Maalismasut 2009

Ehtoota kaikille!!!

Onnea kaikille 1-vuotialle!

Mulla meni tänään aamulla tissi rikki :LOL: Meen on neiti alkanu heräilemään puol kuus ni tänään aamulla sit kerroin neidille tyynen rauhallisena et tissi on rikki, ei tuu maitoo :ashamed: Huuto oli ihan hirvee aamulla, "aaaaaarrrrrrrgghhhh, tissssssssssiiiiih" No neitihän uskoi, lopulta ja illalla sama sepustus. Eli meen on imetys nyt sit tässä. Tavotteenahan mulla oli imettää vuoden verran ja ainakin siihen ettei enää pullojen kans tarttis pelata. No mut taitaa tää olla silti äipälle hankalampaa. Nyt mä ymmärrän niitä taaperoimettäjiä :D

Pottailua tosiaan treenataan, mut satunnaisesti sinne mitään tulee, kun eihän siinä taas oo maltettu ees istua.

Ulkona kävely on meilläkin alkanu sujua oikeen mallikkaasti vaikka vaatetta on ihan hirmusesti ja tosi ketterästi nousee tyttö ylös jos kepsahtaa nurin.

Upupalle toivotan myöhästyneesti hyviä lomasäitä!

Danjuska, toivottavasti selviää Jennan iho-ongelmien aiheuttaja. Se vaan voi olla tosi hankala selvittää kun se voi olla useamman aineen yhdistelmä, niinkuin varmaan tiedätkin. Jaksuja kuitenkin :hug:

Marsu, kylläpä sä jaksat viettää synttäreitä. Mä otin kerralla 1v ja 8v juhlat ja sit ois vielä ens ma pojan kaverit tulossa. Sit saa kyllä riittää toukokuulle.

Meillä muuten on neidillä korvien putkitus parin viikon sisään kun korvat olleet tulehtuneet helmikuun alusta. Kuuria on menny useempi eikä loppua tunnu näkyvän. Ei meinaa tyttö ees pystyssä pysyä, vaan suorilta jaloilta kaatuu yht'äkkiä. No josko sit helpottas. Ja räkääkin on ihan riittänyt :snotty:


mutta nyt sohva selkään kiinni... palaillaan :D
 
Heippa piiiitkästä aikaa!

Ei ole ollut oikein energiaa löytää tänne sivustolle, tuntuu että työelämä vie mennessään ja onkin jo oma nukkumaanmenoaika kun saa pojan nukkumaan..tosi asiassa jääkaappi ja sohva sekä tv vetää puoleensa.

Meillä täytettiin 1v 19.2 ja meillä EI edelleenkään kävellä ilman tukea askeltakaan..piuh!
Mutta kaipa toi rontti sitten omaa tahtiinsa..

Pottailua..hehee!! :LOL: Onhan meillä potta mutta eipä sitä ole oikein käytetty, pari päivää mies on jaksanut nyt istuttaa mukulan sen eteen, mulla ei hermot riittäis moiseen touhuun kun jaksaa istua sekunnin paikallaan. Kyllä kai se sitten yläasteella viimistään oppii pönttöönkin tekemään :saint: :headwall:

Niin ja oikein hyvää kevään odottelua kaikille, toivottavasti aurinko toisi hieman virtaa tähän mammaan!!
 
Heissuli vei kaikille ja mukavaa päivää! Tänää Emppu on 1v synttärisankari!! :heart: Tuos äskö täyttelin täytekakun, viel on jälellä eile tehtyy rahka-omenapiirakkaa. Ja tänää viel tekasen kinkku-juustosarvia :D Vieraita tulee ainakii tänää,pe,la ja su =)
Onnea kaikille 1vuotiaille!!

terkuin Marsu ja siskit
 
Marsu Onnea teidän yksivuotiaalle :flower:

Meidänkin tyttö täyttää tänään vuoden. Jotenkin ihan uskomatonta :heart: Juhlia vietetään pe, la ja ehkä vielä su.

