Töihinpaluusta: mä ajattelin palata ensi syksynä, mutta en ole vielä ilmoittanut töihin mitään. Tällä viikolla olen ajatellut soitella, niin voisi mennä ensi viikolla tekemään paperit. Tässä meidän tiellä on 5 äitiä kotona lasten (vanhin 1,5 vuotta) kanssa, ja kaikki muut tuntuu pukkaavan jo uutta vauvaa tai sitten muuten vaan aikoo olla kotona mahd. pitkään. Meillä ei kyllä rahat riitä (kun uutta vauvaa ei siis vielä ainakaan ole tarkoitus alkaa edes harkita, vaan hoitorahalla pitäisi olla), enkä kyllä välttämättä jaksaisikaan, on tää vaan niin rankkaa, kun ei ole ketään tuttua, jolle oikein kehtaisi hoitoon antaa, että pääsisi esim. asioille. Sukulaiset asuu parinsadan kilsan päässä. Mutta ei pidä saada väärää kuvaa, kyllä mä ihan viihdynkin kotona, enkä kyllä ikinä jaksaisi mennä ainakaan vielä töihin (öitä ei oikein saa nukkua), enkä raaskisikaan.
Nyt uudestaan niitä kuulumisia, mitkä eilen katosi verkkoavaruuteen. Meillä oli maanantaina 6kk neuvola, ja kovin oli poika laihtunut. On nyt 68,6 cm ja 7,1 kg. Painoa oli tullut kuukaudessa vain sata grammaa, mutta pituutta yli kolme senttiä. Saatiin käsky lisätä aterioita ja tulla kuukauden päästä kasvukontrolliin. Luultavasti laihtuminen johtuu kuitenkin kovasta liikkumisesta, poika ryömii tosi kovaa vauhtia. Vessaan jos yrittää mennä, niin siinä jo minuutin aikana vetäisee parin huoneen läpi tekemään pahojaan. Ei siis muuta kuin poika vessaan mukaan. Tosin sielläkin on heti jotain kivaa kuten roskis, jota yrittää kaataa...
Aamupuuro upposi eilen vielä jotenkin (kokeiltiin ekaa kertaa), mutta tänään ei. Johtuneeko siitä, että iltaisin on syöty riisipuuroa, ja nyt on aamulle otettu kaura. Täytyy huomenaamuna koittaa riisiä, niin näkee, johtuuko ruuasta vai ajankohdasta. Nyt on kahtena päivänä tehty neuvolan ohjeen mukaan, eli iltapäivän hedelmäsose pois (ei syönyt sitä juurikaan) ja toinen lämmin ruoka neljän maissa. On nyt nukkunut kaksi yötä tosi hyvin. Toivottavasti jatkuu, ettei ole ihan sattumaa.
Vähän mua kyllä huolettaa, saako poika nyt tarpeeksi maitoa, jos syödään 4 ateriaa päivässä. Ruokajuomaksi saa vettä, korviketta en ole uskaltanut antaa, ja ei kai sitä suositellakaan, jso oma maito riittää. Mutta heti ruuan jälkeen ei kyllä maitoa huoli, vaan pitää olla joku tunnin tauko. Ja sitten saattaa käydä, että jos ollaan jossain liikkeellä, niin menee ateriaväli kokonaan ilman maitoa (reissun päällä syö maitoa vain jos on tosi nälkä ja riittävän rauhallista). Pitäisi varmaan soitella vinkkejä neuvolasta.
Olin eilen ekaa kertaa jumpassa 1,5 vuoteen (tähän asti olen vaan kuntoillut itsekseni), ja kyllä oli kivaa, joskin nyt on lonkankoukistajat aika jumissa. Hyvä niin, tietääpähän tehneensä jotain
Koitetaanhan pitää tämä maalisten ketju pystyssä!