*** MAALISMASUT 2009! ***

No mulla on ylipainoo.. ja on ihan reippaasti. Nuorimmaisen aikaan paino putos raskausaikana toistakymmentä kiloa pitkän matkaan, nytkin on puonnut jo 3 kiloa. Ja syön ihan terveellisesti, minkä nyt saan sisällä pysymään.

Muistelisin että joku joskus sano että saa laihduttaa raskausaikana, mutta hyvin rajallisesti. Eräs tuttava harjotti Atkinssin diettiä raskausaikana ja sen kieltivät sitten hältä ehottomasti.
 
Heips kaikille!

Muistaakohan kukaan mua enää... ;) Mä olen pitänyt hiukan nettitaukoa loman kunniaksi. Muutto omaan taloon painaa päälle, joten kiirettä riittää.

Mulla on pahoinvointi vetänyt energiat nolliin. Oksennan joka aterian ulos (ja myös veden & muut juomat) eli n. 5-10 kertaa päivässä. Nyt odotan, että pääsen päivystykseen ja toivottavasti nesteytykseen, sillä mulla on lisäkiusana piinallinen päänsärky, joka varmaankin johtuu nesteen puutteesta. Eli tämmöistä tänne.

Parempia vointeja kaikille maalismasuille :) !

Iines ja Tipu rv 7+3
 
Tiettekö, b6-vitamiini auttaa raskauspahoinvointiin! Neuvolassa ja miehen lääkäri sitä suosittelivat, eilen otin sellasta b-vitamiinia missä on tota b6 mukana, aamulla heti otin sen niin paljon PALJON parempi olo!! Mä oon oksentanut ihan kaiken mitä oon saanut syötyä, mutta nyt ei tee edes pahaa vedellä ruokaa, eikä muutenkaan okseta. Ihan uskomattoman hyvä olo :heart:
kannattaa kokeilla! Kysyy apteekista et mikä on sellanen sopiva, jossain raskausmonivitamiineissa on sitä b6:ta mukanakin.
 
Moi! Nyt on ensimmäinen neuvola varattu, 31.7. Sillon onkin jo viikkoja kasassa 9+3? Tosi kiva oli kuulla että saan taas varautua raskausmyrkytykseen kun ekassakin raskaudessa se oli...
:ashamed: Toiset sanoo että harvoin uusii ja toiset taas että yleensä tulee uudelleenkin.. Myhkäri ja maha mölliäinen 8+2
 
myymä
Minä siirryn taustalle, mutta todennäköisesti minut voi JÄLLEEN poistaa maalismasuista :'(

Ultrassa karu tuomio: Sikiöpussi litteä, pyöreän sijasta. Kertoo usein alkuraskauden keskenmenosta :( Ei voi käydä TAAS näin.. mä en vaan jaksa :(

myymä ja "pikkuvelisisko" 5+5
 
Myymälle jaksamista :hug:
Mä olen alkanut harkitsemaan alkuraskauden ultraan menemistä, kun niskaturvotus sellainen on vasta siellä elokuun lopussa ja en jaksais millään odottaa sinne asti....toisaalta se on taas rahanmenoa, mutta satasella siitä kai selviäis ja sais varmemman olon toivottavasti. Huomenna tulee tasan 8 viikkoa täyteen ja eilen otettu hemoglobiini näytti 127, eli ei paha. =)

Oletteko kertoneet mahdollisille isosisaruksille jo vauvan tulosta? Me ei olla puhuttu vielä mitään (3 ala-asteikäistä kotona), ajateltiin odottaa sinne ultraan ja et 12 vk tulee täyteen.

Mies toivoo poikaa kovasti (hänellä tytär ennestään), mulle on ihan sama (tyttö ja poika ennestään), vaikka toki miehelle sen pojan soisin, toisaalta tyttöjen vaatteet on niiiiiini ihania...jos kyllä poikienkin nykyään.
 
Gabom: Meille kävi vähän samalla tavalla. Ollaan myös kärsitty sekundäärisestä lapsettomuudesta, mutta kuitenkin kaksi lasta joista toinen täytti juuri vasta 1v. Kun kolmas alkoi olla haaveissa, ehdin varata jo ajan yksityiselle lääkärikeskukselle kun tuli plussa.

Myymälle voimia vaikeaan tilanteeseen!

En aio mennä töihin tässä välissä muutaman kuukauden tähden eikä lapsilla ois näillä näkymin edes hoitopaikkaa. Ja en jaksa ajatella sitä rumbaa ja mielessä on viime rsakuden aikainen työssäkäynti joka oli aika raskasta. Juu, uusi laki tuli voimaan että saa samat rahat ilman välissä olevaa työntekoa, jos lasten ikäero on alle 3v.. Kyllä sitä taloudellisesti pärjätään ja on tähänkin asti pärjätty, vaikka vastarakennettu talo ja lainat. Onneksi shoppailu ei ole lempiharrastukseni.

Mulla vaihtuu kohta raskausviikot. Ylihuomenna taitaa tulla 8rv.