Neuvolassa tuli käytyä eilen.
1-vuotismitat:
Paino: 9400g (9040g)
Pituus: 75,6cm (74,7cm)

Painoa tullut ihan tosi vähän, mutta ei terkkari ollut huolissaan. Tasaisesti siellä omilla käyrillään kasvaa. Seuraava neuvola sitten vasta puolen vuoden päästä. Ensimmäinen hammashoitolakäynti meillä on puolen vuoden iässä. Mitenkäs teillä muilla noi hammashoitolakäynnit on?
Hampaita on nyt jo hurjat 14kpl :eek: Viikko sitten teki kolmet poskihampaat samaan aikaan ja oli kyllä hieman kiukkuinen. Nyt kun ne on tullut läpi, niin olin huomaavinani, että uusia tulee taas alas. Elikkäs enää puuttuisi 6 hammasta ja sit olis koko kalusto tehty :D

Marza Kyllä mä käyn kirjoittelemassa tuolla odotuspuolellakin. Sieltä saa hyvää vertaistukea tähän odotusaikaan. Mutta kyllä mustakin tuntuu, ettei oikein pääse sisälle samalla tavalla juttuihin kuin täällä. Toisaalta nyt siellä on niin kamalan paljon kirjoittajia, ettei oikein muista kuka on kukin :ashamed: Ehkäpä ajan myötä kun oppii "tuntemaan", niin juttukin luistaa ihan eri lailla. Ihan niin kuin täällä meidän ihanissa maaliskuisissa. :heart:

Täytynee alkaa valmistautumaan labraan lähtöön. Mulla todettiin sokerirasituksessa, että paastoarvo koholla, joten niinhän se taitaa olla, että mulla on taas raskausdiabetes :(
 
Terve!

Onnea Marsun ja Aplon 1-vuotiaille! =) :flower:

Meillä oli eilen tytön 1-vuotisneuvola. Tässä mitat
Paino 9690 g (9040g)
Pituus 74,7 cm (71,7 cm)
Pään ymp. 44,5 cm (43,6cm).

Terkan terveiset kuuluvat seuraavasti: Kävelee tukevasti ja kasvaa hienosti. Sopusuhtainen tyttö. Ruoka maistuu. Sanoja tulee. Tavalliseen maitoon ja ruokaan jo siirrytty.

Seuraava käynit on sit 1,5 vuoden iässä, mikä musta tuntuu hirveän pitkältä ajalta. Onko muillakin näin? Ja silloin meillä onkin sit eri terkka ja eri neuvola, sillä silloin asutaan jo omassa talossa. =) Vähän harmittaa neuvolanvaihto, kun terkka on tullut niin tutuksi ja on niin mukava.

Tänään meillä on iltapäivällä 1-vuotiskuvaus ja samalla otetaan sisaruskuva. Tyttö tietysti tippui juuri toissa päivänä sohvalta ja sai aika komean kuhmun ottaansa. Kuvaaja kyllä lupasi että sen voi sit photoshopata pois. Hinnat on muuten aika pilvissä noissa kuvauksissa. 1-vuotiskuvaus maksaa 85 ? ja sisaruskuva 60 ?. Päätettiin miehen kanssa et jos joku haluaa kuvia lapsista, saavat ne itse maksaakin. :D Meillä on tällä hetkellä niin huono rahatilanne tuon rakentamisen sekä tietysti mun olemattomien tulojen vuoksi, joten ei millään voida kustantaa kaikille meidän sisaruksille, joita on jo yhteensä 5, kummeille ja isovanhemmille kuvia. Ne lisäkuvat maksaa kuitenkin lähes 15 euroa kpl.

Aplo, tsemppiä raskausdiabeteksen kanssa, mikäli semmoinen diagnosoidaan.

Fasu, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia pitkästä aikaa. =)

marza
 
Meillä oppi tyttö toissapäivänä kävelemään ilman tukea:) Se oli niin söpön näköistä. Ei ihan vielä kovin pitkiä matkoja mene mutta pari metriä ja onnellinen hymy tytön kasvoilla.

