maalismammat 2006?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanni ja poitsu 6,5kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanni ja poitsu 6,5kk

Vieras
heippa!
Olisin lukenut maalismammojen kuulumisia, mutta ketjua ei löydy mistään!

Onkohan ketään maalislaisia vielä elleissä? joku taisi mainita, että jonnekin(?) muualle on luotu uusi ketju plazan keskustelujen uudistuksen jälkeen, mutta mihinkähän se oli? Olisko Yahoo? Vai onkohan vauvakiireet vieneet ajan kirjoittelulta.. :)?

tääl on ainakin yks maalismamma. ei oikeen ole ollut aikaa koneen ääressä ollla, vie vauva paljo aikaa muttei haittaa :) on niin sulonen ja ihana poika. kohta on puoli vuotta täynnä ja kasvu on hurjaa. lattialla viihdytään hyvin ja mahalta päätyy selälleen ja selältä mahalleen ihan joka kerta. syödään soseita ja velliä ja puuroa ja yöt nukutaan n. 22-12, aika hurjasti nukkuu vai mitä? päiväunia ei sitten otetakkaan kuin 15-30 min. kerrallaan ja harvoin. yöunien aikana syödään maitoa klo 6, klo 9 ja klo 12. saan siis nukkua tosi hyvin :) naurua ja hymyä on joka päivä kun isoveli hauskuttaa.

olisi juu ihan kiva tietää onko ketju on muuttanut et saisi lukea muitten kuulumisia. nyt täytyy taas mennä :)

Minä olen kans muutamaan otteeseen koittanu maalisia ettiä mut ei vaan löydy. Noh, mehän kyl mentiin huhtikuun puolelle ja huhtikuiset tuntuu kirjottelevan aktiiviseti ni oon lukenu jonku verran niitten juttuja. Meillä on menny ihan suht mukavasti vaik neiti osaa kyl mielipahansa ilmasta. Isosisko hoitaa typyä onnellisena. Mut jos täällä on enää ketään maalisia ni ois kiva kuulla kuulumisia.

sere: miten te syötte velliä? Nokkamukista olen kerran yrittänyt meidän herralle antaa, mutta siitä ei tullu kuin sotkua.

Me ollaan kanssa siirrytty kiinteisiin 6kk1vko ikäisenä ja nyt menee aamu- ja iltapuuro, iltapäivällä pakkasesta muffinsivuoallinen porkkana- tms sosetta ja mukaan 1 jääpalallinen lihaa ja alkuillasta hedelmäsosepurkillinen. Haisee muutes kakka ihan järkyttävälle!!! Melkonen ero siihen kun syötiin pelkkää rintamaitoa...

Sampsuli yrittää nostaa itseään pystyyn äidin jalkaa vasten, mutta ei toistaiseksi ole onnistunut. Isolle sängylle ei voi enää jättää vahtimatta kun kömpis varmasti muks maks lattialle kun huoneesta poistuu. Isi sai toissailtana pojan konttaamaan vajaan metrin kun sanomalehden kanssa houkutteli, mutta suurempia matkoja ei vielä liikuta.

Jokohan muiden vauvat ryömii tai konttailee?

Kyllähän täällä ollaan. Maaliskuiset vaan hiljeni, ja koska meidän poika syntyi helmikuussa, siirrytiin helmikuisiin kirjottelemaan (jotka sitten siirtyikin edelleen yahooseen).

Meidän poitsu täyttää huomenna jo 7kk. 6kk neuvolassa mitat 68vm ja 9900g. Soseita syöty 3,5kk asti joten vanhoja tekijöitä jo. Aamulla menee puuroa 2dl ja vähän ennen päikkäreitä 200ml maitoa. Päikkäreiden jälkeen syö hedelmäsoseen ja hetken päästä taas 200ml maitoa. klo 17 aikaan syö ison purkillisen (8kk) ruokaa. illalla puuroa 2dl ja päälle 200ml maitoa.

