~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Yhdyn Papagenan sanoihin. Pahoittelut Danjuska :hug: ja tervetuloa Magdaleena!
Minä en saanut joogapaikkaa vaikka kuinka yritin linjoja läpäistä. Onneksi kuitenkin maistuu muukin liikunta :)
Kiitos Ninni listan päivittelystä!
 
menetyksen kokeneille :hug:

Muuten täällä mennään tasaiseen tahtiin. Väsymys on vähentyny kun aloin nauttimaan Floradix Kräuterblut-saft:ia, eli nestemäistä rauta- ja itamminivalmistetta. Tätä saa luontaistuotekaupoista ainakin. Nyt laittaa pyykkejä kuivumaan.

Korven tyttö ja tuplat 13+3
 
Nyt on palattu reissusta, paljon olitte taas ehtineet viikossa kirjoitella :)

Aluksi pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille. Voimia ja jaksamisia Maya, Joanna, Tuizu ja Danjuska :hug:

Ninni: minusta uusi lista myös syyskuulle on hyvä idea

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Kaikki oli hyvin, ja myös sydänäänet kuuluivat. Ens viikolla sitten np-ultraan.

funny + masuasukki 12+1 :heart:

Täällä ollaan myös kovia BB-faneja
 
Huhuh, taas menetyksiä! Danjuskalle ja muille jaksamista! Jotenkin ei voi ymmärtää, että sattuu näinkin paljon ikäviä raskauden keskeytymisiä. Heti rupeaa miettimään, onko itsellä kaikki hyvin, kun raskaus on tällä hetkellä niin oireeton. Mut eikös sen kai pidäkin vähitellen jo ollakin, kun niitä liikkeitä rupeaa muutaman viikon päästä ehkä tuntemaan.

Täällä masu kasvaa tasaisesti, mutta pieni se on vieläkin. Näytän siltä kuin olisin syönyt vähän liian ison aterian kerralla. Sellainen pikkuinen pömppö. Mutta kyllä joistakin vaatteista huomaa, esimerkiksi juhla-asuista, jotka on muutenkin hyvin istuvia, niin ne puristaa.

Voikohan kannettavan koneen sylissä pitämisestä olla haittaa vaaville? Kun miesten siittiöille sillä voi olla huonoja vaikutteita...

Nyt telkkarin ääreen palkinnoksi siivouksesta ja sämpylöiden leipomisesta!

Misupai ja Helmis 13+6

 
Kaikille moi!

Suuret pahoitteluni Danjuska, kurjaa :'( Jaksa :hug:

Ja oon ehdottomasti uuden kuukausipinon kannalla :wave:

Meillä pitäisi kanssa näkyy 24/7 mut ei vaan näy :( Mikshän.. Ei sillä että sitä niin tarttisin mut olishan se kiva et näkyis jos kerta kuuluis näkyä!

Greyn anatomia on musta myös tosi hyvä mut eilinen eka jakso jäi väliin ku piti BB:tä tuijottaa :kieh:

Mä oon kans lukenu et pojilla olis hitaampi syke ja tytöillä nopeempi mut esikoisen syke oli samaa ku kummipojan, siinä 140-160 ja meille tuli tyttö :) Että ei ihan niihinkään oo luottamista.. Nyt syke oli 152 ja katotaan mitä on ensi tiistaina lääkärissä! :heart:

Meillä edelleen mies toivoo poikaa mut mulle se ei ookaan enää niin selvää! Haluan myös pojan mut ku rupeen miettimään kuinka ihania hepeneitä ja mekkoja esikoisella oli niin toisen tytön haluaisinkin :D Mutta molemmat tosi tervetulleita :heart: Eikä aiota ottaa selvää, olkoon ihana yllätys synnytyssalissa sitten..

