Maalismasut 2009

Hellurei kaikille pitkästä aikaa!! :D Viikko oltiin miun porrukoilla ja yx yö miun siskon ja sen tytön luona. Uimassa käytiin ja pilkillä ja makkaranpaistossa,kauppoja kiertää ja äippä osti miulle niskalenkkiuikkarin,se toinen ku ikävästi vilautteli :LOL: nännit vilahteli! ei kiva!!! no nyt ei vilahtele ja pe pääsee testaa uuttaa uikkarii :D
Nyt ollaan reilu viikko tehty niin et aamulla ku Emppu herree ni sit saa imuttaa maituu tisusta mut sit seuraavan kerra vasta päikkäreitten ja välipalan jälkee..
Ja sit :D Emppu otti perjantaina pari konttaus askelta!!! Ja sitä se on sillo tällö tehny =) ja sit :D eile ku koitin kävelyttää,ni!!! se otti askelia!! :D :heart:
Koko aikana en konetta aukassu siel porukoilla!nyt tuntu iha hassulta!
Nyt antaa jotai sapuskaa Empulle,herätty tänää seiskalta.

~Marsu ja siskit~
 
Hei vaan kaikille täältä taustalta! Ihana, tosin sateinen pääsiäinen on takana, ja edessä taas arki ja työviikko. :/ Kallellakin tuli vuosi täyteen reilu viikko sitten, ja on jo niin isoa poikaa... varsinainen "minä itte" (tosin asia ilmaistaan ytimekkäästi "ö!" :LOL: ). 1v neuvolassa mitoiksi saatiin 78 cm ja 9,75 kg, eli ihan entisellään mennään käyrien suhteen. Onko kenelläkään muuten otettu käyttöön niitä uusia käyriä? Mitenköhän ne muuttaa tilannetta...

Töissä olen nyt ollut jo 2 kuukautta. Nopeasti se tuntuu aika menevän täälläkin. Kalle on ollut hoidossa kuukauden. Hyvin tuntuu perhepäivähoitajan luona menevän. Aamuisin Kalle hakee kengät ja haalarit ja oikein tuntuu odottavan, että pakkaan hänet autoon ja kuskaan hoitoon. Tosin illalla lähtee oikein mielellään kotiinkin. Päiviin on tullut paljon enemmän rytmiä, ja sitä kautta iltanukahtamiset ovat helpottuneet entisestään. Hoitoon jätettäessä ei ole kertaakaan itkenyt, ja ainoa "ongelmat" olivat alussa kun tulin hakemaan hoitopäivän jälkeen kotiin oli herra niin loukkaantunut, että ei suostunut tuntiin katsomaan minuun eikä ollut mitään asiaakaan... Tuijotti vaan keskittyneesti ohitseni. Että pienetkin osaa! =)

Tulipa taas omaa napaa... Hyvää kevättä kaikille!

Keiju & Kalle
 
Heippa,

Meillä myös ollut ruoan sylkemistä ja siihen auttoi meillä kun tyttö sai toisesta kupista napsia sormilla raejuustoa. Ei ehdi enää sylkeä eikä temppuilla ruoan kanssa. Syö nykyään kuin unelma.

Imetys sitten loppui viime viikolla tytön omasta tahdosta. Ei vain enää suostunut rinnalle, joten se lopetettiin nyt. Vaikka haikea mieli jäi. Tosin vuoden vanhaksi aioinkin imettää ja yli meni mutta silti haikeus valtasi mielen.

Pääsiäinen oltiin reissun päällä, käytiin sekä miehen että omien vanhempien luona. Tosi hyvin meni reissut vaikka paikkaakin piti vaihtaa ja kilometrejä kertyi.

Päiväkotihakemuskin piti jättää kun elokuussa tyttö aloittaa hoidon. Miehellä ja tytöllä tosi hyvin mennyt kotona mutta niin se aika vain kuluu ja vuorotteluvapaa on pian loppumassa.

Mukavia kevät hetkiä kaikille!

Lotta ja tyttö 1v.
 
vihvi
hei taas pitkästä aikaa!
Meillä on viimeinen kuukausi sairasteltu,vähän liikaakin,eikä oo oikein tullu koneella oltua,lähinnä oon koittanu nukkua kaikki ne ajat mitä neitikin nukkuu,yöt kun on ollu rikkonaisia,mutta nyt on jo parannuttu,hampaat enää vaivaa hiukan, Nennellä oli tosiaan vauvarokko ja 4pv yli 39 asteen kuume, nuha ja kauhee ripuli, ni tästäkun parannuttiin oltiin vajaa viikko terveenä kun taas tuli hirvee nuha ja yskä no tän toisen taudin aikana neiti kyllä jakso touhuta suht normaalisti,mutta tietysti hiukan vaikutti kaikkeen se kun yöt heräili vähän väliä! Toivottavsti nyt oltais terveinä pidempään! Niin ja itsekin oli flunssassa samaan aikaan kun Nennellä oli tää toinen tauti päällä..

