruutellu jonkin verran aiemminki jo, mutta eilen meni ihan tommosen kunnon matkan.

Mulla ei oo tullu tälle puolen enää kirjoiteltua juurikaan, kun tuolla helmikuisissa enempi, ja sitte tuolla kerhon puolella.. :ashamed: Aika ei riitä jokaiseen... Aina välillä käyn vähän kurkkaamassa täällä meininkiä, mutta harvoin tulee sit kirjoitettua.
 
Luopumista.

Sitä mukaan kun Leolta jää vaatteita pieneksi, niin mä etsin niille uusia omistajia. Luovun kaikesta. Mä olen hävittänyt joka ikisen pikkuruisen vaatekappaleen, ettei vaan ne jäisi kaappeihin lojumaan ja saisi minulle aikaan vauvakuumetta sitten jonain päivänä. Just paketoin taas pari pussia sinne ja tänne, vielä löytyi parit miniminikokoiset sukat ja myssy jotka sai heti lähtöpassit.

Huomenna meillä on Leon 5kk neuvola ja samaan syssyyn pitää viedä poika Kyssiin jossa metsästetään pissapussiin pissanäyte ja sit saadaan kotiutua. Tämä on nyt jokakuinen juttu meillä sen refluksin takia.

Ipun kotona on alettu liikkua! Ihanaa :) Niin ne meidän vauvat kasvaa ja varttuu, meidän pikkumies kääntyilee ja ehkä vahingossa saattaa liikkua peitolla hieman johonkin suuntaan mutta ei siis vielä ihmeemmin. Pitää muistaa nauttia joka hetkestä :heart:

Tuun huomenna kertoo mittoja.

enne
 
Heissan!

meillä on tänään opittu uusi taito, ympyrää pyöriminen ja pakitus!! Täällä on maailman ylpein äiti.. :heart: Pikkuinen oli niin inspinä kun pääsi liikkeelle.. Itse jumitin tässä koneella kun tilasin hiukan vaatteita itselleni ja neiti käytti tilaisuuden hyväkseen.. :)

Ikävää että Margitin vauvelilla kävi noin. No, kyllä niitä pottua ja porkkanaa sitten ehtii vielä syödä monet kerrat kyllästymiseen asti! Toivotaan että bataatti sopii teille paremmin.

meillä maistettu pottua kaksi kertaa ja hyvin kelpaa.. En viitsi antaa sitä nyt enempää ennen neuvolaa kun kiinnostaa tuo tytön kasvu pelkällä maidolla.. jos päästäis sinne 6kk saakka vain mamman omilla eväillä..

Ennelle ja Leolle onnea huomiseen neuvolaan!

Angel: Olipa kivasti sanottu. :)

Nyt tekemään munakasta. mam....

Laura
 
Tietääkö joku noista maissinaksuista mitä voi antaa jo ihan pienellekin?

Luin tänään imeväiset ry sivuilta, että jos about 4kk ikäinen osoittaa kiinnostusta syömisestä niin sille voi tarjota ns. sormiruokaa vaikka ei vielä kiinteitä kunnolla aloittaiskaan. Näihin sormiruokiin kuuluu kuorittu kurkkun pala, ja just noi maissinaksut? kattelin niitä tänään prismassa ja ovat todellakin rasvattomia,sokerittomia, lisäaineettomia jne...

Uskaltaiskohan jo kokeilla antaa?
Kauheasti neiti seuraa kun me syödään ja maiskuttaa vieressä =)

Ei sen ihmeellisempiä tänään.. oltu ja ihmetelty.
Oon alottanu laihduttaan ja se tekee olon ajoittain hiukka kiukkuseksi. Vähän kattoo mitä suuhunsa pistää, ruokiin säännöllisyyttä, ruokaympyrää noudattaen jne... Ei kuitenkaan mitään rajua ettei imetys kärsi. Olipa 2kg lähteny ekalla viikolla (nesteitä tietty vaan)
Noita kiloja ku olis kuitenki tiputettavana ja tammikuun thaimaa matka häämöttää =)

kuulemisiin!

Minä ja Nella (huomenna tasan 4kk)
 
Heipä vain! nyt on synttärit juhlittu! Ama 6kk ja äiti 26v. :)

En jostain syystä päässyt kerhon puolelle...

