MAALISMASUT 2008

Mulla nyt tuli vessareissulla ni paperiin vähän vaaleanpunaista limaa?? ja pikkuhousunsuojas oli vähän... ja vähän niinku selkää juilis.. mitäköhän tää on? nii ja tuota vuotoa tuli paperiin myös toissa iltana. Nyt pelkään pahinta. Oliko muilla täällä ollu vuotoja nyt tai aiemmissa raskaukissa ja mitä ne on meinannu? :( Vastatkaa jos tiiätte/ on kokemuksia.

hieman surullinen apilaniitty
 
Terveisiä töistä, ei huntsi hommat mutta täytyy jotain olla ainakin tekevinään ;) Apilaniitty don`t worry, meitä on varmaan monia jotka vuodelleet enmpi ja vähempi.Itselläni siis oli alkuviikosta, mutta loppui sitten ja nyt kaiken aikaa tunne että pöksyt märät mutta on kirksta limaa! Etenkin joskus seksin jälkeen on ollut tommosta verilimaa mullakin aikaisemmissa raskauksissa ja tulee varmaan jostain kohdunsuulta! Nyt ei ole seksi paljon huvittanu!!! Tsempukkaa =)
 
Apilaniitty: Mulla myös oli vuotoa pari viikkoa sitten muutaman päivän ajan ja ekana päivänä tuli aika paljonkin. Sitten hiipui ja lopulta loppui kokonaan. Olin tosi masentunu sillon ja itkeskelin, mutta mieli parani kun vuoto lakkas eikä mitään isoa vuotoa tullut. Nyt jännään kovasti onko kaikki hyvin kun ens viikolla neuvolaan pitäs mennä.

6+3
 
ai oonko mä joukon juniori? :D tuosta tuhruvuodosta. itsellä oli aikasemmassa raskaudessa viikon verran pientä vuotoa, sitten yks yö heräsin kamalaan mahakipuun ja rajuun verenvuotoon. siitä sit sairaalaan ja keskenmeno oli :'( mutta toivottavasti apilaniitty sulla kaikki on hyvin. vuoto on normaalia jos ei ole kovia kipuja. elä huolestu :hug:
 
Tuuteli78 Mieheni on etelä-Libanonissa ja hän lähti vasta reilu viikko sitten. Vuosi olisi tarkoitus olla mutta jos jotain ikävää ilmenee niin saa anoa pitempää lomaa. Keskeyttääkin voi mutta sitten sen jälkeen ei ole uudelle reissulle asiaa. haaveena olisi vielä lähteä niin että me kaikki mentäsi mukaan. Ukko on ollut jo parilla reissulla n.2 vuoden välein.
Eli odotusajan olen käytännössä esikoisen kanssa kahden ja mies käy lomilla n.2kk välein. Synnytyken aikoihin anoo pitemmän loman.
Kyllähän tuo hirvittää, mutta tämä lapsi niin odotettu kuin vain voi olla :heart: :heart: :heart:
 
Äkkiä vastaan apilaniitylle: ELi mulla oli esikon kohdalla vuotoa tosi paljon noin vk 8 aikaan. Vuosin yhden päivänä aikana paljonenemmän ku kuukautisten aikana. Veri oli kirkasta, kuin suoraan suonesta. Kaikki kuitenkin ok,ultrattiin synnäril. Ilmeisesti joku suoni oli vaan katkennt kohdussa.
Tsemppiä sulle kovasti! Kaikki varmasti ok, vuotelut hyvin tavallisia :heart:
 
Kylläpäs olette olleet ahkeria kirjoitteleen =) Mun aika ja voimat on menny yövuoroon |O ensi yö vielä... pahoinvointia on ilmaantunut sekä vatsa on paisunut hervottomaksi, mies jo epäilee mun laskelmia tai sit on kuutoset tulossa :LOL:
Viime yönä töissä tuli hiukan rusehtavaa vuotoa mutta onneksi loppui nopsaan.
Nicorette purkan lopetus olis seuraava projekti...alunperin meinasin et kolme kuukautta käytän ja sit lopetan mut nyt on ruvennu tuntuun et haluisin senkin pois..täytyy kuitenkin olla varovainen ettei vaan retkahda sit tupakkiin. Äh, kohta täytyy ruveta latautuu yötä varten.


hope08+sintti rv5+2


 
Iltaa koko porukalle ja tervetuloa uusille! Mie olin ihastelemassa laivoja Kotkassa ja vietinkin pari mukavaa päivää kahdessa lapsiperheessä. Meijän kummipoika on taas kasvanut lisää, se on jo 4 kk. Siellä sitä pahinta oman odotusta saikin sitten hillittyä ja harjoiteltua.

