Maalismussukat - syntyneet

Ihania kuvia tai siis ihania lapsia teillä, kuvista päätellen :LOL: LD On kyllä T tosi vekkulin näköinen tapaus! Näyttää sinulta.

Kisak79 meilläkään ei ole mitään tietoa ns. tavupuheesta mutta huutaa, karjua ja murista poika osaa kyllä!!! Se on nyt joku uusin siisti juttu ja mua eilen ensimmäistä kertaa vähän nolotti vauvan kanssa. Olin aika pienessä apteekissa, jossa oli tosi paljon porukkaa. Poika mölisi ja murisi melkoisesti. Onneksi osaa ihmisistä nauratti. Niin ja tosiaan naurattaa poikaa itseäänkin :D

marrr Kuulostaa vähän tutulta nuo sun oireet... Ite oon miettinyt, että onko menossa joku maidontuotannon tasaantuminen?! Siis jotain että vauva olisi tilannut maitoa x määrän, mutta rinnat ei vielä oo ihan hokannut sitä. No en tiiää : / Mullakin tosiaan se kummasta enemmän imetän on välillä aivan pahkuroilla, mutta vauva imee hetken niin "tukos" häviää.

Kaarja pitkästä aikaa :wave:

Naurukohtaus :O En ole yhtä suopein ajatuksin ku monet täällä. Toivon kuitenkin erittäin paljon, että kaikki menee hyvin ja tuo oli eka ja vika kerta. Joskus tuollaiset voi pelastaa suhteen, käsittääkseni. Tsemppiä kovasti!

Tutti Meillä on sairaalassa pojalla ollut tutti yhtenä päivänä, mutta sitten ei enää koskaan huolinut sitä. Olen siitä oikein tyytyväinen.

Perhepeti 180cm leveä uusi ihana sänky! Edellinen oli 160cm. Myönnän, että on suuri merkitys tuolla 20 cm:llä. Meidän parisuhteelle ei tee hallaa vaikka vauva nukkuukin meidän kanssa.

Linnanjuhlat jos oon kotona ja tv auki niin pyörii taustalla. Mua kiinnostaa puvut ja kampaukset, mutta ne tsekkaan seuraavan päivän iltalehdestä, netistä siis. Päivä tuo paljon muistoja, kun mun paras ystävä sai esikoisen 7.12.1999. Muistan vieläkin ku puhelimessa puhuttiin, että katsoo linnanjuhlia eikä lähde kyläileen ku pyysi. Seuraavana aamuna menin kouluun ja hänen mies ajoi autolla vastaan niin mietin, että mihin ihmeeseen hän siihen aikaan ajelee... Oli käyttänyt koiria ulkona ja matkalla takas sairaalaan kun mun kummityttö oli syntynyt :heart:
 
meilläkin on 160cm sänky. juurikin tulin tähän etsimään mittaa, josko vähän mahtuisi kääntelemään sänkyä ja haluaisi ehdottomasti lisää tilaa-siis kaupoille ostamaan 70 tai 80cm levystä patjaa jatkoksi. perhepeti siis, v:llä ei ole edes omaa sänkyä. nukkuu noin 21-5:30, syö kerran ja nousee yöuniltaan ennen yhdeksää, imetän mutta ei silti heräile öisin kun kerran tai pari viikossa joskus kolmen maissa.

mahallaan en ole nukuttanut varsinaisesti, mutta kun on itse osannut kääntyä mahalleen niin on mahallaan nukkunut. nyt pyörii tosiaan niin ahkerasti että alkaa tila loppua sängystä :D

7kk kun tuli täyteen, viikossa oppi ryömimään lujaa, tuli eka hammas, oppi istumaan tuetta ja lähti kävelemään jos käsistä pitää kiinni. voin sanoa viikkoon ei sitten oikein nukuttu :D

nyt ollaan kaikki enenmpi ja vähempi kipeitä, mykoplasmahan se ja vauva sai siihen lääkekuurin. 3. päivä lääkettä ja siihen loppui yskä ja niistääkään ei ole tarvinnut kertaakaan enää.

meillä nukutaan vaunu-unet kylmässä ulkoeteisessä ulko-ovi auki, eli ihan on ulkoilma mutta tuuli ei käy. nyt oli rattaissa body+sukkikset, villasukat, fleecehaalari+reiman fleecepipo, ÄP makuupussissa mutta vetskari auki ja rattaiden ohut jalkapeite päällä. noh, 1½h kohdalla ihmettelinkin että miksi heräsi, mutta pää oli VESIMÄRKÄ :D eli ei puhettakaan vielä että tässä +7 asteissa vaihdettaisiin lämpöpussiin. meillä on ticket2heavenin untuvapussi odottelemassa niitä kylmiä säitä.