Tervetuloa magdaleena :wave:

Tänään kuulin että mun luokalla on toinenkin tyttö raskaana! Aika hauskaa :D Oli viikkoja jotain 6 kait mut kevätvauva heillekin tulossa.. Kivaa kun on joku samanlaisessa tilanteessa ja niin lähellä et voi joka päivä ajatuksia vaihtaa..

Suvitus+Yrsa 10+5
 
Danjuska voi ei!!! Iso :hug: täältä! Kurjaa ettei noi ikävät uutiset näköjään vieläkään sit loppunu, toivottavasti nyt ei sit enää tarvis meiän pinoon suru-uutiset tietään löytää. Saa taas itenki huolestuun et onko kaikki masussa kunnossa. Tiistaina onneks ultra.

Mulla ollu kauhee päänsärky koko päivän eikä panadol tunnu auttavan. Tarvii mennä hetkeks huilaan jos auttais.

Päivitän listan hiukan myöhemmin, nyt ei pysty ku pää halkee.

:heart: :Ninni ja Kulsti 11+4 :heart: :heart:
 
Danjuska Olen pahoillani teidän puolesta! Paljon paljon haleja ja voimia sinulle ja miehellesi!
Jaksamista huomiselle! :hug:

Voi ei! Eikö nämä huonot uutiset voisi jo loppua! Tuntuu jo että maaliskuu on kirottu tai jotain! Eiköhän pidetä vauvat masuissa tästä lähtien. Itse ainakin pelkään niiiiiiiiin paljon! Varsinkin kun ne sydänäänet eivät kuuluneet... No, parin viikonpäästä pääsen np-ultraan ja kunnon lääkärille.

Ostin tänään raskausmultitabseja ja aloin niitä jo "popsimaan". Eipä tartte enää juoda litraa foolihappomehua, vaikka se onkin niin hyvää ja olen vähän niinku koukussa siihen.

Pakko muuten kohta ostaa uusia housuja. Farkut kiristää ikävästi. Ihmettelin miks masu on niin kipee töissä istumisen jälkeen ja housujen syyhän se sitten oli. Oiskohan huono idea ostaa jo äippähousut? Jääkö ne sitten heti pieniksi kun masu alkaa kasvaa ja takapuoli levitä... Musta tulee kuitenkin ihan kauhee norsu! :D

T: Julietta ja vauveli 9+5
 
myymä
Voi itku Danjuska :hug: inhottavaa miten tuollaista pääsee tapahtumaan...


Itse olen päässyt yli siitä tämänaamuisesta "paniikista" ... Eiköhän sillä pienellä ole siellä kaikki oikein hyvin! Nyt jätän sen kuuntelun muutamaksi päiväksi!
Tulin justiin shoppailemasta Ikeasta. Olipa ihanaa pitkästä aikaa käydä shoppailemassa ilman Venlaa ja ILMAN vikisevää miestä :D Kävin siis siskon kanssa. Odotan niin kovasti että hän synnyttäis pian. Siskolla on laskettu aika 3 viikon päästä ja supistelee jo päivittäin! IHANAA! :)

Nyt mä täällä herkuttelen Polly karkeilla ja sipseillä ;) hups!

mulla on IHAN totaalinen POIKAOLO! Eli siis oon ihan satavarma että poika täältä tulee. Harmi että on vielä pitkä aika ennen kuin asia selviää :D

Myymä ja pikkukakkonen 12+3
 
:hug: Danjuskalle ja kovasti paljon voimia huomiselle ja jaksuja teille!


Julietta, sitä raskaus-Multi-tabsii mäkin oon popsinu ihan alusta saakka. Satunnaisesti myös D-vitamiinitippoja. Kunhan pimenee enemmän, alan sitten syömään niitäkin joka ilta.
Mammahousuissa kuljen myös, tässä vaiheessa vielä löysä paita päällä, kun ei ihan kaikkien tarvii vielä tietää ;) mut en mä mahdu normaaleihin farkkuihini!!! Ei voi minkään :whistle:

mut joo, vähän alavireiseks vetää aina noi huonot uutiset... palaillaan!