Taitaa olla porukka palannut lomilta, kun on päivässäkin tullut näin hirmuisesti viestejä. No, nyt voi kotona ollessa lueskella vähän useammin, eikä tarvii lukea kolmea sivua putkeen. Addikti tää kai jo on!

Huomenna asuntomessuille kattelemaan taloja ja ideoita... Oottekos muut maalismasut käyneet?

Misupai ja Helmisuurimo 7+3
 
Malla29
Samaa tuhrua oli viikko sitten, siis paperiin sellaista limaista punaista kolmena iltana. Ultrassa kuitenkin kaikki ok, vauva oli kohdussa ja sydän löi. Limakalvot ovat nyt herkät ja verekkäät, josta limainen vuoto johtuu. Yleistä myös kuukautisten aikaan tai niiden välissä, munasolun irtoamisaikaan. Eli normaalia, jollei tosiaan ala vuotamaan reilusti punaista verta. Älkää turhaan huolestuko, vaikka niin minäkin tein kun ennen ei koskaan ole vuotoa ollut raskausaikana... Kuten kaverini sanoi, turha varoa keskenmenoa, se tulee jos on tullakseen vaikka päällä seisoisi koko alkuajan. Toinen kaveri, terveydenhoitaja koulutukseltaan, antoi vinkin miten välttää keskenmeno: ei seksiä ensimmäiseen kolmeen kuukauteen... Voi miesparkoja jos odotuskirjoissa jaettaisiin tuollaisia ohjeita!
 
Misupai: Eipä olla messuilla käyty. Eikä kyllä varmasti mennäkkään vaikka kivahan se ois. Meillä kuitenki talohankinnat vasta muutaman vuoden päässä. :(

Mä oon täällä kaverin luona ja just sain tytön nukkumaan. Nukahti pullo suuhun eikä ehtiny juoda kaikkea. Saa nähdä tuleeko nälkä kesken unien. Selvisin kyllä tosi helpolla kun ei yhtään itkua tullu, vaippakin onnistuttiin vaihtamaan. Ehkä musta on sittenkin tähän.. tää on kivaa! :heart:

Mulla on maha aika kipee taas. Se aina iskee näin iltosin ku nukkumaan pitäs mennä. :/ Sellanen menkkamainen kipu mut samalla niinku ois ylensyöny ja pitäs mennä vessaan. Ankeeta. Tän kivunki takia menee aina yöunet.
 
Rhea: Mulla on kans iltaisin masu kipee. Se tulee aina ku asettuu illalla oleskelemaan. Nippailee ja tuntuu et pömpöttää ja turvottaa ja sattuukin välillä. Ehkä se on jotenkin normaalia... kohtu kasvaa ja verenkierto rakentelee omia reittejää meidän ja vauvojen välille...
 
vielä pyörähdin lukemassa..

Rhea: täällä kans tosi kipee alamaha.. vihloo ja repii.. jos panadoli auttaa niin ota vaan. Itellä ainaki helpottaa..
poikaa kun odotin niin kirjottivat mulle purkillisen. Toivoo vaan sopii ettei samaa luokkaa rupeis kivut olemaan vaikka inhottavia jo nyt. Mut tästä kun eteenpäin mennään niin helpottaa kummasti =)
Muuten ei ollutkaan kipee vasta kun loppuvaiheessa kun lenkillä kulin.

Papagena iso :hug:
Yritä saada se pahoinvointi pois mielestä ja aattele että johan sinä oot yhden tähän maailmaan tehnyt niin miks ei toistakin. no, ehkä helpommin sanottu kun tehty ja minkäpäs näille mielialoille aina mahtaa. Vaikka kuinka yrittäs olla ilonen ja virkee niin jostain syystä aina välillä pahottaa mielesä ihan naurettavasta asiasta mistä ei ikinä ois voinu ees kuvitella että mielipahan sais.

nyt hyviä öitä kaikille. lähen pötköttelemään jos sattuu että Tatu taas yöllä valvottaa.