Höh. Vastasin aamulla pitkän jutun, mutta eihän sitä jostain syystä täällä olekaan! Nyt en ehdi paljon muuta kirjoitella, kuin että täällä ollaan. Kovasti ryömitään ja neuvolan mukaan lisää pitäisi syödä. Paino ei nouse pituuden mukana, kun kaikki energia menee ilmeisesti liikkumiseen. Kaikki ihan ok, kirjoittelen lisää myöhemmin.

sanni: meillä syödään velli tuttipullosta, imuttaa ainakin tosi hanakasti että kelpaa sellasenaan hyvin. puuroa ei kyllä suostu syömään vaikka ollaan kuukauden päivät yritetty, mikäköhän siinäkin on ??

melkein istutaan jo itsekseen, pikkasen pitää tukea että pysyy. viihtyy istumalla vaan koko ajan, kitinä tulee jos makuulle laittaa. lattialla tosin viihdytään mahallaan sitten. ryömimistä tai konttaamista ei vielä ole mutta kovasti pyörii paikallaan ja hiukan liikkuu kun jaloilla potkii mahalla ollessaan.

esikoinen ei paljoa istunu saati kontannu, siirty suoraa kävelemiseen vaan. saas nähä mitä tämä herra meinaa :)

huomena on neuvola, saas nähä mite paino on noussu ku viimeks se ei ollu noussu ihan niin paljoo ku edellisellä kerralla... kaikkee määki murehdin...

Minäkin roikun vielä elleissä välillä. Tyttö on nyt 6,5kk. Kiinteitä on syöty 5kk:n iästä. Vähän pienen sorttinen tyttö ehkä on: 6kk neuvolassa mitat 71cm ja 6900g. Liikkuu hurjasti, mutta syökin kyllä hyvin.

Tyttö konttaa ja nousee istumaan. Äidin ja isän kauhuksi alkoi nousemaan tukea vasten pystyyn pari viikkoa sitten. Kauhuksi sen vuoksi, että minkäänlaisia edellytyksiä tukeas vasten nousemiseen ei oikeasti vielä ole. Jalkapohjat ovat pyöreät, varvastaa usein ja tasapaino on ihan hukassa. Naama ja koko pää onkin ihan kuhmuilla ja punaisena alituiseen, kaatuilee sen verran kamalan näköisesti ja usein. Vahtiminen alkaa olla jo työlästä.

Onko jollain kokemuksia tai vinkkejä, miten voisi säästyä pahemmilta kolhuilta ja muutamalta itkulta?

Hampaita on odoteltu, mutta ne taitavatkin antaa odottaa itseään. Samoin puheen tuleminen. Hoilaa ja kurluttaa kyllä. Ja sanoo HÄH, mutta varsinaista tavuja tapailevaa rytmikästä ääntelyä ei kuulu.

Meillä syödään ja nukutaan aika säännöllisesti. Aamulla ennen kahdeksaa puuro ja maitoa.
Päikkärin kymmenestä puoleenpäivään.
Sitten syödään liha-kasvissose.
Päikkärit n. 14.30-16.30
Välipala banaania tai marjoja tai joskus kasvissose
Itapuuro kahdeksan aikaan ja siitä sitten nukkumaan.

Nukahtaa kivasti omaan sänkyyn, mutta muutoin yöhön mahtuu vielä harmittavan paljon härdelliä: puolen yön jälkeen alkaa yleensä yksi heräämiskausi. Nousee sängyssään istumaan ja huutaa. Pistän tutilla nukkumaan, mutta hädin tuskin ehdin omaan sänkyyn kun jo istuu ja huutaa taas. Näitä tulee 3-4 peräkkäin kunnes nukahtaa. Vielä herää klo 3-5. Täälöin syödään tissistä ja pullosta. On aika lailla nälkäisen oloinen tuolloin. Kokonaan herätään ja noustaan klo 7-8.

Miten muilla yöt? Onko vinkkejä tuon yön rauhoittamiseen? Vaihdettiin pari viikkoa sitten tyttö omaan huoneeseen. Se auttoikin hieman. Ennen noita heräämisiä oli läpi yön tuollaisissa 3-4 jaksoissa. Nyt sentään nukutaan nuo pari pidempää pätkää.