toisen hampaan pongasin tänään, eilen v puri itseltään sormen verille kaupassa. aiai, katselin että mitä punaista oli kädessä ja vertahan se-istui muuten ekaa kertaa ostoskärryjen siinä istuinosassa, niin se vauva on vaan kadonnut =)
 
känni-mokat ne kyllä yleensä kertoo jostain piilevästä tyytymättömyydestä omaan sen hetkiseen elämään. yleensäkin miksi hakeutua tilanteisiin... meinaan et jos vaan ja ainoastaan menojalka vipattaa niin sit sillä hyvä, mutta jos tieten tahtoen vastakkaisen sukupuolen seuraan niin kyllä silloin se kertoo muustakin. tunteista ja halusta tuntea olevansa haluttu.
jos on kaikki hyvin ja mikään ei mieltä paina ja muuta, en usko että seikkailtua tulee.
siis että jos arki on kunnossa...
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Moi pitkästä aikaa :)

Salla07: Miten teillä se mykoplasma oireili? Meillä muksut nyt jo kohta 8 viikkoa ollu kipeenä, enemmän tai vähemmän ja itselläkin flunssa päällä koko ajan. Mulla on kurkku kipeä, korvat samoin (eilen tarkistettu, ei tulehdusta), keuhkoihin sattuu, päätä särkee jne... Lämpöä ei oo meillä kenelläkään ollu, mut muuten tää sairastaminen alkaa ottaa hermon päälle :(

Omia kuulumisia: Meidän pikkuneiti tuli eilen 8kk :heart: Konttaa jo hirmuista vauhtia, löytyy milloin mistäkin päin taloa. Vessa kiinnostaa erityisesti :) Välillä yrittää nousta pystyyn, yleensä suoraan kontaltaan, siis karhunkävelyasentoon.

Hampaita on 3 ja taitaa nyt olla parikin lisää tulossa.

Yöt on meillä ihan yhtä sirkusta, välillä huudetaan vartin välein, välillä saattaa mennä hyvällä tuurilla pari tuntia unessa. Ei olla keksitty missä on vika. Johtuuko kenties iästä, hampaista vai flunssasta ken tietäis?

Mykoplasmasta kyselin just noiden öiden takia, kun tuntuu että tää tauti vaan jatkaa jylläämistään. Välillä on muutama päivä parempana, mut sit taas menee uudestaan räkäiseks molemmat. Eilen käytiin päivystyksessä (kun omalle lääkärille ei saanu aikoja, niin varasivat tk:sta sit päivystysajan meill) eikä kummankaan korvissa ole mitään, eikä muutenkaan mitään erikoista...

Nyt on pakko lähteä nukkuun, palaan kirjoitteleen vaikka huomenna paremmalla ajalla :)

-JennyA-
 
Moi JennyA pitkästä aikaa :wave:

Meillä Assi ottaa kovin jo askelia tukea vasten ja konttaukseen on tullut hurjasti vauhtia! Hampaita on edelleen 2kpl. Katselin poikien vauvakirjoja ja Assi menee yli kuukautta edellä kehityksessään kun pojat on menny:O, nyt on siis viikon yli 7kk.

LD aivan ihana poika! :heart:

Vaunuista ssi tulee alas alta aikayksikön jos ei ole kunnolla topattu tai valjaissa! Kerran jo oli läheltäpititilanne kun heräsi mut onneksi olin vieressä, siitäkin aaikaa jo jokunen viikko. Nyt varmaan putoaisi samantien.

Kuinka teillä lapset viihtyy maassa ulkona? Esim. hiekkiksellä? Assia olen istuttanut maassa 5kk alkaen kun oppi istumaan. Rakastaa kosketella hiekkaa, nurmikkoa jne... Nut kun on hanskat kädessä ja paksummat vaatteet, hiiltyy omaan kömpelyyteensä. Kuitenkin tahtoisi mennä mukana leikeissä ulkona mutta ei pääse kunnolla kuin polviseisontaan paksuissa kamppeissa. Odotan sitä aikaa kun kävelee, on mukavampi ulkoillakin sitten.
 
Vauva viihtyy maassa oikein hyvin. Ei oo kauan ku eka kerran mökillä sai olla ihan kunnolla maassa ja hööhöö höö huulet törröllään lehtiä haroi käsillään :heart: Voisinkin laittaa kuvan siitä.

Hampaita edelleen nolla.

Takertumisvaihetta en ole havainnut... Nyt taas vierastanut paria miestä, pitkästä aikaa. Välillä tosiaan vauva haluaa syliin kesken leikkien. Tulee kohti ja kun ojennan kädet niin vauhti kovenee ja hööhöö höö taas :) Se on hellyttävää. Onko tuo sitten vähän sellaista takertumista/äidin kaipuuta, en tiiä.

Joulukortteja laitan joka vuosi, yleensä samoille ihmisille, mutta joskus tulee uusia ja joillekin ei laiteta. En aio vauvasta kuvaa laittaa. Yleensä ihan kaupan kortteja. Tosin mummulle ja parille muulle vanhemmalle ostan ajatuksella vaikkapa joulumessuilta jonkun itse tekemät kortit. Lähetän muutenkin kortteja jonkin verran. Ihan vaikka parhaalle ystävälle vaan moikat. Kummilapsille usein myös jotain pientä, vaikka tarroja tai super hienon "timantti" lyijykynän kun meni kouluun syksyllä ekalle.

