~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Täällä kanssa harmittaa että niin monet on päättäny jättä kirjottamisen hetkeksi tollasen myrskyn takia. :ashamed:
Jos nyt vaan koitettais olla niinkun sitä ei ois ollukaan ja jatkaa kirjottelua ihan normaaliin tapaan kuten Mallakin jo tossa ehdotti. Ei anneta toiselle erävoittoa asiassa!

Omaan napaa ei kuulu yhtään mitään uutta, huomista lääkäriä odottelen et sais tietää jotain noista työjutuista. Jos joudun jatkaan saikkua ni tarvii varmaan laittaa kotia uuteen uskoon ku ois siihen kerranki aikaa, vaikka en sit kyl saikulla sais kauheesti touhutakaan. Mut jos vähän siivois vaatehuoneita tms.

Onko muien hiukset menny huonoon kuntoon raskauden aikana? Mulla ei edellisissä raskauksissa, mut nyt on! Tekis mieli leikata ainakin 20 cm pois. Ja oon huomannu et mun hiukset menee tosi helposti takkuun, ei tarvi olla ku hetki auki ni niskassa kauhee takkukasa. Ärsyttävää! Kynnet sit taas kasvaa kauheeta vauhtia mikä ihan hyvä asia, mulla oli pitkään kynnet huonona kun oli ollu rakennekynnet kauan, otatin pois vajaa vuosi sitten ja siinä meniki oma aikansa et kasvoi normaaliksi.

Nyt tarvii laittaa tyttö koulukuntoon, sit viemään hänet kouluun ja sen jälkeen kotiin keittään päänsäryn estokahvit.

Rauhallista keskiviikkoa kaikille!!


:heart: :Ninni ja Kirppu 16+3 :heart: :heart:
 
Jahas.. mun juttu sit hävis.. Noo ei se mitään, kirjotellaan sit uus :D

Nii ihan alkuun mie olen hölmöyksissäni ilmottanu väärän iän, ikkää on nyt 28 ja loppu kuusta 29.. että joskos se tuonne listaan vaihettais oikeeksi :D Aika vakavaa, että toi dementtia tulee jo näin nuorella ikää :LOL:

Päänsärystä. Eilen oli mulla ihan KAUHEE päänsärky! Nukkumaanki menin jo ennen kymmentä, sinne apteekkiin en oo joutanu vielä, mut tännään on ihan pakko hakkee sitä Zapp:ia. Ja kisulle matokuuri. *miau*

Monellakin tuntuu täällä olevan koira? Onkos muuta elukkaa? Meillä tosiaan toi kollin mollisko :D Oikee täys tuho, vaikka jo pitäis kohta aikunen olla, mut edelleen se on nii leikkisä, että tavarat hajoo. Tänäänki oli sillä välin ku kuopuksen eskariin vein tiputtanu kahvikupin pöydältä ja korva oli meny kolomeen osaan :kieh: Kaippa se joskus rauhottuu. :)

Hiuksista. Mullon taas se ongelma että väri ei pysy päässä. Muuten hiukset on kyllä tosi hyvänä, aina oottaessa ollu. Mut jottain vaihtelua kyllä nyt haluttais, en vaa tiä mitä?

Juu ja tuo kaukalo homma, se pitäis jostain taikoa, en vaan tiiä mistä? Ei kuiteskaan raskis ihan uutta ostaa, vanhaa ei ole ennää olemassa, ku se varastettiin. Jostain siis pittäis saaha käytetty lainaan tai ostaa. Ja sama homma pinnasängyn kaa. Aattelin kyllä, että josko hakis ihan ikea:sta uuden, ku eivät siellä hinnan kiroissa ole. Toi vanha kun on hieman kärsinyt. Se kun on kiertäny meijän suvussa, ollu enne meijän muksuja veljen muksulla ja sitä ennen mun serkuilla. Että josko nyt sen etes raskis uutena ostaa.

Marmeladi + Masuasukki 18+1
 
Marmeladi vaihdoin sun iäksi 28, muistuta sit loppukuusta ku sun synttärit on ni vaihdetaan sulle 29. Kuulutkin samaan -78 vuosikertaan ku mä!
Mä oon kans kattonu Ikeasta pinnasänkyy ja hoitopöytää, sitä leksvik-sarjaa meinataan ostaa pinnis ja hoitopöytä ainakin. Pitäis joulukuussa mennä siskon kanssa tuhlaan veronpalautusrahoja sinne.
Kaukalo me ostetaan kavereilta, ja vaunut kanssa toisilta kavereilta.