Kellukka: Me aloitimme soseet jo 3kk iässä, koska Ama syntyi keskosena ja tarvitsi lisä energiaa kasvuun. Me aloitimme bataatilla.

Meillä kanssa on käytössä nunnukka = harso uniriepuna. Heti kun sen tytölle antaa laittaa sen naamalleen ja silmät kiinni. söpöä...

Meidän Amalla taas on pieni pää.. Aina silmälle näyttää siltä. Nyt 6kk iässä tais olla 41 tai 42cm.

6kk muut mitat olivat 6620g ja 66,7cm. Kolme hampaan alkua näkyvissä. Nyt pitää lisätä vielä yksi ateria lisää, koska paino laahaa perässä. Eli nyt syömme aamupuuron + hedelmäsoseen, kasvis-lihasose, hedelmäsose, kasvissose ja iltapuuro hedelmäsoseen kera. Tää elämähän on yhtä syömistä.

marmeladi: Minä teen puuroa "aikuisten" maissijauhoista. Uppoo meidän sihtikurkulle.

Suositelkaas jotain hyvää ulkomaankohdetta syksyksi!!!!! Kriitereinä on että olisi lähellä, turvallinen eikä liian kuuma.

riksu ja ama 6kk
 
Riksu, meilläkin paino laahaa perässä ja pitäisi syödä kai enemmän. Pääkin on pieni, eilen mitattuna vajaa 42. Ikää siis 5,5 kk. Mulla ja miehellä molemmilla ollut pieni pää vauvana eli ei hätää. Meillä tosin syödään vasta kasvissose x 2 ja hedelmää.

Onnea LauraN neidille pyörimisen jalolle taidolle. Se on tosi mahtavaa katsottavaa, kun vauva vetelee rinkiä matolla. En enää muista, milloin meillä tuo taito opittiin, mutta se on kuitenkin jo rutiinia nykyisin. Neiti nostelee jo harjaantuneesti maton reunoja ja tutkii kaikkea mahdollista. Pylly nousee hienosti ylös ja käsien varassa kannattelee itseään. Ryömimistä siis harjoitellen vaihe vaiheelta.

Angel: Jaksuja laihdutukseen, miekin hiljalleen yritän mistään tinkimättä. Aattelin keskittyä enempi kiinteyttämiseen tuosta keskivartalon kohdalta...

Misupai
 
Heipsan!
Kylläpä kuulostaa hauskalle tuo ympyrän pyöriminen ja pakitus, voin kuvitella että äiti ylpeänä seuraa lapsensa touhuilua. Meidän jäpikän kanssa vasta ihmetellään kyljelleen kääntymisiä ja mahalleen kellahdetaan kun alusta on pehmeä ja tarpeeksi kiinnostava esine kilisee houkuttimena. No, josko se siitä jossain vaiheessa.

Angel08, miten teillä jatkui vellin syöminen? Meillä on hörpitty velliä muutamana iltana ja vaikutusta yöuniin ei vielä ole ollut. Ihan yhtä tiivistä imemistä vellistä huolimatta ja äipän päässä alkaa humista vähien unien vaikutuksesta. Täytyy vielä jatkaa kokeilua ja aloittaa myös perunan maistelut.
Pikkuvaemo kuinka paljon annoit ihmepojalle riisipuuroa ensimmäisillä kerroilla? Ajattelin vaan, että jos tuo velli ei ole tarpeeksi tuhtia kamaa, niin syytä varmaan siirtyä puuroon.

Olisi vaan niin ihana saada nuo yöunet taas pidemmiksi, aiemmin Veeti nukkui 3-4 tunnin pätkiä, jopa pidempiäkin. Päivällä saa sitten kyllä imeä niin paljon kuin tarvetta on.

Kirppu
 
lisäystä...

margit: Kurjia nuo allergiat pienellä! Tsemppiä! Ihanat noi kakkusivut!! Pakko tilata joku tollanen vuoka...

Meillä kans ukko meni eilen töihin. Johan se 5 viikkoa kotona olikin.. Ihan kiva kun oli apuna!

