***Maaliskuussa ministyvät***

Höh,enhän mä nyt kellekään hlökohtaisesti osoittanut kysymystäni "heikottaako?" Kai olisin osoittanut sen sitten suoraan vaikka Chefille jos olisin hänelle sen tarkoittanut.
Täälläkö ei siis saa kysyä ja puhua omista mielipiteistään ilman että joku loukkaantuu? Tai antaa neuvoja?
Itse ihan mielenkiinnosta kysyin että millainen se olo on esim.700kcal päiväsaannilla.
Mä olen itse vaan saanut niin paljon tietoa tuolta omalta pt:ltani koskien painonpudotusta että siksi kyselen teidän muiden vointia ja jaksamista. Anteeksi!
Ehkä mun paikkani ei täällä sitten ole näsäviisaana kommentoijana,enemmän tämä onkin Chefin ketju :)
Hieno tulos joka tapauksessa Sinulla,onnittelut!!
Itse myös lähes aina syömshäiriöstä kärsineenä tiedän kuinka vaikeaa tämä on.
Tarkoitukseni ei ollut ketään loukata tai arvostella kenenkään laihdutustapoja vaikka itse tekisinkin toisin.
 
"hippo"
Mulla heikottaminen on liittynyt enemmän tiettyyn painoon kuin ruokavalioon. 63 kiloa on ollut mulle vielä mukava pohjapaino, 62 kilossa olen jo alkanut pyörtyillä ja ollut hekossa kunnossa, mikä on hullua, kun kuitenkin painoindeksin mukaan olin normaalipainon keskivaiheilla tuolloin.

Tällä hetkellä mua ei ala heikottaa, jos edellisestä ateriasta on turhan kauan, vaan normaali näläntunne ohjaa korjaamaan tilanteen. Kitukaloreilla en tokikaan ole, mutta veikkaan, että tilanne johtuu aiempaa tasaisemmasta verensokerista, jolloin kroppakin toimii oikein. Hiilarimättökaudellani olin aamullakin heti huterissa fiiliksissä, jos aamiainen myöhästyi. Siis vaikka päivittäinen kalorinsaanti olisi ollut miten suuri.

Eilen oli pakkorako syödä pala kakkua ja leipä (sekä 1,5 kuppia kahvia, jota en yleensä koskaan juo), joten jätin sitten päivällisen väliin tilannetta tasapainottaakseni. Noista hiilareista + kofeiinista vasta paha olo tulikin, senkin perusteella väitän, että se aiempi heikottaminen on johtunut ihan perseellään olleista verensokereista.
 
Höh,enhän mä nyt kellekään hlökohtaisesti osoittanut kysymystäni "heikottaako?" Kai olisin osoittanut sen sitten suoraan vaikka Chefille jos olisin hänelle sen tarkoittanut.
Täälläkö ei siis saa kysyä ja puhua omista mielipiteistään ilman että joku loukkaantuu? Tai antaa neuvoja?
Itse ihan mielenkiinnosta kysyin että millainen se olo on esim.700kcal päiväsaannilla.
Mä olen itse vaan saanut niin paljon tietoa tuolta omalta pt:ltani koskien painonpudotusta että siksi kyselen teidän muiden vointia ja jaksamista. Anteeksi!
Ehkä mun paikkani ei täällä sitten ole näsäviisaana kommentoijana,enemmän tämä onkin Chefin ketju :)
Hieno tulos joka tapauksessa Sinulla,onnittelut!!
Itse myös lähes aina syömshäiriöstä kärsineenä tiedän kuinka vaikeaa tämä on.
Tarkoitukseni ei ollut ketään loukata tai arvostella kenenkään laihdutustapoja vaikka itse tekisinkin toisin.
Tietenkin saa kysyä, mutta kai siihen kysymykseen saa sitten myös vastata? Siis ilman, että kukaan loukkaantuu.