Ei mullakaan oo väri pysyny hiuksissa yhtä hyvin ku ennen, pitäis taas värjätä ku on mun mielestä jotenki haalee...

Täällä onkin hiljasta, eikö kukaan enää halua kirjottaa tänne noiden myrskyjen jälkeen :ashamed: ?

Ninni ja Kirppu 16+3
 
Jee, kunnon syyssää ja viileää! Aivan mahtavaa kävellä lenkkiä koiran kanssa kun lehdet vaan lentelee.

Kyllä meidän oma myrsky tästä varmaan laantuu pian, tylsää vaan jos moni jättää meidät tommosen takia. Itse en aio enää lähteä lapselliseen kinaamiseen mukaan, vaikka kuinka kuohuttais.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! t. pikkuvaemo ja -kakkonen 15+5
 
Kyllä mä edelleen käyn lueskelemassa ja kirjottelemassa ..en ole muutenkaan monesti kerennyt tänne kirjottelemaan..
Mutta eilen illalla oli ihanaa!! Makoilin sohvalla pakoa katsomassa ja "aapu" tuntui ihan selvästi temmeltävän mahassa..jopa masun päällä tuntui liikettä..isäntäkin kävi kokeilemassa ja tunsi käteen pienet potkut tai nyrkkeilyt.. :heart:
äkkiä on mennyt ainakin oma odotusaika..liekö syynä että päivätkin on touhua täynnä neljän kanssa..
Minna ja "aapu" 17+4
 
Ninni78 Samaa vuosikertaa ollaan juu, mie YRITÄN muistaa ilmottaa sit kuun lopulla :D

Mien yhtään muista mitä sarjaa se pinnasänky on, mut siittä saapi sen reunan laskettua ja oliko jopa niin, että sen sai irti? Mennee siis hieman pitempään, entä tavallinen sänky. Toi siinä mielessä hyvä, että ku laps ruppee kiikkumaan ite pois sängystä, ni ei tarvi pelätä että se niskansa taittas.

Minna27 Musta kans tuntuu että tää ootus aika on menny hirveen nopeeta! Nyt jo puolivälissä ollaan :D
 
Marmeladi siitä leksvik-pinniksestä saa reunan laskettua ja kokonaan irti, käy vaikka sohvana lapselle myöhemmin. Pohjan saa kahdelle eri korkeudelle.
Löytyy tuolta:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80108662

Minna27 täälläkin tuntuu aika vaan juoksevan, toisaalta tosi kiva! Vähenee koko ajan aika millon saa oman pikku nyytin syliin :heart: !

Pikkuvaemo
ihan mun lempparisää kans ulkona! Raikasta, raikasta, raikasta! Tekee hyvää päälle! Tarvis juoda päivä ekat kaffet ettei ehi hedari iskeen taas.

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+3
 
Huomenia :) Eiköhän jätetään noi mölyt nyt ihan omaan arvoonsa ja jatketaan tästä entiseen malliin!

Minä oon superiloinen et oon saanu nukuttua taas entiseen malliin, iltakymmeneltä alkaa silmät painua kiinni viimestään ja yhellä yöpissitauolla selviän aina yöt sikeessä unessa. Viime yönä tosin heräsin aamuyöstä tosi kipeeseen masuun, niiltä kasvukivuilta tuntui. Mut jukupliude et koski kyllä kovaa. Nyt se sit alkaa vissiin venyä ja paukkua oikein kunnolla. :$

Ja vielä jos jatkais omaa napaa niin nostelinpa sit töissä törkeen painavia laatikoita eilen varastoon niin vanha ystäväni iskias ärty niin pahaks selässä et loppuillan makasin sohvalla tasan yhdessä asennossa joka tuntu hyvältä ja mies nosti mua vessanpöntöltäki ylös :LOL: Se nouseminen/kääntyminen on kaikkein pahin... Onneks nyt on jo parempaan päin eikä tarvinnu hakea saikkua. Mut opinpahan ainaki etten enää nostele yhtään mitään! Tänään pääsee joogaamaan, jos se vaikka vähän tohonki tepsis... =)

Tein eilen ihanaa puolukkapiirakkaa nam nam, mieskin sai viedä siitä työkavereilleen tänään tehdä ne kateelliseks koska mä oon niin hyvä avovaimo, heh ja heh. :D