Käytiin muutes rannalla ja voi kauhee mikä vesipeto tuo pikku jässikkä on!! ihan hupsuna veteen :D
 
tutteli: Voi ei! :hug: :hug: Ootko ihan varma, että se vuoto on nimenomaan sitä vuotoa!? Tuleeko siis paljon ja onko kovat kivut? Uskon kyllä että oot paniikissa. Toivottavasti saat varmuuden asian tilasta pian! Kovasti haleja ja voimia! :hug:

Mulla maha kipu jatkuu ja se aiheuttaa myös pientä pelkoa. Kokoajan käyn vessassa tarkistamassa ettei tuu vuotoa. :(
Tuo hoidokki tuolla itkeskelee välillä tutin perään. Ihan hyvä vaan ni tiedän, että se hengittää vielä. Aika pelottavaa noin pientä on hoitaa. :eek:
 
Papagena: Mullakin itku Tooodella herkässä ja hieman tuota pahoinvointiakin pelkään, koska mikään maailmassa ei ole niin inhoittavaa kuin jatkuva paha olo ja oksentaminen. Mutta jos jälleen näin mullekin käy niin täydyn vaan ajatella että pian se ohi menee ja kai sitä täytyy hieman kärsiä että saan jotain upeaa sitten maaliskuussa syliini. Yritä nauttia joka hetkestä vaikka se ehkä tuntuukin ettei pysty, mutta on tämä niin ihana asia jotta hieman voi uhrautuakin mahdolliselle pahoinvoinnille. :hug:
Esikoisen aikaan etsin sellaisia ruoka-aineita jotka yököttivät vähiten, joten mä elin puolet raskaudesta sitruunoilla ja voileipäkekseillä... :x
Voimia kaikille vatsakipuisille ja toivotaan että kaikki menee hyvin! :hug: :hug:
 
Huomenta vaan kaikki :wave:

Meitsi nukahti joskus 4 aikaan :D En vaan tajuu mikä mulla on.. Koko eilisen oli ihan väsyny ja illalla ku kateltiin telkkaria ni oikeen silmiä kirveli ku niin väsytti mut ku käytiin nukkuu ni ei vaan uni tuu :/ Tuppaa vaan olee tosi raskasta ku pitäis jaksaa pirteillä ton tytön kanssa mut tuskinpa nytkään jaksan tohon ulos mennä. Puuh.

Mulla kans illalla ku käyn nukkuu ni mahaan koskee, ja sit möyrii hirveesti. Ja täällä ollaan huolissaan myös :| Mutta kaipa kuuluu asiaan eikä se turha huolehtiminen tosiaan mitään auta.

Eilen oli tosi huono olo ja yhen kerran kävin pöntöllä yökkääki mut siinä pöntön luonaki hoin vaan itelleni et mähän en oksenna :LOL: Ei sit mitään tullukaan mut paha olo oli koko päivän. Ja pää kipeenä, taas.
Mies teki lettuja ni helpotti :p

Tutteli: mitä on tapahtunut? Onko kaikki kunnossa? :hug:

Katoin aamulla huonointa lasten ohjelmaa ikinä! Tuli subtv-juniorilta, joku hopla. Oli niin typerä, hölmömpi ku teletapit tai himpulat :LOL: Just ku olin vaihtamassa disney channelille ni huomasin et tyttö tuijotti sitä ihan zombiena =) Että kyllä hälle kelpas..

Aamu alko mahakivuilla ja vessaan piti taas juosta :whistle:

Nyt tekee aamupalaa, leipää.

