+Maaliskuussa poksuvat+

Elettaria Cardamomum: :'( :hug: Oikein paljon jaksuja! :hug:

Yyyli paljon oli tullu uusia, onnea ja tervetuloa! :)

Annien: IHANAA! Mieletöntä, ketjun ensimmäiset ultrauutiset ja vielä hyvät sellaiset! :) Sä oot kyl tosi aikaisin testannut plussan, jos viikot meni taaksepäin noin paljon..! Ite odotan maanantain ultraa ku kuuta nousevaa pelon sekaisin tuntein...

Mä oon jotenki onnistunu selviämään tän oloni kanssa tosi hyvin. Edelleen pakkosyötän itteeni ja syön jo ennen ku nousen sängystä niin jotain! En oo enää joutunu oksentaa tuon ensimmäisen tyhjentävän oksupäivän jälkeen! :)

Väsyttäis, väsyttäis ja väsyttäis, mut sit ku meen "nukkumaan", niin pyörin ja pyörin, enkä saa unta... Tosi rassaavaa...

Minky 6+2
 
Annien ihana kuva :heart:

Tervetuloa uusille ja onnea plussista :wave:

ps. tää alavatsa on niin turvoksissa, että mun "isoimmat" suorat housut puristi ja jouduin istumaan housut auki töissä. Päätin lähteä huomenna veromodasta hakemaan lisää niitä hyvä housuja jos vielä löytyy kokoa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minky:
Annien: IHANAA! Mieletöntä, ketjun ensimmäiset ultrauutiset ja vielä hyvät sellaiset! :) Sä oot kyl tosi aikaisin testannut plussan, jos viikot meni taaksepäin noin paljon..! Ite odotan maanantain ultraa ku kuuta nousevaa pelon sekaisin tuntein...

Minky 6+2
No mä äsken just samaa mietin et jos ku plussasin ni sillon oli rv3+3.. Hämmentävää. No eiköhän se viel tarkennu np-ultrassa sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annien:
Alkuperäinen kirjoittaja Minky:
Annien: IHANAA! Mieletöntä, ketjun ensimmäiset ultrauutiset ja vielä hyvät sellaiset! :) Sä oot kyl tosi aikaisin testannut plussan, jos viikot meni taaksepäin noin paljon..! Ite odotan maanantain ultraa ku kuuta nousevaa pelon sekaisin tuntein...

Minky 6+2
No mä äsken just samaa mietin et jos ku plussasin ni sillon oli rv3+3.. Hämmentävää. No eiköhän se viel tarkennu np-ultrassa sitten.
Mulla kävi kyl kans silleen esikoisen kans, (en nyt tarkkaan muista viikkoja, mut suunnilleen) et menin ultraan 7+0 ja vastas viikkoja 6+0. Sit rakenneultrassa se vastaskin taas niitä alkuperäsiä viikkoja. Tää rakenneultraaja sanoi, että usein alkuraskauden ultrissa voi tulla mittausvirheitä herkästi, ku se on vielä sellanen möykky vaan, niin voi mittauskulma olla hieman pielessä ja siks viikot silloin vähän heittelee..
 
Annien mä sain esikosta Apteekin omalla r-testillä plussan rv 3+4, joten ei oo mitenkään tavatonta, että niin aikaisin plussa tulee. Joillekin vaan tulee. Hcg:n nousu on aika yksilöllistä. Sillon testailin niin aikaisin ku luulin silloin olevani viikkoa pidemmällä, mutta alkuraskauden ultrassa (rv 7) ihan oikeat viikot sitten selvisikin.
Ihania ultrakuvia, Annien! :heart: Voih, ku näkis ittekin jo pikkuisen ja sais varmuuden, että kaikki on ihan varmasti niinku pitääkin. Viel ois jokunen viikko ooteltavaa, että np-ultraan päästään...

Mun todella hyvä ystäväni, jonka kanssa ollaan oltu bestiksii ihan alaluokilta asti, on samaan aikaan raskaana ja vain neljä viikkoa pidemmällä! On kiva ku rakas ystävä on miltei samoilla viikoilla! =)

Tänään käytiin perheen kans Tykkimäellä viettämässä aivan ihana päivä :D Esikoinenkin (11 kk) kävi muutamassa pikkulasten laitteessa - minun tai isänsä kanssa tietysti. Ja kivaa oli. Suu oli niin messingillä pikkuäijällä, että! :D

Huoh. Masua turvottaa ihan sikana. Siis miten voikaan nyt 7. rv:lla JO masu olla tämmönen pallo??!! Huhhuh... Kiva alkuraskauden turvotus, ku näytän, että oisin vähä pitemmälläkin jo raskautta :LOL:
Semmoisia vähän menkkakipujen tapasia kolotuksia on myös ollut. Kohdun kasvukipuja ilmeisesti.

