+Maaliskuussa poksuvat+

Jempille: :hug: Toivotaan, et ihan vaaratonta ja normaalia olis tuo "vuoto"...

Mä en kans osaa sanoa noista hcg-arvoista tuulimunas, mut mulla kaikissa kolmessa keskenmenossa erona oli se, että ainoastaan tuulimunaraskaudessa r-testin viiva oli ihan super vahva ja näis kasdessa muussa vaan haamunen koko ajan!

Voi huomenna on ultra kello 11.00.. Iik.. jännittää niin pirusti... Katotaan ny saanko ees nukutuksi. Huono olokin on ollu koko päivän ja siksi tosi apaattinen fiilis koko ajan! :(

Palaan huomenna tuomion kera!
 
Ilmoittelen taas itsestäni. Tänne on tullut taas muutamassa päivässä hirveästi uusia plussanneita! Onnittelut ihan kaikille! Meille on vilkas maaliskuu tulossa.

Ite oon selviytynyt jotenkin kutenkin kaverin polttareista. Oon sen kaasona elokuun puolessavälissä. Polttarit meni hyvin, ilma oli kuin morsian ja kaikilla oli mukavaa. Harmi vaan että paljastuin raskauteni kanssa jo alkumetreillä, kun en ottanut aamupalalla kahvia. Kummasti kaikki kiinnittivät siihen huomiota ja kun kerran kysyivät niin en kieltänyt tilaani =) Nyt on ihan valtava väsy ja mahaa on vääntänyt koko illan jo oksuakin lentänyt pariin otteeseen.

Vatsan turvotuksesta: Sitä löytyy kyllä =) Farkkuja ei tee mieli enää jalkaan laittaa ja äsken kun röhnötin sohvalla, ukkokulta sanoi et näytää niinku olisin 8kk:lla =) Hyvällä se sen sanoi.

Ikäerosta joku kyseli myöskin. Meidän tyttö täytti Juhannuksena vuoden ja ikäeroa näille siis tulee 1v9kk. Halusinkin pienen ikäeron lapsille.

Annien ja muut jotka puhuitte ahdistuksesta Kyllä se on luonnollista, että välillä ahistaa. Itelle ei oo vielä tullut tuota tunnetta, mutta varmasti väsymyksen keskellä se jossain vaiheessa hiipii mieleen. Turha siis syyllistyä moisista ajatuksista.

Elettaria Kuulostais kyllä siltä et kaksosista toinen olis voinut tulla ulos. Vuodatko enää? Kauanko vuoto kesti? Toivottavasti saat lääkärinajan heti huomiseksi niin tiedät tilanteen :hug: :hug:

T:yxäiti 6+6 ja huomenna vaihtuu viikot Jee jee!!!
 
Ainakin tällä erää vuoto näyttää loppuneen, kai sitä uskaltaisi huokaista helpotuksesta? :ashamed: Heräsin tossa reilu tunti sitten ihan mielettömään kurkkukipuun. Ääntä ei lähde, kun pihauksia. Päätäkin särkee - jälleen :headwall: Pitää mennä lääkäriin tänään. Perjantaina jo soittelin tästä ke-to asti olleesta päänsärystä neuvolaan ja siellä sanottiin, että jos vielä viikonlopun yli jatkuu jokapäiväisenä ja pitää panadolia vedellä, niin sitten maanantaina lääkäriin. Taidan jäädä kotiin lepäämään, kun ei musta töissä ole paljoa apua äänettömänä :$

ps. voiskohan se vuoto johtua jostain tulehduksesta? Ku tuntuu, et sitä valkkaria on ollu muutenkin runsaammin. Ei tunnu hiivalta kylläkään, mutta pitäs varmaan lääkäriltä kysyä, et jos on joku muu tulehdus. Eikös sellanen voi tehdä itsessään tuhrua?

Jemppi & murunen 6+3
(vielä viikko ja 1pv ultraan....)
 
Terve!

Nyt on sitten ihan kunnon pahaolo rantautunut tännekkin, ihan heti kun herää niin on tosi kuvottava olo ja heti on päästävä jotain syömään että olo edes hieman helpottaa ja sit se kuvotus vaanii koko ajan taustalla :x

Nyt on mentävä antaa lapsille aamupalaa :wave:

Metsätähti ja pienenpieni 6+4
 
Jemppi, ootteko seksiä harrastellu? Sehän voi hyvinkin aiheuttaa pieniä vuotoja mitkä on vaarattomia..