MEillä oli eilen työpaikan tiimipäivä ja se oli ensimmäinen ilta kun en imettänyt ja tyttö oli aamulla hieman kiukkuinen kun äiti oli niin pitkään poissa. Oli kyllä kiva päivä ja ilta mutta kova ikävä silti tuli äidilläkin. Mutta toisaalta kiva käydä tuollaisissa kun ei tarvitse murehtia imetystä kun kuitenkin maitotuotteita menee jo aika kivasti vaikkei maitoa suostu juomaan. Ollaan tehty puurot maitoon, juustoa, raejuustoa ja viiliä syödään reippaasti.

Huomenna alkaa viikon mittainen loma ja odotan sitä innolla:) Pääsee järjestämään paikkoja ja olemaan perheen kanssa.

Lotta ja tyttö 1v.

 
pika pikaa vaan jennan nassua..


aamulla palattiin taas oulusta |O oltiin yö siellä kun ei tyttö ruennut ei millään virkoamaan. Laittoivat nestettä ja nyt jenna virkku. kerkesi jo minut säikäyttääkkin kujn silmän vältti niin kiivennyt saunanlauteille :eek: ääntä piisaa ja viihtyy lattialla leikkimässä. tähän asti edelliset 3vk:a miltei sylissä/vaunuissa asustanut. josko se viimein tästä.

Tuntuu hurjalle että meillä ei ole kuin 4 hammasta :D Aplo, teilläkös oli jo 14!!! :D
Lääkäri sanoi eilen kun jennan suuhun katsoi että näkyy olevan tulossa, mutta kun ne tulee niin raivostuttavan hitaasti :whistle:

joakiselle pikku synttärisankarille onnea!! :flower: on jäänyt tämä koneella istuskelu vähemmälle kun niin paljon sairasteltu.
aivan kohta vääntäydyn nukkumaan.. viime yönä päästiin vasta 2 jälkeen nukkumaan ja enne kuutta jo heräsin. Enkä oikein päivälläkään osannut nukkua vaan kävin lenkillä, siivosin, tein jennalle soseita jne..

danjuska ja jenna, joka alkaa viimein ( toivonmukaan! ) toipua
 
Tulin toivottelemaan mukavaa viikonloppua!

Aplo, meidän neidillä alkaa kans oleen suu jo täynnä hampaita. 13 tai 14 hammasta oli kun niitä laskin, mutta saattoi olla enemmänkin. Neiti ei oikein tykännyt kun äiti ronkalsi suuta. :D Poskihampaatkin on jo puhjenneet molemmille puolille sekä ylös että alas.

Mä tässä pakkailen tavaroita. Ollaan lähdössä kavereiden ja lasten kanssa viettään viikonloppua Himokselle. =)

marza
 
pikaseen tosta ruuan sylkemisestä. Meillä kanssa ollu viikon verran tota. Ainoa mikä meillä auttaa, on että pojalla on niin mielenkiintoista tekemistä/kattomista että "unohtaa" sylkeä ruuan pois. Eli melkoista sirkusta/viihdytystä on meidän ruokailut nykyään. Ja silti osa ruuasta syljetään pois :headwall: :headwall:
 
Meillä oli kans ihan vasta pitkä kausi, että poika söi huonosti ja sylki ruokaa pois. Itse tulkitsin tuon ruuan sylkemisen tai kaivamisen suusta niin, että enää ei maistu. Sitten koitettiin jonkun ajan päästä uudelleen. Nyt pari päivää on syöty paremmin, mutta tuota tosi huonoa syöntiä jatkui varmaan pari viikkoa.
Mä en oo vielä innostunut oikein edes lukemaan noita odotusketjuja muuta kuin satunnaisesti. Poika pitää sen verran kiireisenä, että odotuksesta ei ehdi ainakaan stressaamaan. Onneksi pahoinvointi on jo helpottanut ja väsymyskin tuntuu vähän helpottaneen.
Mä unohdin 1v neuvolassa kysyä noista d-vitamiinitipoista. Annetaanko niitä 3 vai 5 tippaa kun lapsi juo tavallista maitoa? Entä miten xylitolin kanssa, missä vaiheessa saa/ pitäis alkaa syöttää xylitol-pastilleja?
Meillä on edelleen vain neljä hammasta. Miten noi seuraavat hampaat voikin tulla niin kauheen hitaasti? Pitkään on näyttäny siltä että kohta ne puhkee ja ei ne vaan tuu ikenestä läpi.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Cattitude
 