Syömisestä Meilläkin Nenne sylkee ruokaa suusta pois nyt kun sille on tulossa poskihampaat (niitä on tehty jo pari kk :kieh: ) Muuten syöminen rauhoittui kummasti kun pari kk sitten annoin Nennen alkaa syömään itse ja nyt syökin jo aika hienosti HALUTESSAAN :) joka ruokailulla kyllä aina loput syötän kun menee sellaiseksi pelleilykis,mutta niin kauan syö hienosti kun itsekin syön jotain samalla,mutta sittenkun ite olen saanut syötyä neiti alkaa pelleileen. Ja mä oon kans alkanu syömään samaan aikaan kun Nenne,koska muuten olis kerjäämässä mun ruokiakin! Nenne syö samaa ruokaa kun mekin,syönyt jo jonkun aikaa,helpottaa huomattavasti kun ei tartte enää tehdä montaa eri ruokaa :)

Vaatteet vaatekoko on 86-92 ja käytän molempia,sekä body+housut tai paita+housut outius mä tilasin Nennelle h&m:ltä tällasia aluspaitoja
http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_LFL_UND_UND&shoptype=S
toimii hyvin paidan alla,eikä napa vilku, tuo on tosi napakka ja venyvä kangas joten pysyy hyvin housujen sisällä ja meilläkin kun on tuollainen kuumakalle tuo neiti niin ei tuu kuuma,kun tuollainen on paidan alla, lyhythihainen body oli ihan liikaa paidan alla.

ulkona käveleminen onnistuu täällä samanlailla kun Zoen Ronilla, eli vaihtelevasti :) Tänään kaatu naamallensa maahan ja oli suu ja nenä täynnä hiekkaa ja kuraa,mutta ei onneks sattunu neitiä vaikka poru pääsikin!

outius Meilläkin useimmiten ulkona koitetaan lähtee toiseen suuntaan kun mihin mä olisin menossa,mutta jos sanon että mennään postilaatikolle niin tietää mihin ollaan menossa,mutta muuten ei oo mitään käsitystä :D Hän menee sinne minne haluaa!

Mä löysin alennuksella reiman viimevuotisen takki+housut yhdistelmän vahingosta,kun kierreltiin kaupoissa ja ostin sen tietty heti pois, onhan se hieno, mutta vasta kotona tajusin että se on vaan vettä hylkivä,ei vedenpitävä, en taas ajatellu kaupassa kun olin vaan niin innoissani siitä että sen sai halvalla :LOL: joten kävin sitten vielä ostamassa sadevaatteetkin,ne on vaan niin tönköt neidin päällä, ja veiläkun ei kunnolla osaa liikkua tuolla ulkona,mutta näillä nyt mennään. Toivotaan että maat kuivuis pian :) :whistle:

jaha nyt täytyy mennä..

Vihvi ja Nenne 1v1kk
 
Onnittelut kaikille 1 vuotialle!

Outius, teen Annikalla on ihanat posket :heart: meen on neidillä ihan samanmoiset :LOL:

Meillä tosiaan kans sairasteltu korvien kans tässä nyt pari kuukautta putkeen ja huomenna ois sit putkitus eessä. Mietityttää kovasti kuinka saan neidin pidettyy tyytyväisenä puol kymmeneen jos kerran herää jo viimestään seitsemältä. :eek: Ruokaa kun ei saa antaa.

Töissä on nyt jo ihan kiva käydä ja muksujen hoitokin sujuu hyvin. Neiti on ottanu hoitajat omakseen ja onhan se kiva et nuo on nyt samassa paikassa. Ei tartte aamulla moneen paikkaan kuljettaa.

Niin se vaan lumi suli pääsiäisen aikana ja nyt on ongelma ulkoillessa kura! Täytys keksii jostain sopivat kurahanskat tytön käteen kun on jo kuitenkin kova ulkona touhuumaan. Niin ja nauttii niin olla ulkona ja pääsiäisenä pyöräiltiin varmaan yli 30 kilsaa yhteensä. Voi kun tyttö nautti istua pyörän kyydissä.

Meillä on vielä käytössä bodyt kun tosiaan paidoista napa on paljaana ihan koko ajan. On toki paitojakin, mut niissä on kyllä lyhythihanen body alla.

Nykyään meillä ei oo syömisen kanssa ongelmia. Kun kerran on päässyt ruoan makuun ni ei oo alkanu lautaselle syljeskelemään, äidin tyttö. :LOL:
Kaikkea täytyy saada mitä muillakin on ja ihan kaikesta tykkää. Mämmikin kelpas :p En tosin antanu ko maistaa, mut hyvin ois varmaan kulhollisen syöny ko ois vaan antanu.

Ja komentamista on täällä liikkeellä. Asiat on ihan hyvin kunhan ne tehdään neidin haluamalla tavalla :kieh: Jonkun verran ollaan "keskusteltu" kuka tässä huushollissa sanoo miten asiat tehdään. On muuten tytöt niin erilaisia kuin pojat. Nyt sen eron kanden pojan jälkeen oikeen huomaa B)

Mutta palaillaan taas... tulipas taas kerran pikkasen omanapaista juttua :kieh:
 
Heissan!