Ulkona nukkuminen ei kuulu meillä normi arkeen. Mökillä lähinnä nukkuu ulkona. Pienempänä ei nukkunut ollenkaan vaunuissa, varmaan 4 kertaa kesän aikana.

Hyvästä miehestä olitte puhuneet jotkut. Mulla on maailman paras mies, ainakin mulle. Tiedän, ettei moni jaksaisi meidän arkea, koska mies yrittäjä ja paljon töissä. Jos sitä ei oteta huomioon (mua se ei rassaa) niin on mun ystävienkin mielestä todella hyvä mies.

Jaahas, palataan, hiusväri tarttee lähteä pesemään.

 
:O Pakko teille nyt kertoa kun en tähän aikaan näin tärkeää asiaa viitsi kaverillekaan ilmoittaa heh heh... Jestas meinas pukata kylmää hikeä pintaan jos se on mahdollista tuolla lämpimässä suihkussa :D Ihan yhtäkkiä mulla tuli siellä mieleen, että ei helvetti mistä värituubista laitoin sen värin päähäni :O Oli nimittäin kaksi prikulleen samanlaista värituubia siis ihan saman verran käytettykin ja toinen on 8.03 ja toinen 4. Siis olisi täysin mahdollista, että vahingossa olisi tullut laitettua väärää... Kun hiusväri vaikuttaa niin siitähän ei välttämättä pysty sanomaan vielä lopputulosta ja alkoi tuntua, että oliko se kuitenkin aika tumman puhuva... Siinä sitten silmät lautasen kokoisena hiippailin peilin eteen ja huhheijakkaa siis kiitos ylempien voimien olin sattumalta ottanut juuri oikean tuubin! Toiveena oli kullansävyinen vaaleanruskea eikä suinkaan lähes tummanruskea perusruskea. Ei koskaan aiemmin ole vastaavaa käynyt. Jotenkin nyt en vaan ollenkaan katsonut tuubeja, otin vaan sen mikä pussissa näytti siltä, että se on se mun väri, kun muissa tuubeissa oli paljon vähemmän jäljellä, jotka ei nekään ole mun päähän sopivia :stick: Ihan sekunnin kävi mielessä, että no siinäpä ois sitten tullut pakon edessä värjättyä hiukset tummiksi kun siitä aina välillä haaveilen, mietin myös, että onhan sellainen liukuvärjättykin tummemmalla tyvellä varmaan ihan jees ;) huh...

No niin, että sellaista jännitystä tälle illalle :popcorn:
 
kaana huh huh, voin kuvitella mielentilan miettiessäs mikä on värin lopputulos...
mä vedän paremmaks... luehan...

lauantaiaamu aukeni ja mä olin totaalisen poikki, vauva kitisi pitkin yötä, jo ties kuinka mones yö taas... kämppä sekasin ku mikä ja alotin yläkerrasta isomman neidin kanssa... kasasin pyykit sieltä, ja otin myös sen kännypussukan, et vien alas.
pistin pyykit koneeseen ja kone käyntiin.
sit istahdin kahvia juomaan keittiöön ja kuuntelin toisen lapsen asiaa. KUNNES MÄ TAJUSIN ET EI SIMPURA;SE TYTÖN PUHELIN MENI KONEESEEN!!!!! :mad: että ihminen voi väsyneenä tehdä tyhmiä!!!!
kiukkusin ja melttosin itekseni... keskeytin äkkiä pesun, luukku auki, puhelin veks, akku irti, kortti irti.... joo-o... ja lähdin koiran kans mettälenkille purkamaan savut päästä.
ei paljoo enempää vois itteleen enää vihaisempi olla :kieh: mä kiehuin ja raivosin... ja olin myös niiiiiiin väsyny et päällimäinen ajatus oli vaan et saisinpa nukkua... :(
no, nyt sit sattu viel niin et lauantai oli riivatun pyhäpäivä eikä luuria saanu mihinkään huoltoon. netistä löysin toimivan vinkin laittaa känny tiiviiseen rasiaan ja riisiä perään. riisi kuulema imee kosteuden. joo, toivoa sopii et tehois. tänään huoltoon ja kuulemaan tuomio noin kolme viikkoa vanhalle puhelimelle :O hyvä äiti, äiti antoi oikein perusteellisen esimerkin taas lapsille... oppitunteina huolellisuus ja itsehillintä... auts... kortti onneks toimii, joten tyttö sai vanhan puhelimen tilalle siksi aikaa et joko toi saadaan pelittämään tai sit mä nöyrästi kipitän liikkeeseen ostaan uuden...kyllä näin on et mä opin ainakin jotain.
jos on olo et mä oon aivan totaalisen väsyny, mikä ihme on et pakko on alkaa siivoomaan. oisinpa vaan antanu kämpän olla... jatkossa muistan varmasti. on mullaki oikeus maata sohvalla jos oon väsyny. siivotaan sit yhessä vaikka. :)

ulkoilu vauvan kanssa kaanalla onki ihana kuva lehtien sankarista :) tuota voisikin koittaa itekin, teitty vähän hankalaa on kun vauva ei mene ees konttausasentoon... mutta toisaalta kai se inspiroisi hiukan, kun ois uusia juttuja nenän edessä. tarttiski hommata sopivat ulkoilukamppeet sit maassa möyrimistä varten :) meillä lähinnä istutaan vaunuissa tai sit nukutaan :) kaanalle vielä piti tuosta kuvasta todeta et aivan mahtis näkymät mökkirannassa :heart: kiva kun voi pienestä pitäen opettaa lapsen veden ääreen....