Heissan!

Kiitokset kaikille onnitteluista =)

Eilen tuli juhlittua tytön synttäreitä. Lahjaksi sai Reiman kaksiosaisen välikausipuvun, ihania vaatteita, muumiastiaston, suloisia pinnejä ja ponnareita, kirjan ja ne rattaat mistä kerroin aiemmin. Tyttö nautti huomiosta ja sai maistaa synttärikakkua. Siitä piti ihan mielettömän paljon.
Tänään tulee vielä miehen suku juhlimaan, eli hulinaa riittää.

Cattitude Mulle neuvolassa sanottiin, että kolme tippaa d-vitamiinia voi nyt antaa, kun juo tavallista maitoa. Xylitolista ei ollut mitään puhetta. Koskas sinulla onkaan la?

Outius Juu, tuo sylkemisasia on tuttua täälläkin. Meidän tyttö on nykyään aika huono syöjä. Olen huomannut, että silloin varsinkin sylkee jos antaa liian sosemaista ruokaa. Ja esim. haarukalla meidän tyttö syö paljon paremmin kun lusikalla syötettynä. Jos saa itse syödä sormineen, niin silloin ei sylje ollenkaan. Ja paljon vaihtelua tarvii olla ruokien suhteen. Jos syö pari/muutama päivä samaa ruokaa, niin ei enää maistu. Ja olen tehnyt niin, että jos ei syö, niin sitten ei syö. En ala tuputtamaan sitä ruokaa, ettei ruokailusta jää ikävää mielikuvaa. Olen sitten myöhemmin yrittänyt tarjota jotkain muuta. Tsemppiä teille ruokailujen suhteen! Kyllä se tyttö alkaa jossakin vaiheessa syödä paremmin :hug:

Marza Varsinaisia hampaidentekijöitä meidän tytöt :LOL: En ole ihan varma, että onko tytöllä ihan taaimmaiset poskihampaat jo puhjennut, kun sinne ei oikein näe kunnolla, enkä uskalla kokeillakkaan. Mutta laskujeni mukaan ylhäältä puuttuisi enää kahdet hampaat ja alhaalta neljät.

 
Aplo Syyskuussa olis laskettuaika.
Just sain kaverilta viestin että heille oli neuvolassa neuvottu antamaan viisi tippaa d-vitamiinia nyt tavallisella maidolla. Mitäs muille on neuvottu. Pitäiskö antaa joka toinen päivä viis ja joka toinen päivä kolme tippaa :LOL:

Cattitude
 
Tuohon d-vitamiini asiaan sen verta, et kolmivuotiaaks ympäri vuoden 10 mikrogrammaa oisko sit 5tippaa. Meillä käytössä pillerit. Muistan paremmin antaa ja hyvin maistuu ja neiti osaa niitä ottaa. Jossain ohjeessa on se 3 tippaa. Mut maitoo tarttee mennä sit se puol litraa ja olla d-vitaminotua. Tosin uudemmat ohjeet sanoo, et 10mikrogrammaa kolmivuotiaaks. Molempi kai oikein. Ton 10mcg annan ite ohjeeks neuvolassa ja sitä meillä syödään.

No tulipa lyhyestä asiasta pitkän ja vaikean näköinen teksti :LOL:
 
Moikka Thaimaasta!

