**Maalismasut 2009** elokuussa

Kaa
danjuska ja empuu, tervetuloa!

Red dragon: olo on ollut jälleen suhteellisen oireeton. Onneksi oireita on kuitenkin hieman enemmän kuin edellisellä kerralla, väsymystä pukkaa ja jatkuva etominen on päivittäistä. Pahaaoloa ei ole vielä ollut onneksi. Vatsanalueella on pieniä jomotuksia ja vihlaisuja aina välillä. Mutta aika helpolla olen muuten päässyt.

Ultra-ajoista; itselläni NT-ultra on 4.9. Silloin on rv 11+6. Lääkäri on sitten seuraavalla viikolla, rv 12+3. Itse halusin nuo ajat mahdollisimman myöhään, jotta asiat olisivat jo hyvällä mallillaan silloin. Odottavan aika on kyllä pitkä. :/

Mieliteoista ja syömisestä; itselläni on tullut himo piimään! :D En normaalisti muutekkaan käytä kauheasti maitotuotteita, joten sen vuoksi tuo on kovin hauska mieliteko. Piimää sitten menee melkein se litra päivässä. Ihan hyvä vaan, saapahan hieman tarveaineita siitäkin. Muuten ei tee oikein mieli mitään ruokaa. Etenkään lämmintä. Kaikki kylmä kyllä menee alas, muttei lämmin. Kaikenlisäksi olen "normaalisti" aivan mahdoton karkkihiiri ja makean syöjä, nyt ei tee mieli yhtään karkkia. Onneksi. Nyt on sitten hyvä aika lopettaa senkin syöminen. Huono asia tässä minun syömisessä, tai syömättömyydessä on sitten laihtuminen. Painoa on tullut alas 2 kiloa ekasta neuvolasta. Ja niin ei saisi käydä... pakko nyt panostaa tuohon syömiseen.

Kaksoisraskauden "pelko"; minä en suuremmin pelännyt tuota kaksoisraskautta, eikä se olisi ollut kauhea shokki. Jos kerta olisi kaksi ollut tulossa, niin iloinen vaan olisin ollut. Vauvaa meille on sen verran kauan toivottu, että otetaan kerralla vaikka ne kaksi. =) Mutta ultrassa näkyi siis vaan yksi pikkuinen...

Savolaismammoja täällä taitaa olla enemmänkin... *viittaa itsekkin* :wave:

Nukkumisesta; Minä olen aina ollut huono nukahtamaan, etenkin jos on "pakko" nukahtaa tiettyyn aikaan. Muutoin olen kyllä hyväuninen ja nukun hyvin. Se nukahtaminen on vaan minulle aina ollut vaikeaa. Nyt raskauden myötä on tullut mukaan aamuvirkeys. Hullua. Nukahdan aamuyöstä ja herään parin tunnin kuluttua... auttaa kauheasti tähän muuhunkin väsymykseen! :kieh:

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!
 
myymä
Huomentarallaa!

Zoe-F Mahtavaa, voidaan sitten yhdessä jännitellä ultraan asti ;)

Omaanapaa: Oksu tuli aamulla, eikä muuten ole mitään hirveämpää kuin oksentaa TYHJÄSTÄ vatsasta niitä hemmetin nesteitä! yök yök yök ihan kamalaa!
Menin eilen puoli yhdeksän nukkumaan kun väsytti niin perkuleesti mutta yöt on katkonaisia kun saa ravata vessassa parin tunnin välein :( Ikävä vaiva...

Kävin muuten ekasssa neuvolassakin. HEmppa oli tosi hyvä 139 ja verenpaineetkin vallan hyvät! :) Pisunäyte myös puhdas! Jihuu :)

Myymä ja pikkuvelisisko 8+4
 
Huomenta maalismammat!

Mulla tänään oireettomampi aamu ja heti kävi jännittämään, täytyy yrittää vaan uskoa, että kaikki ok.