Suvitus+Yrsa 5+1
 
myymä
Nyt on sitten maistettu baarielämääkin raskaana :p Eilen oli ystävän siskon yllätyssynttärit josta sitten jatkettiin baariin. Ei ollut edes huono ilta :) Ja onneksi nykyään ei saa baareissa polttaa niin voi itsekin sielä vielä ihan hyvin hillua. Ei sitä edes siinä tanssin ja hauskanpidon huumassa huomannut olevansa selvinpäin ja sitten kun siltä tuntui niin oli ihanaa saada vain auto alle ja ajaa kotiin, ilman mitään sen suurempia taxisompailuja! :) Eli mukava reissu oli kyllä kaikinpuolin!
Mun maha ei enää pömppää juurikaan :( ehkä iltaisin juu, mutta näin aamuisin se on ihan lättänä. ONKO MUILLA? Tulee aina hirveä epätoivon tunne, että mahtaako siellä oikeesti kukaan olla. Joku siellä vaan pitää kiinni tiukasti menkkanarusta, eikä päästä vaan vuotoa tulemaan. Ja sit tiistaina saankin tuomion ultrasta, että siellä ei ole ketään :( Ei ei ei, miks edes ajattelen moisia. Nää pelot on ihan takapuolesta....

Pitäis jo käydä valmistautumassa suihkuun jotta lähdetään sitten asuntomessuille. Ihanaa kun alkaa olemaan asiakin jo vähän ajankohtainen. Noh onhan tässä vielä vuosi kun rakentaminen alkaa mut kuitenkin :)

Hauskaa päivää!!

Myyma +masuasukki 6+6
 
Huomenta kaikille! Nukuin yön sohvalla kun mies möykkäsi yläkerrassa ja paasasi että olen pilannut hänen elämänsä raskautumalla! Todella kaunista ja ajattelevaista tekstiä, mutta yritin pysyä rauhallisena.Heräsin 4 aikoihin karseeseen selkäkipuun, joka toiv.johtui sohvalla könöttämisestä! Ruskeaa vuotoa on tullut vähän ja nyt taas koskee mahaan, mutta yritän levätä ja rauhottua :'( En uskalla lähteä edes kätilöopistolle jos tulee huonoja uutisia, en niitä kestäis nyt! Jaksuja!
 
tuttelille :hug: !! Kivoja kommetteja mieheltä.. toivottavasti älyää pyytää anteeksi. Raskaana mieli on muutenkin niin ailahtelevainen ja on epävarma itestään, ni moiset kommentit kyllä vaan pahentaa asiaa.

).( Väsyttää. Tämä väsymyksen määrä vain lisääntyy. Oon edelleen Iiron kans kaksin, ja ulos pitäis lähteä... van ku minä tahtosin lähteä peiton alle köpröttämään! =) Puoli tuntia jo nuokuin tuossa sohvalla ku Iiro katto Puuha Petejä.. ;)

Papu 6+2
 
tuttelille :heart:

Kahlasin monen päivän tekstit läpi! huh!

Kestoja ajattelin kokeilla... ehkä.. Ja äippäpakkaus otetaan, kun eka on!

Oireita löytyy vaikka muille jakaa... Onneksi alkoi kesäloma, sillä en olisi jaksanut töissä olla! Täällä myös maha sekasin ja pahoinvinti ei helpota yhtään! Hajut tekevät todella pahaa. Tiskikonetta ja jääkaapin ovea ei pysty aukaisemaan... Nyt sohvalle makaamaan!
 
aamulla kävin vessassa nii tuli jo kirkasta verta. Äsken vessareissulla tuli jo hyytymiä, että tuskin tämä mitään muutakaan on. Jotenkin musta tuntuu että osasin tätä odottaa. Ja toisaalta ei tunnu edes nin pahalta, ja siihen vaikuttaa varmasti vielä tuo meidän vauva 6kk :hug:

Tietenkin tätäki pitää vähä työstää, kun onhan sitä jo ajatuksissa ajatellut että vauva on tulossa. Mutta kaikki menee niinkuin on tarkoitettu. Saajaan nauttia tuosta meidän esikosta!

Selkää juilii. Toivon, että tämä menis näillä vuodoilla pois eikä tarvitsisi muuta. On kyl nii alussa että tulee varmaa helpommi ite pois. Pitääkö mun ottaa johonki yhteyttä? En vielä ole neuvolaan soittanu raskautumisesta. EN oikein tiiä et pitääkö jottain tehdä? :( nyt ois ollu viikkoja vissii tasan 6+0
 

Yhteistyössä