Lamminta ollut 30-40 astetta, mutta siihen tottui nopeasti, samoin aikaeroon (+5h). Ollaan oltu nyt Phuketissa Karon Beachilla ja Phi Phi-saarilla, kohta lahdetaan laivalla Krabiin Ao Nangiin. Paikalliset on ihania, ja kaikki tulee vilkuttelemaan ja juttelemaan Mimosalle. Joku paiva ravintolassa viisi tarjoilijatyttoa ottivat Mimosan istumaan viereiseen poytaan ja syottivat taman jotta saatiin itse syoda rauhassa! :)

Meressa ollaan uitu, uima-altaiden vesi on jo melkein liian kuumaa virkistaytymiseen. Eilen reippailin mun ystavani kanssa View Pointille, eli 3-4km sellaista lipsuvaa, jyrkkaa soratieta ylospain. Oli kylla sen hikoilun arvoista, maisemat oli uskomattomia. Jotkut nakyivat menevan sinne lastenvaunujenkin kanssa, mutta niin reipas mina en sentaan ole :kieh:

Laitan kylla kuvia kunhan reilun viikon paasta kotiudutaan!

upupa ja Mimosa lomatunnelmissa
 
Hellurei kaikille! Tänää pääsee uimaan :D Synttäreitä ollaan juhlittu ja miun sisko ja sen lapsi ei päässy tulemaan ni ku mennään perjantaina sinne yökylään ni samalla juhlitaan Empun synttäreitä,jote viel jatkuu juhliminen :LOL:
Onnea kaikille 1 vuotiaille!! :hug:
Eilen päätin vähentää imetystä,aamulla sai imutella sängyssä mut sen jälkee vasta päikkäreitten ja syömisen jälkeen,ja se oli siinä puol neljän aikohin,meni kyl oikee hyvi. Vähä haikeelta tuntu mut sit oli ihana ku imutti :heart: ei olla iha viel valmiita lopettaa..mut tänäänki saa imutella sit päikkäreitten jälkee :) kuiteskii ennen uimaan menoa.
M ut nyt täytyy mennä pakkaus puuhiin,moikka!

terkuin Marsu ja siskit
 
moro

Täällä voidaan jo ihan hyvin =)
Jenna ollut miltei virkumpi kuin aikaisemmin :LOL: tänään nukkui vain 2h päikkyjä ja jaksoi hyvällä tuulella olla ihan nukkumaan menoon asti. Normisti nukkuu vähintään sen 3h yhteensä.

Sitä olen miettinyt että onkohan kuinka paljon kehitykseen (ts. taitojen oppimiseen ) vaikuttanut tuo pitkä sairastelu.. Nyt on lähtenyt taapero kärryillä liikkeelle ja niitä työntelee pieniä matkoja. Tukea vasten menee ja hetkiä seisoo ilman tukea.
En nyt huolissaan kai ole mutta on käynyt mielessä..

Upupan loma kuulostaa niiiiin ihanalta!! B)

Outius: Joskus olen kuullut noista aso kodeista mutta en nyt kuolemaksenikaan muista että mistä ja mitä se sitten oli.. oisko joku täällä plussalla odotus ketjussa puhunut..??

menen keittämään kupillisen teetä.. Lapset nukkuu tyytyväisinä ( tosin jennan yöt olleet levottomia kun järjestystä makkariss avaihdettiin.. )

ja pitää vielä todeta että on kätevä tuo manduca tämmöisellä kelillä kun sohjoa joka paikka täynnä! en ymmärrä miten eivät saa paremmaksi noita teitä puhdistettua. Aamulla kävin vaunujen kanssa lenkillä niin ei ollut mitenkään kovin nautinnollista.

ke on sitten Jennalla se valokuvaus.. pitäis varmaan se mekko käydä ostamassa :whistle:
 
Heippa!

