Maalismussukat - syntyneet

ld kiva että oot päässyt työn makuun :) ja voimia korva-toipilaan hoitamiseen :) tosi paljon on korvatulehdusta liikkeellä. millais se muuten tarttuu? vai onko se vaan tuuria kelle tulee. . .
kaverin muksulla kolmas perättäinen kuuri menossa....

ja mitä tuohon pakkaseen vielä niin mä oon purkanut stressitilaani työn ohella siivoamiseen :) ei mut tuntien ole mikään yllättävä tieto :D
mutta siis yli 20 asteen pakkasessa pölypunkki esim. kuolee jo 6 tunnin aikana. tänään laitan vielä yläkerran matot ulos kuolettumaan, muuten oon käyttänyt kaikki matot ja peitot ja tyynyt jo ...
Ihana raikkaus! ja pehmolelutkin pistin ulos ... on siinä taas naapureilla ollu ihmetteleminen että mitä se TAAS tekee :D

koiran kytkettynä pitäminen siis niinhän sen PITÄISI olla... ja jos lähimetikössä käy niin koira jos on vapaana, se tulee lla silti omistajan hallinnassa. pelottaa mennä tuonne missä yleensä käyn vaunuillenkin.... kerran se nimittäin pölähti kuin tyhjästä murisemaan meidän nenän eteen.... onneksi omistaja sai sen kiinni. ja mä en ottanut askeltakaan....
Rikosilmoitusta en taida kehdata tehdä vielä. kunhan keli lauhtuu, yritän kerätä rohkeutta, ja jos nään sen tossa ohi menevän, yritän ystävällisesti jututtaa sitä ja vedota juurikin näihin hoidettaviin.......... eihän vanhemmat tänne lapsiaan hoitoon anna jos vaarana on että naapuruston koira hyökkää pihalle ja kimppuun... mistä noista elukoista tietää millon siellä päässä naksahtaa sen viimesen kerran....

ja taas ollaan perjantaissa :D

mindi jos toi pakkanen hellittää niin mitä jos ens viikolla koitettas treffata :) tää loppuviikko menikin ihan päinvastoin kun oli kaavaillu... ja meillekin saa tulla jos tykkäät. katotaan vähän mikä ois hyvä vaihtoehto :) ( ja siis oikeestihan se oiskin sun vuoro ;) )


jaaha, työt alkakoon :)

Hyvillä mielin kaikesta huolesta huolimatta, Floweri......
 
Kahvia naaman edessä...

Flower: Joo, mun vuoro.. mä voisin koittaa raahautua.. laiskimusmaximus olen :D Mut lähetellään vaikka viestiä sitte viikolla... semmoset ideaalit päivät ois ehkä just nämä torstai perjantai, kun mulla ei ole lasten harrastuksiin viemisiä näinä päivinä... mut sun täytyy enemmän nyt kertoa sun päivistä, kun en yhtään tiedä mitä sun uusiin päivärutiineihin kuuluu, et mikä on sopiva aika jne. :)

Korvatulehdus ei kai ole tarttuvaa sorttia. Meillä onkin esikoinen ainut joka on näistä kärsinyt, ja hänellä oli siis oikeen monta miltein peräkkäin... MONTA... ja just kun mentiin korvalekurille jutteleen putkituksesta, sen jälkeen ei tullut enää yhtään. Se pelästyi... selvästi :D Voimia kuitenkin LD:n pojalle, ei ole kiva tauti sekään...

No nyt mä kyllä lähden hommiin... ei tästä muuten mitään tule! :headwall:

Hauskat viikonloput kaikille :wave:

Mindi83
 
puheluiden nauhoittaminen mielessä käyny sekin, kiitos vinkistä kuitenkin! -on vaan laitonta.... ellen sit puhelun alussa kerro että nauhoitan. johon saisinkin jälleen luurin korvaan :stick:

tällaisen ihmisen kanssa elin siis lähes 13 vuotta... joista kaksi viimeisintä oli vain lähtölaskentaa... olen suunnattoman kiitollinen sille miehelle kuka auttoi mua repimään itteni tuolta vapauteen. ollaan edelleen hyviä ystäviä, mikä sekin saa eksän raivon partaalle... meidän lapset on kavereita (olleet jo vuosia) ja käyvät meillä tai mun lapset käy niillä. välit on luotettavat ja me molemmat on koettu kovia liitoissamme.
Nykyinen mieheni ymmärtää tän yhdistävän taustan, eikä ole lainkaan mustasukkainen. ja miksi olisikaan. hyvin tulee toimeen nääkin.
joka vuosi muistan tuota miestä kiittää toukokuun 15. päivänä. ja muita jotka auttoi mua hädän ja pelon keskellä....