Eilen tein taas olojen puolesta kuolemaa illal. Tänään mies lähtee taas töihin ni mun on pakko syödä koko ajan jotain et pysyis olot hyvänä. Kaverinkin kanssa juttelin ni se sano et en mä esikoista odottaessa ollu kyl näin kipeenä et sillon olin kuitenkin ihan toimintakykyinen. Toivotaan nyt et kokoaikainen syöminen auttais.

Annien & Casper rv7+0
 
Heippa vaan kaikille!

Olen taustalla seuraillut jo jonkin aikaa, mutta nyt päätin ilmoittautua mukaan joukkoon - vahva plussa tuli torstaina illalla! Vielä on vaikea uskoa, että jotain voisi vatsassa kasvaa. Esikoinen tulossa, ja laskurin mukaan LA 6.3. Tuo varmaankin muuttuu, koska kierto ollut mulla pillereiden lopettamisen jälkeen 42 ja 60 välillä :D Olo on ollut koko ajan hyvä, mitä nyt väsyttää ja alavatsaa juilii erityisesti illalla/yöllä. Muuta muutoksia en vielä ole havainnut. Tänään pitäisi soittaa neuvolaan ja kysellä, että mites tästä sitten jatketaan yhteistyötä B)

Veepu ja asukki 5+4
 
Tervetuloa kaikki uudet :wave: , mukavaa kun tulee uusia odottajia. Onnea matkaan! :heart:

Täällä edelleen jatkuu olot lievänä ja joskus hiukan vahvempana kuvotuksena ja väsymyksenä. Eilen oli tosi heikko ja väsynyt olo, mittasin verenpaineen ja sehän olikin sitten 92/47. Piti etsiä suolaista syötävää ja levätä niin kyllä se illan aikana kipusi 100/56. Mies jo oli lähettämässä mua ensiapuun.

Vatsan kasvusta joku kyseli tuolla aiemmin ja mulla tosiaan vatsa näkyy todella selvästi, siis kyllä ulkopuolisetkin sen jo huomaa, kukaan ei vaan kehtaa kysyä. =)
 
Maanantai 13.7.

pikkumyy-89...Rv7+2
Minky..............Rv7+1
Latsis.............Rv7+0
Annien............Rv7+0
Epäusko.........Rv7+0
Prinpressa......Rv7+0
yxäiti..............Rv7+0
metsätähti......Rv6+4
Glow...............Rv6+4
murgu.............Rv6+4
Jemppi............Rv6+3
Marimint81......Rv6+3
Maijoh............Rv6+2
Bamboo81......Rv6+1
Sunburned.....Rv6+1
BabyHope.......Rv6+0
Lilla2009.........Rv5+6
valdemaria......Rv5+4
Tuplamuumi....Rv5+3
nystymuikio....Rv5+2
Mirkelo............Rv5+2
IntoOlivia........Rv5+1
Elppa..............Rv5+0
Harakanhattu..Rv4+6
Tipi..................Rv4+6

Huomenia! Toivottavasti päivitin listan oikein (ja lisäsin itseni).

Pelottaa vähän, kun mitään tuntemuksia väsymystä ja rintojen särkyä lukuunottamatta ei ole. Esikoisen kanssa olin jo tässä vaiheessa erittäin hyvä ystävä wc-pytyn kanssa.. Eipä mene varmaan kuin pari päivää, kun tästä nyt valitan, kunnes valitan siitä, että kauhea olo :D

Eilen kävi sisko, rv13+4 kylässä, oli jo kuulemma 3kg tullut ja rinnat kasvaneet 2 kuppikokoa. Miten voi olla, että nää kaikki unohtaa vuodessa-kahdessa?!

Elppa + "koeajalla" 5+1
 
Mä soitin aamulla neuvolaan ja sain ajan 13.8. Että siihen joutuu vielä kuukauden odotella. Mä kun palaan vielä elokuussa takas töihin hoitovapaalta, niin en kyllä haluis sielä heti kertoa, et oon raskaana ja et en ehdi olla kun puoli vuotta töissä ennen kun taas jään äitiyslomalle. Täytyy koittaa keksiä joku muu syy poissaololle. Alunperinhän mun oli tarkotus, et en olis menny täs välis töihin ollekkaan, mut kun meillä kesti 7 kuukautta ennen kun tärppäs ja olin jo töihinki ilmottanu et tuun takas ja sen jälkeen sit tärppäs.