Täällä kans kateellisena luen Upupan lomakuulumisia. :D Tahtoo kans matkalle ja lämpöön. :wave:

Cattitude, vaikka Päksy jo ammattilaisena vastailikin sulle noista d-tiposta, niin vastailen silti. :D Mulle juuri viime viikolla sanottiin että 3 tippa on se "oikea" määrä silloin kun maitoa menee vähintää puoli litraa päivässä. Mutta kun kerroin antavani 5 tippaa siitäkin systä etten joka päivä muista tippoja antaa, niin terkka sanoi ettei mun kannata vähentää tippojen määrää kolmeen, sillä muutenkin sitä d-vitamiinin määrää ollaan kait nostamassa. Eikä Suomessa oikein kai voi saada d-vitamiinin yliannostusta... :LOL:

Ruoan sylkemisestä: ootteko kiinnittäneet huomiota ruoan sylkemiseen ja hampaiden tuloon? Meillä ainakin ruoka on aina maittanut erittäin huonosti silloin kun on hampaita tulossa.

Outius, olen juuri tänään menossa auttamaan siskoani joka muuttaa aso-kotiin. Mä olen ainakin kuullut niistä pääasiassa vain hyvää. Pääoman ei tarvi olla kovin iso ja vuokra on pieni.

Tyttö on oppinut nyt kiipeämään joka paikkaan. Veljen tripp trapp on varsinkin nyt kuuminta hottia. Tyttö kiipeää siihen ja istuu siinä kun isompikin tyttö. =) Samoin porrasjakkaralle on kiva nousta ja poratisiin ollaan heti menossa kun semmoiset vaan jossain näkyy. :D

Nyt lähdetään vähän ulos nauttiin auringosta. B)

marza
 
Moikka!

Taas on jäänyt kirjoittelu, vaikka melkein päivittäin käyn lukemassa :ashamed: Mut kiitoksia tuhannesti sympatioista neuvolan tädin kohtelusta :)

Upupa hui, hurjan matkan ootte reippaillu, en olis itse moiseen pystynyt enkä varmaan uskaltanutkaan lähteä käpöttelemään sinne tien varteen. Mutta ilmoittaudun muuten myös kateellisten joukkoon :D mielenkiinnolla kuulisin kommentteja, et miten niiiiin pitkä reissu ja matka ylipäätään luonas taaperoisen kanssa.

Hampaita poikasella on 11, poskihammas puhkes alas samalla ku oli muutenki kipee, ni meni sitte samoilla huudoilla

Me oltiin pojan kans kaksisteen viime viikonloppuna yökylässä. Siis toki mummuloissa on pyöritty tähänki mennes enemmän ku tarpeeks, mut nyt lähdettiin pojan kummien luokse yöksi, missä aikasemmin on käyty vaan maks parin tunnin vierailulla. Tosi hienosti meni, ystävällisesti ajatteli kummejaan, eikä herännyt kertaakaan yöllä eikä aamulla huutamaan maidon perään :)

Mites syöminen ylipäätään, joillain oli ollut sylkemistä, mut noin yleensä, syökö lapsi ite, sormin, lusikalla, haarukalla ja mitä ruokaa annatte, samaa ku muukin perhe vai omaa ruokaa? Meillä syötiin eilen ekaa kertaa itse lusikalla lasagnettea ja ihan ihmeellisen hienosti meni. Haarukkaaki on pari kertaa testattu appelsiinin kanssa. Ruoka sinänsä on vielä ihan 1-vuotiaalle tarkotettua purkkiruokaa ku en oikein osaa tehdä pojalle maistuvaa ruokaa ja ku on saanu niin "puhdasta" ruokaa tähän asti, niin ei ainakaan yhtäkkiä voi vaihtaa..

Omaa napaa sen verran, että päätin pyhästi laihduttaa loput raskauskilot pois. Tai siis, onko ne sit enää raskauskiloja, jos on tullu imettämisen lopettamisen jälkeen :whistle: Kysees ei oo ku kolme kiloa, mut se on just sen verran et kaikki vanhat vaatteet kiristää ja näyttää päällä just siltä, et toi on muuten lihonu. Laihdutusprokkis alkoi karkkilakolla joka kestää ainakin vappuun asti, jollon siis kilot pitäis olla pois, ku en tunnu osaavan syödä kohtuudel karkkia. Eli ei pääsiäismunia mulle tänä vuonna :(

Nyt iltapalaa vääntämään, kun poikakin kuulostaa nukahtaneen!