meillä onkin muuten viikon päästä 1. hääpäivä :heart: ainoa harmi on, ettei voida sitä lasten kanssa viettää, mutta syödään kakkua kunhan nuo jäljellä olevat 16 päivää kuluu :)
ens viikolla mennään katsomaan stand uppii, Sami Hedbergiä, se on NIIN hyvä :) vauva menee hyvän ystävän hoteisiin siksi aikaa. tilaisuus on keskellä viikkoa, että ei kyllä päästä edes syömään mihinkään, mut juhlistetaan sitten viikonloppuna kun tuo virallinen päiväkin on :) ihanasti katkeaa viikko.

vaikka tässä elämässä tuo yksi tumma pilvi varjostaakin, niin mun elämässä on kuitenkin tuhansittain niitä positiivisia seikkoja, ja niistä pidän kiinni. ja yritän koko ajan nousta oman vihani yläpuolelle pyrkien edistämään rauhaa eksän ja mun välillä. jos ite on rauhassa, kenenkään on vaikea yksin tapella....

että ei muuta kuin päin uusia haasteita :cool:
 
Heissan...

Flowerille voimia. Oikein alko suututtaan sun ja lastes puolesta :(

Pakkanen vois kyllä jo hellittää... Päivä päivältä vaan mittari näyttää kylmempää. Joku -25 vielä menis, mut tänään näyttää -32 :/ Ja mun on pakko lähteä tyttöjen kanssa liikkeelle...

Pakko siis lähteä liikkeelle, koska pikkuneiti huutaa taas vaihteeks korviaan :( Aamuyöllä alotti kitinän ja huudon, ei oo oikeestaan nukuttu taaskaan :( Vastahan tuo oli viides tulehdus....

Mut ny kahville :)
 
Ei per**le näitä pakkasia. Ei jaksais millään enää. Epätoivoonhan tässä vaipuu. Hätäpäissäni liityin taas Vaukirjaan, mutta tällä kertaa Ensitieto-puolelle. Esikoiselle tekemistä näille päiville tietokirjapakettien muodossa. Miksi tietokirjoja lapsille? - Vaukirja.fi Voin suositella ainakin toistaiseksi. Tosin sadun seuraaminen cd:ltä vielä vaatii hiomista. Mutta on kirjaa, tietokorttia, peliä ja muuta mukavaa teemoittain. Itse Vaukirjan kirjakerhon kirjoihin en ollut aikoinaan tyytyväinen, kun vauva-aikaan siellä olin.

Mies tulee jeesaamaan meidät muskariin. Kesken työpäivän tulee viemään ja hakemaan meidät. Kultainen.:heart: Päästään vähän pois täältä sisältä. Autokin välillä arvaamaton ovien jäätymisen tms. takia, etten uskalla yksin lähteä lasten kanssa tuonne kylmyyteen. Päästään lämpöisellä autolla molempiin suuntiin. Itse olen päässyt päivittäin jonnenkin: jumppaan, omakotiyhdistysasioille jne., mutta esikoista yritän saada nyt vähän enemmän ulkomaailmaan.

Lauantaina pääsen hyvän ystävän kanssa ulos syömään iltasella. Tekee niin hyvää. Olisi halunnut baarikierrokselle lähteä, mutta minä tissieni kanssa vauvassa vielä kiinni. Enpä jaksaisi muutenkaan näillä univeloilla. Tämä riittäköön!
 
Heipparallaa täältäkin :) Ollut taas vähän taukoa kirjoittamisessa mutta lueskellut olen joka päivä :)

pukujen koosta ollaan turistu. Niissä tosiaan huimia eroja!!! Meillä ollut käytössä vuosien varrella ainakin Ciraf,Lassietec,Reimatec, Reima ja nyt viimeisimpänä tytöillä Ticket sekä Luhta. Noi Ciraffin kaikki vaatteet on tosi reiluja kokoonsa nähden,nyt Lennillä juuri tuo Ciraffin kaksiosainen talvipuku kokoa 80cm. Esikoisella kaksi talvea ollut käytössä Ticketin kaksiosainen talvipuku kokoa 116/122cm ja viime talvena oli kyllä tosi reilu. Tyttö siis 6v. Tänä talvena ollut sopiva. Keskimmäisellä toista talvea käytössä Luhdan puku koko muistaakseni 98/104cm ja oli ihan hilkulla että mahtui enää tänä talvena.

talvihanskat Lennillä on ollut käytössä nuo Polarn o pyretin windfleese tumput ja ovat superlämpivät!!! Joku puhui Reiman hanskoita niin olen huomannut saman että eivät tosiaankaan ole laadukkaat:O Samaten Reimatecin puvut ovat olleet täysiä susia meillä.

