**Maalismasut 2009** elokuussa

Kaa Ihan pakko oli tulla onnittelemaan Sinua raskautumisesta :flower:
En tiedä muistatko minua tuolta kesäkuisten pinosta josta kumpikin jouduttiin silloin keskenmenon takia poistumaan.
Mutta Onnea kamalasti sinulle odotukseen ja toivotaan että kaikki menee hyvin =)

-Kutmula-
 
Iho on ihan kamala, mä oon ku joku 15 v mopopoika, jolla naama kukkii. Finnit on levinny kaulaan, joka on muuten tosi ällön näköistä.

Ite en oo koskaan juonu tai polttanu niin eipä oo nyt minkään sortin ongelmia noitten asioiden suhteen ;)

Kävin tänään neuvolassa ja samalla ultrassa. Siellä kölli yks pieni killiäinen. Mulla on varmaan nää hormoonit kans jotenkin pinnassa ku meinasin pillittämään rueta siellä. Laskettu aika on 13.3 (huom! perjantai) Täti on mukava mutta se vaihtuu ens kerralla. Syyskuun alussa sit NT. ultra.

Mites te muut teette niitten seerumiverikokeiden kanssa? Siitä on varmaan jo aiemmin ollu keskustelua, mut en muista... :ashamed:

Sit vielä muutama palsta mm omaa oloa. Viime yönä heräsin 00.03 ja menin yrjölle, sit tulin nukkumaan tuli nälkä, kävin syömässä, alko närästään ja tuli maha kipeeks. Niinpä katoin sitten viimeisen kerran kello 04.17.. sit aamulla ylös syömään ja yrjölle. on tää sit niin mukavaa et toivottavasti meille tulee sata lasta ja jokaisen kohalla pahoinvointi vaan pahenis.. :kieh:

Tervetuloa uusille!! :flower: :flower: :flower:

Muty & killiäinen 9+ 4

pitää vielä tuulettaa et mun hb oli 144 kaikesta pahoinvoinnista huolimatta. noh, mulla on yleensä aina ollu hyvä hb
 
Täällä kans VIIITUUUTTAA! |O Esikoinen koettelee välillä ihan kympillä! Tänään onneksi miehellä vp!

Galluppiin: Voin juoda joskus maks puoli lasia viiniä tai ykkösolutta tai vastaavaa siideriä saunassa. En tosin ekan kolmanneksen aikana. Alkoholi pieninä annoksina on parempi vaihtoehto ku kahvia yli 3kuppia päivässä. Taitaaki olla niin että muissa euroopan maissa kahvi on raskausaikana kielletty kokonaan, mutta mm. viiniä voi juoda ruualla??

Eeeva ja Äppä 10+6
 
Ihosta Aivan järkyttävässä kunnossa!!! :eek: Pari pienen pentä finniä oli murrosikäsenä, mut nyt aivan järkyttävästi rinnan alueella (tai en oikein tiedä onko ne finnejä vai ihan jotain muita näppyjä.) Ei oo kyl kauheesti finnien näkösiä tai olosia. Naamassa on ainaki 10kunta finniä! :D

Itse en neulo tai mitään, kun kuitenkin jää kesken, tässä on pitäny parisen vuotta saada sellanen huopalangasta tehty laukku valmiiks, oon päässy vasta alkuun! Sen vois kyl yrittää tehä loppuun asti, nyt kun tässä on tätä vapaa aikaa vaikka kelle jakaa! :)

eternal-life ja pieni 10+0
 
Kaa
Verikokeista: itse olen ottamassa molemmat Kuopiossa tarjottavat "veriseulat". Itse olen melkoinen realisti asioiden suhteen, joten en usko pelästyväni tulosta aivan järjettömän kauheasti, oli tulos sitten mikä tahansa. Ja joka tapauksessa: tulos on suuntaa antava, ei 100%:nen. (Ja tuolla perusteella joku voisi ihan hyvin olla osallistumatta koko seulontaan...)
 
Iines-79

Heti ekaks nukkumisesta: Mä oon iltaisin järkyttävän väsynyt, joten uni tulee muutaman minuutin päästä, kun oon mennyt sänkyyn. Mutta ne heräilyt. Siis kun heräis vaan pissalle mutta kun tuntuu että mä heräilen 5 kertaa yössä ihan muutenkin. Ja aamulla väsyttää senkin edestä.

Siis mulla aivan sama juttu, mistä ihmeestä johtuu.. Herään varmaan aina kun mies kääntää kylkeensä, ja se vielä kun uni ei todellakaan tule heti vaan sit valvoo puolisen tuntia ennenkö vaipuu uneen ja kohta taas herään johonkin.. Aamulla tuntuu juurikin kun ei olisi nukkunu yhtään.. Onneks tänään vapaapäivä ja sai yöllisistä heräilyistä nukkua 11 asti pojan kans...

Soitin äsken neuvolaan aikaa, ultra on 26 päivä ja lääkärineuvola 28 päivä, en siis muista enää mitä ne tuolla lääkärineuvolassa tekee näin aikasilla viikoilla??

 
Eikö lääkärineuvolassa oteta papa jos sitä ei oo vasta otettu? Ja tekee muutenki alapää tutkimuksen ja tunnustelee kohtua.

