*** MAALISMASUT 2009! ***

Zoe-F Toivotaan ettei ole mitään hälyttävää! :hug:
marza Täällä Akaassa asustellaan, synnärille tulee matkaa aika tasan 50 kilsaa. Että turhia reissuja ei sitten viittis kauheesti tehdä. :D
leenuskille ONNEA plussasta!!! :flower:
Mimmukka mullakin hyvin krapulainen olo koko ajan, ällöttää ja öllöttää. Myös väsyttää todella paljon ja rinnat on kipeet. Mutta en haluais kauheesti valitella oloja, kun kerta tähän tilaan on päästy! :D
Hyvää vknloppua kaikille!! :heart:

Riine & Rokkitoukka 5+4
 
Eilen pääsin sinne ultraan ja helpotus oli suuri, kun pieni siellä köllötteli ja ultraaja sai heti sykkeenkin näkyviin =) Ja onhan se paha olokin taas palannut..

Nyt kun istuu tälleen jalat ristissä ja kumartuu eteenpäin niin ihan kun tuolla mahassa jo alkais olemaan jotain ylimääräistä. Ekasta tää tunne oli joskus 13 viikolla, mutta kaipa se kohtu vaan kasvaa aina nopeammin ja nopeammin kun raskauksia tulee monta.
 
myymä
Iltaa!
Tänään oltiin puuhamaassa tytön kanssa ja vallan oli mahtava päivä! Ette kuule tiiä mikä tunne oli vetää bikinit päälle kun bikinien yläosat todella TÄYTTYIVÄT, eikä sisältönä ollutkaan enää pelkät nahkapussit :D Näitä raskauden ihanuuksia :D

Paha olo on hellittänyt, mikä pistää tietenkin vähän miettimään. Jos kuvotusta tai pahaa oloa on, niin sitä on pääasiassa iltaisin, tiedä sitten mistä se johtuu...
Maha turvoksissa edelleen.
Olin todella ahkera ja kävin yli tunnin reippaalla kävelyllä sekä tänään että eilen. Ajattelin ottaa tavaksi jatkossakin...

Myymä ja pikkuvelisisko 5+1
 
BPL
Moi!! Onpa porukka kasvanut!!!!!!!!!! Kävin tänä aamuna ultrassa ja syke löytyi!!!!!!!!!!!!
Oli todella mahtava tunne. Ja mä pelkäsin niin pirusti!!!! Voi sitä onnen tunnetta ku lekuri sanoi että siellähän se syke!!!!!!!
 
Moro!
Meillä ei oo toiminu netti pariin päivään :(

Tuohon miehen neuvolaan tuloon sen verran, että meillä mies meni esikoisen kohdalla huoneesta pois kun oli alapää tutkimuksia. Ei se ollut mikään ongelma.
Urheilusta sanoi ultrassa kun kävin, että olikohan se rv 22 asti syke saa nousta jopa 170, mutta sen jälkeen vaan 160. Nimittäin verenkierto sikiöön voi estyä jos syke nousee liikaa loppuvaiheessa.
Zoe-F ja Nanniina: Tuosta ruskeasta vuodosta semmosta, että esikoisesta mulla tuli sellaista beigeä vuotoa alussa monta päivää.

Omaa napaa: Nälkäisenä olo on ihan hyvä ja kun syö niin iskee huono olo.. Vedestäki alkaa oksettaa..Onneksi ei ole vielä tarvinnu pönttöä halailla! Tuon kiinalaisen kalenterin mukaan esikoinen on poika (kuten onkin) ja toinen olis sitte tyttö :) Maha pömpöttää ihan kamalasti jo :eek:

Kun ilmoittaudutte mukaan niin kertokaa laskettuaika, koska on iso työ laskea viikoista jokaiselle laskettuaika tuota listaa varten. :)
 
Zoe-F Toivottavasti kaikki on kunnossa! :hug:

Eeeva Mulla on kanssa sama juttu. Kun syön, alkaa oksettaa. Ja sitten taas nälkä mulla on koko ajan. Aika ristiriitaista, kun ei tiedä, syödäkkö, jotta tulee paha olo vai kärsiäkkö nälästä.. :headwall:

Huomenna on sitten neuvola! Jännittää aika paljon, vaikka ei sieltä vielä varmuutta saa, onko kaikki kunnossa. Ehkä sen terkka kertoo, että koska on eka ultra... Tänään ollut aika hyvä päivä oireiden suhteen. Tietenkin siitä ei osaa nauttia, koska miettii, että nytkö ne oireet loppuivat kuin seinään.

Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille toivoo Mimmukka 6+5
 
Vieläkö joukkoon mahtuisi uusi odottaja mukaan? Tänään plussasin ja niin vahva viiva on että pakko kai se on uskoa. Menkatkin kyllä jo viikon myöhässä ja rinnat melko aristavat. Eli siis esikoista odotellaan ja ikää on kertynyt 24v ja syksyllä sitten 25v...Nyt olisi suunnilleen menossa 5+1, kierto ollut 28-32pv. La laskureiden mukaan 22.3. Pillerit lopetin lokakuussa -07 ja tärppi tuli toisesta kierrosta mutta tuli varhainen keskenmeno. Nyt sitten tärppäsi uudestaan ja todenteolla toivotaan että tämä pikkuinen jaksaa pysyä mukana. Ja jos sinne maaliskuulle asti päästään niin synnärinä olisi KYS. Eiköhän siinä tullut tärkeimmät näin alkuun...
Juu, ja tämä muuten tuli meille vähän niinkuin hääpäivälahjana... =) Huomenna 1-vuotis hääpäivä. :heart:


Tepa ja Pikkuinen 5+1?
 
Niin... Ja noita oireita on siis sen verran että rinnat ja nännit melko kipeät ja välillä mahaa nipistelee. Illalla myös melkoista turvotusta havaittavissa... ;) Vessassa saa käydä useammin ja nälkä on koko ajan... Siitähän se lähtee. Huomenna soitan neuvolaan. Öitä vain kaikille!!

Tepa ja Pikkuinen 5+1?
 
Moi!

Laitatko Eeeva mutkin listoille, LA on 8.3, ja sairaalana Jorvi. Ensi keskiviikkona on eka neuvola, ja huomenissa ajattelin varata ajan yksityiselle ultraan, kun niin kovasti kiinnostaa joko syke jo kuuluisi. Veikkaan, että kunnalliselle ultraan on parin viikon jonotusajat, niin otan "varaslähdön". :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Myymä Ollaan muuten samoilla päivillä :D
Mullakin tänään 5+0
Mianjo:Mie kattelin kans ja tyttöö tuo lupas. Tyttöö itteki toivon, tai jotenki ajatellu että tietysti tyttö, mitäs muutakaan se vois olla? :D Meijän suvussa ei poikia synny kun todella harvoissa tapauksissa (varmaan vahingossa) :p

Napa Ei pahoinvointia, ei kipuilua.
Kahtena aamuna vähän (hyvin vähän) ellottan ja menny heti ohi syömällä.
Vatsaa ei ole nipistellyt enään juuri ollenkaan. Oviksen aikana ja puoltoista viikkoa sen jälkeen varmaan tänkin hetken edestä.

Zoe ja Öttiäinen 5+0

miehen suvussa tulee sitten vaan poika. että koko suku odottaa että tyttö tulisi ja minä olen jo varma että tyttö meille tulee, tai semmonen tunne :D

 
Tere kaikille,

täällä on siis 4+1. Etova olo tulee mm. kahvista ja syödessä. Esikoisen kohdalla pahaan oloon auttoivat mehujäät. Suosittelen kaikille:) Menee jano ja saa edes jotain sisään ja paha olo pysyy poissa. Toinen kova sana on viinirypäleet.

Me ollaan kerrottu muutamille ei ole voitu oltu hiljaa, sen verran onnellisia ollaan. Mahassa on välillä sellaista painontunnetta, masu pömpöttää. Mut niin se pömpötti ekassakin. Tosin ekassa raskaudessa asiakkaat näkivät masuni vasta seiska kuulla. Eli pieni masu oli. Saa nähdä kuinka nyt käy:) Masua nipistelee välillä ja pissattaa, väsyttää.

Meillä Espoossa on eka neuvola jo viikolla 8-9, koska eka ultra on jo viikosta 10 viikkoon 12.
Olen menossa myös yksityiselle 4d ultraaan. Koska esikoisemme ei syntynyt aivan terveenä, mutta nyt asiat ovat todella hyvin. :heart: Mua pelottaa aika paljon, että onko toinen lapsemme terve. Se on suurin pelkoni. Kuinka moni muu on menossa yksityiselle 4 d-ultraan?

 
Iltoja!

Isäntä piti lähettää nopsaan tuohon lähikauppaan hakemaan jotain mässyä alko ihan julmetusti tehä mieli suklaista namua.

Paha olo senkun jatkuu ja jatkuu.. oksettaa koko ajan vaikkei mitään tulisikaan.. jospa tää tästä joskus helpottaa.. mieheltäkii loppuu nyt parin viikon kesäloma ja palailee huomenna töihin, eli aamut saan sitten oksentelun kanssa hoitaa iteksiään.. Onneks on sen verran isompia noi kaks että kahtoovat vaikka lastenohjelmia sen aikaa kun äiskä halailee pyttyä :D
 
omaan napaan vielä että kauhean paha olo koko ajan, kaikki oksettaa mutta okennusta ei tule.