Odottelen aikaa KYSin äitipolille np-ultraan, toivottavasti tulis mahd. pian. Viimeksi kävin ihan just hilkulla, että kannatti myös tuo tarkempi veriseula (PAPP-A ja HCG-beeta) ottaa, kun poika olikin melkein viikkoa vanhempi kuin menkoista laskettuna. Toivoisin, että nyt aika tulis jonnekin kymppiviikon tienoille (viimeksi tosin kävin yksityisellä, nyt on mukava, kun on kaupungin puolesta nuo seulonnat). Mulla eka neuvolakin vasta 10+3, mutta eipä haittaa, kun ei siellä alussa kuitenkaan mitään järisyttävää tapahdu.

netskulille, Zoelle, Suunnistajalle onnea hyvistä uä-tuloksista! :flower:

Tiuhtin Äiti & Viuhti H7+4
 
Kaa
Tiuhtin Äiti; itsekkin laskeskelin tarkkaan noita päiviä, että ne osuvat kohdilleen. Tr1seulan otan ensi viikolla, jolloin on rv 9+4. Eli kaiken pitäisi olla ihan ok. Neuvolassa laskettiin nuo ajat niin, että ovat mahdollisimman lopussa sovittuja näytteenotto/ultrausviikkoja. Neuvolan mukaan kun la on yli viikon aikaisemmin kuin kuukautisten mukaan laskettu. Ja niinhän se ultra näyttikin. Joten ajat sattuivat sitten hyvinkin sopivasti.
 
myymä
JIPPII! soitin neuvolaan , että olisko mun MITENKÄÄN mahdollista tulla kuuntelemaan sydänääniä ens viikon lopulla (sillon on melkein rv 10 ja on kuulunut kahdessa edellisessä raskaudessa jo 9+) niin neukkatäti sanoi että "Tottakai!!" ja nyt sain ajan sitten ensi torstaille :) IHANAA! :)

Nyt täytyy vaan töissä jotenkin sumplia...
 
Huomenta kaikille!!

Ja tosi iso :hug: kaikille tippuneille, voimia teille!

En ookkaan taas hetkeen kirjotellut, on ollu aikas huonoo oloo.. Oksentanut en oo kun sen kerran mutta olo on välillä niin voipunut ja voimaton etten ole vieläkään palannut töihin.. Huimaa tosi helposti jos pitää olla vähänkin pitempään ylhäällä. Mutta josko se tästä helpottuis. Huomenna mennään maistraattiin ja torstaina onkin sit se eka neuvola! Lauantaina pidetään tuparit, joissa kerrotaan perheelle naimisiinmenosta (raskaudesta jo tietääkin, paitsi mummu), ja kavereille kerrotaan raskaudesta ja naimisiinmenosta! Siinä onkin yllätystä kerrakseen. Yritän justiinsa vähän jo leipoo, ettei tarvi sit loppuviikosta tehä kaikkee kerralla. Paino ei oo vieläkään noussut yhtään, oikeestaan pikkusen laskenu. Eipä vaan ruoka maita.. Mutta eiköhän sekin ajan myötä korjaannu! :D

Tulipahan taas omaa napaa.. Oon kyllä päivittäin käyny lueskelemassa muittenkin juttuja täällä mut en vaan oo saanu aikaseks ite kirjotettua..

rv 8+6
 
Aamupäivää maalismasut!

Ihanaa, aurinko paistaa ja on kohtalaisen lämmintä. On kyllä mieli paljon virkeämpi kun sadepäivänä :) . Kroppa sit onkin väsynyt, yön pissakeikat tekee väsyneeksi
. Yleensä mulla riittää kerran yössä mut viime yönä jouduin käymään kaks kertaa.

Marais: Mitäs muuten oot tykännyt olla valtion leivissä? Mä kyllä tykkään. Palkka ei päätä huimaa, tulee sillä toimeen mut ei sillä rikastumaan pääse :LOL: . Mutta ei kyllä työtahtikaan päätä huimaa ;) . Ihanan rauhallista ja kaikki ollaan vähän samassa tilanteessa, kun kukaan ei tätä laitosta itse omista. Just passeli paikka mulle.

Kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille onnittelut! :)

Niskaturvotus-ultrasta pakko purkaa, kun mua pelottaa se hirmuisesti :/ . Eilen purkauduin miehelle, että mitäs jos saadaan "tuomio" down-lapsesta tai muusta kehityshäiriöstä, niin otetaanko vauva vastaan sellaisena kun se on ja yritetään pärjätä erityislapsen kanssa vai tehdäänkö raskas päätös keskeytyksestä. Asiaa on kauhea miettiä mutta se pyörii mun päässä kaikesta huolimatta. Ja sit vielä, mä kun kärsin tästä pahasta pahoinvoinnista, niin hormonihöyryt on laittaneet mut miettimään onko se pahoinvointi merkkinä siitä, että vauvalla ei ole kaikki hyvin :eek: :/ .

Joopa joo, se niistä pohdinnoista. Oliskohan aika tehdä taas töitä :whistle: ;) .

Iines ja Sintti 10+3
 
Zoe-F
Moi taas!
Empuu Samoilla päivillä mennään! :wave: Myymä :hug: :hug: on kans näil päivil!

Ootko myymä kokeillu vitamiineja? Multivitaa tai niitä apteekin B-vitamiiniporetablettei? Otettiinko sulta verta neuvolassa? Multa otettiin, lähetetään Hesaan tutkimuksiin. Mulla ainakin näky sydän äänet jo viime viikon perjantaina 8+0

Hattivatti-09 :flower: Paljon onnea naimisiin menon johdosta! Myö mentiin naimisiin viime kesänä ja kaikki kyttäili mun mahaa et oonkohan miä raskaan. Se oli kyl aika inhottavaa.

Iines79 Paha olo on vaan merkki siitä että istukka toimii hyvin. Ja jos et halua pahaa oloa niin syö b-vitamiineja.

Zoe ja Öttiäinen 8+4 :heart:
 
Huomenta kaikille! Tai päivä kai nyt jo alkaa olemaan...

Sydämen lämpöinen osaanotto kaikille keskenmenon kokeneille! Antakaa aikaa itsellenne ja miehellenne suruun. Ei oo olemassa mitään säädyllistä aikaa, jonka aikana suru pitäis surra pois...


Tervetuloa myös uusille :wave:

Onnittelut kaikille hyvistä "ultratuloksista"!! :flower:

Mulla on huomenna neuvola ja joudun meneen sinne yksin ku mies on töissä. Mua jännittää niin paljon!!!! Sitä on jotenkin niin asennoitunu jo siihen et mun sisällä kasvaa pikkuinen ja elää siellä ihan omaa elämäänsä ja sit jos siellä ei ookaan mitään tai... niin, no huomenna sitä saa "tuomion" kuulla.

pahaolo ei vaan meinaa hellitää, eilen aamulla oli niin kauhee olo (joka jatku tähän aamuun asti.) yölläkin heräsin oksentamaan. Eilen vaan itkin ku aattelin ettei musta oo yksinkertaisesti tähän, et mä en jaksa enää tätä oloa. Sit tuli kauheita kriisejä et ei musta oo ees äitiksi ja en mä kuitenkaan jaksais olla äiti jne. tänään on onneks (pitkästä aikaa millin verran parempi aamu).. Toivottavasti huomenna oon ees joten kuten tolpillani et pääsen sinne neuvolaan ja ultraan.. (sanokaa mulle et lopeta jo tuo ruikuttaminen)!!

Mä oottelen niin innoissani sitä et maha alkaa näkymään =) ja tää olo ois siedettävämpi..
mut täytyy taas kellahtaa hetkeks sänkyyn et pysyis jotain sisällä...

VOIMIA JA TSEMPPIÄ KAIKILLE!!!

Muty & Hempparaipe 9+3

ps meillä "työnimi" tuli siitä ku oon niin "varma" et meille tulee kaks villiä poikaa ;)
 
Zoe-F: Juu, vitamiinit ei oikein tuohon auta. Ainoa tällä hetkellä alas menevä vitamiinivalmiste on joku multivitamiini poretablettina. Minkään sortin nieltävää tablettia en pysty nauttimaan, vaan kaikki tulee 5 sekunnissa ylös :x . Enkä mielelläni lähde kokeilemaan muita, kun tosiaan tuon yhden saan menemään joten kuten alas.
 
Zoe-F
iines79 Kaveril oli todella paha olo. Se tuli välillä käymään meillä (matkaa silloin 200m) ja oksens matkal kolme neljä kertaa. Se kerto noista B-vitamiiniporetableteista. Sano että kun joi sitä niin pysty jopa töissä juomaan kahvia ilman mitään ongelmia.