Oikein mukavaa, leppoisaa ja lämmintä pääsiäistä kaikille!

Agda
 
Moikka!

Upupa Ihanan kuuloinen reissu teillä! Mäkin vähä oon kade tuosta lämmöstä mutta olen outiuksen kanssa samoilla linjoilla, että tuo matkustelu ei taida olla ihan mun juttu.

Myöhästyneet synttärionnittelut Kaatjuskan, Outiuksen ja ekakertalaisen tytöille :flower:

Agda Tsemppiä kilojen karistamiseen! Onneksi ei ole enempää kuin tuo 3 kiloa. Varmasti olet saanut vappuun mennessä ainakin osan pois. Itse tuossa syksyllä laihdutin 8 kiloa, siihen meni muutaman kuukausi mutta kyllä kannatti!!!

Syömisestä Meillä tyttö syö mielellään sormin, pyrin aina antamaan sellaista ruokaa, jota saa itse napsia suuhunsa. Sellaista ruokaa, jota ei saa itse sormineen syötyä, syö tosi hyvin haarukalla. Lähinnä siis niin, että minä syötän. On kyllä muutamia kertoja jopa osannut viedä haarukan itse suuhunsa. Lusikalla syötetään sitten iltapuuro ja aamuviili/jugurtti.
Ja meillä nykyään tarjotaan tytölle samaa ruokaa mitä muukin perhe syö. Tänää söi ison lautasellisen perunaa, lohta ja kasviksia. Nam :p
Jos on sellaista ruokaa, jota tytölle ei voi tarjota (kamalan mausteiset ruoat) niin annan joko kaupan valmiita ruokia tai pakastimesta omatekemää purkkiruokaa. Tulipas kamalan pitkä sepustus :LOL:

Mä jään tytön kanssa kahdestaan neljäksi kokonaiseksi päiväksi kun mies lähtee moikkaamaan veljeään Espanjaan! En ole kertaakaan vielä ollut noin pitkää aikaa yksinäni tytön kanssa. Pisin aika taitaa olla joku puolitoista päivää. Vähän kyllä mietityttää, että mitenköhän siitä oikein selviää vaikkei mitään syytä moisille mietteille ole. Onkohan sitä ihan puhki noiden päivien jälkeen :/
Lähden viikonlopuksi porukoille "hoitoon" tytön kanssa. Sekin on jännä nähdä, miten yökyläily sujuu. Siitä taitaa olla aikaa kun ollaan tytön kanssa oltu jossain muualla yötä kuin kotona. Ihan kiva kyllä ,ettei tarvitse yksinään olla.

Mulla alkaa vatsa jo kasvamaan ja pieniä potkujakin jo tuntuu :heart: Sokeritkin ovat pysyneet hyvin hallinnassa. Eli kaikki hyvin siis raskausrintamalla :)
 
Danjuskan Jennalle myöhästyneet synttärionnittelut! Toivottavasti synttärisankari jaksoi juhlia kaikesta sairastamisesta huolimatta.

Onnea myös Misan ja Minden pojille!

Juhlat oli ja meni viikko sitten sunnuntaina ja kyllähän sitä humua riittikin! Lahjaksi Siiri sai taaperokärryn, Duploja, soittimia, Muumilusikoita ja vaatteita.

Neuvolakuulumiset viime maanantailta (10,5 kk):

paino 8530 g (7970)
pituus 73 cm (72)

"Tasaisesti kasvaa. Hymytyttö. Iho hyvä. Siiri konttaa ja nousee tukea vasten ylös."
Seuraava käynti 1,5 v.