lämmin marraskuu on kuulkaas tehnyt sen, et eilen huomasin, mulla alkaa kesäkukat kukkia uudelleen penkissä :O kyllä!!! orvokit ja jotkut leikkokukat, ja joku muu vielä jonka nimee en muista. aika kiva ilmiö :) marraskuu lähenee puolta väliä, ja täällä piha alkaa kukoistamaan :D

eilinen päivä oli lapsipainotteinen kuinkas muuten ;) mutta, mepä rakennettiin koko perheen voimin PUUMAJA :heart: sellasta mä oon aiiiiiina halunnu ;) joo, ketähän se kaikista eniten mahtoi miellyttää....lapsille muka ;D no, pitkään oon miettiny mihin semmosen vois tehä, lapset toivoneet kans... mut ei sit oikeen oo sopivaa runkoa löytyny, mut eipäs vaan tajuttukaan et onhan mein tontilla semmone :) ihanaa oli ruuvailla ja naulata, lapset oli täysillä hommassa mukana :) sinne sitten jäi tekemättä vielä yhtä ja toista, mutta homma jatkuu homma jatkuu ;)
mukavaa touhuamista!

tänään käyn pihamaan kimppuu haravalla.... vihdoin on lähes kaikki puut lehtensä pudottaneet. jos vaikka tuon pikkupimun laittais vielä maahan elämyksiä keräämään :) ajatella, kaksi päivää ja 8kk sitten lyllersin ison vattan kanssa toivoen synnytystä...
mihin tää aika OIKEESTI meneekään!!!
 
Heips!

LD:n poika on kyllä itse iloisuuden näköinen tapaus :)

Ja jälleen kerran kaanalta ihana kuva! :)

Heh, väsymyskö tekee mammoille taas temppuja vai muuten vaan ajatuskatkoja. Tohon känny juttuun sen verran että papalla tippui kerran mereen kännykkä ja se sai sen sieltä ongittua ja kuivasi hiustenkuivaimella... eikä mittää, sehän toimi miltein paremmin kuin ennen :D

Vaikka vauva meillä jo nousee ja on muutenkin vilkas, niin selältä istumaan nouseminen ei onnistu kyllä täysissä pukeissa. Jos jotain yrittäis vaunuissa, niin varmaan kääntyä konttausasentoon, mut sekin vähän hankalaa tosiaan kaikki vaatteet päällä ja muutenkin kun on ahdasta makuupussissa ja vaunuissa. En usko, että kerkee niin paljon äheltämään ilman että kuulen, meillä kun kanssa tuossa oven edessä aina nukkuu katoksen alla ja itkarikin käytössä. Aika monilla kuitenkin näköjään aikamoisia taikureita, kun vaunutkaan ei pidättele :) Istutaan meillä jo muuten ihan ok, parantunut ryhti selvästi.

Ulkoilu: en ole antanut maassa vielä olla, muuten on ollut kyllä sylissä ja repussa ja ollaan ihmetelty ihan kaikkea mitä ulkoa löytyy ja on jopas ollut pelaamassa kirkonrottaa :) Kun lunta tulee niin varmaan sitten pulkkaa esiin, vauvapulkka pitäis jossain ollakin jo :)

Lämmintä tosiaan on. Isäni pitää kirjaa näistä asioista ja viimeksi lunta tuli tänne ekaa kertaa 9.päivä kai, joten nyt sitten peukkuja pystyyn :) Minä ainakin mieluummin katselen lumista maisemaa,kuin tällästä tylsää ja harmaata.

Hampaita on ne kahdeksan ja levee hymy on niiden kera :)

Mindi83
 
Viimeksi muokattu:
Mä pesin kerran mun miehen puhelimen pesukoneessa enkä edes huomannut!

Koneesta siirsin pyykit kuivausrumpuun, enkä silloinkaan huomannut puhelinta. Menin sohvalle lukemaan jotain lehteä ja ihmettelin, että pitääpä rumpu kummallista kolinaa. Menen kohta katsomaan, ajattelin.