FA Paljon voimia veemäiseen eksään:hug: Itselläni on onneksi suht lämpimät välit mutta eksällä on todettu ADHD joten se aiheuttaa toisinaan ongelmia. Hermostuessaan käyttää todella pahaa henkistä väkivaltaa ja se oli se syy miksi aikoinaan erosin hänestä. Samaten hänellä on tyylinä tämä että jos esikoinen sairastuu kesken kaiken hänen vuorollaan niin tuo tytön samantien kotiin:O Ja ei myöskään ota tyttöä itselleen jos tyttö on sairaana. Tästä olenkin läksyttänyt häntä aika tavalla sillä mua suoraan sanottuna vituttaa tollanen että etävanhempi saa itse valita milloin huvittaa lastansa nähdä ja millon ei ja että ei ota vastuuta kokonaan vaan silloin kun itselle sopii. Meillä ei eksän töiden vuoksi ole vuoroviikkoasumista käytössä vaan eksä tapaa tyttöä viikoittain joko meillä tai hänen luonaan. Pääasiassa meillä toimii yhteistyö hyvin mutta muutamia epäkohtia aina välillä ilmenee ja muistankin silloin tällöin miksi kyseisestä ihmisestä tuli erottua: /

esikoiseni täyttää maanantaina 6-vuotta:heart: Niin ne vuodet vierii :) Sunnuntaina on sitten kinkerit ja kokeilen ensimmäistä kertaa voileipäkakun tekoa,iiiiks vähän jännittää miten sujuu :) Huomenna eksän siskon vauva tulee meille päiväksi hoitoon kun eksä menee siskonsa kanssa lätkämatsiin. Kuukauden ikäinen pikkumies tulee sulostuttamaan päiväämme :) Kunhan ei oma vauvakuume vain nostaisi päätään:rolleyes: Olen ajatellut että miltä tuntuisi saada lapsi nyt kun meillä miehen kanssa menee niin ihanasti ja kun hän on niin muuttunut. Odotusaika voisi olla aika ihanaa:heart: Mutta nää nyt on vaan tällasia rakastuneen ajatuksia,käytännössä emme enää lapsia halua saada :)

Jaaha,jospa taas ryhtyisi vähän siivoilemaan,uloskaan kun ei voi mennä,mittari on lähemmäs 20 astetta. Itselläni taas poskiontelontulehdus ja korvatulehdus ja lääkekuuri päällä:headwall:

-Naurukohtaus ja Lenni kahden viikon kuluttua 1v-
 
kiitos taas lohduttavista sanoista :) täällä on hyvä poiketa kurkkimaan mitä te olette mieltä, ja oon saanut valtavasti voimia teidän kirjoituksistanne :kiss: haasteita on jokaisella...

pakkaset niin, mä otin konttaus-kisan pienten kanssa :D on nää veijarit hauskoja!!! oma vauva jätti aamu-unet välistä, mutta nukahti just äsken ruokapöytään :D ei sit kertaakaan oo niin käynyt! no, nyt nukkuu omassa sängyssään. mahtaiskohan ollakin nyt jatkoa ajatellen järkevin opetta nukkumaan sisällä.....joopa...ja hoitolapsi ottaa jo toisia unia tänään...en tiedä onko kipeäksi tulossa kun on ollukkin niin itkuinen ja väsynyt.. mutta tekemistä jos jonkinnäköistä on tarvinnut kehitellä pienillekkin. eilen kiikutin imurin meidän olohuoneeseen ja suurin huvi heillä olikin laittaa sitä päälle ja pois. ja kiivetä sen päälle....

jos ois isompia muksuja, niin tehtäis varmaan seikkailurata tyynyistä ja tuoleista, tai maja :D

kausi- sähkö kuinkas monen taloudessa pyykit ja tiskit peseentyy yöaikaan halvemmalla? ite käytin ajastinta, mutta nyt en arvaakaan jättää koneita virtaa päälle kun on menty nukkumaan. herään ennen kuutta yleensä, niin siinä ehtii ne sitten käymään ennenkuin normi-hinta naksahtaa päiväseks päälle.

jennyAdelina että ihan viides tulehdus.... eikös kohta voisi jo putkittaa? kurjaa todella!!!!