Tänään mies palaa reissultaan. Hyvin meni tytön kanssa kaksistaan olo. Ainut vaan, että itselle iski ikävä flunssa iltaa ennen kun mies lähti. Ihan kamala päänsärky ja tosi vetämätön olo.
No tyttö nukkui seuraavan yön tosi levottomasti ja ihmettelin kun tuntui aika lämpöiseltä. En siihen kumminkaan sen enempää kiinnittänyt huomiota. Seuraavana päivänä tyttö oli vähän kärttyisen oloinen. Mentiin porukoille yökylään ja sielläkin tyttö nukkui tosi levottomasti ja oli yöllä ihan mielettömän kuuman tuntuinen. Ajattelin, että varmasti on kuume noussut mutta en pystynyt mittaamaan kun olin jättänyt kuumemittarin kotiin :/ Päivällä sitten hain mittarin ja mittasin tytöltä lämmön kun oli vähän lämpöisen oloinen, lämpöä oli 38,7.
Kävin miettimään, että kuinkakohan korkea kuume tytöllä silloin yöllä oikein oli kun tuntui ihan tulikuumalta. Enkä ollut millään tavoin lääkinnyt tyttöä :( Toisaalta eipä ollut lääkkeitäkään mukana mutta kyllä itseäni soimasin koko seuraavan päivän.
Eli siis pääsiäinen meni niin, että molemmat oltiin kipeinä :/

Ruoan syömisestä Tyttö on taas alkanut sylkeä ruoat suustaan. Tänäänkin on toosi vähän syönyt kun pärisyttää vaan kaikki ruoat pitkin seiniä. On ollut kyllä itselläni hermoissa pitämistä. Johtuisikohan tuosta sairastelusta? On meinaan vieläkin tosi räkäinen.
Itsekin olen alkanut syömään samaan aikaan tytön kanssa kun on muuten kyttäämässä ruokaa jaloissa ja alkaa ihan tosissaa raivota jos ei pääse syöttötuoliin ja masitelemaan minun ruokaani.

Outius Minä olen löytänyt Lindexiltä alusbodeja, sellaisia hihattomia. Käytän niitä aina paitojen alla. On ihan tosi käteviä kun ei muuten oikein tulisi noita tavallisia paitoja käytettyä kun koko ajan olisi napa ja selkä paljaana. Harmi vaan, että niissä koot loppuu 86cm. Oisin mielelläni niitä ostanut myöhemminkin mutta täytyy alkaa sitten käyttämään noita tavallisia aluspaitoja.
Pitkähihaisia bodeja meillä käytetään aika harvoin nykyään. Lähinnä mekkojen alla.
Ihanat kuvat Annikasta.

Ulkona kävelemisestä Tyttö kävelee tosi hienosti taaperokärryn kanssa ulkona. Kengät eivät näytä haittaavan menoa ollenkaan. Kerran kaatusi kärryn kanssa mutta ei onneksi sattunut.
Itsekseen ei vielä siis osaa kävellä sisälläkään.

Alan epäillä, että tytöllä on alkanut vähän liian aikaisin uhma. Eipä se kyllä näin aikaisin taida alkaa mutta joku ihme kausi nyt on meneillään.
Kamala huutokonsertti alkaa, jos ei saa tahtoaan läpi. Tai jos ei osaa tehdä jotakin asiaa niin raivostuu ihan tosissaan. Esim. hermostui ihan kamalasti kun ei ylttänyt valokatkaisijaan. Tänään on itselläni ollut kyllä pinna kireällä kun ihan joka jutusta on tullut kamala huuto. Onko muilla tälläistä havaittavissa?

Onneksi mies tulee kotiin :whistle:
 
Hyvää arkea kaikille näin pääsiäisen jälkeen!

Aika paljon on kaikki sairastellu täällä.. :( Meilläkin poika oli viime viikolla kuumeessa ja epäilen, että se olisi vauvarokko, koska Tobiaksen parhaalla kaverilla oli sellainen. Näppyjä en kuitenkaan havainnut.

Ruoka maistuu meillä hyvin. Mitä tahansa ja milloin tahansa! Kipeänkin veteli normimäärät ruokaa. Yritän joskus syödä samaan aikaan pojan kanssa, mutta sitten joudun jakamaan oman lautasen pojan kanssa, koska tämä ei luota, että syödään ihan samaa ruokaa. Jos annan ekaksi pojalle ruoan ja sen jälkeen syön itse, niin joudun silti jakamaan ruoan pojan kanssa. Eli aika usein syön päiväunien aikaan...

Löysin kirpparilta 4 eurolla ihanan välikausihaalarin. Joskus Prismasta joku ostanut. Sen kanssa käytetään kuriksia näin kurakeleillä. Poika on oppinut kävelemään tosi hyvin myös ulkona, mutta väsyy aika nopeasti ja haluaisi jatkaa matkaa kontaten.

Tahto Sitä löytyy vaikka muille jakaa. Poika turhautuu myös helposti, jos esim. pyöreä palikka ei mene ympyrästä sisälle. Osaa hienosti heittäytyä selkä kaarelle makaamaan ja huutamaan, kun joku ei mene haluamallaan tavalla. Ja pakoon lähteminen on kanssa päivän sana. Vaatteiden pukeminen on alkanut olemaan myös työn takana, samoin vaipan vaihto. Haluaisi ihan vaan nakuna juoksennella ympäriinsä koko ajan.