Vauva aika on ihanaa ja oli kamalaa tajuta vastikään, ettei äitiyslomaa ole enää jäljellä kuin kaksi täyttä kuukautta!!!! Hitsi. Jään varmaan työttömäksi kylläkin, ettei heti ole työpaikkaa tiedossa, eikä tyttöä tarvitse laittaa hoitoon, mutta pian sekin on edessä.

meidän poitsu nukkuu suht hyvin yöt nykyään: nukahtaa puuron jälkeen klo 22 maissa, herää pyytämään tuttia klo 3 ja syödään tissiä about klo 5, nukutaan siitä vielä klo 8 asti, syödään rintaa uudelleen ja nukutaan vielä klo 10. Tuolloin syödään puuro. Parin tunnin päikkärit on klo 13-15, sen jälkeen syödään soseita, ja seuraavat unet klo 18-19.

Strategiset mitat on nyt 9300g ja 73cm.

Mun pitäis tällä viikolla ilmoittaa töihin milloin olisin tulossa takasin eikä ole mitään hajua mitä ilmoittaisin. Äh. Jään hoitovapaalle joka tapauksessa, mutta menenkö töihin huhtikuussa vaiko vasta kesän jälkeen on vielä auki. Ei tota pientä raattis viedä mihinkään vieraaseen hoitoon, mutta arveluttaa, että miten sitä itse viihtyy kotona. ja riittääkö rahat.

Mitäs muut meinaa tehdä töihin paluun kanssa?

Töihinpaluusta: mä ajattelin palata ensi syksynä, mutta en ole vielä ilmoittanut töihin mitään. Tällä viikolla olen ajatellut soitella, niin voisi mennä ensi viikolla tekemään paperit. Tässä meidän tiellä on 5 äitiä kotona lasten (vanhin 1,5 vuotta) kanssa, ja kaikki muut tuntuu pukkaavan jo uutta vauvaa tai sitten muuten vaan aikoo olla kotona mahd. pitkään. Meillä ei kyllä rahat riitä (kun uutta vauvaa ei siis vielä ainakaan ole tarkoitus alkaa edes harkita, vaan hoitorahalla pitäisi olla), enkä kyllä välttämättä jaksaisikaan, on tää vaan niin rankkaa, kun ei ole ketään tuttua, jolle oikein kehtaisi hoitoon antaa, että pääsisi esim. asioille. Sukulaiset asuu parinsadan kilsan päässä. Mutta ei pidä saada väärää kuvaa, kyllä mä ihan viihdynkin kotona, enkä kyllä ikinä jaksaisi mennä ainakaan vielä töihin (öitä ei oikein saa nukkua), enkä raaskisikaan.

Nyt uudestaan niitä kuulumisia, mitkä eilen katosi verkkoavaruuteen. Meillä oli maanantaina 6kk neuvola, ja kovin oli poika laihtunut. On nyt 68,6 cm ja 7,1 kg. Painoa oli tullut kuukaudessa vain sata grammaa, mutta pituutta yli kolme senttiä. Saatiin käsky lisätä aterioita ja tulla kuukauden päästä kasvukontrolliin. Luultavasti laihtuminen johtuu kuitenkin kovasta liikkumisesta, poika ryömii tosi kovaa vauhtia. Vessaan jos yrittää mennä, niin siinä jo minuutin aikana vetäisee parin huoneen läpi tekemään pahojaan. Ei siis muuta kuin poika vessaan mukaan. Tosin sielläkin on heti jotain kivaa kuten roskis, jota yrittää kaataa...

Aamupuuro upposi eilen vielä jotenkin (kokeiltiin ekaa kertaa), mutta tänään ei. Johtuneeko siitä, että iltaisin on syöty riisipuuroa, ja nyt on aamulle otettu kaura. Täytyy huomenaamuna koittaa riisiä, niin näkee, johtuuko ruuasta vai ajankohdasta. Nyt on kahtena päivänä tehty neuvolan ohjeen mukaan, eli iltapäivän hedelmäsose pois (ei syönyt sitä juurikaan) ja toinen lämmin ruoka neljän maissa. On nyt nukkunut kaksi yötä tosi hyvin. Toivottavasti jatkuu, ettei ole ihan sattumaa.