Nukkua voisin itekki vaikka koko ajan! Yöllä esikoinen herättää 4-5kertaa..Vettä on vailla..Neuvolassa sanoivat että "Elä anna vettä nii ei oo vailla", mutta kuka helvetti sitä huutoa nyt jaksaa kuunnella monta yötä! En minä..
 
Uusi tuleva äippä ilmoittautuu mukaan.
Odotan esikoista, laskettu aika 15.3. KOS, silloin tulen olemaan 29vee.

Oon säästynyt kokonaan pahoinvoinnilta, mutta sitten väsyttää senkin edestä.
Ja iho-ongelmat löytyy multakin. Ensin oli kamalia finnejä kasvoissa, nyt ne on keskittyny lähinnä kaulaan ja leukaan. :(

Ensimmäinen neuvolakäynti oli viikko sitten ja np-ultra tulossa 29.8.

Hendu ja hunnybunny (työnimi on vähän vielä hakusessa) 9+2
 
pitkästä aikaa jaksan kirjottaa.

Tupakan polttoon ja juontiin.

tippaakaan en juo kun ei ole tarvetta. Kyllä sitä 9kk ilman pystyy olemaan ilman mitään vierotus oireita. Ja jos en pysty niin hakeutuisin hoitoon.
Tupakkaa en edes halua haistaa. En ymmärrä polttavia äitejä. Oksettaa nähdä sellasita, usein vielä näkee että ilman häpää vedetään maha pystyssä.
Siinä on turha itkeä kun saa keskenmenon tai vauva kuolee 36 viikolla kohtuun (tämän olen saanut todistaa ja menettänyt läheisen ihmisen) aikuisen ihmisen typeryyden takia.
Nykyään jokainen tietää tupakoinnin vaaran.
Itse olen 12 vuotiaasta polttanut 12 vuotta eteen päin. Todella vaikeaa oli lopettaa mutta tein sen kun halusin lapsen. Jos "aikuinen" ei ole valmis tekemään sitä lapsen takia olisi mietittävä miten jaksaa muut päätökset lapsen elin aikana mikäli hän syntyy elävänä.
Sen lisäksi jos lapsi syntyy on niin paljon asioita mitä lapsi voi joutua kärsimään.
Yksi hirveimmistä esim. Pojilla lapsettomuus. En olisi valmis kantamaan syyllisyyttä oman lapseni lapsettomuudesta.
No joo tätä voisi jatkaa loputtomiin, mutta hatun nosto niille jotka laittaa lapsen etusijalle.

Itse teen aika paljon käsitöitä.Kudon ja ompelen lähinnä.
Ohjeita saa myös kangaskaupoista, mutta niistä joutuu maksamaan. Siellä on kirjat mistä voi valita ja sitten ostaa kaavat.
Viimeksi tein tytölle häihin prinsessa mekon tietenkin 4 eri kerroksella =)
villahaarari pitäis kutoo loppuun.

Joku kirjotti että omepelee harsot itse. m ompelin osan mutta huomasin että paljon halvemmaksi tulee tilata NET anttilasta. En tiedä onko hinnat vielä samat mutta kannattaa laskee.

Mahankasvua ei ole mulla nähtävissä. Aluksi oli järkky turvotus ja näytti että oli kuudennella kuulla. Nyt on se onneksi ohi, kun ei 9 mm ole voinut mahaa niin paljon kasvattaa.
Mulla maha tulee näkyviin varmaan vasta viikkojen jälkeen kun on hieman taaksepäin kallistunut kohtu.

joku puhu et on sama synnytys sairaala en nyt muista kuka kirjoitti kun välillä niin väsyneenä ja huonovointisena oon täällä näitä lueskellu.
Mutta tosiaan vaasassa synnytän ja toinen ois tilauksessa.

Onko muilla sukupuolista toiveita tai aatoksia?
mulla nyt ei varsinaisesti ole toiveita. Mutta on tyttö ja olisi kiva saada poika myös. Mikään pakko se ei ole ja eihän se lapsi luvun tarvi kahteen jäädä. Vaikka pönttöä halatessa siltä tuntuu =)

NP ultra sitten onkin vasta 15.9 ja sitä ennen on ne verikokeet.
sinne asti ootellaan että taas kurkataan masuun mitä tapahtuu.

Nyt vaan on tullu sellanen olo että haluaisin ehkä tietää kumpi tulee. Mies ei kyllä halua. Mutta on se kiva säilyttää jännitys loppuun.

tilasin huutiksesta kotidopplerin. aivan ihanaa kun pääsee kuunteleen sydänääniä koskavaan.
Ja edellisessä raskaudessa tyttö oli välillä niin liikkumaton joten panikoin. Nyt voi sitten seurata vaikka aamusta iltaan. Toi viikko 36 on mulle niin painajainen.

Netskuli 7+3
 
Sukupuolesta sen verran tähän väliin että itse toivoisin 2 lasta, mielellään tytön ja pojan :)

hendu-89[/] Tervetuloa tänne pönttöjen halailu puolelle, jossa osa vain yökkii (kuulunpa tähän yökkimis ryhmään.) :)

eternal-life 10+0
 

Yhteistyössä