Hexodus ja masutyyppi 13+1
 
Tässä kaikille menetyksen kokeneille!!!!

Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa.
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Huomasipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.


Äiti, minun täytyy jatkaa.
Joku kutsuu kulkemaan.
Täytyy taittaa taival matkaa,
vaikken tietä tunnekaan.

Siellä missä toisiansa
aallot vievät tansseihin,
siellä, veden loiskinassa,
siellä olen minäkin.

Siellä, missä korkealla
siintää pilvi sulavin,
siellä, sinipilven alla,
siellä olen minäkin.

Avara on taivaan syli.
Tuulen teitä purjehdin.
Pääsky lentää pääsi yli,
siinä olen minäkin.

Älä pelkää. Tulen kyllä.
Tulen kyllä takaisin.
Iltatuulen hyväilyssä:
siinä olen minäkin.

:hug:
 
Ei oo sanoja :hug: .

Itkettää ihan kauheasti kaikkien menetyksen kokeneiden puolesta.

Onkohan meidän ketjulaisilla ollut poikkeuksellisen paljon huonoa onnea, kun tuntuu, että tosi isolle osalle on tullut keskenmeno.

Syyskuu on sitten aurinkoisempi meillekin, toivotaan ainakin.

Itseäkin on tässä viikon ajan mietityttänyt tämä "oireettomuus". Siis heräilyn lisäksi kaikki raskausoireet ovat kadonneet. Ei kaameaa väsymystä, ei huonoa oloa ja jopa finninaama alkaa rauhoittua.

Onneksi ensi viikolla on ultra ja saa toivottavasti varmistuksen vauvan olemassaolosta. Mulla on sillon viikkoja kasassa 11+4, onko muilla ollut np-ultra jo noin aikaisin?

Aamuöisin pohdinnoin pikkuvaemo ja -kakkonen 11+0

 
myymä
Huomentarallaa!

Se olis TAAS töihinlähtö edessä enkä vain jaksais... Pääsen sängystä kyllä yllättävän hyvin ylös (nyt kun on vielä valoisaa) mutta motivaatio töissä on tosi surkea...
Ihanaa kun ei ole enää pahoinvointia! Siitä mä kyllä hurraan! Ja ihanaa kun masu rupee jo pömpöttää :p vaikka turvotustahan se suurimmaks osaks on kun se kasvaa tuolta ylhäältä ja kohtu on tuolla iiiihan alhaalla :D

pikkuvaemo mulla np- ultra oli 11+6, että aika samoissa :)

Kävin eilen ikeassa shoppailemassa vähän kynttilöitä ja muuta krääsää. Tänään sitten ajattelin töiden jälkeen ehkä vähän siivota ja laittaa uudet tavarat paikoilleen. Sitten pitäs käydä miehen kanssa kiertelee kirppiksiä jos löytyis venlalle vähän syysvaatetta :)

->

Hauskaa päivää!

Myymä ja pikkukakkonen 12+4 :)
 
Huomenta murut!

Täällä vaan pää särkee edelleen, koko yön särkeny. Oon kyllä saanu nukuttu ihan hyvin, mut jos nousin vessas käymään ni kauhee jomotus heti päässä. Vinkkejä miten saisin sen pois, pandol kun ei tuntunu auttavan? Kiva kun on eka kolmannes just takana ja alkaa taas oireita ilmestyyn... Oli vähän etova oloki kun heräsin..

Julietta:Ostin eilen mama-farkut, Lindexiltä, sellaset ihan tummansiniset, melkeen pillifarkut mut ei ihan niin kapeet. Kävin henkassa kokeileen farkkuja mut en tykänny mistään, kaikki oli jotenki tönkköjä eikä mun kropalle yhtään sopivia. Ja mulla jo ennestään yhet mama-housut mitä oon pitäny ku en voi sit yhtään sietää jos housut vähänki puristaa.