Vähän mua kyllä huolettaa, saako poika nyt tarpeeksi maitoa, jos syödään 4 ateriaa päivässä. Ruokajuomaksi saa vettä, korviketta en ole uskaltanut antaa, ja ei kai sitä suositellakaan, jso oma maito riittää. Mutta heti ruuan jälkeen ei kyllä maitoa huoli, vaan pitää olla joku tunnin tauko. Ja sitten saattaa käydä, että jos ollaan jossain liikkeellä, niin menee ateriaväli kokonaan ilman maitoa (reissun päällä syö maitoa vain jos on tosi nälkä ja riittävän rauhallista). Pitäisi varmaan soitella vinkkejä neuvolasta.

Olin eilen ekaa kertaa jumpassa 1,5 vuoteen (tähän asti olen vaan kuntoillut itsekseni), ja kyllä oli kivaa, joskin nyt on lonkankoukistajat aika jumissa. Hyvä niin, tietääpähän tehneensä jotain :)

Koitetaanhan pitää tämä maalisten ketju pystyssä!

Voin heti koittaa piristää ketjua lisää.

Töihin paluusta olikin jonkin verran. Itse tasitelen töiden tekemisesn kanssa näin vauvan nukkuessa. Olen ollut tutkijana ennen äitiyslomaa ja nyt pitäisi tehdä tutkimussuunnitelmaa, jolla hakisin töitä ens kevääksi. Töiden aloitus ajankohtaa ei voi koskaan päättä itse, jos rahoitus alkaa, se alkaa ja loppuu myös tiettynä päivänä viis siitä, oletko ollut välillä äitiyslomalla vai et. Nyt jos saan töitä, niin vuodenvaihteessa alkaisi. Plääh. Kesään olisi ollut kiva olla kotona, ainakin.

Mutta siis kysymys oli: onko muilla jotain töitä tai kodinhoidon lisäksi tulevia hommia, joita äitiyslomalla koittaa tehdä?

Miten onnistuu? Miten stsemppaatte?

Itsellä tuntuu vaikealta aloittaa, kun se lopettaminen tulee vauvan unienkin aikaan jo parin tunnin päästä.

Jee! Maaliset on taas pystyssä... pari kuukautta olen topiikkia etsinyt mutta jonnekkin se vanha on kadonnut.

Meillä poika oli 6 kk neuvolassa (6,5 kk vanha silloin) 67 cm pitkä ja painoa oli 7,3 kg. Ollaan vieläkin miinuksella painotaulukossa mutta koska on ollut tasaisesti koko ajan niin ei ole kuulemma mitään huolen aihetta. Nyt ikää on 7 kk ja risat.

Meillä ei vielä ryömitä vaan kieritään pitkin huonetta. Kovasti välillä yrittää ryömiä mutta sitten toteaa helpommaksi kieriä sinne minne on menossa.

Yöheräily on meilläkin tullut kuvioihin kesän aikana, ensin koska oli kuuma ja sitten se vain jäi päälle. 2-5 kertaa yössä on herännyt ja olen antanut maitoa, yleensä nukkuu klo 21-07 ja heräilyt tulee siihen välille.
Toissayönä sitten päätin että nyt loppuu heräilyt ja aloitimme unikoulun, jonka tarkoituksena on rauhoittaa klo 22-05 välinen aika nukkumiselle. Eli toissayönä 2 herätystä ja itkua n. 45 min ennen rauhoittumista ja viimeyönä 1 herätys, itkua 30 min ja nikottelua n. 15 min ja sitten nukkuikin klo 05.00 asti hyvin.

Hampaita on tullut 1 kpl n. 6,5 kk ikäisenä ja toinen pullistelee jo vieressä. Hammashygieenikolla kävimme eilen ja hän vain tarkisti että suussa on kaikki hyvin ja antoi fluoritabletteja, joita pitäisi ruveta syöttämään pojalle.

Hoitovapaalle aion jäädä tammikuusta lähtien vuodeksi ja sitten poika on joko valmis lähtemään hoitoon (toivottavasti) tai sitten olemme jo uudella äitiyslomalla. Päätimme nimittäin yrittää seuraavan tähän perään koska ikääkin meillä alkaa olemaan (33 v nyt) eikä se hedelmöittyminen ole ainankaan helpompaa enään vanhempana. Siis tätä ensimmäistähän yritimme vuoden ennenkuin tärppäsi.