Menispä nää ekat viikot nopee..!!!
 
Tiistai 7.7.
pikkumyy-89...Rv6+3
Minky..............Rv6+2
Annien............Rv6+1
Elettaria.........Rv5+6
murgu.............Rv5+5
Bamboo81......Rv5+2
Lilla2009.........Rv5+0
Tuplamuumi....Rv4+


Kattokaa et on oikeen ja lisätkää nimiänne tohon listaan.. Muutin omat viikot oikeemmiks..


 
Tervetuloa kaikille uusille =)

Ihanan hyviä ultrauutisia oli tullut =)

Täällä ois kunnallinen varhaisraskauden ultra mut mul on täs nyt ongelma. Mua pelottaa ihan sairaasti et tuol masussa ei kuitenkaan oo mitään ja kun täällä pitää käydä labrassa pissatestissä ennen kuin saa neuvola ajan jonka jälkeen vasta saa sen ultra ajan ja kun mulla on vieläkin ihan mielettömän haalea se aamupissaplussa niin en uskalla ees toivoa et se voi näkyä päiväpissatestissä ja siks en vielä uskalla soittaa neuvolaan ja pyytää lähetettä siihen pissatestiin.
Mullahan tuulimunaraskauden kanssa kävi niin et menin siihen labranpissatestiin (päivällä) viikoilla 8+jotain ja siinä oli erittäin heikko plussa niin mun piti odottaa viikko ja sit mennä uuteen testiin eli viikoilla 9+jotain joka olikin sit jo ihan näkyvä niin nyt en haluais turhaa mennä sinne pissalle jos siellä ei sit vielä näykkään kunnon plussaa niin taas saa odotella joka on sit mahdottoman turhauttavaa kun kaikki kauhukuvat tietenkin pyörii mielessä kun sitä viivaa ei heti kunnolla näy. Ja multahan silloin mitattiin myös ne raskausyksiköt ja ne oli tosi korkeella et siitäkään se viivan haaleus ei voinut johtua...niin et sellasta tänne:/Kovasti sitä toivoo et kaikki ois hyvin mut kun viime kerran huonot kokemukset kolkuttelee takaraivossa niin ei uskalla muuta kuin odottaa ja toivoa et vuotoa ei alkaisi.

Metsätähti ja pienenpieni 5+5
 
Iltoja kaikille...voi kun täällä on tullut paljon kirjoituksia sitten siitä kun viimeksi kävin :)
ihan ensiksi

Annien: Ihanaa...onnea paljon raskauden konkretisoitumisesta masu-asukin näkemisestä!!!

Tervetuloa kaikille uusille ja paljon onnea plussista!!! "Juhannusvauvoja" tulossa useampia ;)

Täällä onneks oireet pysyneet väsymystä lukuunottamatta hallinnassa....nukuin tänään töiden jälkeen 2h (!!!!) päikkärit :O

t.Tuplis rv 4+4

 
Annien jee!! Aikas pieni se masuasukki on alkuviikoilla, mutta ihka elävänä =) !

Kaikille uusille tervetuloa ja onnea plussasta :flower:

Itse lähden pojan kanssa omien vanhempien luokse junalla koko loppuviikoksi. Mies tulee sitten perässä viikonloppuna autolla ja autoillaan sitten kotia sunnuntaina. Saas nähsä miten ensimmäinen junareissu vaunujen kanssa menee :whistle: Olen kyllä lueskellut juttuja, mutta en ole paljon ehtinyt kirjoittelemaan, kun kiirettä pojan kanssa kahdestaan...
Itse en halua ajatella vielä talvea ja mitä survon silloin päälleni. Housut mulla ekassa raskaudessa piti vaihtaa äitiysmalleihin siinä 15 viikon tietämillä.