Päivitän töissä listaan uudet, niin muuten tervetuloa , nyt en ehdi.
Teen illalla sit sen uuden syyskuun ketjunkin ni päästään taas alottaan puhtaalta pöydältä huomenna!

Pikkuvaemo mulla np-ultra tiistaina ja sillon viikot 12+2 et aika samoissa päivissä kuitenki ku sulla! Ihanaa, lähetään sunnuntaina sinne laivalle, tosi kiva ku mulle on alkanu taas ruokaki maistuun ni voi vetää buffassa navan täyteen =)

Iloista päivänjatkoa tytöt!!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 11+5 :heart: :heart:
 
Ei voi olla todellista että suru-uutisia putoilee näin tiuhaan.
Hirveesti jaksamisia menetyksen kokeneille. :hug:

Mulla tänään aamulla pitkästä aikaa todella etova olo, just sain vasta aamupalan alas ja nyt pitäis töihin lähteä... Onneksi tein eilen piiiitkän päivän (ja illalla nukuin 4h päikkärit :D ) niin tänään pääsee sitten jo ajoissa kotiin. Päänsärkykin meinaa tässä vähän taas juilia, mutta ihan vielä en viitsi panadolia ottaa.

Tosta sykkeestä vielä, niin ainakin meillä töissä oli terkkojen kaa puhetta että sitä nopeempi syke mitä pienempi vauva. :D Että meidän masuvauvojen sykkeistä ei voi kyllä mitään vielä päätellä. Kollegalla olikin suunnilleen näillä viikoilla 173 paikkeilla vauvan syke ja poikahan sieltä on tulossa. Että on tää mahotonta! Kai se pitää vaan oottaa ja kahtoa. =)

Minäkin haluan Ikeaan! oijoijoi. Ja vaateostoksille. <3 Kunhan miehelle tulee bonuspalkat niin lupas viedä mut shoppailemaan! Ollaan kyllä eletty tää kuu niin kädestä suuhun kun heinäkuu lomailtiin. Jospa se tästä alkais helpottaa... Tuolla jkl:n kansalaisopiston sivuilla luki muuten että työttömät saa 30? korvauksen niistä kursseista. Minä oon työharjoittelussa (=työtön). Ja kun mammajooga maksaa 28? niin tarkoittaako se sitä että kansalaisopisto maksaa mulle 2?? :D Tuskinpa. Pitääpi kysellä.

Nyt tää täti lähtee töihin päin, enkeleitä päiväänne! :)

mama-L ja Onnipaapero 12+1 :heart:
 
Ultrakuuluumisia... Taidan vaihtaa huhtimasuihin.
Kävin siis tänään aamulla ultrassa ja LA muuttui 3.4. Kaikki oli hyvin. Vauva vilkutti ja syke näkyi hyvin. Yksi sikiö löytyi.

Itsellä on järkyttävä flunssa päällä, ei kuumetta mutta nenä ihan tukossa ja kurkku niin kipeä ettei syömisestä meinaa tulla mitään. Kysyin ultralääkäriltä samalla tästä, niin tokas vaan että on liikkeellä kaiken näköistä tautia ja että maanantaina vasta lääkäriin jos ei olo meinaa helpottaa. Onneksi anoppi tuli hoitamaan poikaa siksi aikaa kun menin ultraan ja jäi vielä poikaa hoitaan siihen asti kun mies tulee kotiin. Ihanaa, saa vähän aikaa ihan levätä!!

Toki saa mut listalla vielä pitää jos vaan sallitte ja kuitenkin käyn lukemassa teidän kuulumisia, koska olette jo tulleet jollain tavalla tutuiksi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Kiitos tervetulotoivotuksista.