Toivottavasti muutkin maaliset löytävät tänne niin saadaan pidettyä ketju pinnalla.

Emppu: onko ne fluoritabletit jotain apteekin erityisiä vai voiko niitä ostaa vapaasti? Meillä ei mitään suuhygienisti käyntejä ole, mutta mielelläni fluoria ja/tai ksylitolia tytölle antaisin, heti kun se on mahdollista. Meillä tosin ei vielä hampaita, joten fluori on hiukan turha.

Meillä oli maanantaina 7kk neuvola. 70cm ja 10.335kg. istuu itse,nousee itse istumaan, konttaa ja nousee jo hieman pystyyn. Pinsetti otetta ei vielä.

Töihinpaluusta. Mä olen menossa töihin vasta parin vuoden päästä kun poika on n. 2,5v. Elokuussa kun on helpompi saada tarhapaikkaa, varsinkin kun tarvitaan kahdelle. Itsellekin on elokuusta helpompi saada töitä (päiväkodissa minäkin).

Nyt aamupalalle ja sitten mummille:) Esikoinen tuolla jo mummia huuteleekin.

Hei vaan kaikille täältäkin :) mä oon ollu nettipimennossa piiiiiitkän aikaa. nyt vasta saatiin monien ongelmien jälkeen toimimaan, onneks!

Poju tulee ens viikolla 6kk ja kk sitten alko ryömimään. Nyt harjottelee jo istumaan ja konttaamaan. Istuu kyl kun laittaa, mut itse ei osaa vielä nousta kun puoliksi. Koittaa tuo välillä kiskoo itteensä ylöski mut on noi jalat viel sen verran makaroonit ettei onnistu, eikä tarviikkaan viel pitkään aikaan.
5kk mitat oli 68cm ja 7,5kg painonnousu hidastunu kun liikkuu niin mahottomasti. Yösyötöt meillä jäi pois n.kk sitten, mutta jatkuva heräily jatku vielä viime sunnuntaihin asti. Nyt nukkuu sit 20-8 ja välillä hörppää maidon klo 5-7.
Syö hurjia määriä. Aamupalaks menee puuro (dl vettä, 0,5dl hiutaleita ja 0,5prk hedelmä/marjasosetta makua antamaan) sit lounaaks 1-2prk liha/kasvissosetta, välipalaks melkein prk velliä, päivälliseks 1-2 prk liha/kasvissose ja iltapuuro samalla lailla ku aamulla. Ja päälle viel maidot. Noita hedelmä ja marjasoseita ei huoli kun puuron seassa.
Nyt on ikeniä kutittanu niin kovasti et vähän kiukuttelee päivällä (yöllä ei onneks) ja maitopullo ja tutti lentelee suusta ja tilalle menee käsi, riepu tai mikä vaan mitä voi järsiä ja millä voi hangata. Toistaseks ei vielä näy et hammasta läpi tulis, pullottaa vaan.

sähköpostilistalaiset! Voitte poistaa mut sieltä kun nyt en voi tulla tapaamisiin kun mies on päivät töissä ja tapaamiset tuntuu aina osuvan arkipäiville. Viime viikonloppuna oli helsingissä kyllä ja olisin mielelläni tullu teitä tapaamaan mutta kun en posteja sit saanu ajoissa noitten nettiongelmien takia. Voitte vaan arvata et oli posti tukossa! varmaan suurin osa teidän viestejä :D

Jospa nyt kuitenkin pystyisin tänne kirjottelee useemmin, samoin kaikki muut! kiva vaihtaa kuulumisia :)

ja vielä Thelman kyselyyn vielä sen verran et minä hoidan opintojani tässä kotoo käsin nyt syksyn aikana. äitiysloma loppuu uutena vuotena ja sit siirrynkin ihan koulun penkille. Hiukka hurjalta tuntuu pikkunen laittaa hoitoon sillon, mut johan tässä on kotosalla oltu yli 3-vuotta... meillä ei tosiaan raha oo se ratkaseva tekijä kun mulle tulee pv-rahat työtulojen mukaan ja nehän on PALJON isommat ku mitä opintotuki. Vaan eiköhän sitä sitten jotenkin kitkutella eteenpäin ;)

On kyllä valtavat kokoerot vauvoilla: meidän poitsu on sentin lyhyempi kuin Santun vauva ja painaa yli kolme kiloa vähemmän!! No mutta meillä onkin ukaasi päällä, että pitäisi syödä paljon, niin kuin taisin kirjoitellakin.