Ihmetys oli melkoinen, kun heti luukun avattuani näin sen puhelimen.... No, entinenhän siitä tuli. Kortti kyllä toimi, ehkä se kuivaus vaikutti asiaan :LOL:

Yksi puhelin tipahti keran vessanpönttöön, sille ei känyt mitään. Sen sijaan ihan uusi, työpaikalta saamani älypuhelin tilttasi heti, kun oli sateisella säällä sellaisen kuoritakin suljettavassa taskussa! Silloin muuten huollossa neuvottiin, että jos puhelin kastuu, älä avaa tai irrota mitään, vaan laita se suljettuun minigrip-pussiin! Ja sitten pikaisesti huoltoon.
 
Älkää toivoko lunta tai pakkasia :D, mä pääsen nyt niin helpolla kun ei tartte pukee noita koneja. No, lunta vois tulla ettei olis niin rapaista mutta ei liukkaita pliis!

kaanalla ihana kuva!

Mulla on kans ollu puhelin pesussa kaks kertaa ja viime jouluna sain mieheltä lahjaksi tämän erittäin ohuen puhelimen, se soi pöydällä ja värinän voimasta tipahti koiran vesikuppiin. Vietiin huoltoon ja toimii, ainoo että huollossa multa hävis kaikki muut soittoäänet paitsi tuo nokia tune.... Otin sitten kaverilta bluetoothilla ääniä ja kahden viikon päästä nekin katos. Muuten tää on kyllä ihan pelittäny.

Meillä valvottiin taas kaks kertaa tunnin verran, ehkä hampaista tai korvista. Ens yönä jos taas valvoo ja kitisee, tilaan lääkärille ajan. Muutenkin pian pitää korvakontrolliin.
 
FA ja Kamiliya Kiitos teidän, mulla ei ole mitään hätää itseni kanssa siis :LOL: Kännykkä meni minunkin toimesta väärään paikkaan perjantaina. Oltiin kaverin kanssa uudistuneessa, hienossa ostoskeskuksessa Subwayssa kahvilla sekä vauvoja syöttämässä. Siinä sitten kolmas henkilö tuli jutteleen ja lähti, oli kaikenlaista tohinaa, minä reippaana ilmoitin, että vien tästä nää meitien tarjottimet pois. Siellä oli vain kahvila-asiakkaille sellainen tarjottimien keräysvaunu, joten ne Subin tarjottimet piti laittaa vaunun päälle ja roskat ensin roskiin. Just näin tein. Sitten ostoksille ja kaveri päättää kuitenkin vielä tsekata puhelimensa jos tää kolmas henkilö ois jo soittanut tai että ainakin puhelin olis helposti saatavilla kun soi jne. Öööö veikkauksia missä puhelin oli?! Kaveri pyysi mua soittaan puhelimeensa ja soitin, ei hälytysääntä laukusta tai vaunuista. Lähdin pikaiseen kipittään sinne roskikselle ja siellähän se pirisi. Näytin varmasti tosi järkevältä kun toinen puhelin korvalla kävelen roskikselle ja otan sieltä soivan puhelimen :whistle: Oli kivaa kun roskis oli sellainen avonainen :LOL:

Uuden viikon kunniaksi teen gallupin, koska olen itse mainosten uhri ja todella kiinnostunut kokeileen uusia juttuja etenkin kosmetiikan osalta niin kertokaa te joku aivan mahtava tuote/esine, jota käytätte! Kiitän jo etukäteen kun kerrotte kivoja tuotteita, joita mulla ei ole niin mulla parin viikon kuluttua on aivan mahdottoman paljon uusia tuotteita :LOL:

Ehkä paras esine mikä itellä nyt tulee mieleen (syynäkö eilinen hius-järkytys) on tangle teezer! Kaikki kenellä on vähintään olkapäille pitkä hius, jota on vaikea saada pesun jälkeen selvitettyä niin hankkikaa ihmeessä tämä hiusharja! Jostain syystä sitten kuivat hiukset tykkään harjata luonnonharjalla kuitenkin.

Jee mun vauva heräs, heippa!
 
mainosten uhri en taida olla... mulla on halvimmat meikit ja muutenkaan en hurahda helpolla mihinkään vekottimeen mitä mainostetaan. pitkään ja hartaasti harkitaan ja vasta sitten :)
et oikeestaan mun lempikoneet on yleiskone, ja imuri :D niitä ilman ei eläis! jaa no yks juttu mitä pitäis taas hankkia, on sellaset sukka-nipsuttimet :D siis mitkä voi laittaa pyykkikoneeseen... näin sukat pysyy pareina ja kun niitä ripustaa kuivumaan niin siin nipsus on semmone koukku oikeen narua varten :) hyödyllisiä ja sit ei enää ole parittomii sukkii :) käynkin heti huomenna ostamassa... mulla joskus oli niitä ja sit kyllästyin näpertämään...ja sit ne hävis johonkin ja nykyään on aika monta paritonta sukkaa.... ;)
toinen härpäke mitä ilman en ois, on staattinen pölyhuisku :)
muuta ei tuu näistä yleishyödykkeistä mieleen...

sain kuin sainkin haravoitua :D tai no osan jätin missä ei pahemmin lehtiä olekaan, iso nurmikenttä siis. nyt on siisti piha, jollei noita remppavempaimia lasketa mukaan.