Muty Ymmärsin että sulla huomenna neuvola. Sanoit että "saat kuulla tuomion" Ultrataanko teillä neuvolassa? Meillä päin neuvolassa vain doppler ja ultrassa joutuu käymään äitiyspoliklinikalla keskussairaalassa tai samassa mestassa mutta naistentautienpoliklinikalla.
 
Huomentapäivää kaikille!

Voimia huonoja uutisia saaneille :'(

Tervetuloa uusille odottajille =)

Kävin eilen neuvolassa ja tänään jo ultrassa. Syke näkyi ja pikkuisella (vain yksi onneksi!) kaikki hyvin. Vastasi viikkoja 8+0 mutta laskettuun aikaan ei sillä muutosta tule. Olo on parantunut huimasti ja ruokakin maistuu jo. Kolmen päivän saikku teki hyvää kun sai levätä ja syödä silloin kun pystyi. Nyt vietänkin sitten kahden viikon kesälomaa B) Ei kyllä pahemmin aurinkoa näy...

Ihana katsella olympialaisia =)

Sanni-Maria ja pikkuinen 8+0 (ei työnimeä täälläkään...)
 
Hei taas, ja onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ja :hug: kaikille joilla vähemmän iloisia juttuja.

Noi työpaikoilla kertomiset on kyllä ikäviä monille. Uskomatonta miten lainsäädännöistä ja muusta huolimatta raskaus monille vieläkin tarkoittaa töiden päättymistä tai muuta syrjintää! Itellä katkes viime vuonna n.4 vuoden ketjutettujen määräaikaisuuksien putki ihan "sattumalta" samaan päivään kuin äippäloma alkoi... Ihana kuntatyönantaja... Ja tietusti sinne siis uus vastavalmistunut otettiin "mun paikalle", jouduin jopa kouluttamaan sen! Nostin äänen asiasta, ja lopulta jatkoivat sopimusta vuoden loppuun, jotta sain kvtes:n mukaisen äitiysloma-ajan palkan. Vieläkin nousee verenpaine kun ajattelen sitä!

Äitiyspakkausta ei olla ottamassa, kun on tuo 2007 pakkaus ihan hyvä ja kaikki ihan käyttökunnossa. Vaikka onhan uus tietty aina uutta, mut turhaan sitä tavaraa nurkkiinsa hamstrata ihan vaan siksi että ilmatteeks saa. Nyt jo kaikki paikat pursuaa kun oon ihan hamsteri :)

(.) Täällä on huonovointisuutta jonkin verran iltaisin, tavallaan kiva tietää et kaikki kunnossa :) Eilen oltiin kolme tuntia vadelmia poimimassa, ja kyllä meinas taju lähteä useampaankin kertaan kun siellä pusikoissa kykki! Lainasin verenpainemittarin, mut ei tuu sellast rauhallista hetkeä päivässä et sais mitattua. Poitsu täytti 9kk, ja meno sen mukaista!

Meillä ei vielä työnimeä, viimeks kutsuttiin herra Öttiäiseksi, mut wn yhtään muista mistä se tuli. Jotenkin ei olla vielä ehditty keskittyä tähän uuteen ihmisenalkuun, ollut niin paljon kaikkea muuta ikävää molempien suvuissa jotka vienyt voimat. Mutta veikkaan et kun maha alkaa näkyä kunnolla niin tulee konkreettisemmaksi ja keksitään nimikin.

t.Katt 7+6
 
Zoe-F
Kun soitin neuvolaan niin se sano et joku "PIRKKO" ultraa sen sikiön samalla reissulla niin saan tietää lasketun ajan tarkasti. Et mä käyn siinä neuvola- ajan välissä "PIRKOLLA" ultrassa ja taas meen terkalle. Kai se on sit samassa rakennuksessa ;)
 
Hei taas kaikille! :wave:
Täällä alkaa tuo etominen jo vähän helpottamaan, onneksi. On niin hankala touhuta tuon neidin kanssa mitään jos etoo ja joutuu halailemaan vessanpönttöä. Aina se livahtaa vessaan mukaan ja yrittää saada vessaharjaa käsiinsä.