Ama nukkuu yönsä jo poikkeuksia lukuun ottamatta ilman tankkausta!! Ihanaa! Muutaman kerran yössä tosin laitan tuttia suuhun, mut muuten menee hienosti.

angel08: Mä oon antanu maissinaksun käteen, mut ei ama viä oikein hoksaa et mitä sillä pitäis tehdä...
 
riksu: mä tilasin jalkapallokakkuvuoan ja perhosvuoan. Jalkapallo vuoan olen ehtinyt testaan et tein pohjan siinä, en nyt ihan tiiä.. :/ ne pallon kuviot ei ihan tullu pintaan niin selvinä kuvioina kuin aattelin ja miten sen sit marsipaanilla saa tehdyksi??? mut toisaalta,saahan siitä puolipallosta vaik barbie kakun tehdyksi kun pistää nuken keskelle seisoon??
Mulle tuli siellä nettisivuilla sellane"osaan tehdä kaikkee"olo et oisin voinut ostaa vaik mitä.
Se tornivuoka ois superihana..mut huisin hintanen.

Tänään testattiin bataatti eikä tullu ainakaan heti oireita!! HIP HURRAA!

Olikos vielä muita joilla maalisvauva ei käänny?? Meillä ei, eikä oikeen oo yritystäkään.
 
Leo sai neuvolasta hyvää palautetta, pituutta oli 65 cm ja painoa n. 7500g. pituutta oli tullut vähän niukemmin, mutta kuulemma normaali juttu tässä ennen puolta vuotta että pituuskasvu hidastuu hetkeksi. Tiedä sitten.. Mut kaikki jees, kuten arvelinkin. Leo sai rokotteen ja rotarokotteen viimesen erän. Samalla huomasin että toinen hammas on tainnut tulla läpi alaikenestä! eli pojulla taitaa olla kaksi hammasta. Jee!

Sitten käytiin pissanäytteessä KYSsillä ja sekin onnistui kiitettävästi, tunti siinä tais mennä mut sitten tuli pissa pussiin ja saatiin lähteä. Kuukauden päästä uusiks.

Myöhemmin lisää.. enne
 
Hei, meidän vauvathan on jo tosi taitavia! Hirmu monet menee rinkiä ja harjoittelee istumistakin.
Ihmepoika on alkanut vetää jalkoja koukkuun mahan alle sekä nostamaan itsensä käsien varassa irti lattiasta. Kauheeta, kohtahan tyyppi varmaan konttaa.

Kirppu: ajattelin eka antaa ihan vaan lusikkallisen puuroa, mutta meni sitä aika paljon, kun ihmepoika aukoi suutaan ihan hulluna, tarttui itse lusikkaan ja veti suuhunsa.

Margitille tsemityksiä allergian kanssa. Hienoa, ettei bataatista tullut oireita.

Ai niin, maissinaksuja vois pian kokeilla. Heh, muistu mieleen aloitus Mitäs nyt?-osiossa, jossa jonkun nikin teini-ikäiset pojat varoittivat äitejä naksujen vaaroista. Syntyi kiintoisa ketju :LOL: .

Nyt tissittelyhommiin, heipat! -vaemo
 
Mulla on armoton krapula. tuli eilen extempore lähtö ulos likkakaverin kans. Käytiin syömässä, vähän juomassa ja puolilta öin jo kotiin. =)
Mut silti päätä kivistää =(

Kirppu: Meillä on syöty velliä nyt perjantaista asti joka ilta 100ml+100ml korviketta mixattuna. ei oo meilläkään mitään tehoa ollu öihin. ihan normaalisti herää syömään about 02,05,07 ja 09 ylös. Aattelin perjantaina tuplata määrän, elikkä antaa tuon täyden 200ml vellii. katsotaan auttaisko se... Moni kyllä sanooki ettei tehoa =(

Me maistetaan tänään vähän perunaa, vaikkaki neiti ihan hienosti kasvaa maidollakin.
Alotetaan ihan hiljokseltaan.. =)

Nyt menen syömään pizzaa ku mies tuli. (sallittakoon nyt yksi herkuttelu päivä, kun eilenkin tuli syötyy ravintolassa niin köykäsen terveellisesti, olisko viiniki ollu jotain light, heh)

Minä ja Nella 4kk 1pv :heart:
 
Margit: kiitos linkkivinkistä :flower: Ihania juttuja! Mua niin alkoi huvittamaan kun kerroit tuosta "osaan tehdä mitä vaan" tunteesta, joka tuollaisilla sivuilla tulee. Mulle tulee meinaan ihan samanlainen innostus aina tollasilla sivuilla. Sitten tilaan jotain ihan intona ja vasta tehdessä alkaa hahmottumaan, että joopa, ei mene ihan kuin elokuvissa... Sama käy käsitöiden kanssa. Into piukeana alan kutomaan jotain hienoa ja vasta hetken päästä muistan, että enhän minä osaa tehdä kun oikeaa ja nurjaa...