Alkaa olla raivostuttava oire toi itkeskely mulla. Mies ihan ihmeissään kun esikoisen aikana oli 2 eka kuukautta työreissulla... Mutta nyt menen nukkumaan, että selvitään huomenna aamusta sinnereissuun.

epäusko ja nassukka 6+1

Tiistai 7.7.
pikkumyy-89...Rv6+3
Minky..............Rv6+2
Annien............Rv6+1
Elettaria.........Rv5+6
murgu.............Rv5+5
Bamboo81......Rv5+2
Lilla2009.........Rv5+0
Tuplamuumi....Rv4+
epäusko.........Rv6+1
 
Keskiviikko 8.7.
pikkumyy-89...Rv6+4
Minky..............Rv6+3
Annien............Rv6+2
Epäusko.........Rv6+2
Elettaria.........Rv6+0
murgu.............Rv5+6
Bamboo81......Rv5+3
Lilla2009.........Rv5+1
Tuplamuumi....Rv4+
Nystymuikio....Rv4+


 
Keskiviikko 8.7.
pikkumyy-89...Rv6+4
Minky..............Rv6+3
Annien............Rv6+2
Epäusko.........Rv6+2
Elettaria.........Rv6+0
murgu.............Rv5+6
Jemppi............Rv5+5
Bamboo81......Rv5+3
Lilla2009.........Rv5+1
Tuplamuumi....Rv4+
Nystymuikio....Rv4+
 
Joopa, taidan olla raskaana :LOL: Eilen tapahtunutta:
Mulla on koko ajan ihan mieletön nälkä. Siis mä voisin tunkea suuhuni jotain koko ajan. Tuntuu, että kaikilla hedelmillä tai muilla se nälkä helpottaa 5min et pitäis syödä jotain "raskaampaa".. NOH, eilen sitten olin töiden jälkeen syönyt jo nakkikeittoa, kurkkua, pari paahtoleipää, hapankorppua ja 4 isoa table water -keksiä. Ja nälkä oli huutava. Mä istun sohvalla ja selitän asiaa miehelle ja käyn itkemään :LOL: Kävin vollottamaan ihan tosissaan, että ku tää nälkä ei lähde millään ja miks mul on nälkä ja mä haluun ruokaaaaa :LOL: Nyt naurattaa - eilen ei :ashamed: No, mies oli just lähössä salille, niin soitin pikkuveljen käymään ja mentiin yhessä mäkkäriin. Tultiin meille syömään ja vedettiin big mac ateriat ja olo helpotti heti ;) Mies vaan nauro, et jotenki siitä eilisestä selvis se, että oot todellakin raskaana :LOL: :LOL:
 
Mulla olis kysymys noista raskausviikkojen laskemisista. Kävin esim. Vau.fi syöttämässä tiedot ja mulla olis sen mukaan rv 6+2. Kuitenkin meillä on esim. Annien kanssa eri lasketut päivät ja säkin oot laittanu 6+2? Noi on kyllä jotenkin niin sekavia laskea, kun välillä puhutaan että raskausviikko 7 on nyt menossa!

Onko jollain jotain selventävää tietoa tai kaipa se selviää maanantaina kun meen neuvolaan.

Sen verran täytyy raskausoireista sanoa, että tänään iski aamulla aika pahana kuvotus.
:/ Onneks ei sentään vessaan tarvinnu lähteä. Nytkin saa henkeä haukkoa, että töitä pystyy tekemään.
Lisäks vatsan turvotus iski heti ja epäilenkin, että ne jo täällä töissä vilkuilee, että jaaha taas se on raskaana!
Ekassa raskaudessa en mielestäni ollu kauheen itkuherkkä, mutta nyt on kyllä tippa silmässä koko ajan. Esikoinen on ollu vielä pari päivää mökillä mummon ja vaarin kanssa, niin puheluista ei kyllä tuu mitään, kun aina rupeen itkee ikävästä. Onneks tulee tänään kotiin! :D

Se hyvä puoli oireissa on, että siellä masussa varmaankin on joku joka niitä aiheuttaa!!! :heart:
 
Latsis: Noi laskurit voi usein heittää parilla päivällä, jos esim syötät kuukautiskierron mitaksi jotain muuta kun sen 28 päivää. Meillä ainakin neuvolassa lasketaan sen 28:n päivän mukaan aluksi, vaikka kierto olisi 40 päivää. Jos sinulla on menossa esimerkiksi 6+2, olet 7. raskausviikolla. Seitsemäs raskausviikko käsittää kaiken 6+0 - 6+6 väliltä. Tuli varmaan hieman sekavast, mutta toivottavasti sait jotain tolkkua! :)

Jemppi: Ihanaa raskaus"sekoilua"! :LOL: Mä oon välillä kyl niin samanlainen.. :)

Metsätähti: Onpas hassu käytäntö teillä ton pissatestin kanssa. Meillä ei ensinnäkään oo enää mitään uuta testiä vaan riittää, et kotona on tehny. Ja mulle on ainakin aina kaikki terkat ja kaikki sanonut, että sen viivan voimakkuudella ei pitäis olla mitään merkitystä!