Eikä ole mitään anteeksipyyydettävää. Mä en ainakaan misään nimessä ole loukkaantunut.
Myönnettäköön, että hetkellisesti kyllä ärsyynnyin, mutta ymmärrän kyllä että pointti ei ollut ärsyttää vaan ideana oli välittäminen ja huolehtiminen.

Ja täällä saa olla myös näsäviisaana kommentoimassa. Eikä tämä ole mun ketjuni. En muista kuka aikoinaan nämä ketjut laittoi liikkeelle, mutten se ollut minä. Mä elvytin nämä ehkä uuteen nousuun, mutta kuka tahansa saa olla huhtikuun pinoa perustamassa, eikä se ole millään muotoa varpailleni astumista tms. Mä toki myönnän pöliseväni täällä paljon, mutta ihan yhtälailla täällä pölisisin, vaikka ketju olisi jonkun muun aloittama.

Kiitos onnitteluista! Etkä tosiaan mua ainakaan loukannut millään muotoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nannaliina76
Huomenta! Nannaliina, lohduksi sulle että minä olisin saattanut kysyä kanssa tuon saman kysymyksen, että heikottaako? Kuka tahansa joka on huolestunut muiden laihduttajien tai ystävien kovin pienistä kalorimääristä, saattaisi noin kysyä :) Joten ei siinä ole mitään hävettävää!

Omaa napaa: tällä viikolla laihtuminen selkeästi hidastunut viime viikon huiman pudotuksen jälkeen. Oikeastaan hyvä, vaikka samalla vähän ärsyttää kun tavoitteeseen menee sitten kauemmin. Mulla on sellainen vaaka kuitenkin, joka näyttää "noin" arvoja kehon rasvaprosentista, ja sen mukaan rasvaprosentti on selkeästi menossa alaspäin kuitenkin, ja lihasmassa jopa vähän kasvanut. En kauheasti luota tuon vaa'an arvoihin, mutta ainakin se antaa jotain suuntaa kehityksestä.

Mukavaa perjantaita kaikille, ja laihtumistsempitykset:cool:
 
"MaMa"
Mua ärsyttää! Ei kukaan teistä vaan tää oma tilanne. Syöminen on nyt revennyt aivan käsistä. Onneksi sentään slti sain vähän miinusta eilisestä tälle päivää. Vaikka tankkasinkin oikein kunnolla kaikkia herkkuja. Söin jopa kaksi sellaista ihanaa täytettyä suklaamunaa! No, eipähän tarvitse niitä sitten pääsiäisenä syödä.

En oikein tiedä millä tästä palaisi ruotuun? Pussit on ihanan helppoja, mutta jaksanko enää kun nyt pääsi ryöstäytymään homma käsistä? En viitsisi ostaa uutta satsia kaapin pohjalle lojumaan. Katson varmaan tän vlopun nyt rauhassa ja tuumaan sit maanantaina miten jatkan. Luovuttanut en kuitenkaan ole!

Tuosta heikotuksesta on ollut nyt puhetta. Mun ois siihen varmaan hyvä vastata, kun oon varmaan alimmilla kaloreilla täällä mennyt nyt hetken. Vastaus on ei, ei heikota. Ihme kyllä, mutta ei niillä pusseilla oo edes nälkä. Ainoa mikä on, että ne väsyttää pirusti. Siispä tulee mentyä tosi aikaisin nukkumaan. Mutta liikkua jaksaa kyllä pelkillä pusseillakin. Ainakin aerobista, mitä minä olen tehnyt. Olen tosin joskus aiemmin pusseilla laihduttaessani käyny salillakin 3 krt/vko ja hyvin jaksoi senkin. Niihin pusseihin on kuitenkin ladattu kaikki tarvittavat vitamiinit, hiven- ja kivennäisaineet yms. joten ehkäpä siksi niillä ei heikota? Toisaalta, toisia ihmisiä heikottaa paljon helpommin kuin toisia, joten siinäkin voi olla syy. Tosin minä kyllä kuulun niihin, jotka pyrtyy helposti jos ei saa ruokaa, kerran raskausaikana lähtenyt jopa näkö kun oli niin nälkä. Tiedä sit miksi ei heikota näillä nyt..
 