Aplo
Inhottavaa, kun jouduit olemaan yksin ja sitten vielä sairastuitte. Aina pelkään juuri sitä sairastumista, kun mies joutuu olemaan pitkiä aikoja poissa. Toivottavasti olette jo paranemaan päin! :)

Ainiin, yömaito jätettiin kolme yötä sitten pois. Alkoi tuntua, että poika heräilee siksi, että tiedustelee aina, olisiko maitoaika jo. Jätettiin se siis kokonaan pois. Eka yö oli aika levoton, toka ihan ok, mutta viime yö oli taas levoton. Saa nähdä, kauanko poika muistaa pyydellä maitoa öisin. Toivottavasti ollaan voiton puolella! Outius oli lopettanut kokonaan pullon käytön. Sitäkin mietin, mutta pelkään juuri sitä, että en saa maitoa uppoamaan hörppyyttämällä niin paljoa. Poika kieltäytyy usein juomasta ollenkaan ruoan päälle. Ja maidosta vielä, poika on juonut lehmänmaitoa nyt reilun kuukauden. Aloin sekoittelemaan tuttelia, kun poika oli 11 kk ja 1v joi normimaitoa. Hoitolaukussa on tuttelipurkki mukana, jos reisussa tarvii saada maitoa.

Niin, ja sitten pitäisi vielä tutistakin päästä. Huoh. Ehkä sitten miehen kesälomalla. Se saattaa olla liian iso pala tähän rakoon.

Hyvää ja rauhallista yötä kaikille!
 
moikat

kiva, kiva.. kirjoitin pitkät pätkät ja ne lähti jonnekkin hornan kuuseen..

no lyhennettynä:

Kaikille sairastaneille/-ville paljon jaksu haleja :hug:

Päksylle tsemppiä teille tälle päivälle!

Kaatjuska: kiitos! hyvin jenna jaksoi juhlia.. oli jo koko viime vk:n ihan topakkana :)

Outius: jenna kans kärppänä kerjäämässä esim. kahvipöydässä, vaikka olisi itse juuri syönyt.

Jenna synttäreitä tosiaan juhlittiin lauantaina. sai lahjaksi muutamia leluja ja aivan ihania vaatteita =)
Vieraita ei ollut paljoa ja kakkuja jäikin yli.. kutsuttiin sitten naapureita/sukulaisia rääpiäisille seuraavana päivänä, niin kuin täällä on tapana :LOL:

Meillä ollaan kipeinä TAAS. eikö ois se 3vk:n oksennustauti riittänyt??!!! la iltana poikaan nousi kuume ja yski ihan tajuttomasti. Eilen oli 39.5 ja sanoi että vapisuttaa. äkkiä lääkettä ja nukkui pari tuntia. Sitten oli kuin eri poika ja tänään eka kuumeeton aamu.
jennaan nosti sitten eilen kuumeen ja yski muutamaan otteeseen niin sitkeästi että oksenti kävi heti mielessä että ei kai h*elvetissä ala se oksentaminen uudestaan. Ei onneksi. Ihan tuosta yskästä johtuvaa. Aamun jensku ollut ihan virkku mutta väsyy äkkiä ja kovin tukkoisen oloinen. Yön kuitenkin nukkui ihan hyvin. Nyt päikkäreillä ja tosi levotonta unta nukkuu.

ollaan siis evakossa sitä uuniremppaa täällä minun kotipaikalla. kova ikävä on kotiin ja miehen luo!

jennalla on käytössä reimatecin vkhaalari ja pitää vettä. Ostin käytettynä ja arvelin että onkohan vedenpitävä mutta täällä kontannut rapakot ja kaikenmaailman mutavellit ja hyvin pysyy typy kuivana.
Poneista typy pitää paljon ja niitä on aina päästävä katsomaan :D ne ovatkin tytölle "HAA!" kikatus on ihana kun turpa tulee nenään kiinni :)

ruuan sylkeminen on täälläkin alkanut uudestaan.. alkoi eilen ja kaikki muu syletään pois paitsi leipä ja hedelmäsose.. ruokaa menee pari lusikkaa.
Epäilen että oisko viimein hampaat tulossa läpi vai onko kurkku niin kipeä yskimisestä..

juu, tässä tiivistettynää.. ei jaksa kaikkea uudelleen naputella |O ja kirjoitusvirheitä on luultavasti paljon kun en osaa tällä läppärillä kirjottaa kunnolla ja vilä pikana kun yrittää :LOL:

danjuska ja jenna 1v4pv :D
 
En ymmärrä miten saatte tänne liitettyä lapsistanne kuvia, mutta kokeillaan jos saisin omasta pikku äijästä liitettyä edes linkin :D


http://picasaweb.google.fi/lh/photo/so7vGAKst6BksDk7Nn6drw?feat=directlink
 
Pikaisesti vaan kommentoimaan, että taisin keksiä, miksi tyttö on vähän pahalla päällä. Tekee nimittäin TAAS hampaita!!! Se olis nyt sit 15. hammas. Täytyy tänään vielä paremmin tsekata suu, että monta niitä nyt onkaan tulossa :LOL:
 
Moroloiskista! Eile tuli sit iha semmone olo et tänään,,vähennän imetystä lissee ja Emppu sai imuttaa maituu tisusta sit vasta iltapalukan jälkeen. Ja niin tehään tänäänki. Emppu pyytää välillä mut koitetaan..
Tää oli iha tämmöne pikane..
Mukavaa päivän jatkoo!