Paha oli sekin kun käytiin prismassa ja mies osti kalkuunavartaita. ei se mitään mutta sitten kävin yhdessä kauppassa edestakasin ja sitten kun tulin autoon uudestaan niin sanoin vaan että kauhea tuo haju mikä haisee noin pahalle... vartaat.

en kykene avata jääkaapin ovi kun se haisee niin pahalle.. :eek:

kai se menee kohta ohitte ja kun vielä pitää ottaa kahdet päikkärit että jaksaa olla klo22 asti ylhäällä.
 
humu82: Voimia kamalasti :hug:

Mimmukka81: Tuohon pahaan oloon auttaa kun jättää kalan ja lihan pois (luulisin että koskee kanaaki) koska noissa on vierasta proteiinia joka saa huonon olo helposti kuulemma aikaan.. En tiiä sitte miten kalaöljykapselit vaikuttaa..

Kävin just apteekissa niin ostin tavallisia Möllerin omega-3 tabletteja. Niissä kun ei ole mitään muuta niin voi syödä muitakin vitamiinejä. Niissä sydämelle tabuissa oli sitä foolihappoja ja multivita pillereissä myös joten yhteismäärä ois ollu liikaa.. D-vitamiinin määrä pitää vielä tutkia ettei sitä tule kalcipos-D mitestä ja multivitasta liikaa..VAIKEAA! Pakko kuitenki kaikkea mahollista popsia kun ruokakaa ei maistu.. :(

Eeeva ja Äppä rv 7+2
 
voi :(. Humulle voimia ja jaksamista! Nyt vaan uuteen yritykseen. :hug: .
tervetuloa uusille minunkin puolesta.
Tuohon pahoinvointiin, vessanpytty on tullut mulle valitettavan tutuksi aamuisin. Ähh...kumpa lakkais tuo paha olo. Ainoo miten saan pysymään aamupalaa sisällä on, että juon kuumaa vesikaakaota tai teetä. Maitokaakaokaan ei pysy. Kahvia en ole enää keitellyt, kun se ei varmastikaan pysy sisällä heti aamulla. Luin tosta mehujäästä kanssa, että voisi auttaa. En vaan oikein piittaa niistä :/
 
xAnnax: Kokeile juoda ennen sängystä nousemista lasillinen tuoremehua. Neuvottiin mulle eka raskaudessa :whistle:

Minun paha olo alkaa puolilta päivin vasta.. Se on ehkä enemmän väsymystä ku pahaa oloa ja äklötystä kun pitäs syödä tai juoda..hmm..
 
Kiitos Eeeva, tarvii nyt laittaa mies jääkaapille. Tuppaa vaan nousemaan paljon ennen mua. Tänä aamuna kävelin suoraan jääkaapille ja join mehua... eipä se ainakaan auttanut. Huomenna kokeilen uudestaan uudella tavalla.
 
Humu82 Tosi kurja juttu. :'( Jaksamisia! :hug:

Eeeva Pitääpä kokeilla, helpottaako oloa, jos söisi välillä ihan pelkkiä kasviksia.

Tervetuloa uudet! Tepa83 Onnea hääpäivän johdosta! Meille tulee ensimmäinen vuosi täyteen syyskuussa! Jätin myös pillerit pois lokakuussa -07. Tämä on ensimmäinen tärppi tai tulos, mitä on saatu aikaan sitten lokakuun. Tosin, kierto heitteli 30-50 päivän välillä, joten ihan helppoa ei ollut laskea oikeita päiviä.. :ashamed: Mutta onnea vielä tärpistä. Kuitenkin pitkään olette myös yrittäneet! :heart:

Mimmukka 6+5
 
Hellouta vaan!

Humu: Paljon voimia! :hug:

Täällä kotiuduttiin vasta reissusta, olipas kiva käydä. :D Lintsillä tosin en kovin hurjiin laitteisiin päässyt kun oli raskaana olevilta kiellettyjä, mutta sainpahan hihittää kameran takana kun mies kävi hurjastelemassa! :D Mulla turpoaa maha näköjään nyt joka ilta.. miks just illalla.. ihan hirvee pallo-olo! :kieh: Aamulla taas masu on ihan slimi ja olokin kevyt. Nyt pakko päästä lepäilemään, tulen lukemaan huomenna tarkemmin muiden kuulumisia! :wave:

Niinu & itiö 7+3
 
Mimmukka81 kiitokset onnitteluista!! Ja onnea myös teille tärpistä!! Hyvältä tosiaan tuntuu tuo plussa näinkin "pitkän" yrittämisen ja keskenmenon jälkeen. Vaikka eihän tuo suhteessaan vielä pitkä aika ole kun toiset saa yrittää vuosia. Keskenmenon pelko on tietysti melkoinen kun niin kävi viimeksikin. Mutta täytyy vaan ajatella positiivisesti ja yrittää olla stressaamatta turhista...

Nyt nukkumaan ja huomenna nauttimaan viimeisestä lomaviikosta...!

Tepa ja Pikkuinen 5+1?
 

Yhteistyössä