Mulla ehkä hieman turhan herkillä pinna kaikkia uteluita vastaan. Ei johdu teistä, ministyvät rakkaat, vaan töissä ihan ventovieraat tulevat utelemaan montako kiloa olen pudottanut, miten, muistanko syödä ja törkeimmät jopa huutelevat nimityksiä kuten "rimppakinttu" (jollainen ei minusta 36 cm pohkeilla olla).

Heikko olo iskee, jos ei juo tarpeeksi. En uskalla vielä vaakaan, mutta lantiolta oli tippunut senttejä, nyt ollaan jo kaksinumeroisissa luvuissa. Kalliiksi tämä laihtuminen kyllä tulee! Ostamani ruoka on paljon kalliimpaa nykyään, mutta myös tämä jatkuva vaatteiden hankkiminen! Kengätkin ovat jääneet suuriksi... ostin eilen aivan ihanat kengät ja niissä ekaa kertaa hiven korkoa! :p
 
Bikini
Huomenta!

Kävin sitten aamulla vaa'alla, kuten lupasin. Eli alkupaino on 74,1 kg (juuri ja juuri normaalipainon puolella...). Ihannepainoni olisi varmaan 65 kg tienoilla, tosin olen joskus painanut vähemmänkin. Kesään mennessä painon täytyy alkaa kuutosella. Jos kesäkuun 1. päivänä vaaka näyttäisi 68 kg, niin olisin tyytyväinen :)

Juoksulenkkarit on nyt kaivettava kaapista, ja pyörä otettava käyttöön. Salikorttikin on syyskuuhun asti voimassa... Vaikein on tietysti herkkujen kanssa, mutta uskon että kun tästä sokeririippuvuudesta pääsee, niin helpottaa hieman.
 
Tein sosekeiton valmiiksi, kun salilta palaa niin ei mene hermo odotellessa ruokaa. :D

Tänään otan iisimminen, vain yksi bodycombat -tunti ja siihen perään tunti syvävenyttelyä. :)

Annoin vanhoja vaatteitani pois ja olin aivan järkyttynyt kun sopusuhtaisena pitämäni henkilö oli vaikeuksissa saada minulle tosi löysiä housuja päälleen. Oma kehonkuva ihan hukassa, mutta ehkä se vielä löytyy.

Huomenna on se jännä päivä, kun suuri osa suvusta näkee muodonmuutokseni ekaa kertaa.
 
"Fiona"
Piiiitkästä aikaa täällä. Lähtöpaino unohtui tulla kertomaan silloin kuun alussa. Puntari näytti HURJAT 86,5kg :( Ei paljoa naurata, vuosi sitten oli 75kg.
Painoa nyt 83,7kg, kiitos alkuviikon noron. Saa nähdä kuinka paljon nousee tuosta, kun ruoka taas maistuu ja jopa pysyy sisällä.
Tarkoitus ensiviikolla aloittaa liikunta, kylläkin varovasti. Keuhkokuumeen jäljiltä ei uskalla kovin rankalla aloittaa.

Salilla tehtyä ruokavaliota ajattelin noudattaa, saa nähdä kuin käy :)
 
Mä koen, että tämä uusi elämä on entistä halvempaa. Mutta mulla menikin siis useampi kymppi kuussa herkkuihin...varmaan noin 5-8€ päivässä :ashamed:

Ja mitä niihin vaatteisiin tulee, niin liian isoista olen osan viskonut roskiin ja siistit olen myynyt kirppiksellä. Kirppikseltä olen myös sitten ostanut uusia tilalle, joten montaa euroa ei vaatteet kappalehinnaltaan ole maksaneet :)

Mun diettini ei nyt suju kuin tanssi. Olen ollut salilla viimeksi tiistaina ja aerobisen olen tehtyn viimeksi muistaakseni maanantaina.