Syömisiä vaan hankaloittaa se, että poika tuntuu olevan vähän allerginen jollekin: posket on välillä aika punaset, kuivuu ja hilseilee. Joskus tulee imetyksen jälkeen nopea reaktio (eli on allerginen jollekin mun syömälle), soseesta ei koskaan nopeaa vaan sillä lailla hiipimällä monen päivän aikana. Vaikka kuinka pidän ruokapäiväkirjaa, niin en tiedä, mikä aiheuttaa, luultavasti joku harvoin syöty (mun ruokavaliossa), koska oireita harvoin. Mutta koko ajan miettii, että mitä voi syödä ja mitä antaa lapselle. Ärsyttävää. Toisaalta oireet on niin lieviä, että en tiedä, viitsiikö poikaa viedä tökittäväksi, kun noin pienellä ei allergiatestit hyvin toimi. Eikä kuulemma näin vähillä oireilla saa neuvolasta lähetettäkään. Onneksi on kumminkin vakuutus. Voidaan siis viedä, jos siltä tuntuu.

Onko muilla ollut tällaisia ongelmia ruokailun suhteen?

Nyt taidetaan heräillä.

hei vaan. meillä tuli viime perjantaina puoli vuotta täyteen ja tietenkin sinä viikonloppuna alkoi yöitkuilu ja ehtoolla samaten. itketään ja ollaan vaikeita ja yöllä heräillään ilman kunnon syytä. oon jo aikas väsy siihen. ei oo nälkää eikä vilu eikä kuuma eikä vaippa vaivaa, luulen kyl et on hampaita tulossa mut voiko se niin paljon vaikuttaa että öisin ja aamuisin itkeskellään paljon?

puuroa ei mene vieläkään. oonko tehny jotai väärin vai eikö vaan kelpaa? ihme homma. pitäisiköhän kokeilla tota tiitun tapaa että tavallisista puurihiutaleista laittas puuron ja hedelmäsosetta sekaan? kunnei nuo hedelmät ja marjatkaan kelpaa ollenkaan. painonnousu on hiukan hidastunut nyt mut edelleen mennää painokäyrällä +15%. ihan hyvin siis. vielä ei liikuta mitenkään mutta huomaa että hinku ois.

vihannes-lihasoseita syödään kaks ateriaa päiväs ja se velli menee edelleen iltaisin. iloinen poika on kyllä päivisin ja nukkuu tosi vähän päiväunia ettei siinä äitikään saa levätä tai ottaa torkkuja kunnei poika nuku päiväunia. alkaa oleen jo pieni univaje. mut kaipa se tästä.

Sere! Mä oon tehny Aamuhyvä pikahiutaleista ja sit bonan vauvapuuroo. Nyt on syötetty tota bonan ku se on vitaminoitu ja ei sitä maitoo mee juuri ollenkaan kun on suun kanssa vaikeeta. Ne pikahiutaleet on ollu parempia ku esim elovena kun menee niin liisteriks, ei jää kokkareita. Nyt oon kans tehny tosi sitkeetä puuroo et joutuu(=SAA) sekottaa tuttelia joukkoon.

Heippa!

En ole tähän ketjuun aiemmin kirjoitellut joten kysyisinkin saisiko liittyä mukaan? Poikani syntyi 13.3. joten maaliskuisia ollaan ja mielellään kuulumisia vaihtaisi samanikäisten vauvojen äitien kanssa.