tikrulainen ihana miäs sullakin :heart: ja kyllä jossain välissä on hyvä poistua neljän seinän sisältä... mä oon nyt ollu koko viikon sisällä.... lukuunottamatta yhtä kauppareissua... ja oiskos ollu tiistai kun iltapäivällä oon viimeks ollu vaunuilees...
eilen illalla pääsin lenkille koiran kanssa, mutta todellakin pikaselle, puoli tuntia ja koira linkutti jo kun paleli tassujansa... työt loppuu 1,5 tunnin päästä, sit mä sinkoan itteni kauppoihin.... muuten sekoan :D

naurukohtaus varos vaan, vauvakuume on tarttuvaa laatua :D kiva että pääsette nuuhkimaan pientä :) ja mitä eksään tulee niin tuo henkinen väkivalta oli mullakin se suurin syy lähteä.... nyt se vaan käyttää sitä lapsiin ja en tiedä mitä sen kanssa tekee??????
ja hän ei ole yhtään minuuttiakaan antanut ylimääräistä lapsia mulle. jos on ite poissa kotoakin , esim olivat ulkomailla pidennetyn viikonlopun, niin siskonsa pisti hoitamaan lapset.. ja kipeänä kyllä hoitaa ite, tai siis antaa lasten olla kotona kipeänä. ite menee toki töihin kun ei tuon ikäisten takia enää saikkua saa. vaikkakin on yrittäjä joka voi ottaa vapaaksi päivän tuosta vaan.

mulla on tuhansia tuhansia muistoja vuosien varrelta.... ehkäpä alan kirjoittaa elämänkertaa.... lukijoita varmaan löytyis :D

onpas nyt outoa kun nää vauvat nukkuu tähän aikaan ...hmmm keittäskö jo päivä-tsufeet nyt jo.....
 
laiskottelun keskeltä terveisiä :wave:

en oo sit yöpukua koko päivänä vaihtanut päivävaatteisiin :D ihana päivä miehen kera..... :heart: meinasin lähteä kauppaan mutta mitäs sinne raahustamaan...tilataan kebeä tai pitsaa , mä en tänään ole tehny mitää kotitöitä..

nukuttiin pitkät päiväunet koko sakki...

sisko soitti aamulla, keskisuomessa oli jo -32....hrrrrr

jos vaikka jonkun leffan kattoisi kohta, illassa sitten putous jajjjjajjjjjjaajjaaa hirrrrrrrveeen kivaa olla vaan :D

muistaakos kukaan mitkä alkoi vuosi sitten olla tunnelmat näillä main ;) tuskaisia viimeisiä raskaus-viikkoja!!!!!!!! ja tuossa tuo odotuksen tulos nyt lueskelee kirjojaan huulet törröllään :heart:
 
FA Aivan IHANA päivä teillä siellä :heart: Me ollaan pojan kanssa höpötetty, herkuteltu ja nukuttu yhdessä päikkärit. Ulos ei oo mitään asiaa, täälläkin -29! Joko lapsista on kuulunut? Uskon, että perillä ovat ja varmasti nauttivat!

Sellaista kyselen, että onko teillä kokemusta mikä voide kuiviin poskiin vauvalle olisi hyvä ellei jopa paras? Pojalla on tosi kuivat ja punoittaakin posket. Olen ohuelti pari kertaa laittanut "punaista" Bepanthenia, mutta onko joku vielä parempi. Tässä lienee kahta koulukuntaa saako/pitääkö vauvan ihoa rasvata, mutta mun mielestä posket näyttää siltä, että voidetta on parempi laittaa.

Katson tässä Putousta nauhalta ja mua naurattaa hirrrrweeesti nuo sketsihahmot :LOL:

Tintillä paljon juhlia! Oon miettinyt oman poikani tulevia synttäreitä. Ootteko te miettineet omienne? Me taidetaan järjestää viikonloppu, jolloin on herkkuja tarjolla ja kummit ja isovanhemmat kutsutaan, kaverit ja heidän lapset tulee sitten seuraavana päivänä vähän kuin epävirallisesti. Toivon, ettei lahjoja tuotaisi, mutta miten senkin ilmoittaa?!
 