vauva ei ole suostunu taaskaan syömään kiinteää koko päivänä, maidolla vaan menny... ihme juttu et näitä syömättömyys-päiviä on. onko kenenkään muun lapsella vastaavaa??????
pöh... no, maitoa sitten vaan, ja seuraavaan satsiin lisään sitten öljyäkin niin saa energiaa.

haravoidessa laitoin ison kasan tammenlehtiä ja vauvan siihen päälle, se nautti kovasti!! huitoi lehtiä edes takas ja oli ihmeissään ja innokas :) puku meni pyykkiin tossuja ja pipoa myöten, hän tykkäsi lähteä kierimään ympäriinsä :D joten lienee parasta käydä ostamassa pienen pienet kurahousut, rukkaset ja töppöset...

nyt laittamaan ruokaa, mieli on aivan älyttömän hyvä kun sai aikaiseksi sen mitä monta monta päivää jo oli suunnitellut :)
 
lunta? no ei kiitos munkaan mielestä, sit on rapaa joka paikka täys. ellei ole hiukan pakkasen puolella. se kyllä kelpais sillä ehdolla :) mä tykkään toisaalta kun on lämmin syksy ollu. pimeää on ja tänäänki ollu super-harmaa keli, mutta kun mieli on valoisa niin eikös se riitä :D heheheheeeeeeeeeeeeeee

mun työ-rintama etenee hiukan epäselvästi... ilmeisesti aloittaisin duunit tammikuun alussa :) oisko tää sit ihan niinkuin LOMAA loppuvuosi ;)
 
Naurukohtaus: onpa hyvä, että saitte jo nopeasti terapia-ajan. Tosi hienoa, että olette hakeneet ulkopuolisen apua tilanteeseen. Älä ole turhan ankara itsellesi sen takia, mitä tapahtui. Se ei ole mikään ihme, että jotain tuollaista sattuu, koska olet ollut kovilla viime aikoina. Mies ei ole ollut sulle sellaisena tukena, jota olisit tarvinnut. Se ei tietenkään tee tapahtuneesta hänen syytään, mutta selittää käytöstäsi. Olet varmasti kaivannut huomiota ja huolenpitoa, ymmärrystä ja läheisyyttä enemmän kuin olet saanut. Ja nyt kun joku sitä sinulle tarjosi, menit vähän liian pitkälle. Kyllä asiat vielä selviävät. Mulla on oma kokemus pahemmastakin mokasta. Sen jälkeen mies ensin tuli ja viskasi kihlasormuksen päin mun naamaa. Seuraavaksi hän käyttäytyi samantapaisesti kuin sun miehesi nyt. Eli ihan yliampuvasti alkoi huomioida, vei syömäään yms. ja oli kuin juuri rakastunut suurin piirtein. No, kyllä se pettymys ja vihaisuus sieltä vielä tuli pintaan tämän välivaiheen jälkeen. Onneksi, koska onhan ne tunteet käytävä läpi, jotta voi antaa anteeksi. (Anteeksi antaminen on kestänyt pitkään, mutta mokasinkin tosi pahasti.) On varmaan sinunkin syytä varautua siihen, että miehesi vielä tuo ilmi suuttumustaan ja pettymystään. Tuskin ne tunteet ihan heti tulivat käsitellyksi, vaikka olettekin asiaa jo puineet.
Tsemppiä jatkoon!

Ulkona vauva on oleillut lähinnä vaunuissa ja Manducassa tai sylissä. En siis ole kokeillutkaan vielä, miten viihtyisi maassa.

Lunta saisi kyllä mun puolesta tulla jo! Pääsisi lumitöihin ja lumi toisi valoa.
 
flower, meillä on "nälkäpäiviä" useinkin. Siihen auttaa ihan se, että keksin jostain lisää ja lisää vaihtelua syömisiin. Meillähän Assi tykkää ihan leivästä margariinilla :D... Se menee vaikkei muu ruoka uppoaisi.
 
toisihan tuo lumi tosiaan valoa... mutta on se luminen aika kyllä niin pitkäkin, että jospa tää talvi onkin vähän erilainen kuin ennen. tai täällä lännessä sen lainen kuin muinakin vuosina ennen edellistalvea ;) muistan joskus jouluaattonakin kun vettä satoi ja oli vihreä nurmi :D siitä sitten on paljon kivempi lähteä taittamaan vuoden vaihteeseen, talvi ei tunnu niiiiiiin loputtoman pitkältä.

jos antaa anteeksi, niin.... seurasin takavuosina läheisiäni. mies kävi vieraissa. nainen antoi anteeksi ja otti takaisin.
Mutta....
Joka ikisen kerran kun niille tuli jostain riitaa, mies sai kuulla kunniansa, nainen muistutti vanhoista, kuinka sinä silloinkin jne jne...
mun mielestä juttu menee niin että jos antaa anteeksi, se asia on myös käsiteltävä ja sen jälkeen siihen ei enää palata.
nykyisen mieheni kanssa juteltu että juuri näin me toimittaisiin. ja on toimittukin. tosin mitään pettämis-juttuja ei toki ole ollutkaan.
no, jospa joku ees tajus mitä ajoin takaa.
 