Onko teillä muilla jo pömppömasut? Mulla pömpöttää ihan hirveästi..........ei voi erehtyä missä tilassa ollaan. Joko on kauheasti turvotusta tai tuplat tulossa! Olenkin jo ihan ihmeissäni. Toisaalta mulla on aina ollut taipumus siihen että vatsa näkyy jo heti alussa, mutta loppua kohden se on ollut pieni
 
Välillä kuulumisia täältäkin päin. Olossa ei juuri muutoksia, välillä käy pieni huonon olon häivähdys, mutta menee ohi nopeesti. Oksentaa ei siis ainakaan vielä ole tarvinnut. Mahaa turvottaa etenkin iltaisin melkoisesti ja välillä nippailee. En tiedä onko rintojen aristus vähentynyt vai tottuuko siihen vain kun tuntuu että eivät ole enää niin herkät... En tiedä sitten onko normaalia vai ei jos häviää näin äkkiä. Onko muilla kokemusta vastaavasta...?

Tepa ja Pikkuinen 5+4?
 
Heissan!

Ihan aluksi Myymälle :hug:

Ja toivotaan et nuo vuodot muilla ei mitään pahempaa tarkoittais!

Mutta omaa hehkutusta heti perään eli tänään oli se ultra. Ja siellähän se pikkuinen sydän sykki niin topakasti =) Viikoiksi arvioitiin 6+6 eli huomennako se muuttuu seiskaksi? :) Eli aika alussa vielä ollaan. Suuntaa antava LA on 12.3. Toisessa ultrassa sitten elokuun lopussa selviää tarkempi päivä. Vauveli oli nyt vajaan sentin mittainen, eli ihan pikkuinen..

Mulla on kyllä kauhee olo välillä. Vielä ei oo tarvinu pyttyä halailla, mutta eipä tuo kauaskaan heitä. Sit niistä raskausajan vitamiineista tuli terkkarilta sellaista kommenttia, että niitä raskaanaoleville tarkoitettuja voi syödä ihan aluksikin koska niissä on niin vähän rautaa. Mulle suositteli syömään kaksi noita pillereitä koska lisäksi vielä imetän edellistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
annas00 Mitkäs viikot sul oli menossa menkoista lähtien? Muuttuks ne?
Mulla on ollu viimeksi menkat tammikuussta 2007 :) Eli mulla ei ehtiny tulla yhtiäkään menkkoja esikon ja pikkukakkosen välissä, vaan heti tärppäs..
=)

Ultralaite määritteli nuo viikot 6+6 vauvelin koon mukaan..
 
Voimia Myymälle :hug: Ja peukutuksia vuodosta / kivuista kärsiville! Toivottavasti vaavit jaksaa mukana.

Nyt omaan napaan. Tultiin tänään Ruotsista, joten tässä "myöhästyneet" viime viikkoiset neuvolakuulumiset.
vk 7+4, hb 113 (mulle ihan hyvä ), rr 122/77, Painoa tullut lisää +2kg :kieh: eli tajuton turvotus heti alkuun. Sama ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa. Yhteensä tullut painoa 18kg / 20kg, jotka sitten tippuu n. 3kk pois. Ja mullakin maha jo pöpöttää. Viime raskaudesta työkaveri onnitteli viikolla 10. Vaikka näki ainoastaan ulkovaatteet päällä.. :whistle: Mutta terkka sanoi että hoikille on normaalia tuollainen painonnousu. Jotenkin vain toivoin että 10kk kuopuksen imetys olisi hillinnyt painonnousua, mutta ei näköjään. :/

Sydänääniä ei neuvolantätsy yrittänyt kuunnella. Seuraava lääkärineuvola-ajan sain 3.9 ja reissun aikana posti oli tuonut ajan np-ultraan 11.8. Olo on turvotusta ja ajoittaista väsymystä lukuunottamatta ollut hyvä. En aimmissakaan raskauksissa ole juurikaan pahoivoinnista kärsinyt, joten tuskin nytkään tulee.

-Capri ja nökerö 8+1- (Kutsumanimi näyttää vielä vaihtuvan viikottain.. )
 
Hassukarhu: Siis turvotus on jotain ihan kamalaa, tietty voi tehä että on jo kolmas tulossa, mutta mulla on muutenkii tätä elopainoa sen verran ettei normisti tässä vaiheessa vielä näkys ees kunnolla.. tai kaks aikasempaa ei oo näkyny. Johan se tavallaan toi neukkalääkäri minnuu tuplilla pelotteli huih. Ens kuun 22.pvä saa varmistuksen sitten siihen montako siellä masussa köllii :D
 
Täällä ilmoittautuu yksi massu mukaan :wave:

Positiivinen raskaustesti tuli 20.7. ja viikkoja olisi nyt 4+3 eli ihan alkutaipaleella mennään. Neuvolaan en ole vielä soittanut, se olisi ohjelmassa ehkäpä ensi viikolla. LA on laskurin mukaan 29.3. ja synnytys menee varmaan huhtikuun puolelle, jos ja kun sinne asti päästään.

Eilen jouduin käymään gynellä, kun hirviä vasemmanpuoleinen alavatsakipu oli jo toista päivää. Mitään kohdussa ei vielä näkynyt, joka lääkärin mukaan normaalia näin vähillä viikoilla. Maanantaina menen sitten kontrolliin ja taas katsotaan onko ketään oikeassa paikassa. Jännittää! Kipu johtui/johtuu todennäköisesti keltarauhasrakkulasta joka siellä munasarjassa pullistelee. Mitään vuotoa ei ole ulos tullut eikä ultran mukaan vatsaonteloonkaan ole mitään nesteitä kertynyt.

SydänAlma ja Nyysä 4+3
 

Yhteistyössä