Sellasta täs mietin, et ei kai siitä oo haittaa jos näin alkuraskaudesta tekee vatsalihasliikkeitä, jos se ei tunnu pahalta? Mä kun olin eilen saililla ja niitä tuli tehtyä. Mut nyt alko sit kauheasti huolestuttaan, et olisko niitä saanu tehdä :ashamed:

Mun vanhemmat lapset on 01/04 ja 07/07 syntyneet eli kuopuksen ja vauvan välille tulee ikäeroa noin 2v 7kk. Pienempikin olis voinu olla, mutta kun toi lapsen tekeminen ei oo aina niin yksinkertasta. Ei tuu vaikka kuinka yrittää. Näköjään sitä pitää lakata yrittämästä, niin tulee paljo helpommin raskaaksi. Mä olin ainakin jo niin asennoitunu, et sitä lasta ei nyt just näytä tulevan ja mä meen takas töihin, niin sithän sitä heti tuli raskaaksi :D Vaan mukava on kyllä mennä takas töihin ees hetkeksi reilun 2 vuoden kotona olemisen jälkeen.

Eilen meinas jo tulla ilmi tää raskaus mun vanhemmille. Tulivat yllättäen kylään just kun me oltiin miehen kanssa tutkimassa mun vanhoja äitiyskortteja. No ehdin mä en äkkiä laittaa piiloon, et asia säily vielä salaisuutena.

Tipi75 ja masuasukki 4+6
 
Tänne siis. :flower:

Kuumeilijiuden puolelta hoppusana jo ilmottaudun maaliskuisiin. Testiä en ole tehnyt, eikä tarvitse tehdäkkään. Oireet ovat jo niin hyvät, ettei ole muuta mahdollisuutta. :LOL:

Ensimmäisestä yrityskierrosta tulin (jälleen) raskaaksi. Ihmeellistähän tämä on, vaikka jo viides lapsi meille tulee. Mieli on hyvä ja onnellinen, mutta olo on inhottava.

Monta päivää olen jo palellut, rinnat ovat olleet kipeenä muutaman päivän ja jatkuva pahoinvointi nostaa päätään. Illat on pahimpia. :$

Eiköhän me nämä muutamat viikot jakseta kuvotusten kanssa ja sitten pääsee nauttimaan kasvavista masuista. :attn:

Nyt olisi syytä kiinnittää huomiota liikuntaan. Ainakin minulla pyrkii paino karkaamaan, kun pitää mussuttaa huonoon oloon.

Tärkeimmät tässä. La olisi laskurin mukaan 20.3 joka varmasti muuttuu hiukan. Odottelen vielä neuvolaan soiton kanssa, sillä täälläpäin on ainakin lomat päällä.

Elli kera pienen 4+2
 
Mun laskettua aikaa muuttaa, neuvolassa sanottiinkin että se on 17.3 :wave: Ilmeisesti keskiviikkona on mun laskujen mukaan si tasan 5viikkoa täynnä. Just soitin aikaa ja 19.8 menen sitten aamulla. Olo on kuin ensikertalaisella kun nuorin täyttää lokakuussa jo 3v :) Ihana pitää tälläistä pienen pientä salaisuutta :heart: Koskas te muut aiotte kertoa vauvasta? Vähän pitää ite miettiä nyt enemmän koska jos nyt heti kertoo, asia leviää kuin kulovalkea lasten koulun, eskarin, kerhon ja harrastusten kautta :LOL:
 
Tänään kerroin äidille ja siskolle (sisko tosiaan rv14 nyt toisen lapsen odottaja), ja illalla olis miehen isä avovaimoineen tulossa kahville. Päätettiin että lähiperheelle voidaan mainita, yleisempi uutisen levitys saapi odottaa.

Katsotaan jos tulee kamalat olot ja sairauslomalle on tarvetta tai muuten vaan ryntäilen vessaan vihreänä, taitaa työkaveritkin saada vihiä. Varsinkin tuo tupakanpolton lopettaminen varmasti arveluttaa.
 