~Marsu ja siskit~
 
Terve vain piiitkästä piiitkästä aikaa!ette varmaan edes muista mua ja listaltaki oon jo kadonnu B)

mutta oli tosi kiva lukea kuulumisianne ja hoksata kaikkea samaa mitä meidänki poika tekee ja hoksaa! :)

sairastelusta on ollut puhetta. Meidän poju on sairastanu melkein koko ikänsä..onkin ollut niin raastavaa nin eipä oo jollu jaksamista alkaa tänne kirjoitteleen. nyt on terve ja tuli mieleen käydä katomasssa nämä sivut! jerellä on ollut jo 12 korvatulehdusta, ei laiteta putkia kun ei ole liimakorvat, vauvarokko ollut, kurkunpääntulehduksia kaksi, rajua oksennus/ripuli-tautia kolme, flunssaa, kuumeilua..onhan tuossa väsymiseen asti. yöt on ollut todella rasittavia, jere nukku vähän yli vuoden iässä yhen yön putkeen ja se oli ainut kerta tähän asti. vieläkin kerran-3x herää yössä. silti se on niin ihana ku se ei turhia itkeskele ja on aina iloinen poju :heart: nyt tässä pelkään että taas tulee oksutauti ku isommalla pojalla oli tiistaina!!

meillä juodaan jo täyttä päätä oikeaa rasvatonta maitoa, ollaan juotu vuoden iästä asti.

Onnittelut kaikille 1-vuotiaille taaperoille!! :flower:

täällä juostaan jo täyttä päätä, mutta ulkona kenkien kans vähän vielä haparointia mutta pikkuhiljaa oppii enemmän ja enemmän.

hampaita jerellä on kuusi, huvittavaa ku jollain oli jo kymmentäkin :D

rintamaito jäi helposti n.vuoden iässä pois kun pakko oli kun minulla alkoi viikonloppu kurssit ja olen aina sillon tällöin pois viikonlopun kotoa!haikeaa oli mutta pojalla ei tehny sillain vaikeaa, oon silti aina välillä antanut esim.kerran viikossa ja kyllähän se veilä siitä nauttii!! :heart:

osataan olla täälläkin "hermona" jos ei saa tahtoa läpi. isompien poikien kans ku pelaa sählyä niin kova meteliä jos pitempi aika kun ei palloa saa lapaan ;)

mulla oli entienn nimimerkki muistaakseni SaBiNe :) että jos sivun pitäjä jaksaa vaivautua minutkin etusivulle merkkaamaan niin jere on syntynyt 5.3.09

nyt tässä tuli vain meidän kuulumisia mutta lupaan tulla uudelleen kyseleen muutakin kun nyt just poika heräs niin pakko mennä!
Moikka ja pävänjatkoja teille! :heart:

-AnttuLiisa ja Jere 1v1kk3pv :D -
 
Heippa!

Olikin tullut pitkästi juttua. :)

Anttuliisa, mä ainakin muistan sut SaBinena tuolta odotuspuolelta. Tervetuloa vaan takaisin! =) :flower:

Syömisestä, meillä on jo reilu kuukauden päivät syöty samaa ruokaa kun muutkin. Purkkiruokaa annan vaan kun ollaan reissun päällä. Samoin tavallinen maito on mennyt jo 11 kk:n ikäisestä lähtien. Tuttelia mulla on laukussa varoiks, ja annan sitä jos maitojano yllättää esim. kesken kauppareissun. Ruokailuvälineet meillä on ollut aika vähässä käytössä, tyttö syö pääasiassa sormin. Tänäänkin veteli nuudelia niin että napa naukui. :D Aamulla ja illalla annan puuron syöttäen, mutta muuten tyttö syö itse sormin.

Hampaista, meillä oli tänään 1-vuotis hammashoitajan käynti ja likalla on tosiaan jo 16 hammasta! :D Ainoastaan taaimmat poskihampaat ovat vielä puhkeamatta, mutta ne kuulemma puhkeaa usein vasta lähempänä kahden vuoden ikää. Hammashoitaja naureskeli että monella hänen 1-vuotialla pikkupotilaalla on hampaita 2-4, ja että harvoin hampaita noin pajon 1-vuotiaalla. Mutta mulle on itsellekin tullut hampaat ajoissa, samoin esikoiselle mutta ei kyllä ihan noin aikaisin kun likalle.

Pukeutumisesta, meillä on käytössä vielä bodyt. T-paitoja on oikeastaan käytetty vaan yöpaitana. Likka on semmoinen kuumakalle, että hiki tulee yöllä jos semmoinen yöpuku on päällä. Ulkona meillä on käytössä Jonathanin välikausihaalari minkä ostin itseasiassa tytölle viime syksynä. Haalari on kokoa 68 cm, mutta mahtuu vielä aivan hyvin. Myös isoveljen vanhaa reiman asua on käytetty, mutta se on vielä vähän iso. Kuravaatteetkin kävin tuossa pääsiäisen alla ostamassa, ja likka oli aivan innoissan kun sai temmeltää kurassa ja moskassa. :LOL: Kengillä tyttö kävelee jo tosi hyvin ja nyt oon pitänyt tytöllä myös saappaita. Likka on huvittavan näköinen taapastellessaan saappailla ulkona. :D

Tutti jäi kokonaan pois pari viikkoa ennen 1-vuotissynttäreitä. Likka itse ei sitä enää huolinut, joten meillä tutista luopuminen sujui helposti. Sen sijaan tuttipullosta luopuminen pitäis pikku hiljaa aloitella ja sainkin äsken hammashoitajalta vähän palautetta kun annan tytön iltaisin nukahtaa maitopulloon. Tiedän itsekin että siitä tavasta pitäisi päästä eroon, mutta suoraan sanoen en ole jaksanut. Kesällä viimeistään tuttipullo saa kyllä jäädä. Ja meillä myös edelleen syödään öisin. :ashamed: Sekin on vaan tapa, josta tyttö pitäis vierottaa.