lapset eipä ole kuulunu..... :( puhelimet ovatkin kiinni, mutta koska tähänkin asti kun on olleet etelässä, lasten puhelimet on olleet lasten kertoman mukaan hotellihuoneen kassakaapissa, ja jos on pyytänyt puhelimen niin ehdotetaan muuta tekemistä.
ja tällä kertaa mä olen pistänyt roaming-estot koska tiedän että isä käyttää häikäilemättä mun laskuun puhelimia. juuri viikollakin piikitti vaan toista lasta, ja kun lapsi soittaa niin surutta meni puolikin tuntia....
mä oon ajatellu et kyllä ne perillä on.
ja oon tutustunut aiheeseen henkinen väkivalta. kaikki ne sen uhkailutkin on sitä, ja ne pelottelut. ja lapsen julkinen nolaaminen tai esim vaatteista arvosteleminen tai jopa se että koulukaverit ei saa olla heillä käymässä tai lapsi ei saa mennä koulukaverin luo.
en vaan tiedä mikä tuon lopettaisi...

ajattelin että jotain oisi tehtävä...

edessä on kuitenkin kiva viikko, ja tänään mennään anoppilaan joten mun ei tarvii kokkaa tänäänkää :D
 
tintti lämpimääkin lämpimmämmät kiitokset kommentistasi :heart: näin minäkin toivon.... peläten samalla kuinka kovaksi hänen pelinsä etenee... ei muuta kuin kiittimet ristiin ja elän päivän kerrallaan. ja kunhan tulevat kaksi viikkoa vielä jaksan, alkaa lasten kuunteleminen ja vahvistaminen....

ja oli muuten viimeinen loma kesken koulun, mihin annan matkustusluvan... ja paljolti tämän jakson jälkeen riippuu myös tuleva kesä, annanko lapsia pidemmäksi aikaa ollenkaan...
tämä on kovaa peliä, mutta uskon että taistelen oikeiden arvojen puolesta, nimittäin lasten henkisen hyvinvoinnin....
 
Huomenta!

Flower: no entinen varmaan suuttuis, mutta eikös tästä vois jo soittaa johonkin "lastenvalvojalle" ... vai mitkä näitä huoltajuuskäsittelyitä hoitaa... siis eihän noin oikeesti voi toimia... ? Vai voiko muka... huh.. Siis ahdistamaanhan tuollainen alkaa, kun elää epätietoisuudessa, ties mitä fyysisiä oireitakin voi tuosta tulla.. puhumattakaan henkisistä...

Rasvoista: joo itsekin oon käyttänyt ihan perusvoidetta, on ollut käytössä kyllä joskus tuo bepanthen anti-exem. Esikoiselle locobase repair, kun hänellä on kädet ihan järkyttävän kuivat ranteesta.. taipumusta ehkä hieman atooppiseen ihoon paikoin.

Synttärit: No mulla on ollut mietinnässä pidänkö synttärit yhdessä isompien kanssa vasta kesällä... pääsen paljon helpommalla niin. Toisaalta varmaan jotkut pienimuotoiset synttärit vietetään jo silloin huhtikuun alussa, mutta vain näiden ihan lähimpien kesken. Mutta en ole ihan satavarma vielä...

Tänään sitten äänestämään! :)

Mindi83
 
Perusvoiteella ja Bepanthenilla täälläkin on menty kuivan ihon kanssa. Kunhan muistaa, ettei laita voidetta juuri ennen ulkoilua. Käytämme yleensä yötä vasten tai jos ollaan pidempään sisällä. Jostain luin joskus, että posken oma nukka suojaa ihoa ja rasvan vaikutuksesta se painuu kiinni poskeen ja "nousee" vasta pari tuntia rasvauksesta suojaamaan poskea jälleen.

Korvatulehdus on jälkitauti eikä suoranaisesti tartu. Toki korvatulehdusta edeltänyt tauti (esim. flunssa) voi tietysti tarttua ja on sitten lapsesta (syyt niin lääketieteellisiä, että oma tietotaito loppuu tähän;)) kiinni, että kehittyykö siitä korvatulehdus hänellekin. Eli korvatulehdus ei tartu suoraan, mutta voi tarttua näin välillisesti.

FA: ymmärrän toisaalta, ettet halua mitään oikeusjuttuja exän kanssa, mutta neuvottelut lastenvalvojan kanssa ei ole hullumpi idea, jos tuo "peli" ei lopu. Eihän tuollaista voi vuosikausia katsella! Ehkä exäsi myös tuolla valtapelillään laskee sen varaan, ettet lähde asiaa viemään sosiaalitoimistoon ja siksi hän voikin toimia ihan miten huvittaa - kun ei kerran joudu vastuuseen. Tuskin tämä kuvio päättyy, jos hän saa uhkailuillaan ja kiristämisillään tahtonsa läpi ja siten ylläpidettyä tällaista noidankehää, ellet sitten ryhdy toimenpiteisiin.