Ultrassa käyty ja siellä papunen oli ihan oikeassa paikassa! :) Sykettä ei saatu vielä näkyviin, koska lääkärin mielestä viikkoja olisikin vasta 6+ , niin sanoi heti, et ei vielä tarvikaan näkyä! :) Elelen vielä kuitenkin tuon neuvola kiekon mukaan ja muuttelen viikkoja sit myöhemmin, jos pitää! :)

Minky ja 7+1
 

Mulla neuvola tunnin päästä :)

HAAAA! Löysin yhen herkun mitä voin napostella koko ajan. Hearts-sipsit
:heart: Tiesin et nää on hyviä mutta että NÄIN hyviä :p Ostin myös salmiakkia et voi taskussa pitää mukana ja napostella. Miten niin varaudun :saint:
 
Heips! Pohdinnan jälkeen jospa uskaltaisin tänne jo siirtyä :) Ainaskin hetkeksi.

Perjantaina plussasin, nyt olis ehkäpä 4+5 tai jotain sinne päin. Tuntuu että kaikki laskurit antaa vähän eri tuloksia, en oikein tajua :D Mutta ehkäpä se sitten neuvolassa ja viimeistään ultrassa selviää.

Heippa siis vaan kaikille :)
 
Hienoa Minky! =)

Tervetuloa Hali87! :wave: :heart:

Voi Annie kun mainitsit nuo sipsit, nyt alkoi tekemään niitä ihan kauheasti mieli. Jos mies vaikka tois niitä kaupasta. Itse en jaksa millään lähteä kauppaan, on niin heikon tuntuinen olotila.

Alina ja 7+2
 
Minky ihania uutisia :heart:

Annien no ei olla. sitä ne kyseli lääkärissäkin tänään :eek: Onneks näillä näkymin kaikki kuitenkin ok vuodosta huolimatta :) Sairaslomalle kuitenkin jäin..

Hali Jeee, tervetuloa tälle puolelle :wave:

Muillekin uusille tervetuloa ja onnea plussista :heart: :wave:


).(
Tänään kävin siis lääkärissä. Vuoto alkoi aamusella tuhrutella uudestaan, joten mainitsin asiasta lääkärille. Päänsäryissä sanoi, että luota siihen panadoliin vielä jos vaan pystyt. Nyt on kaks päivää mennyt enää 1 panadolilla, et jos se ois vaan nämä ilmat.. Tämän viikon olen sairaslomalla. Ääni on miltei mennyt. Sen takia olisin saanut pari päivää, mutta vuotojen takia mun pitää nyt levätä tämä viikko! Lääkäri teki vielä sisätutkimuksen ja sanoi, ettei siellä ole mitään keskenmenoon viittaavaa, mutta varovainen käski kuitenkin olla. Ja olenhan minä, kunhan vaan meijän murunen pysyy matkassa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yxäiti:
Tännehän on porukkaa pösähtäny mukavasti! Täälläkään ei suuremmin vielä mitään oireita, paitsi iho kukkii :LOL: :kieh: Onko kellään samaa ongelmaa? Otsa on ihan kauttaaltaan pienten näppylöiden vallassa ja rintakehä kanssa. Ei oikein tee mieli mitään kesätoppia pitää.

Tosta painonnoususta raskausaikana: Mulle tuli esikoisen aikaan 21kg mut sitä tuli nesteenä lopussa ihan valtavasti, enkä voinut sille mitään. Verenpaineet nousi kanssa, mut onneksi valkuainen pysyi poissa virtsasta. 36 viikolta eteenpäin painoa tuli 1kg/viikko ja ihan lopussa kun meni vielä 2 viikkoa yli niin tuli 600g päivässä. Ei ollut herkkua. Nilkat-sääret ja reidet oli yhtä paksua pötköä vaan. No 14 kg lähti ihan parissa viikossa, mutta nyt onkin sitten edelleen niitä muutamia raskauskiloja tallessa ihanasti tossa kyljissä, että täytyy jättää herkut vähemmälle tässä raskaudessa. Mulla on ihan mieletön himo tomaatteihin ja tomaattikeittoon. Oon nyt 5 päivää syönyt Knorrin Italian tomaatti keittoa =) Hyvää NAM!

Annien kerro sitten heti sun ultrakuulumiset. Itteä kans huvittais se alkuraskauden ultra mut neuvola on jo viikolla 8+1 niin silloin on mahdollisuus myös ultrata ja sen haluankin. Vieläkin epäilyttää, että onko tää TOTTA!!!