Hexodus - mitä d-tippoja oot syönyt? Me annettiin esikoiselle Jekovitiä ja maistoin sitä niin se on ihan karseen makusta. Syön multitabsin raskausvitamiiniä niin onkohan siinä d-vitamiiniä myös vai pitääkö talvella syödä vielä lisäksi?

Amalian runo sai mut itkemään. Hormonit on tehny musta aika herkän ja tuo oli todella koskettava runo.

Mullakin on melkein kaikki oireet kadonneet. Alussa oli ihan kamalantörkeä väsymys ja ihan hieman etova olo. Rinnat on ollu tosi kipeet - jo ennen testiä - ja ovat edelleenkin.

Ultra tosiaan ens viikolla ja silloin on 12+1.
Pikkuvaemo - muistelen että ultra tehdään viikoilla 11-13 eli ei sun ultra oo mun mielestä liian aikaisin.
Mä voin ottaa sen seerumiseulan jos haluan, mutta en ole vielä päättänyt haluanko tietää prosentuaalista mahdollisuutta sille että jotain on pielessä, kyllähän nuo ultrat kartoittavat tosi hyvin.

Niin siis meillä on yksi poika joka täyttää marraskuussa 3v.
 
Huomenia!
Unohdin ihan eilen toivotella uudet masut tervetulleiksi! :ashamed: että tervetuloa! :wave:

Mua palelee ja väsyttää törkeesti. Pitää ottaa päikkärit tänään töiden jälkeen. Yö menee kuitenki huonosti ku ukko on lähdössä viihteelle ja herättää mut aina yöllä. :kieh: Pitäs vaan itselle tekemistä keksiä ku kaikki kaverit luuhaa jossain omissa menoissa. :snotty:

Mäki halun ikeaan ja vaateostoksille! En tosin omilla rahoilla! ;) Ois niin ihana löytää se lopullinen asunto ja alkaa rakentaa pesää, mutta ku tiedän, ettei olla tohon kämppään jäämässä ni se on jotenki turhaa. Haluan jo vaaville oman hyllyn komeroon ja silleen.. :p

Mäki haluisin tietää voiko niitä D-tippoja ottaa noiden raskausvitamiinitabujen lisäks vai onko turhaa? Ainakin tarvis energiaa lisää.

Takaisin "töiden" pariin.. :wave:

Rhea ja molskis 12+3
 
Unohdin kommentoida että mun täytyy myös mennä ostamaan mammahousut. Vatsa on sen verran pullahtanut. Turvotusta oli aiemmin, varsinkin iltaisin mutta noin rv10 kohdalla turvotus katosi. Pari viikkoa olin tyytyväinen ku kukaan ei voinut huomata että oon raskaana, mutta nyt on masu tullut esiin ja on vaikea töissä peitellä (en halua kertoa ennen ultraa). Mulla ei mikään pyykkilautavatsa ollut ennen raskautta mutta on tää selvästi vauvamasun näköinen. Kuolasin netisssä Bebesin sivuilta äitiysfarkkuja mutta hinnat oli alkaen 90euroa... mitä kokemuksia H&M:n/Kappahlin/Lindexin mammafarkuista?

Niin hei oliks teillä jokin suljettu yhteisö, johon voisin kans liittyä..?

*Magdaleena* 11+5

ps. esikoisen kanssa tiesin aina tarkalleen mikä rv ja päivä oli menossa, nyt joudun tosissaan miettimään jotta muistan edes viikon. niin sitä toisen kanssa on jotenkin "rennompi" - ja tietty esikoinen pitää ajatukset ihan jossain muualla kuin masussa :)
 
Huomenta täältäkin! Yö meni valvoessa! En saanut unta vaikka väsyttikin. Töistä tullessa olin ihan naatti, enkä olis jaksanut tehdä mitn, muttei yksinkertasesti voinut mennä nukkumaan ennen BB:tä. =) Sitten ei enää uni tullut.