Meillä on tiedossa esikoisen 3v ja pikkuisen 1v yhteissynttärit maaliskuun ekana viikonloppuna. Meinasin tilata molemmille omat kakut, erilaiset sellaiset. Sitten ei tartte juuri muuta makeaa keksien ja namien lisäksi. Isän vaimo tekee kaikki suolaiset meille, hänellä kun on sellainen epävirallinen pitopalvelu kotonaan. Kutsulistalla ovat isovanhemmat, meidän sisarusten perheet sekä kaikki kummit. Pidämme tilojen vuoksi muutamassa erässä. Kaverisynttäreitä ei vielä vietetä.

Joskos ensi viikolla kelit lauhtuisivat ja päästäisiin taas normiarkeen! Pikkuinen vaan tuntuu taas heräävän niin aikaisin, ettei tunnu oikein jaksavan pysyä hereillä lounaaseen asti. Joka päivä mennään sitten tilanteen mukaan nykyään ihan eri rytmillä. Saa olla koko ajan arpomassa, että milloinkahn sitä syötäis ja milloin tissiteltäis. Kai se on tämä siirtymäaika uuteen rytmiin tällaista.

Asiasta viidenteen, onko täällä vielä muita, joilla ei ole menkat alkanut edelleenkään synnytyksen jälkeen? Esikoisen kohdalla mulla alkoi vasta reilun kuukauden päästä siitä, kun imetys oli ihan totaalisesti lopetettu eli lapsen ollessa 1v2kk. Imetys tuntuu pitävän niitä tehokkaasti poissa. Nyt on parina päivänä viimeisen kuukauden sisällä ollut tosi inhottavia menkkatyylisiä jomotuksia. Ja raskaana en ole!:)

Hormonikierukkaa olen tässä arponut jo puolisen vuotta, mutta jotenkin se tuntuu kurjalta ajatukselta. Juuri eilen tapasin ystävän, jolle kierukka oli aiheuttanut kovasti mielialan vaihteluja, karvoituksen kasvuja ties minne (mm. viikset!) jne. Eipä kovasti houkuta, vaikkakin nuo sivuoireet on hyvin yksilöllisiä. Onko teillä kenelläkään ollut puhetta miehen steriloimisesta? Meillä kun on varmasti lapsiluku täynnä ja miehelle tuo operatio on polikliininen ja pieni. Mies on ollut teoriassa sen kannalla, mutta nyt kun rupesin puhumaan jonoon hakeutumisesta, niin rupesi tietysti jarruttelemaan. Olisihan se ihan kohtuullistakin, kun itse on ollut raskaana kahdesti, synnyttänyt kahdesti ja vielä imettänyt yli vuoden kumpaakin kahdesti... :LOL: Jotenkin tuntuu, ettei ehkä suostu. Muut ehkäisymenetelmät ei vaan oikein houkuta senkään vertaa.
 
no tää meidän lastenvalvoja nyt on sitten vaan todennut joku aika sitten, että te olette niin kaukana toisistanne, ettei hän voi tehdä mitään.

aika avuton oon kun en oikeesti tiedä, mitä tehdä. ja miksi ei voi lastenvalvoja sanoa isälle että NYT LOPPU.

otan sinne yhteyttä kyllä varmaan jo heti huomenna, kerron nää uusimmat jutut.. tosin sinne oon kaikki nää tapahtumat muutenki tilittänyt, tuo mies on vaan niin umpikiero ja ilkeä, etten kyllä tiedä mitä tuleva tuo tullessaan.. opettajalle hätähuuto on laitettu, sähköpostitse kerroin mutta eipä ole vastannut.

yhteiskunnassa on oltava jotain mätää kun tällaisen kanssa jää totaalisen yksin eikä kukaan auta... koulupsykologille soitan kyllä myös huomenna, aion tähän jostain saada apua.

tai sitten lähestyn itse lasten auttaja-gurua, jari sinkkosta. annan vaikka iltalehteen haastattelun jos ei tää lopu :D
 
FA: voi ei, mikä lastenvalvoja.:'( Toiset tosiaan on pätevämpiä, uskaliaampia, kantaaottavampia tms. kuin toiset, oli sitten kyse mistä ammattikunnan edustajasta tahansa. Kurjaa, että teidän kohdalle on sattunut taas yksi vässykkä. Mielestäni pään silittelyllä ja voivottelulla ei päästä eteenpäin.