Fasun tytölle onnea uudesta taidosta!

Kaikille nuhanenille pikaista paranemista!

marza ja likka 1 v 2 vkoa
 
Heissan!

Tiettekö naiset! Mä kävin eilen vuoden takasissa jutuissa ja mulle tuli ihan hirmu haikee fiilis :heart:
Mä oon jotensakin varma, et meen lapsiluku on tässä, mut nyt kun tuo neitonen on jo vuoden ja osaakin jo vaikka mitä niin se vauvan kaipuu sieltä vaan nostaa päätään.

Siellä oli kauheesti juttua kaiken maailman vauvahöpinöistä ja mulle tuli olo et voi kun tuon sais vielä takas....siis hulluhan mä oon kun tuollaisia päästän ees pieneen mieleeni, mut kuitenkin :LOL: Oon muuten huomenna menossa kirpparille myymään pois kaikki vauvatarvikkeet. Toivottavasti saan myytyä ja siten kaappeihin tilaa. Saahan niitä sit aina uusia :whistle:

Meillä nyt sit putket korvissa ja hyvin meni se keikka. Zoe, mitään ei saanu antaa 6 tuntii ennen toimenpidettä. Mä yritin antaa illalla puuron pikkasen myöhäsempään, mut en tiä oliko sillä mitään merkitystä. Mutta iltapäivästä kyllä huomas, et aamupäivällä oli saanu vähemmän kovasti tankkas ruokaa loppupäivän, äitinsä tyttö :kieh:

Onnea kaikille uusista taidoista!

Meillä uusin on vaatteiden riisuminen. Lähinnä yökkäri on kiva repii sängyssä pois ennen nukahtamista. En muista et meen ois pojat osannu jo näin pienenä avata vetoketjua, mut neitipä vetelee vetskarii auki ko vanha tekijä :D

mutta nyt sohva kiinni selkään kun kerran koko kämppä on jo nyt ihan hiljaa :)
 
outius kiitti kun laitoit meidät etusivulle :)

meillä käytetään liberon 5 vaippoja ja hyvin on pitänyt vielä pissat.

sanoja jere sanoo:äiti, isi(iji), anna, tänne, hei hei, tutti, tyttö, hau-hau :heart: välillä alkaa pelleileen ja sanoo kaikkia sanoja miä yrittää että sanoin niin kuuluu vain vastaus "ting" :D


tuttipullosta ja tutista vierottaminen ois kyllä nyt pikkuhiljaa pakko aloittaa ku tutti alkaa mennä niin tärkeäksi. hyvin menee päivät ilma mutta illat ja yöt sitte eri asia.. :/

onko teidän taaperolla kellään ontelosyyliä?onhan ne ihan harmittomia mutta kun tuntuu että ne alkaa leviämään jokapaikkaan niin säälittää poju!

meillä kans vielä bodyt kovassa käytössä ja pysyyki mahdollisimman pitkään, minusta aina niitä ollut helpoin käyttää ja vaipan kans varsinki!

kiinteää ruokaa minäkin olen antanut ihan oikeaa mtä me muutkin syödään, otan vain potut ilman suolaa pojulle ja sitte ollaan vähennetty mausteiden käyttöä kaikki nin voi pojulle antaa samaa!hyvin maistuu, ei enää oikeen pilttiruoat mene kun niissä on niin kovia ne pottu ja muut palaset omaanki suuhun!





tuossa meidän pojusta pari kuvaa =) :heart:

meillä jere on nykyään ihan hirveän iloinen, koko ajan nauraa ja nauttii olostaan ja äitin, isän ja isoveljien huomio on joka päivästä hellyyttä!sitä pitää helliä joka päivä montaki kertaa!niin sulonen! oikein hoksaa sen nauttivan kun saa olla terveenä!! niin paljon sairastanu että varmasti jonku verran johtuu siitä! ja leikkii ihan innoissaan päivät aina, välilä käy tarkistaan onhan äiti paikalla ja halimassa! :heart: kunpa olis isompanaki nuin iloinen veitikka!