Mun mies just värjäs mun hiukset taas! Mä annan sen aina tehä sen, se on niin hyvä! Voitteko kuvitella :) Vaikka tummasta vaaleeseen on aina vähä riskaabeli värjätä kotona niin tää onnistu tosi hyvin eikä siitä perusoranssisävystä tietookaan. Mulla onki oma hovikampaaja kotona. :D

Nojoo, töidenjatkous->
mama-L & Onnimönkijä 16+6

:heart:
 
Hei! :wave: Uutena ketjuun ilmoittaudun. Olen lueskellut nyt ehkä viikon verran tätä ketjuanne, kun saatiin vasta netti (vihdoinkin, on sitä odotettukin!) Olin sitten aikeissa ilmoittautua jo pari päivää sitten, mutta säikähdin vähän tuota syysmyrskyä mikä täällä on riehunut, ja ajattelin siirtää ilmoittautumistani tovin. Jospa täällä nyt olisi jo laantunut (?), kun tuli kysyttävää, ja en vielä neuvolaani viitsisi tämän takia soittaa..
Olin esikoisen kanssa ulkona, haravoin pihaa, istuksin seurana hiekkalaatikolla ja sitten tuli naapuri ulos, ja juttelin hänen kanssaan, seisaaltaan. Siinä seisoessa ja jutustellessa tuli outo kipu vatsaan. Ei ihan hurjan kipeä, mutta mainittava kuitenkin. Semmoinen kunnolla nipistelevä, ympäri kohtua. Minkälaiset kivut voi "ohittaa" ilman sen kummempia tutkimuksia..?

Jotain jos itsestäni kertoisin, niin perheessä on minun lisäksi mies ja esikoispoika, hoidan poikaa kotona tätä toista odotellessa. Olen 24-vuotias. Siinä kai tärkeimmät.. Ai niin laskettu aika!! Se on 17.3.-08, eli olen 17. viikolla.

Olitte tänään keskustelleet hiuksista. Minulla ensimmäisessä raskaudessa hiukset kukoisti, kasvoivat paljon ja voivat hyvin. Tällä kertaa meno on toinen; hiukseni rasvoittuvat nopeasti ja irtoavat komeina kimppuina. Kunpa vain en ihan kaljuksi tulisi! :eek:

Toivottavasti joku osaa vastata tuosta kipujutusta jotain..? Se on nyt helpottanut kun olen istunut tässä paikoillani, mutta säikäytti kyllä, tuollaista ei ole ennen ollut.

Carin 16+2
 
Tervetuloa Carin ja muutkin uudet :flower: :wave:
Vähän myrskyinen lokakuun alku palstalla, mut eiköhän se tästä rauhoitu...

Ninni, täällä ollaan edelleen :wave:
pikaraapustelut vaan töistä.. :whistle:

just mietin, et pitäiskö varata kampaaja-aika juurikasvun väriin.. kotona ois väri, mut ei jaksais nyt laitella itte.. mama-l, meillä kans mies useimmiten värjää mun hiukset :D mut se suunnitteli, et lähtis lahjakaupoille, meillä kun on syntskät näin kuun alussa ;) ni mä aattelin, et voisin mennä rentoutuu tukantupsuttajalle siks aikaa.
Maanantaina vasta mun syntskät, joten ei tarvii vielä niitä huimia vuosia sinne päivittää :headwall: B)

Papsulle ja Äiskälle :hug: :hug:
ei varmaan tarvii enempää sanoa asiasta.....

Jaksellaanhan ja jatketaan kuten ennenkin!!! :heart:

Palailen taasen paremmalla ajalla,

Hexodus ja masuhengailija 18+0
 
Jätänpä minäkin puumerkkini lokakuun pinoon! Ihan ihmettelin, että mitä täällä on tapahtunut kun oli niin paljon tekstiä. Tietyt tekstit hyppäsin yli enkä niihin aio kommentoida tämän enempää..

Jatkakaa nyt ihmeessä kirjottelua! Itse en ainakaan viitsi tässä vaiheessa juttu kumppaneita vaihtaa, kun juuri olen teitä oppinut tuntemaan. :heart:

tutteli78: Sinulla on siis sama laskettu aika kuin minullakin elikkäs 11.3!