Juuri eilen kuulin kaverin kaverista, jolla on väkivaltainen mies ja hänellä ollut 5v suhde toiseen naiseen (selvinnyt juuri) eikä hän aio sitä edes lopettaa(!) ja vaimo vain kattelee. Hakenut apua perheneuvolasta, jossa vain todettu, että "kato jatkat vaan meditointia, niin kyllä se siitä" eikä edes uutta aikaa annettu. Huhhuh.

Tuntuu, että jos "ammatti-ihmisen" oma osaaminen loppuu, niin sitten vain huokaillaan ja levitellään käsiä. Antaisivat casen edes kollegalleen ja tiedostaisivat omat rajansa, jos on liian hankala juttu. Taas pistää vihaksi...:mad: Itsekin koulutuksen osalta ihmissuhdetyössä ja hävettää, kun näkee ammattitaidottomia kollegojaan vaudissa...

Toivottavasti löydätte avun jostain!
 
Menkat ei ole mullakaan vielä alkaneet. Aika yllättynyt olen siitä, miten pitkään pysyneet poissa. Toisaalta, nyt kun yöimetykset loppui, niin luulen että menkat alkaa aika pian. Ainakin just pari päivää sitten tuntui siltä, että olisin ovuloinut. Outoa, että välillä sen tuntee ja välillä ei.
 
tintille onnea matkaan :wave: tuu heti kertoon mitä sanottu...

mä laitoin lasten isälle viestin aamulla ja kysyin onko lapset reissussa mukana. vastasi että kaikki mukana ja kaikki kunnossa.

onneks vastasi. mutta kyllä onkin ottanu koville oma jaksaminen. vatsa niin kipeä että sattuu, viikonlopun aikana ruokahalul aivan kadonnut. pää särkee ja uni katkeillut pitkin yötä. nyt tiedän että ovat perillä, joten saan mielenrauhan.
lastenvalvojaa en oo tavoittanut vielä.
mutta tähän loppui mun yhteisytö tuon nilkin kanssa, ei tule enää lupia pidemmille jaksoille saati ainuttakaan vekslausta mihinkään suuntaan ... mulle riitti nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: tikrulainen
tintti hieno juttu, hyvä että saat huolesi heittää takaraivosta pihalle :)

turvakotiin soitto tuottikin mieluista tulosta, aivan ihana mies-henkilö kuunteli ja totsei kuinka oon toiminut aivan oikein, ja kuinka mun tapani lasten suhteen on ollut järkevää, aikuismaista ja oikein. toisin kuin isän.

jaaha ovella joku, palaan. mieli on nyt hyvä ja rauhallinen.
 
Hei! :wave:

Ekana flower onpas kurja tilanne. Meilläkin joskus ollut exän kanssa takkua, tai oikeastaan uuden vaimon... Ei millään hyväksy poikia. Kuulemma tiuskii niille ja kohtelee eriarvoisesti heidän yhteiseen poikaan verrattuna. Meillä on tähän saakka riittänyt uhkailu lastenvalvojalle soittamiseen mut eipä ole aikoihin tullut mitään tilanteita. Viimeksi kesällä tuli tältä rouvalta tekstari mulle että pitää hakea pojat pois isältään vaikka olivat just vasta menneet sinne, heillä oli keksenään riitaa silloin. Muutenkin riitaisaa sakkia kumpikin, eksä ja hänen nykyinen. Tää rouva myöskin riidoissa mun ex-anopin kanssa, ex-anoppi ei saa käydä heillä enää ollenkaan.

Hienoa tintti jos pääsettet ilman operaatiota! =)

Menkat oli mulla heti silloin kun imetyksen lopetin eli kun Assi oli puoli vuotta, nyt oli ekat menkat keskenmenon jälkeen...
 
joo, kurja on kyllä, mutta nyt mulla on eväät tulevaan :) eikä niistä enää sen enempää....
case is closed. annetaan nyt ajan kulua ja otan härkää sarvista, sanotaanko näin.... mielenrauha valtasi pään, ja turvakodin numero on tallessa :)

työpäivä ohi, lihapullat ja sämpylät valmiina... illan istun koulutuksessa.......

elämä rullaa taas jollain muotoa..... ja on tehny hyvää kun on päässyt ulos!!!
 
Huhhahhei! :)

Pari kuukautta vierähti kirjoittamatta ja lukeminenkin on ollut aikamoista hosumista. Hyvin alkanut palstailu tyssäsi jouluun, reissaamiseen, asunnon ostoon, remontointiin, muuttoon ja sairasteluun. Nyt nämä ovat kaikki takana, josko sitä taas aktivoituisi :) Etenkin kun edes ulos ei kehtaa lähteä tuonne paukkupakkaseen (joka alkaa jo riittää!!).