Nyt meillä on ruennu tavarat saamaan kyytiä, kun Siiri oppi kunnolla nousemaan tukea vasten ylös. Kaksi uutta sanaa on tullu just lisää: napa ja kakka.
Vauvauinti lopetettiin viime viikolla, kun vuoden ikä tuli täyteen. Kiirastorstaina kävin Siirin kanssa ensimmäisen kerran uimassa "tavallisesti" eli lämmittämättömässä vedessä. Hyvin meni uintireissu ja pyrimme jatkossakin menemään uimaan kerran viikossa.

Mukavaa loppupääsiäistä ja arjen alkua tämän jälkeen!

Kaatjuska ja Siiri 1 v 1 vko



 
Hei pitkästä aikaa.
olen taas laiskistunut tämän kirjoittelemisen suhteen, lukemassa oon käyny säännöllisesti.

Hampaita meillä on 8. Kovasti ollaan odoteltu lisää, kun edelliset on tuli joulukuun alussa mutta ei näy eikä kuulu.

D-vitamiinia annan jatkossakin sen 10 ug/pv. ei kai tuo vaarallista ole vaikka sitä menis vähän enemmänkin, vaikkei vesiliuokoinen olekaan.

Agda, tsemppiä painonpudotukseen. Minä kanssa pelkään niitä imetyksen jälkeen mahdollisesti tulevia kiloja :/

Ruoka: meillä menee vielä kaupan 1v soseet :snotty: Mutta puolustelen sillä että meillä kun on tuo maito, muna ja riisi pois ruokavaliosta niin olen vasta harjoittelemassa mitä ruokia sitä voi tehdä. Kuitenkin annan pojan maistaa mitä itse syön, jos ei ole liian tulista/suolaista.

Aplo: Ihanaa että raskaus etenee hyvin. Voi niitä ensimmäisiä potkuja :heart: :heart:

Kaatjuska: Siis kävittekö Siirin kanssa ihan normi lastenaltaassa?? Me kokeiltiin sitä kanssa viime viikolla (tosin oltiin oltu siihen alle eka lämpimässä altaassa) ja Kalle ei suostunut jalkaansa edes siihen kylmään veteen laittamaan :)

Meidän kuulumisia sen verran, että minä olin torstaina ekaa päivää töissä ja huomisesta eteenpäin sitten alkaa kunnon työssäkäyvän arki. Isällä ja pojalla oli kotona menny ainaki eka päivä hyvin, toivottavasti menee seuraavat 5 kuukauttakin. Olihan se melkoinen tunne aamulla lähteä ja sulkea ovi perässä :'( Mutta kun töihin pääsi niin oli jo niin hommaa ettei ehtiny muuta kuin töitä miettiä koko päivän.

Kalle on myöskin oppinut nyt kävelemään kengillä ulkona ja vauhti on kova ja suuntautuu ensimmäistä lumikasaa kohti koska lumensyöminen on parasta mitä ulkona voi tehdä. Opimme sitten miehen kanssa senkin, että on ihan turha yritää estää lasta syömästä lunta, täytyy vain yrittää katsoa ettei se ole kovin mustaa/keltaista :LOL:
Toinen huippujuttu on kieriä lumikinoksen päältä alas, vaikka pää edellä. Voi sitä naurunkäkätystä mikä pojasta lähtee.

Mutta nyt saa nauttia hetken hiljaisuudesta, poika on päikkäreillä ja mies lähti bongaamaan kameran kanssa muuttolintuja.

Riksu ja vauhti-Kalle 1v ja risat
 
Riksu lastenaltaassakin käytiin, mutta oltiin vain hetki. Siiri ei niinkään ollu kylmästä vedestä moksiskaan, mutta mua palelsi! Lämminvesialtaassa ja terapia-altaassa (missä vauvauvauinti muutenkin pidetään) uitiin. Poreallas kokeiltiin myös.
Tsemppiä töihin!!! Koitahan pärjäillä ilman Kallea - kyllä ne miehet jatkossakin varmasti kotona pärjäilee...







 

Yhteistyössä