Ainakin heidi1985 ja rhea kyselivät ilmaislehdestä niin minä ainakin jo olen sen saanut. Tais tulla viime viikolla.. Tosin en tilannut kaksplussaa.

Olikos se ninni joka puhu masu karvoista :) Täällä on niitä kanssa. Miehelle on hauskaa, kun vaimolla on karvanen maha :LOL:

Harmi, kun äiskä äiskä ja papagena päättivät vaihtaa porukkaa. Onnea loppuraskauteen!

Omassa voinnissa ei mitään uutta. Päätä särkee täälläkin ja edelleen olen huono vointinen. Olen ihan varmana sellanen tapaus, joka oksentaa koko raskauden ajan. Mutta jos lopputulos on hyvä, kestän mitä vain! Töitä on ollut hirveästi. Vielä huomisen, kun jaksaisin niin sitten olisi 4 päivän vapaat.

Ai niin! Olen tainnut tuntea muutamia liikkeitä... Tosin en ole ihan varma. Välillä tuntuu siltä, että joku möyryäisi masussa ja välillä tuntuu potkuja?
riksu + lätty rv 17+1
 
Moi vaan!

Aluksi maalis-äipälle tervetuloa :wave:

Äiskä äiskälle haleja ja hyviä vointeja jatkoon :hug:

Marmeladin tekstiä on nyt pakko kommentoida :attn: Luin aluks liikkeistä ja mulla aika samanlaista, välillä tunnen mielestäni selvästi möyrintää mut ku alan kuulostelee ni ei tunnu ku möykky. Mut toi uni-juttu, ku just heräsin ja näin tossa aamusella unta että mulla oli menkat :eek: Mitähän se tarkottaa? En mä niitä ainakaan kaipaa :whistle:

Mulla kans tehoo kahvi päänsärkyyn :wave: Eilen koulussa iski jomotus ja panadolin sijaan hainki kahvin ja melkiist heti autto =)

Ninnille onnittelut, ku oot oppinu kirjottaa väreillä :D Mä en osaa enkä ajatellu opetellakaan ku ei se tummennuskaan multa onnistu..

Ja mulla on kyllä painoa tullu useampi kilo, mutta en hätäile ku tiesin et on odotettavissa..

Meillä on kissa.

Carinille tervetuloa :flower:

Mäkään en oo saanu ilmaislehteä mut järkyttyneempi olin ku eilen ei tullu kaksplussaa vaik oon tilaaja??!! Mitähän ihmettä? Eiks sen pitäis tulla samana päivänä tilaajalle ku kauppaanki.. Harmittaa :/

ON:
Mua väsyttää edelleen ihan jumalattomasti :ashamed: En tiiä mistä johtuis mut ehkä huomisen neuvolassa löydetään syy. Ei oo kivaa ku koko ajan unettaa ja vaik päikkärit nukkuu ni niin väsyttää et silmiä kirvelee |O
Ja tosiaan liikkeitä tunnen mielestäni sillon tällön.
Farkut siis aiheutti mulle supistuksia, mikä hanurista koska on mun ainoot housut tällä hetkellä, kohta tulee jo niin kylmä ettei hamosella pärjää :| Enkä voi niitä enemmän auki jättää ku muuten tippuu päältä ku ne on liian isot mut painaa vaan kohtua.
Huomenna sit neuvolakuulumisia!

Suvitus+poika 16+4
 
Juu Ninni78 toi sänky se oli. Jahka tässä joku viikonloppu ukon kans kahestaan pääsisimmä habiksessa käymään.

Suvitus Mikähän meitä vaivaa kun tuommosia painajaisia näemmä?!

Tervetuloa uudet mammat joukkoon sekavaan :wave:

Marmeladi + Masuasukki 18+1
 
Marmeladi:
No en tajuu :eek: En tosiaan niitä kaipaile yhtään..
Mä olin vielä unessa suihkussa miehen kanssa ja yhtäkkiä alko tekemään seksiä mieli ni piti lähteä suihkusta pois et voin ottaa alkkareista siteen pois, wtf? Enkä siteitä oo ikuna käyttänykään :LOL:
Siis niin sekoa :LOL:
 
Carin tervetuloa maalismasuihin :flower: !
En usko että vatsakipu oli mitään vaarallista, olithan just haravoinu ni voi olla ettei masukki tykänny rehkimisestä. Itellä masu ainaki kovettuu välillä jos siivoon tms.