Keksitkö jo rakaisun tuohon jalkapallokakkuun? Mietin, että mitä jos päällystäisit sen ensin kokonaan valkoisella, marsipaanilla, sokerikuorrutteella tai ihan valkoisella suklaalla. Sitten tekisit ne mustat osiot erikseen siihen päälle niin että kaulit kuorrutetta ja otat siitä oikean näköisiä paloja, joita sitten asettelisit kakun päälle. Tähän voisi käyttää noita edellä mainittuja mustana tai vaikka hopeatoffeeta tai miksipä ei suklaatakin jos sillä osaisi kuviot tehdä pursottamalla. No olet varmaan jo ratkaisun tuohon keksinytkin, heti alkoi vain omassa päässä visiot pyörimään ;)

Angel: nuo on aina mukavia tuollaiset ennalta suunnittelemattomat menot =) Ja kun on saanut illan ihan itselleen niin sitten jaksaakin taas ihan eri energialla kotona.

Piti kaupassa oikein katsoa noita maissinaksuja. Vaikuttivat kyllä mielenkiintoisilta, olisi kiva kuulla lisää kokemuksia jos joku on niitä lapsille antanut. Lähinnä mietin, että eikai niihin voi lapsi tukehtua? Ei varmaankaan, mutta onnistun näkemään kauhukuvia silmissäni ihan turhistakin... :ashamed:

Kutsuhuuto kuuluu vaunuista, syöttöhommiin siis :) Johan nuo unet niin venähtivätkin, että saapi nähdä noinkohan yöunille päästään normaaliin aikaan.
 
margit mulle tuli mieleen jalkapallokakusta et lakumatoista leikkais ne mustat osat :)

maalismamma08:
me ollaan annettu noita maissinaksuja sellasessa baby safe feederissä :) googlettamalla löytyy lisätietoa jos kiinnostaa :wave:
 
me6
futiskakusta Mä olen tehnyt sekä jalkapallo- että Barbie-kakut aina 3 litran Tupperwaran kippoa apua käyttäen. Ensin teen normaalilla kakkukpohjalla 6 munan kakkupohjan. Vuoraan 3 l kipon tuorekelmulla ja alan askartelemaan. Kakkupohjan leikkaan 3 kerrokseen ja sitten kerroskerralla leikkelen sopivia palasia että kippotäyttyy, kostutus ja täyte väliin, seuraava kerros jne.. Yöksi jääkaappiin kostumaan. Seuraavana päivänä kumoan tarjottimelle, päällystän tasasesti kermavaahdolla ja koristelut. Jalkapallokakkuun käytän Halvan lakumattoa, Barbie-kakkuun mitä milloinkin. Barbilta otan aina jalat pois, päällystän lantion tuorekelmulla ja upotan kakun keskelle.

Tässä jalkapallokakku


ja tässä Barbie-kakku


ja näinkin voi muuten kakun tehdä kun haluaa jalkapalloilijalle vaihtelua ;)


Meillä on yleensä aina teemasynttärit joten on tullut tehtyä viimisen 15 vuoden aikana jos jonkinlaiisa kakkuja. Lapset aina tilaa ja mä hullu suostun tekemään...

Me6 ja Aada jo 6,5 kk!


 
me6
ja sitten muitakin kuulumisia.

Aadalla oli 6 kk neuvola ja mitat olivat 7160 gr ja 65,7 cm. Hyvin on kiinteät tehnyt tehtävänsä ja pikkukeskisesta ei ole enää tietoakaan.

Aadan ruokavalioon kuuluu nykyisin aamulla 2 dl kauravelliä, kaksi kertaa päivässä reilu pari desiä kerralla liha/kala/kasvissosetta, kalaa tosin vain kerran viikossa. Illalla Elovenasta tehtyä kaurapuuroa johon sekoitetaan hedelmäsosetta 1/2 purkkia. Lisäksi 4-6 dl maissivelliä maidon sijaan. Aada teki pari viikkoa sitten totaalisen stopin rinnalle sekä vastikemaidolle, joten korvataan maito maissivellillä.