Täällä ootellaan np-ultraan kutsua. Terkka laittoi mun tiedot ylös ja lähetti sen sairaalalle, mutta kaipa se sitten viim ens viikolla tulee. Sitten se puhui jostain tutkimuksesta johon voin osallistua jos haluan, joku raskausmyrkytystutkimus sellaisille äideille, joilla on vähäinen riski saada se myrkytys. Jotain päiväkirjoja pitää täytellä vielä puolivuotta lapsen syntymän jälkeen... voivoi, olen niin huono kaikessa tuollaisessa täyttelyssä..

Huomenna täysi 10, sitäkin ootellaan kovasti.

Niin juuri! Pitääkö multitabsien lisäksi ottaa vielä d-vitamiinia vai riittääkö tabsit?

T: Julietta ja vauveli 9+6
 
Danjuska: :hug:

Ja tervetuloa uusille!! :wave:

Itsellä ei mitään uutta... Väsyttää kovasti. Töissä sain sovittua, että minun ei tarvitse tehdä enää yövuoroja! Töissä juorut on liikkunu nopeasti ja suurin osa jo tietää raskaudesta.. Olen yrittänyt syödä ahkeraan, jotta paino kääntyisi nousuun. Housut vähän vatsan kohdalta kiristää.. Pieni kumpare siinä näkyy!

riksu + lätty rv 12+3
 
Niin tosiaan - terrrrvetuloa kaikille uusille!! :wave:

Mulle neuvolatäti suositteli sen Multitabsin lisäksi Devitol -tippoja.
Sanoi, että tarvitaan näillä pimeillä leveysasteilla sitä talviaikana. http://www.lastenlaakari.com/orion/devitol.htm
säilytetään jääkaapissa, eikä tosiaan ole mitään hyvää... vedän sitä aina 5 tippaa kerrallaan ja huikka mehuu tai jotain päälle viemään maun pois.

Ja itse asiassa, meinaan jatkossa syödä sitä ihan ilman raskauttakin... talvella aina menee jotenkin hiukset ja kynnet heikommiksi, vaikka syön joka päivä juustoa ja maitoa etc.. mut se D-vitamiini auttaa nimenomaan kalsiumin imeytymiseen.

En oo kyllä huomannu minkään energiamäärän lisäytymistä.. :D kertokaa heti, jos löydätte jonkun hyvän keinon siihen :attn:

Jiihaa - päivä jo yli puolen, nyt lounastamaan, ni eihän tässä olekaan enää tehokasta työaikaa montaa tuntia!!!! Jeeeeee!

Aurinkoista perjantaipäivän jatkoa kaikille! =)

Hexodus ja masutyyppi 13+2
 
Täytyypä noita minisun juttuja käydä katsomassa apteekissa. On vähän kassavajetta juuri nyt, mutta jospa ne ei maksais mansikoita.

Papagena: Voi kun kurjaa, että ystävä muutti. Itsekin oon kolmesti vaihtanut paikkakuntaa, niin että kaverit on jääny sinne ja aina sit pitää etsiä uusia. Mutta hyvissä ystävissä on se hyvä puoli, että ne pysyy ystävinä välimatkastakin huolimatta! Mulla jää taas muuton takia tänne muutama hyvä kaveri ja aina se tuntuu ikävältä. Tuskin ystäväs kuitenkaan sua kokonaan unohtaa.. :hug:

Mulla on korvat tukossa ja kipeet jo sadatta miljoonatta päivää ja se saa olon jotenki veteläks ja kummalliseks. Rassatakkaan ei sais.. |O

Boring!!
 
Heips! Pari pvää pois palstalta ja taas täällä ikäviä uutisia! Aina riipasee lukea ja oma sydän pompahtaa korviin :(
Eilen oli se np-ultra ja kaikki oli hyvin, turvotusta ei ollu yhtään ja sikiö viikon isompi joten la nyt 14.3!
Jaksuja Danjuskalle :hug:

tutteli 78 12+3
 

Yhteistyössä