T:yxäiti ja toukka 5+5

no hyi hitto, mulla kukkii ainakin iho=/ pieniä finnejä otsa täys ja toi ns. dekolteen alua näpyillä myös...oli muuten ekassakin raskaudessa...liekö samaa sukupuolta tulossa kun on aika pitkälti samat merkit ja oireet=)

mä sain ekasta +27kg joista onneks puolet jäi jo synnärille ja loput tippui tässä matkan varrella. nyt n. 55kg lähtöpaino...viimeksi oli 59 kiloa lähtöpaino...mutta tällä kertaa tulee varmaa kiloja enemmänki...ainakin mulle maistuu herkut liianki hyvin nyt, mutta toisaalta välillä yököttää ajatella mitään syötävää....pakko löytää vähän itsekuria, en haluu kerää noit kiloja nyt niin paljon.
 
Annien Onnea ensimmäisestä neuvolasta, mulla ylihuomenna, tuskin maltan odottaa.

Paha olo on suunnaton. Tänään pääsin tekemään tuttavuutta vanhan ystäväni Pöntön kanssa. Ja sitten me Pöntöt naurettiin niin :LOL: kyllä oli kiva mennä työkeikalla, mutta jotenkin selvisin tästä päivästä ja nyt otan kotona rennosti.

Viikonloppuna oli sukuhäät. Mutta ei kukaan mitään huomannu. Luulin että äiti olisi huomannut kun kotona oli vaikea syödä mitään, mutta ei. Ensi viikonloppuna meille tulee vieraita saa nähdä miten käy. Tarkoitus on vielä salata jonkun aikaa.

Parhaita herkkuja raskausaikana (näitä kannan aina mukana):

pistaasi- ja cashewpähkinät ja kuivatut ananakset
 
Terevtuloa kaikille uusille =)

Mä oon täällä syönyt koko ajan jotain että tuo huono-olo pysyy taustalla :x
Ja nyt oli pakko tulla tähän koneelle etten nukahda pystyyn.

Minky ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin:)

Lahja Lintikka mä en oikein vielä tiedä koska kertoa... miehen lisäksi vaan mun paras ystävä tietää meidän salaisuuden ja tietenkin te kaikki kanssa odottajat ;)
Tää on niin pieni paikka et jos joku tuttu sattuu samaan aikaan neuvolaan niin se salaisuus on sitten siinä ja kuitenkin ois kiva että lähimmät ystävät kuulee sun multa eikä puskaradion kautta.Tää on myös yks syy et miks mä en ihan vielä oo soittanu neuvolaan ja mennyt pissatestiin ja toiseks mua pelottaa et jos siellä ei sit olekkaan ketään ja vuoto alkaa just kun oon varannut neuvola-ajan.Mulla on myös hyvin puhelias kolme vee joka kyllä kuuluttaa iloiset uutiset koko pihapiirille ja kassan tädeille heti kun sille kertoo ja sit kun haluaisin kuitenkin lapsille kertoa ennen anoppia... mut jos niin hyvin kävis et tää pysyis salassa alkuraskauden ultraan asti niin sit sen jälkeen vois kertoa lapsille ja lähipiirille:)

Mut nyt alkaa taas olemaan niin kuvotus olo et pitää nousta tästä koneelta :wave:
 
Tais olla pinon ekat neuvolakuulumiset! Vissii? Onnea Annien! Katsoin muuten, että sul ois laskettu aika 2.3. niin eikös sulla sitten oo tänään rv 6+6? Pisti vaan toi silmään ku ittellä l.a 1.3. ja mul nyt tasan 7 viikkoa... Oon ehkä vähän pikkutarkka... :LOL: :ashamed:

Helpottavaa kuulla, että muillakin on masu nyt jo erotettavissa :D

Kuinka pitkiä matkoja teillä on omaan neuvolaan? Minulla on noin viisi kilometriä ja kaikkein hassuinta on, että lähempänäkin meillä neuvola ois, mutta "en kuulu sen neuvolan alueeseen" :/ Siis voi vee, miten hölmöä. Miksen voi käydä siinä neuvolassa, joka on mua lähinnä??? Tosi kiva vauvan kanssa kulkea talvella (kesäaikaanhan se ei niinkään haittaa) yhteensä kymmenen kilsaa, ku meilläkin perheessä vaan yks auto, jota mies käyttää töissä, joten aina ei autolla pääse. Välillä kauheeta järkkäämistäkin, että pääsee neuvolassa käymään... :ashamed: Tosi typerää. Onks muilla näin?

Prinpressa & Piipiäinen 7+0 (POKS)
 

Yhteistyössä