päksy79 hienoa että putkitus onnistui ja meni hyvin! se kyllä säälittää pitää toista nälissään! meilläkin keskimmäiselle on laitettu putket ja tosi hyvin onneksi meni! eikä meilläkään kyllä tuossa iässä ole kukaan onnistunu riisumaan vaatteitaan päältä! on teillä eri kaveri ;)

marza ihan oikeasti 16 hammasta, huh huh, pikkasen likalla puskenu äkkiä hampaat!ihana!!varmaankin nyt helppoa syödäkin kaikenlaista! ja se tuttipullo asia, niin mun mielestä on vähän kakspiippunen juttu toi ku hammaslääkärissä täällä ainakin sanooo että pari vuotiaaksi voi syödä tuttia ja tuttipulloa että ei ehtis vaikuttaa hampaisiin ja neuvolaas on sitä mieltä että heti kun 1 vuotta täyttää niin vieroitus pitäis aloittaa! en sitten tiedä mikä on oikein, ottais siltä välimaastosta itelle suunnan! ;)

päivänjatkot!
AnttuLiisa ja Jere :heart:
 
iha nopeeta täs merkkailen et tääl ollaan. Miul on käsi paketissa! hyvi onnistuu vaipanvaihot ja pääle pukemiset..............jännetupintulehus,rasitusvamma..huh no kohta miehen pitäs tulla työharjottelusta..aamulla se sit taas lähtee..
terkuin Marsu ja siskit
 
kirjottelin tänne pari tuntia sitte pitkät pätkät ja painoin vahingossa sivun vaihtonappia ja kaikki teksti hävis |O

Mutta Outiukselle tuosta syömisestä ja puntissa kiinni roikkumisesta. Meillä oli kanssa tuota ilm. eroahdistusta jokin aika sitte. Jännä että kotona roikku koko ajan minussa kiinni, mutta kun oltiin kylässä, tai perhekerhossa niin ei ollu yhtään ikävä äitiä. Mutta se menee ohi, mutta en tiiä meneekö toukokuuhun mennessä :/

Syömisestä: meillä menee aamulla 1,5 dl puuroa, lounaaks ja päivälliseks iso purkki nauta/kana/kala/hirvi/possu sosetta, iltapalaks 2 dl puuroa ja välipalana päivällä on hedelmä tai marja/hedelmäsose. Ja poika menee painon kanssa 0-käyrällä. Mutta kyllä se syöminenkin joillain kasvaa kun alkaa kävelemään. Eli ihan normaalin kuuloista teidän neidin ruokahalu :D

Tänään oli meillä 1v rokote ja lämmönhän se nosti. Meni jo nyt poika yöunille niin aamulla taitaa herätys olla hyvissä ajoin ennen klo kuutta :headwall: Mies sitten kysyi neuvolantädiltä tuosta syömisestäkin sen verran, että haittaako jos menee 2 liha-ateriaa/pv, eli pitäiskö lounas olla kasvisruoka. Oli sitä mieltä, että 1v taaperoilla pitää olla 2 liharuokaa päivässä, että rautaa tulee tarpeeks.

Marsu: onpa kurjaa, että sulla käsi kipeä. ei varmaan ole helppoa hoitaa huushollia ja lapsia ykskätisenä. Toivottavasti käsi parantuu nopsaan.

Meillä edelleen itketään aamuisin kun lähden töihin, onneks itku loppuu kun ovi menee kiinni (kuulemma ja toivottavasti) ja illalla ei heti katsota äippää silmiin kun kotio pääsen. Sekin on onneks nyt lyhentyny, että enää murjotetaan sellaset 5 minsaa ja sit on oma aurinkoinen itsensä.

Meillä on nyt laitettu pyöränistuin paikalleen ja käydään tekemässä pyöralenkkejä. Poika tykkää ihan kympillä touhusta. Mites muilla?? Ja innostus ulkoiluun vaan kasvaa, kun lumen alta alkaa paljastua kaikkea mielenkiintoista.

Mutta nyt hetki sohvalla löhöilyä!

työn "raskaan" raataja Riksu ja ihku-ihana taapero Kalle.
 
Moi!

Vastailen vaan pikasesti ennen suihkuun menoa.

Ulkoilusta, mä yritän ulkoilla pari kertaa päivässä lasten kanssa, mutta usein se jää kyllä yhteen kertaan. :( Tänäänkin oltiin tuossa alkuillasta puistossa, mutta aamupäivällä en jaksanut lähteä.

Syömisestä, munkin mielestä Outiuksen tytön ruokamäärä kuulostaa ihan normaalilta. Meilläkin on välillä päiviä et tyttö syö kun hevonen ja ihmettelen miten niin pieneen tyttöön voi mahtua semmoinen määrä ruokaa. Toisena päivänä sitten koko päivän ruokasaldo saattaa olla yksi purkki hedelmäsosetta. :D

Kukas se kyselikään niistä ontelosyylistä? Meidän esikoiselle ilmestyi kyseisiä näppyjä, eli molluskoita muutama viikko sitten ja ovat kyllä inhottavia. Luin netistä että ne saattaa kestään parikin vuotta ennen kun häviävät kokonaan. :eek: :/ Mutta kun niitä on kerran ollut, elimistö muodostaa niitä vastaan immuniteetin, eli niitä ei voi enää ikinä saada uudestaan. Mä oon rasvannut näppyjä ihan perusrasvalla.

marza
 
moi

Outius: Ohi menevä vaihe tuo sylissä roikkuminen ;) joskin rasittava :D
eihän kuitenkaan vois olla että typy kipeä yhtään? meillä sekin vaikuttaa suuresti lattialla viihtymiseen/syliin itkemiseen.

Marsun kädelle paranemista!