Meitä alkaakin olla jo iso joukko, voisin joku kerta laskee monta meitä oikeen on.

Gallup:Sitten kun saatte tietää, siis jos haluatte tietää, että kumpi on tulossa ni haluatteko et laitan tohon etusivun listaan perään että poika tai tyttö? Jos haluatte ni mulle vaan infoa taas!
Esim. Suvitus kun tietää jo että poika on tulossa ni laitetaanko se sun tietojen perään?

Mun tarvis kans värjätä hiukset, soitin just äidille jos se ehtis tänään leikkaan mun hiukset, kampaajalleni ku en näin äkkiä saa millään aikaa. Tekis mieli ottaa ponnarista kiinni ja napsasta poikki mut en taida
viitsiä =) . Sellasta polkkatukkaa mun tekis kauheesti mieli mut en sit tiedä mahtaisko kaduttaa parin viikon päästä... Ku haluisin kuitenki et hiukset ois sen pituset et ne sais ponnarille...

Riksu juu se olin mä ku puhuin ihanista masukarvoista... Ei niitä kunnolla näy, mut iltasin ku rasvaan masua makkarissa pelkässä telkkarin valossa ni rasva saa ne jotenki kiiltään :kieh: :kieh: .

Eipä taas muuta!

Tervetuloa vielä uusille!

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+3 :heart: :heart:
 
Ninni:
Mun nimen perään voit ainaki laittaa että poika(sininen väri :D )
Vaikka tiedän ettei tieto ole 100% ja ihan hyvin voi tyttökin masussa olla mutta laita vaan :)
Rakenneultra kolmen viikon päästä ni jospa vilahtais lisää todisteita :whistle:
 
Hei kaikille!!

Just kotiuduin neuvolasta/lääkäriltä.Kaikki oli ihan hyvin ja painoa ei onneksi ollut tullu kun kilo lisää elokuulta.
Ja taas meinasi tulla itku,kun kuuli pikkusen sydänäänet..Jotenkin on ollut vieläkin kauhean epätodellinen olo koko raskaudesta,että onko siellä varmasti joku vai ei.Maha ei ole kasvanut vielä yhtään tai en ainakaan ole huomannut,kun muutama ylimääräinen "makkara" vyötäröltä löytyy muutenkin.Kovasti jo odottelen,että alkaisi liikkeet tuntumaan,mutta vielä ne kerkeää,kun ei ihan kauheasti noita viikkoja vielä ole,vaikka nopeasti on aika mennytkin.Nyt jos yrittäisi jaksaa mennä laittamaan ruokaa ja sen jälkeen koiran kanssa lenkille..
Hyvää päivän jatkoa kaikille =)

T.Nita&Iippa 14+6
 

Onpas täällä ollu vähän toimintaa...

Mä en nyt ainakaan oo häviämässä täältä tuommosen pienen kinastelun takia, mutta ymmärrän kyllä niitä jotka ei nyt jaksa käydä lukemassa tämmöstä tekstiä :)

Heti alkuun uusille tervetuloa! Ja vanhoille: älkää kaikki hävitkö! :eek:

Liikkeistä oli puhetta ja ei täällä ainakaan oo tuntunu mitään... Esikoisestakin tuntui vasta joskus puolenvälin paikkeilla, joten enpä taida odotella niitä vielä pariin viikkoon...

Marmeladi kyseli muiden elukkatilannetta ja meilläkin on täällä jopa kaksi kollia :D Näillä on ikää reilu 2 v ja reilu 3 v eikä tuosta rauhottumisesta ole kyllä tietoakaan :whistle: Mutta nehän onkin kissoja ;)

Mitäs vielä...
Mahallaan oon nukkunu pikku pätkiä, mutta ei se asento tunnu enää kovin mukavalta.
Maha on kyllä kasvanu, mutta näyttää enemmänkin siltä että tuo pelastusrengas olis vaan kasvanu eikä näytä miltään vauvamahalta :/ Mitkään housut ei tunnu oikein mukavalta, mutta äitiyshousujakaan ei oo kiva käyttää kun tippuvat päältä. Hoksasin myös semmosen hassun ongelman että niin mun vanhoissa kuin uusissakin äitiyshousuissa roikkuu tuo takapuoli aika lailla eli täytyis vissiin kaventaa niitä kun mun pylly näyttää pienenevän sitä mukaa kun maha kasvaa :eek:

Mutta nyt pitää lähtä tonkimaan jääkaappia kun nälkä kurnii taas mahassa. Jospa tuo poika jaksais pyöriä kävelytuolissa sen aikaa...