Sintti, sinulle tuli mieleen vinkki kun tuossa maidon menekistä kerroit olevasi huolissaan. Mulla oli sama huoli kun kiinteitä rupesi menemään aina vaan enemmän, ja maitoa ei poika huolinut aterioiden jälkeen. Kokeilin antaa rintaa ENNEN ruokaa. Ja kas, juo ensin tosi hyvin, ja syö heti päälle hyvällä ruokahalulla. Ja minun vinkkelistä ruokintakerrat vähenivät puoleen! Eli meillä näyttää toimivan se että ensin jano pois ja sitten perään ruokaa sen verran kun mahtuu. Toki määrät hieman pienenivät mutta meillä menikin tätä ennen 5 purkkia päivässä, nyt 3-4 purkkia + puuro, eikä tartte miettiä olleenkaan maidon menekkejä :-)

Meidän pojan strategiset mitat 6 kk neuvolassa 69 cm ja 7920g, keskikäyrällä mennään.

Puurossa ääneni saa nuo Aamunhyvät kaurahiutaleet, tulee tosi sileä puuro. Ja sekaan hedelmä- tai marjasosetta!

Meidän puuroilusta, että mä hienonnan Aamunhyvät jauhoksi keittiökoneella tai sauvasekottimella, jolloin siitä saa tosi sileän ja löysän. Eikä tämmösen minuuttipuuron keittämiseen mene kuin tosiaan se minuutti :). Ja sekaan pari lusikallista hedelmäsosetta ja johan maistuu.

Meidän poitsukka on myös kiukutellu vajaan viikon ajan joka yö. Käyn laittamassa tuttia varmaan viidesti yhden yön aikana. En tiedä vaikuttaako tämä kun ollaan papan luona maalla nyt eikä ole tutut kotikuviot vai liekö hampaat vaivaa. Saapa nähdä miten ensi yö menee...

Minäkin pistän vielä sauvasekoittimella puuron sileäksi ja aiemmin sekoitin hedelmäsosetta joukkoon. Viimeaikoina on syönyt puuron ihan sinälläänkin.

Minäkin imetän pojan mielummin ennen ruokailua kuin sen jälkeen. Lisäksi olen pyrkinyt nyt muutaman päivän juottamaan mukista pari suullista vettä ruokailun päätteeksi. Minulla kun ei olisi kovastikaan sitä vastaan jos poika harventaisi imemistä, hän kun on hampaan mukana keksinyt kuinka kivaa sillä on pureskella! :o(

Roope istuu jo ihan tanakasti syöttötuolissa ja pikkuisen tuettuna, mutta itsekseen ei istu koska kaatuu kyljelleen ennenpitkää. Ihailimme tänään pojan etusormen ja peukalon pihtiotetta, jolla keräsi roskia matolta.

Fluoritableteista: suuhygienisti antoi nuo tabletit meille, en edes tajunnut kysyä mistä niitä pitäisi hankkia lisää. Lähinnä kuvittelen meneväni purkin kanssa apteekkiin :O)Katson niiden merkin ja laitan tänne huomenissa kun olen saanut ne kannettua autosta sisään ... Niitä ei kuulemma saa ottaa ennenkuin poika on 8 kg.

Meillä muuten tuli automaattisesti kutsu hammaslääkäriin(siis tälle hygienistille). Sen olisi pitänyt tulla kun poika oli 6 kk mutta ilmeisesti tuo kesä ja lomat sekoittivat aikataulun, joten kävimme siellä heti 7 kk päivän jälkeen.

Voi, kun puhuitte imettämisestä...

Meillä ihanainen tissivauva on itse jättänyt rinnan imemisen pois. Joskus jo kesällä alkoi rinnalla olo olla vaikeata, mutta onnistui kuitenkin jotenkin, koska oli ainoaa ruokaa. Uteliaisuuttaan vain pyöri ja katseli ympärille. Öisin onnistui. Melkolailla heti kiinteiden aloituksen jälkeen (ja nokkamuki harjoittelun myötä (n.5kk iässä) rinnalla olo päivisin muuttui toivottomaksi. Alkoi viimein huutamaan. Öisin meni ehkä kerran rintamaitoa, vaikka herättiinkin 3-5 kertaa. Nyt on mennyt likimain viikko, ettei ole huolinut öisinkään rintaa.

Olen todella haikeana, tähänkö tämä nyt loppui? 6,5kk:n iässä.

Yhteistyössä