Mun huono olo on nyt niin hyvässä kurissa, et nyt mä alan sit oleen taas huolissaan, et mikä on ku ei tarvikaan oksentaa.. Niin neuroottinen...

Nyt ulos ja lenkille! :)

Minky 6+3
 
Keskiviikko 8.7.
pikkumyy-89...Rv6+4
Minky..............Rv6+3
Annien............Rv6+2
Epäusko.........Rv6+2
Elettaria.........Rv6+0
murgu.............Rv5+6
Jemppi............Rv5+5
Bamboo81......Rv5+3
Lilla2009.........Rv5+1
valdemaria......RV4+6
Tuplamuumi....Rv4+
Nystymuikio....Rv4+

Laskurista riippuen mulla on menossa rv 4+4 tai 5. No sepä varmaan tarkentuu vielä. Varasin nyt ultraan ajan, kun en malttanut odottaa. Eli 16.7. olisi mahollisuus saada mielenrauhaa.
Eilen oli vilunväreitä koko iltapäivän ja sitä herkistelyä! Hyvä jos nettipalstaakaan saan luettua ilman niiskuttelua...
:headwall:
Latsiksen tavoin uskon, että se vaan tarkoittaa kyytiläisen siellä tekevän temppujaan.
:)
 
Kiitos selvityksistä raskausviikkojen suhteen! Kiertojen pituudesta varmaan just riippuu noi eri rv:t.
Ihanaa kun on ihmisiä kelle voi kertoa asioita pikkuisesta, kun ei vielä kaikille kavereille ja sukulaisille viitti kertoa!

Keskiviikko 8.7.
pikkumyy-89...Rv6+4
Minky..............Rv6+3
Latsis.............Rv6+2
Annien............Rv6+2
Epäusko.........Rv6+2
Elettaria.........Rv6+0
murgu.............Rv5+6
Jemppi............Rv5+5
Bamboo81......Rv5+3
Lilla2009.........Rv5+1
valdemaria......RV4+6
Tuplamuumi....Rv4+
Nystymuikio....Rv4+

=)
 
Paljon onnea uusille plussanneille ja tervetuloa! :wave: :heart:
Metsätähtikin täällä! =)

Mulla taitaa olla nyt 6+4. Olo on aika huono. Kokoajan on oksettava olo. Väsyttää todella paljon ja päätä särkee kun kahvi ei mene alas. Pitää vaan yrittää ajatella että niin mahtavan asian takia tässä kärsitään että kyllä se on sen arvoista. Enkä mä ole edes oksentanut joten pitäs vaan olla tyytyväinen että oireita on muttei pahimpia kuitenkaan.
Olen ottanut aika lunkisti tämän kolmannen raskauden, mutta sunnuntaina kyllä säikäytti kun alkoi tulla ruskeaa tuhrua. Onhan nuo vuodot kai aika yleisiäkin alkuraskaudessa mutta kun ei ole aikaisemmilta ollut. Vuoto oli kuitenkin vähäistä ja lopahti iltaan mennessä.
Mun varmaan tarvii kanssa lähteä etsimään kaupoista jotain vaatetta eli housuja ainakin. Vatsa on kyllä sellainen pallo jo ettei mikään tahdo mennä päälle tai ainakin kaikista vaatteista vatsa paistaa selvästi. Paino ei ole noussut, ehkä pikemminkin laskenut.
Taidan lähteä kokeilemaan meneekö kahvi alas, vai tuleekohan siitä huonompi olo...
 
Keskiviikko 8.7.
pikkumyy-89...Rv6+4
Minky..............Rv6+3
Latsis.............Rv6+2
Annien............Rv6+2
Epäusko.........Rv6+2
Prinpressa......Rv6+2
Elettaria.........Rv6+0
murgu.............Rv5+6
Jemppi............Rv5+5
Bamboo81......Rv5+3
Lilla2009.........Rv5+1
valdemaria......RV4+6
Tuplamuumi....Rv4+
Nystymuikio....Rv4+

Vitsi mikä olo... :snotty: :x
 

Yhteistyössä