Kahvi ei enää maistu, esikoista odottaessa pysty taas viimeisellä kolmanneksella juomaan kahvia. Esikoista odottaessa en myöskään voinut syödä lihaa mutta vielä ei oo tullut mitään vastaavaa. Kaikki menee alas oikeaan vuorokauden aikaan nautittuna,pieninä määrinä :D

Tässä tämä tällä kertaa,hyviä vointeja kaikille :hug:

chromo 8+2

Työnimestä sen verran että kun odotin tuota neitiä niin olin varma että poika on tulossa ja jotenkin työnimeksi tuli Uno. Nyt ei vielä oo mitään fiiliksiä yhtään mistään,itse asiassa aika tyhjä olo? Niin työnimeä ei vielä ole ilmaantunut.
 
Sain np-ultran ajan joka onkin ihan parin viikon päästä, 26.8 kumpa vaan ei menis kesken.. :( rakenne ultraanki sain on sitte ajan 24.10, voi ku siihen on kauan! :LOL:

Oon kyl ihan neuroottinen keskenmenon pelosta, en osaa ollenkaan nauttia raskaudesta :(
En oikeen tiiä mitä tekisin sen kanssa, vaikka tiedän että se onkin luonnon oma tapa "postaa" heikot joilla ei olisi mahdollisuutta elää, mutta kukapa tuleva äiti tai jo äiti haluaisi kesken? En usko että kukaan! :/ Onko muita samallaisia, jolla nämä pelot käyvät liian suureksi?

Tulipas täyteläistä oman navan tuijottamista. :D

noora & piipertäjäpallero 9+6 (apua huomenna tuleeki sitte jo 10+0 :D )
 
Heippa!
Kävin taas pitkästä aikaa lukasemassa kuulumisianne. Kiva, että moni on jo päässyt ultraileenkin. Mulla vielä odotusta 3 pitkää viikkoa siihen. :) Eiköhän tää aika tästä kulu.
Hyviä vointeja kaikille!

minä ja muru 10+3
 
Iltoja! Huomenna ois eessä np-ultra ja viikkoja vasta 10+4, kaipa se onnistuu jo näinkin aikasin. Kysiin ois siis mentävä ja mieskin pääsee tällä kertaa mukaan, lapsiahan sinne ei saa viedä joten mun sisko lupautu kattomaan poikaa sen aikaa. Kyllä jo jänskättää aika lailla, voi tulla levoton yö... :whistle:
 
Iines79: Vaihtelevasti olen valtiosta työnantajana tykännyt: hyviä puolia ehkä se, että virka&työsopimusehdot ynnä muut säännöt ovat selkeät, ja työpaikka tuntuu jotenkin varmemmalta kuin yksityisellä puolella. Ei ainakaan ihan heti yt:t tule :)

Meillä puolestaan töissä on hirveä kiire ja stressi ihan jatkuvalla syötöllä. Ihmettelin tätä, kun pari vuotta sitten siirryin nykyiseen työpaikkaani toisesta valtion laitoksesta. Siellä meno oli aika uneliasta. Mutta oli siinä kyllä hyvät puolensa, kun vertaa nykyiseen hässäkkään..
 
Moikka!

Täällä on kans nyt alkanut vaivaan ihan armoton väsymys. Tänäänkin otin kahdet päikkärit, kun unetti niin paljon.

Oltiin tuossa alkuillasta miehen kanssa kaksin syömässä ja viettämässä 2 v. hääpäivää. :heart: Söin pippuripihvin ja otin ruokajuomaksi 12 cl punaviiniä. Nyt pukkaa taas galluppia, eli ootteko ihan ehdottomia alkoholin suhteen raskausaikana vai sallitteko itsellenne lasin viiniä tai saunakaljan silloin tällöin? Mä oon tosiaan silloin tällöin juonut lasin viiniä hyvin ruoan kera, mut saunakaljat olen juonut alkoholittomina. Ekassakin raskaudessa join viiniä muutaman kerran, mm. jouluna.

Oli kyllä ihana viettää aikaa miehen kanssa kaksin ja syödä rauhassa. =)

Eipä mulla tällä erää muuta.

marza ja masuvauva 9+1
 

Yhteistyössä