Moi,
Ensinnäkin
Melitalle ja ärrierille onnittelut raskautumisesta. :flower: Ja tervetuloa meidän odottavien joukkoon
Miten olette voineet, onko väsymystä, pahoinvointia ja muita kuten mulla, Kaalla ja mutylla? Onko raskaus jotenkin erilainen kuin eka?
Mulla on täysin erilainen. Kaikki maistuu hyvältä (niinä päivinä, kun ei tarvitse oksentaa), koskaan ei ole närästänyt, kuten ekassa ihan joka asia. Väsymys on ollut kaksinkertaista ja pahoinvointi aluksi aamuisin melko kovaakin, mutta nyt mennään näin, että ehkä muutaman kerran viikossa tarvitsee enää potea. Ja pojastahan oksensin siis aamusta iltaan ja yöhön lähes kahdeksan kuukautta! Alkaa siis elämä voittaa täällä. Kaalle tsempitykset, miten paljon viikkoja sinulle suurinpiirtein pitäisi olla? Eiköhän se siitä helpota.
Vaikka hyvän asian puolesta öllötellään kuten sanoit, niin se on laiha lohtu silloin, kun oikeasti koettelee ja pieni huutaa äitiä vieressä. Tsemppiä siis!
Marais: kiva että pullottelu lähtenyt käyntiin. Ja toivottavasti kaikki on hyvin ja kasvunpysähdys johtuisi vaan huonosta syömisestä. Ja voihan se tosiaan olla niin, että maitosi ei enää ollut niin tuhtia tavaraa. Ihan pakko vielä kommentoida sulle, että jos Aventin pullojen kanssa tulee ongelmia, niin kokeile NUK:n koliikkipulloja. Me ollaan käytetty niitä alusta asti (Prismasta saa ainakin) ja se tuttiosa on kuin nänni. Imemisotekin on siis lähes sama. Tavallisessa pullossa suu on enemmän supussa.
Marza: lähipiiri on ollut raskautumisesta pelkästään hyvillään ja onnellinen. Meillä on tehty tätä paljon, siskolla ja mulla ikäeroa tasan vuosi, samoin äidillä ja hänen veljellään jne. Tietty on sitten niitä kaukaisempia sukulaisia, jotka ajattelee vaan mun uraa. Mutta hei, olen 24 vastavalmistunut maisteri ja teen koko ajan keikkahommaa, kyllä minä sen urankin ehdin luomaan vielä. Mutta myöhemmin, myöhemmin! Ei ne kaikki vaan ymmärrä, mutta mulle on ihan sama mitä muut ajattelevat.
Zoe: joko siivous on tehty?
Olit niin ihana, kun tarjouduit kaveriksi mun urakkaan. Mutta tosiaan, vois olla pitkä siivousreissu
. Mutta lämmitti mieltä. Ja me saatiin siivottua miehen kanssa silloin viikko sitten lauantaina ja sunnuntaina olikin iso porukka itsenäisyyspäivän aterialla meillä. Minä niin rakastan sitä, kun pöydässä on syöjiä <3 Ootpa ollut taas ahkera soseiden kanssa, minä tulen perässä taas hitaasti mutta varmasti.
Kerrotko vielä, miten teet sen risoton? Soseutat varmaan senkin monitoimikoneessa hienommaksi?
Upupa: meillä käytössä pakkasilla Reiman toppahaalari tai äp:n toppapuku. Poika on jotenkin söpö siinä, kun se on ehkä vähän tytölle enemmän omasta mielestäni. Mutta mitä se haittaa. Ja jalassa Cirafin töppöset, joiden alla villasukat. Mutta nyt on menty aika pitkään myös Rasavillin tuulihaalarilla, kun on ollut niin lämmintä.
Riksu: ensi viikolle lupasi tosiaan kovia pakkasia. Pakkasraja on mielestäni alle yksivuotiaille -15. Ihan niistä hengityssyistä. Meillä nukkuu pääasiassa ulkona, ainakin toiset unet, mutta yliväsyneenä saa kärrätä jonkin verran, ennen kuin nukahtaa. Sitten sisälle nukahtaa, kun vie oikeaan aikaan. Yliväsyneenä ei hommasta tule mitään. Usein nukahtaa pullolle. Tai sitten laitan viltin mutkaan ja heijaan hetken.
Violalle onnea vaippavuoresta. Ja
Misstralle koiranpennusta. Sanoitkin varmaan jo, mutta minkärotuinen söpöliini teillä on?
Kaatjuskalle tsempitykset töihin. 31 tuntia on toodella paljon, koska eihän opettajan työ lopu siihen, että käy näyttäytymässä tunneilla. Se on rankkaa työtä. Miltä on tuntunut muuten? Itse rakastan sitä, kun on saanut kohtuudella käydä. Ja sitä, että saa pukeutua kivasti, laittaa vähän hiuksia jne. Tekee hyvää.
Meillä on nukuttu nyt viikko omassa huoneessa. Hyvin on mennyt, vaikka äidistä tuntuu pahalta. Mutta minulla raskaus valvottaa ja alkoi mennä meillä siihen, että poikakin heräili kevyen unen aikaan äidin pyörimiseen. No, joka yö hipsin katsomaan tuhisevaa pientä. Kaippa tähän tottuu.
Meillä on nyt muutaman päivän aikana oppinut sen, että osoittaa selvästi, kenen syliin haluaa. Ojentaa siis kätensä usein äitiä kohti joko lattialta tai jonkun toisen sylistä. Se on tosi söpöä,
onko muilla tätä jo? Ja joo, meilläkin siis on äitivaihe menossa.
Ai niin Marais vielä: meillä kelpaa huoneenlämpöinenkin maito, mikä on autoreissuilla aika kätevää, kun lämmitysmahdollisuutta ei ihan lähellä ole. Eli kannattaa tehdä vaikka niin, että laittaa pulloon lähtiessä huoneenlämpöistä maitoa ja laittaa pullon vaikka lämpimän sukan sisään, niin pysyy kylmilläkin ilmoilla suht haaleana. Me tehdään joskus myös niin, että lämmitetään maito lähtiessä ja laitetaan sukkaan, pysyy lämpimänä toista tuntia, kun on tarpeeksi paksu sukka (miehen huippu keksintö, insinööri kun on
).
päksy: teilläpä siro tyttö. Kiva, että yöt rauhoittumaan päin.
Nyt laittamaan anoppi ja appi matkaan, ovat olleet viikonlopun vietossa. Anteeksi romaani, mutta oli paljon asiaa sitten viime kuuleman.