Yöt menee hienosti. Nukkumaan klo 22, aamuvelli klo 7 jonka jälkeen nukutaan vielä 2-3 tuntia. Päivällä 2-3 lyhyet päikkärit 30 min - 1 h ja yhdet pidemmät n. 2 h.

Taitojakin on jo kertynyt. Käännytään ympäri, pyöritään navan ympäri, möyrytään eteenpäin niin että jalat menee konttausasentoon mutta pää pysyy alhaalla, istutaan hienosti tuettuna, leikitään leluilla. Tunnistetaan ja osataan yhdistään kaikkien kuuden perheen jäsenen nimet ja kasvot. Rieuhuminen on kivaa jne..

Mutta nyt isoille iltapalaa että pääsevät nukkumaan.

Me6 ja Aada

ps. maissinaksuja meillä on syöty jo esikoisenkin kanssa joka on nyt 15 v. On täysin lisäaineettomia ja oikein hyviä sormiruokaa. Sulaa suuhun. Neuvolassakin kehoitti antaa jo Aadalle naksuja.

 
Me6: wautsi mitä kakkuja =) Mutta joo, varmasti olet kokemusta erilaisista kakuista saanut ihan jo lasten synttärikakkujen myötä ;) Huvitti omat visiot tuosta jalkapallokakusta kun katsoin tuota sinun tekemään - oli tosi hyvän näköinen ja huomattavasti vähemmällä säätämisellä. Miten niin taas ajattelin asiat vaikeimman kautta... :ashamed: :whistle:

Pakko oli heti kuukkeloida tuo mamacitan mainitsema baby safe feeder. Enpä ole koskaan tuollaisesta edes kuullut! Varmaankin tosi kätevä kutiaville ikenillekin kun laittaa jotain viileetä sisälle. nimim. yksi kutiaviin ikeniin tuskastunut poika kotona...

Pakko varmaankin lenkkeillä huomenna kauppaan hakemaan noita maissinaksuja, katotaan mitä poitsu sanoo =)
 
IHania kakkuja täällä kaikilla! Meilläkin kakunteko edessä, kun neiti täyttää 6 kk ens viikolla. JOtain kivaa täytyy keksiä. Me6: Teetkö 6 munan kakkupohjan kakkuvuokaan vai pellille??? Ja jos teet pyöreään vuokaan, niin jaatko sen niin, että sulla on 3 pyöreää lärpäkettä. Kun kokoat, niin varmaan pienennät sen ekan, kun pohja on kovera vai laitatko sen sellaisenaan??? Mie oon tupperkulhoon tehnyt vaan levystä ja sitten kääretortusta, sitten laittanut täytteen siihen vuorattuun kulhoon.

VAemo ja muut: meillä herätään edelleen 2 kertaa yössä vaikka illalla annetaan maitoa ja hilloa. Meinasin ens viikolla siirtyä puuroon, kun näyttää ettei yöksi riitä ja yöllä tisutellaan todella hartaasti!!!

NEitikin nukahti vihdoin, välillä vähän taistellaan. Äitin naaman hiplaus on hänestä rauhoittavaa ja se tehoaa. Yleensä nukahtaa omaan petiin, mutta välillä on tällaisia läheisyysiltoja, jolloin tahtoo nukahtaa viekkuun.

LÄhdenpä miettimään kakkutouhuja, vie mukanaan helposti!!! TÄnään aika hurahti, kun ompelin Brioihin istuinpehmusteen, onnistui muuten hyvin. TOinen puoli pitää vettä ja toinen lämmintä fleeceä, välissä 2cm superloni. Vaavi on jo niin iso, että kohta pitää koppa ottaa pois. Seuraava projekti kakun lisäksi on pehmusteet TrippTrappiin, koska ompelutaitoisena en suostunut maksamaan niistä valmiista ja löysin kivan kankaankin.

MIsupai
 
me6
Misupai mä teen aina pyöreeseen kakkuvuokaan, kun mun mielestä nousee siinä paremmin ja tulee siten kuohkeammaksi. Se eka pala pitää tehdä monesta osasta mutta kun kostuttaa ja antaa yön yli tiivistyä niin tulee hyvä ihan niin kuin voileipäkakuista kun tekee valmiista viipaleista

ton futiskentän tein lasagnevuolla ;)
 

Yhteistyössä