Kiitos kaikille suuresti tuestanne:hug: Kyllä tää vaan on verraton palsta:heart:

Tänään oli siis ensimmäinen terapia-aika ja mun mielestä se meni loistavasti. Nainen osasi kysyä jo ensikättelyssä oikeat kysymykset ja antoi näkemystään asioille. Mieskin tuntui tykkäävän,tästä on hyvä jatkaa :) Seuraava kerta on viikon päästä.

Nyt on päivät mennee suht hyvin,lauantaina mies oli viihteellä ja kotiin tullessaan puhui aika rumasti mistä sitten hieman keskusteltiinkin. Loppupeleissä mies purskahti vuolaaseen itkuun ja kertoi miltä hänestä tuntuu. Se oli mielestäni erittäin hyvä asia että viimein pystyi sanomaan miltä todella tuntuu vaikkakin alkoholilla oli osuutta asiaan. Ja puhuttiin myös sitten sunnuntaina ja sanoin mielipiteeni miehen öisestä suunsoitosta ja että vaikka olen häntä loukannut niin ei munkaan kaikkea tarvitse sietää. Mies ymmärsi ja pääsimme sopuun. Tänään onkin ollut sitten vähän vaisu ja aika kireä tunnelma. Tämä mies kenen kanssa tämä episodi sattui,otti mieheeni yhteyttä ja halusi jutella. Mies lähti juuri hänen luokseen. Olen aika ahdistunut asiasta :( Olen toki iloinen että viimein jää heidän väliltään on murrettu mutta epäilyttää vaan tuo lopputulos että millä mielellä se mies sieltä kotiutuu :( Mutta toivon parasta.
Mä todella uskon että tuo terapia voi pelastaa tämän suhteen,tuli todella hyvä fiilis sieltä ja kun sai heti uusia näkemyksiä ihan perusasioihinkin niin se toi lohtua.

Mutta nyt kakkapepun pesuun!!!
 
Syömättömiin päiviin meillä tosiaan auttaa sormiruokailu. Annan Assille käteen mitä milloinkin, keitettyjä porkkanoita/muita vihanneksia, banaania, päärynän tai persikan paloja, leipää, makaronikupin. Sillälailla saan Assin syömään edes jotain. Ei Assillakaan ole kun 2 hammasta, mutta saa yllättävän hyvin haukattua itse eikä ole sihtikurkku.

Naurukohtaus, kannattaisko teidän jättää viihteellä käyminen siksi aikaa kun asiat on selvät? Alkoholi kun ei ainakaan päätä selvitä, päinvastoin. Omasta kokemuksesta tiedän, että murheet+alkoholi+minä=ei hyvä ollenkaan. Alkoholi kun itsessäänkin tuhoaa hyvän mielen tunteita. Tsemppiä nyt jokatapauksessa vielä!

Hyviä tuotteita en osaa minäkään luetella, nykyisin kun meikkaankin halvoilla meikeillä. Yksi mitä käytän, on lumenen meikkipuuteri. Mukavan tykkyä tavaraa niin ei tarvitse meikkivoidetta alle ollenkaan. Ennen ostin paljon Joe Blascon tuotteita kun olin töissä, nyt köyhänä pakko tyytyä halvimpiin.
 
huomenta :)

voi että mä oon nukkunu hyvin !!!!! ihaaaannnaaaa!!!

tuikku murheeseen... on sanonta, jonka moni varmasti tietää. se voi olla hyväksi, jos se on se tilkka vain, eikä kaiken kattava baari-ilta tai känni kotona.... mä suosittelisin myös naurukohtaukselle, että nyt kuiva linja isännän kanssa, eikä mihinkään viihteelle... se vaan voi aiheuttaa entistä pahemmat solmut, kun pahaan oloonsa lähtee baareilemaan.
Lisäksi, nuo mielialalääkkeet ja runsas alkoholinkäyttö EI ole hyvä yhdistelmä, ne muokkaa mieltä ja lääke ei auta parantavasti, vaan ahdistaa entistä enemmän... Voi toki olla hyväksi, että esim kun ootte saanut lapset nukkumaan, niin vaikka kummallekkin lasi viiniä tai vaikka konjakki, semmonen mikä oikeasti rentouttaa. mutta ei enempää. Sitten oisi helpompi vaikka vain OLLA. ei aina niitä sanojakaan tarvita..
Kovan paikan edessä olette!!! mutta on se hienoa että jotkut jaksaa vielä taistella niin, että MOLEMMAT on siinä sitä työtä tekemässä... Toivon ettei mies ole selvinpäin( eikä kännissäkään ) enää sellainen että haukkuisi sua huoraksi tms.... tiedän ettei se tunnu hyvälle, eikä auta asiaa lainkaan. (toki mua mies haukkui huoraksi vaikka en ollut tehnyt edes mitään, että ihan muuten vaan kun hermo meni....) Se että saatte asiat selvitettyä toisen itsetuntoa loukkaamatta, on iso asia.
Kiva jos meidän palstalaisten etä-tuesta on ollut jotain hyötyä :) Olet vahva nainen, jatka taistelua, taistelet ehkä elämäsi tärkeintä ottelua :heart:

vauvan syömättömyys ... no söi se iltapalaksi onneksi hedelmäsoseen... nukkui yönsä tosi hyvin myös. Sormiruokailu ei edelleenkään toimi, kun se nippaa kaiken lattialle eikä suuhun :D joka päivä oon koittanu hiukan jotain antaa... mut ei. :D taitaa neiti vaatia vaan hyvää palvelua :D tänään ostan niitä maissinaksuja, niistä se aiemminkin tykkäsi.
MUTTA: sanokaas nyt, onko aivan tuulesta temmattua: voisiko vauva ymmärtää että isommat lapset ovat poissa, ja sen vuoksi ei syö?koska nyt oon vaikka kuinka monena maanantaina pannut merkille ettei vauva syö, voisiko se näin ikävöidä sisaruksiaan...

no, en tiedä, kyl tää tästä jälleen :)

mukavaa päivää, mä lähden aamupalalle ja sen jälkeen kaupungille kaverin kanssa :)

mindi sulle piti vielä sanoa että kai huomannu oot et tein liki avattiin uus kirppis :D ja muutenkin, ois kiva nähdä joku päivä, voisin tulla vaunuillen joku aamupäivä ? jos en tällä viikolla ni ens viikolla :)
 
flower, ei musta oo kaukaa haettua tuo isompien lasten ikävöiminen. Assi on ainakin pahalla päällä enemmän silloin kun pojat on pois, vaikka vaan koulussa. Iso hymy leviää naamalle heti kun isoveljensä taas näkee. Muutenkin viihtyy poikien leikinkin keskellä tyytyväisenä.
 
Huomenta!

Naurukohtaukselle sinne tsempit vielä kerran. Hyvä, että mies näyttää tunteensa. On nimittäin niitäkin, jotka eivät siihen pysty, tai ainakin on monen lukon takana.

flower: se ois oikeen kiva juttu, tervetuloa vaan :) En oo huomannu mitään uutta, en edes kuullut... noooh, johtuisko siitä etten mikään kauhee kirppisihminen ole :D

Isommat lapset merkitsee kyllä paljon vauvalle meilläkin. Justiinsa ihan innoissaan kaikesta huomiosta mitä saa näiltä, hymyssä suin leikkii. Keskimmäisen kanssa enemmän, mennään peräkkäin kontatenkin ympäri pöytää tjn. Hauskaa on! Joten, kyllähän se vauva voi varmasti reagoida isompien lasten poissaoloon, en yhtään ihmettelisi ainakaan.

Syömättömyyttä ei meidän vauvalla ole oikeastaan ollut. Aina syö suht hyvin. Välipala on edelleen pois "ruokalistalta", kun sillon ei kyllä mene alas mitään.

Kuka mainitsi murimisen, niin meillä tehdään tätä myös! Ihan ihmeellistä, mistäs se tuommosen "kommunikointitavan" on oppinut, kun ei kukaan mukaan murise, ei edes koira :D

Mies saa nyt lahjaksi jotain saunaan liittyvää, meillä on siis ollut tässä projektina kiukaan vaihto ja vähän saunan "ehostaminen", uusi kiulu/tuoksuja... ehkä jotain muuta rentouttavaa! En keksi muutakaan :)

Mindi83
 
onpas täällä taas porukka kadonnut johonkin??

meidän päivään mahtunut runsaasti ulkoilua ja vaunuilua harmaasta säästä huolimatta.
vauva syönyt normaaliin tapaan :)
huomenna aamusella taas karavaani liikkeelle... oon ottanut nyt joka aamu lähdöt samaan aikaan. yhdeksältä ollaan koira ja vaunut valmiina lenkille :) tosin huomenna teen pienen lenkin ensin koirulin kanssa ja siitä suuntaan keskustaan tapaamaan kahta ystävääni, ensin toista ja sitten toista :) ja samalla reissulla hoituu myös muutama paperi-asiakin. kätsyä :)

mukavaa yötä, rauhallista unta kaikkien koteihin :wave:

Floweri ja rakas pikkuinen tasan 8kk :heart:
 
ai niin, me saatiin tulokset vauvan varjoainekuvista. selkeä refluksi vasempaan munuaiseen, altaaseen saakka :(
nyt vuodeksi estolääkitys päälle, sitten vuoden kuluttua kontrollikokeet. viisiportaisessa asteikossa tauti-luokitus on tasoa 3. onneksi ja vielä kerran ONNEKSI meillä on se vakuutus..ja onneksi kuuntelin vaistojani ja vein lapsen jatkotutkimuksiin!!!
hyvällä tuurilla munuaiset säästyvät vaurioitta ...
 

Yhteistyössä