Pimmi 15+0 kappas! :D
 
Tuo mahakarva juttu koskettaa muakin mutta en ollu moisesta koskaan kuullu niin luulin että oon yksin tän asian kanssa..hyvä tietää että se johtuu jostain.

ei vieläkään liikkeen liikettä havattavissa! eilen söin pienen määrän karkkia ja menin oottelemaan että josko jotain kuuluis..vaan ei.
lisää poppakonsteja niin minähän kokeilen!

juu mulla on kanssa koira ja olen kuullut että sen pitäisi vaistota tämmöset asiat mutta mokoma ei tunnu kyllä vaistoavan mitään. saa mahaansa varoa sen kanssa jatkuvasti!

ooh la laa 17+1
 
Pimmi mulla on Lindexistä mama-farkut missä säädettävä toi tuubiosa, eli nyt on aika tiukalla ja on paljon kasvuvaraa masulle. On muutenki ollu tosi kivat farkut ku on vähän kapeemmat ja strechit ku en halua mitään säkkifarkkuja jalkaan laittaa. Oonki miettiny et pitäiskö ostaa toiset samanlaiset kun näitä tulee kuitenki aika paljon ja kauan vielä käyttämään.

Oohlalaa en tiedä johtuuko noi masun karvat poikahormoneista, mut hormoneista niiden pakko johtuu kuitenki. Onneks on ihan vaaleita, lyhyitä ja ohuita ettei tulis mitään mustakarvasta apinamasua =)

Mä tunnen liikkeitä melkeen päivittäin, välillä on hiljasempia päiviä mut tänäänki on Kirpulla ollu vilkas päivä, ui varmaan kroolia päästä päähän, siltä se ainakin tuntuu.

Ei meiänkään koira mun mielestä mitään tajua, painaa melkeen 40 kiloa ja luulee olevansa parikilonen sylikoira kun ois koko ajan syliin tunkemassa. Ja sit tuijottaa isoilla ruskeilla silmillään ja ihmettelee kun työnnän hänet pois :)

Ai niin, mua on alkanu sattuu jo istuminenki tonne häntäluuhun, ei enää pelkästään se ylös nouseminen... Tosi kiva...

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+3 :heart: :heart:
 
Täällä on kans karvoja masussa! Ihan normaaleja ihokarvoja, siis vaaleita eikä erityisen pitkiä, mutta ne on pystyssä, hölmön näköistä.

Päätä särkee ja olen sitä täällä keskustellun kahvin voimalla koittanut saada pois, mutta ei ole vielä hävinnyt. Zappia ja IcePoweriakin on jo otettu ja laitettu, joten sitten jos ei nämä tropit tehoa niin ei auta kuin yötä odotella, nukkuessa se yleensä kyllä häviää. Minulla on migreeni, minkä yleensä pitäisi raskausaikana helpottaa, mutta ei näköjään, kun aika säännöllisen epäsäännöllisesti näitä särkyjä tulee. Tunnistan migreenisäryksi valo- ja kuuloherkkyydestä. Pimeys ja hiljaisuus olisi parasta, ja juuri nyt onkin ihanaa kun miekkonen lähti pojan kanssa ulkoilemaan. Laitoin oikein telkkarinkin mutelle, ja nautin hiljaisuudesta.

Carin ja ? 16+2
 
Huono äiti täällä, hei! :wave:
Oon niin poikki ja pahalla päällä, että pojalla pyörii tuolla paraikaa dvd :ashamed: .
Siksi "nolostelen", että meillä on sopimus, että viikolla saa katsoa vain lastenohjelmat tarhan jälkeen ja sitten telkku pysyy kiinni. (..kunnes äiti avaa sen illalla ysiltä ;) )
No, aina ei vaan jaksa.
väsyterkuin pikkuvaemo
 
Ninni78 kiltti, voisitko muuttaa mun la:n, se on 28.2.2008 :heart: Kävin rakenneultrassa ja siellä vaavi vastaa viikkoja, heittää kork. neljällä päivällä, joten ei muuttanut laskettuaikaa. Sanoi, että saan sitten äitiysavustuksen tuon aiemman la:n mukaan:) Poika meille tuleepi taas, nyt varmistui:) Ihanaa on, vaikka tyttöä toivoimme, mutta ihanaa tietää, että pienoinen on poika :heart: :heart: :heart:

Häntäluu on edelleen kipeä, varsinkin jos nousee ylös:( Maahan/lattialle en uskalla mennä, koska hankala nousta pois!! :kieh:

Maha on jo iso, noh, kohta ollaan jo puolessa välissä:) Ja tän viikon lopussa vauva on JO 23cm. pitkä:) Ja painaa n. 230g :heart: Näin sanoi ultraaja:)

Nyt kiireesti pukeen pojat ja sitten kauppaan:)

LOE ja karkki 19+0(elän nyt sen la:n mukaan:) Eipä tarvi ainakaan käynnistystä ootella sit liian pitkään;))
 
Malla29
Nopeasti lisään että meillä on koira, enää vain yksi kun sijoitettiin meidän vanha, äksyyntynyt pikkukoira mun vanhemmille, kun heidän koiravanhus piti viimein lopettaa. Pikkukoira on sellainen vanhusten lellikki mutta ei nauti lapsiperheen melusta joten kaikki ovat nyt onnellisia! Mun ei tarvi jännittää milloin ärsytyskynnys ylittyisi tulevan vauvan kanssa ja haukkaisi naskaleillaan kiinni. :kieh: Ja aina saadaan toki takas hoitoon kun halutaan. Ja kaloja meiltä löytyy tuon yhen koiran lisäksi.
Ja toinen vastaus, eli odotan tyttöä, saa lisätä listaan.
Nyt mi gorda bella odottaa... :D
 
Tosi surullista että niin moni on jättänyt palstan nyt, vaikka tavallaan ymmärrän syyn siihen, silti olen samaa mieltä kuin malla29 ja ninni78 (ja jokunen muukin) siitä että jatketaan kuten ennenkin.

Tervetuloa uusille, kiva et saadaan uusia palstailijoita kun osa jää pois. Carin luultavasti kipuilusi on ihan normaalia ja asiaankuuluvaa, vaikka on tosi vaikea sanoa toisen kivuista mitään kun omistakaan ei aina ole varma. Olen ainakin itse nyt ottanut sen asenteen että yritän olla huolestumatta pienistä kivuista yms, olen melko varma että jos jotain olisi todella vialla niin sen kivun erottais selvästi. Jos kipu menee ohi lepäämällä, istuskelemalla tai kun menee pitkälleen, niin varmaankin se oli vain kohdun kasvukipuja tai niiden ligamenttejen venymisestä johtuvaa kipua. Olen myös huomannut "supisteluja" esim. sen jälkeen kun joudun nostamaan vaunuja, lasta tai venyttämään itseäni esim. verhoja laittaessa. Maha kovettuu, mikä ei sinänsä satu mut tuntuu epämiellyttävältä ja tavallaan silloin just kohtua nippailee. Siinäpä oli selvitystä.. mutta siis, luulisin että voit olla huoleti. :hug:

Meillä on taas tänään ollut hiljainen päivä. Yritän psyykata itteeni että vauva lepää kun on nyt monta päivää ollut vähänväliä liikkeessä, mut silti vähän pelottaa kun koko päivänä ei mitään. Ehkäpä illalla taas saan tuntea liikettä.. toivotaan..

pikkuvaemo ei väsymys tee sinusta huonoa äitiä, kaikki väsyy joskus ja voihan joskus tehdä säännöissä poikkeuksia.. Itse päätin että kone pysyy päivät kiinni ja avaan vasta kun mies tulee kotiin, muuten saatan ajautua käymään täällä lukemassa ja sillä aikaa poju voi laittaa esim. hellan levyt päälle tai muuta fiksua kun huomaa etten vahdi skarppina. Se on paha kun oikein väsyttää tai varsinkin kun tulee noita migreenikohtauksia ja pitäs olla "hyvä äiti". Mulla kun ottaa valot, äänet ja liikkeet päähän sillon niin että oksettaa ja en voi kun maata paikallaan. Teen sillon yleensä niin että annan lapselle kirjoja tai värit ja paperia esim. olohuoneen lattialle ja saan sillon hetken maata sohvalla paikallaan samalla vahtien hänen touhujaan. Meillä on sellanen puuhapete ettei sitä voi jättää hetkeksikään valvomatta.

Kuullaan taas!

enne ja aarre 17+6
 

Yhteistyössä