Jos nyt omia kuulumisiamme koitan kertoilla, koitan taas tarttua muidenkin juttuihin kun pääsen sisään taas tähän maailmaan ;)

Poika on 10,5 kk. Konttaa ja kävelee tukea vasten, käsistä pitäisi olla kävelyttämässä ihan jatkuvasti. Kaikki sujuu mallikkaasti - syöminen ja nykyään nukkuminenkin, kun viikonloppuna aloitimme unikoulun, joka tuotti välitöntä tulosta. Onneksi mieheni otti homman haltuunsa, mulla ei näköjään oikein pää kestä pitempiaikaista itkuhuutelua. Meillä poika ei siis lopeta itkua tassutellen eikä edes sylissä. Niinpä sitten "huudatimme" lasta omassa sängyssään rauhoitellen. Ja homma toimi! Ensimmäisenä yönä rauhoittelua sai tehdä 3-4 kertaa, ensimmäinen itku oli pisin (noin tunti), muut selvästi lyhyempiä. Viime yö meni yhdellä heräämisellä ja hetken kätinällä, joka loppui heti kun mies laski lapsen seisaaltaan takaisin makuulleen. Nyt poika ei siis enää syö tissiä yöaikaan ja samalla jäi tutin syöntikin, kun ei sitä enää huolinut myöskään. Tämä on kyllä niiiiin ihanaa! Ja olen ihan superonnellinen että mies hoiti tuon homman, sain itse nukkua paremmin eikä tarvinnut könköillä koko ajan ylös tai stressata milloin laps alkaa huutaa. Päiväimetystä jatkan vielä sinne vuoden tienoille että saadaan suoraan oikeaan maitoon siirtyä. Maitotuotteita ollaan testailtu, jogurttia, piimää (ei tykkää yhtään!), juustoa, raejuustoa (ei tykkää yhtään!) ja voita leivän päälle. Moniviljapaahtoleipä on ihan ykkössuosikki nykyään, ei vaan liikaa viitsi antaa kun sisältää jonkin verran suolaa kuitenkin.

Mitäs muuta.. uudessa kodissa asustelemme siis nyt, omalla pihalla ja useammalla makuuhuoneella varustetussa. Ollaan asetuttu tosi hyvin ja tykätään seudusta kovasti! Kunhan vaan pääsisi tutustumaan seutuun paremmin, kun meinaa tuo pakkanen kiusata. Eilen oli maltilliset -7 astetta, mutta tänä aamuna taas -28 astetta! LIIKAA!

Jahas, nyt poitsu heräilee päiväuniltaan Pitänee palata taas joskus myöhemmin. Tännehän on ollut ihan ikävä! ;)

Mukavaa tiistaita kaikille!
 
mountain jeeeee kiva kun tulit takas :wave: on niin kovin virkistävää saada lukea jonkun "vanhan" palstalaisen juttua :)

mä pääsin illaksi takas himaan, olipa kiva olla aivan aikuisessa seurassa...

ja huomenna illan riennot jatkuu, hääpäivän juhlinta alkaa :D
 
Moikka
Kirjottelu on taas jäänyt vähälle...LUeskelen palstaa kuitenkin aina välillä.

Mun vauvani kävelee jo. Hän on nyt 10,5 kk ja alkoi tossa n kaksi viikkoa sitten ottaa ekoja askeleita.
Tällä hetkellä vielä kävely ja konttáus yhtä suosittuja.

Maitotuotteista: Ei oikein suju meillä kokeilut. Tuntuu tulevan mahavaivoja kaikista.
Olen kokeillut siis eri korvikkeita, koska olen jo ennen joulua halunnut alottaa imetyksen
vähentämistä. Ei onnistu ja se alkaa jo ahdistaa. Tänään annoin taas kokeeksi piimää
kolme teeslusikallista ja heti tuli ilmavaivoja. Usein huomaan maitotuotekokeilut
viimeistään yöllä, kun vauva alkaa itkeä mahaansa. Mitäs nyt pitäisi tehdä?
Ei oikein missään kerrota, miten edetä, jos hapanmaitotuotteet tai edes korvikkeet
ei tunnu sopivan. Odotanko pari kuukautta ja kokeilen uudelleen? Vai kokeilenko jotain
laktoosittomia hapanmaitotuotteita? Onko kenelläkään kokemusta?
 

Yhteistyössä