Marza: Meillä kans nousi esikoiselle joulun seutuun molluskoita ja tosiaan olin että mitä, mitä kun kuulin että voivat useamman vuodenkin olla :eek:
Mutta alettiin antamaan yhtä homeopaattista ainetta niin nyt ovat miltei hävinneet.. taitaa reisissä olla vielä yksi tai kaksi. työntää tavallaan nopeammin ne ulos kehosta. ensimmäisen viikon jälkeen tosin kutisi pari päivää ihan kamalasti ja nousi vähän ihottumaakin kun lääke alkoi vaikuttaa ja puskemaan kehosta pois.

lapset nukkuneet jo pitkän aikaa.. aamulla on tosi aikainen nousu kun lähdetään porukoitten kyydillä kylälle. Poika halusi olla kahdestaan isomummon kanssa niin joudun kai evakkoon serkun luo vähäksi aikaa :LOL: mutta sen hänelle suon kun niin harvin isomummoaan näkee.

Jennalla tänään ollut kuumeeton päivä mutta kiukkuinen on. ja illasta naama oli aivan punaisilla länteillä.. en ymmärrä mistä ihmeestä johtui hirveä kutina että niin hankasi kun ei mitään uutta ole saanut :'( tommoset tuntuu jotenkin niiiiin painostavilta kun muutenkin kipeinä ovat nyt paljon olleet.

mutta itsekkin nukkumaan menoa alettava miettiä..
 
zoe-f joo hyvä kun löysit hyvän vatsalihas treenin, minustaki tuntuu ettei mikään auta vatsalihaksiin!pitää kokeilla heti tänäiltana kunhan pojat nukkuu :)

syöminen jere syö aamulla ja illalla 1, 5dl veteen tehtyä puuroa, siihen hedelmä-pilttiä ½ dl, 2 isoa annosta liha/kala/kana/-pottu-kasvis ruokaa päivässä(yleensä ite tekemää), välipalaksi viiliä/jogurttia/banaania tai jotain muuta hedelmää 2 kertaa päivässä..kova on poika syömään ja siihen vielä päälle kaikki kerjätyt ruoat :LOL:

marsujasiskit yritähän parantaa käden nyt kunnolla..mull aollu kans kerran jännetupintlehdus, eikä ole mikään kiva! :( :hug:

riksu meilä olis pyöränistuin laitettu nyt mutta en ole vielä saanut aikaseksi käydä pyöräilemääs pojun kans kun yleensä lenkillä kakki 3poika mukana ja yks ei osaa vielä ajaa kunnolla pyörällä!toivottavasti kesälä oppii niin päästään kaikki yhessä pyöräilemään! ja tarkotus olis käydä nyt joku päivä kokeileen kun mies kotona!varmasti tykkäis :)

outius meillä on kans ihan mahoton minun perään nyt paripäivää ollu, ei tosiaan saa käydä vessassa yksin, eikä tehä kotitöitä, ja saatikka toisia poikia pitää sylissä..niin kauan märisee täysillä että toinen lähtee minu sylistä pois ja ite pääsee..rasittavaa välillä ku tuntuu ettei mihinkää yksin pääse..

juokseeko teistä kukaan? minä oon alottanu nyt sellasen harrastuksen :) pari kertaa viikossa käyn juokseen 5km lenkin! suositteöen alku kankeudesta huolimatta!on niin ihana olo kun on saanut juoksulenkin päivässä tehtyä! vesijuoksukin on mahtava, sitä olen kans nyt kerran viikossa harrastanut! sit käyn kerran viikossa punttisalilla yleensä, nyt se on pariksi viikoksi jääny pois vaan pitäis taas itteä ottaa niskasta kiinni ja lähteä vain!
 
Heips!

Marsu Ikävää kun taas sulla käsi kipeänä. Pikaisia paranemisia!

Riksu Mä oon haaveillut tuosta istuimesta pyörään. Ois ihana käydä tytön kanssa pyöräilemässä. Varsinkin kesällä varmasti tulisi pyöräiltyä paljon. Pitäisi vaan ensin ostaa uusi satula mun pyörään kun en pysty siinä istumaan kun alkaa samantien särkemään ihan mahdottomasti takapuoleen :D Liikaa painoa vissiin persuksen päällä :LOL:

Syömisestä Meidän tyttö ei kyllä mitään hurjia määriä syö. Ihan välillä ihmettelen, miten voi kasvaa normaalisti kun on niin huono syöjä. Toisaalta joskus on päiviä, jolloin syö kyllä tosi paljon ja hyvin, ne on vaan aika harvassa.

Tyttö on nyt alkanut kävelemään ilman tukea :attn: Ihanan näköistä kun tepastelee pienen pieniä matkoja ihan itsekseen. Matkat ei kyllä todellakaan ole vielä pitkiä, mutta siitä se lähtee. Uskoisin, että jo viikon päästä on kerännyt rohkeutta niin paljon, että uskaltaa kävellä jo pitkiäkin matkoja.

Ja tänään tsekkasin tytön suun, niin 16.hammas sieltä puskee läpi :LOL: Eli nyt tekee kolmea hammasta samaan aikaan.
Marza, meidän tytöt on vissiin tehnyt koko ajan hampaita samaan tahtiin. Kummallakohan tytöistä on kaikki hampaat ekana puhjennut :D

Outius Onnea uuden asunnon johdosta :flower:
 

Yhteistyössä