Torstaina mun piti salille mennä (ja tehdä sen perään aerobinen) vaan kuinkas sitten kävikään. Kuopus joutui sairaalaan ja osastolle. Joten se siitä salitreenistä. Samalla mä sain kokea vuorokauden paaston. Sairaalassa ei ollut vanhemmille ruokaa tarjolla, enkä päässyt kauppaan, koska en halunnut jättää sairasta lasta huutamaan hättänsä yksi...sain lapsen nukahtamaan klo 22:58 ja kauppa sulki ovensa 23:00. En ehtinyt. En myöskään halunnut lähteä millekään huoltsikalle tms. koska lapsi oli niin kipeä että heräili jatkuvasti...olisi siis herännyt sillä aikaa, kun olin poissa. Ja lasta piti vahtia, koska hän repi kanyyliä koko ajan pois, kun oli hereillä.

Joten olin sitten reilun vuorokauden ilman ruokaa. Ja voin nyt jo heti kertoa, että ei heikottanut :D :D :D

Kotiin päästiin aamupäivällä ja sitten tulikin äkkilähtö eläinlääkäriin, koska koiran vointi ei ollut kohdillaan. Koiraa kuvattiin ja tutkittiin ja saatiin sitten pistää koira parafiilikuurille, mahdollisen suolistotukkeuman vuoksi. Kotiin päästyämme koiran vointi huononi, joten ei muuta kuin uusi reissu lekurille. Nyt koiralla on kipulääkitys lisänä.

Ja koska kuopuksella oli samat oireet kuin nuoprimmalla, joutui hänkin lääkäriin. Onneksi yleiskunto on parempi, eikä hän joutunut osastolle vaan pääsi lääkkeiden turvin kotiin.

Eilen söin 2 lautasellista keittoa, 4 leipää ja 3 vaahtokarkkia. Mä olin ne karkit ansainnut! Ja kyllä ne hyvältä maistuikin :D :D Mutta sen enempää ei tee mieli, eli enää en karkkeihin koske.

Tänään heräsin kurkkukipuun ja tukkoiseen nenään. Pari viikkoa sitten olin kovassa flunssassa, mutta ilmeisesti se yö siellä TYKS:in lattialla oli mun huonolle vastustuskyvylleni liika, joten here we go again!

Salikorttikin taisi mennä viime viikolla umpeen, eli en viikonloppuna edes pääsisi salille, vaikka kunto antaisikin myöden. Joten menee maanantaille. Jos olen silloin kunnossa.

Vaa-alla kävin, koska halusin nähdä mitä se vuorokauden syömättömyys teki. Se pudotti painoa kilon. Tänään siitä oli tullut puolet takaisin. Ja siis hyvä niin....kilon pudotus vuorokaudessa ei ole tavoitteeni.

Huomenna viikkopunnitus, jatkossa käyn vaa-alla kerran viikossa.
 
Josko päivittäisin omankin viikon tähän..
Ma vp ti ja ke salitreeniä to vp pe salitreeni tänään vp ja huomenna salitreeni.
Sikäli mikäli mun takareisi ei hajoo ihan kokonaan : / Nostin keskiviikkona painoja ja perjantain treenin jälkeen tuntui hiukan pahalta. Nyt ei voi kumartua kovin, kun ottaa takareisi "kiinni". Mä en tiedä onko tämä hyvä vai huono. Sen näkee myöhemmin.

Vaaka ei ole ollut armollinen kun keskellä viikko sen kanssa tein tuttavuutta, muutosta ei sitten mihinkään suuntaan .... Pitää katsoa mitä se huomenn sanoo aamulla.. Onku se edelleen siinä samassa :snotty:

Muille pudottajille :flower::flower::flower:

chef: Voimia tautien kaatoon :hug: Ja vielä kerran WAU -20 kg!!!
 
Kummallisesti mulla on painoluku nousussa, tai ei ainakaan pienenemään päin, vaikka olen syönyt yhtä hyvin ja maltillisesti kuin ennenkin:O Ja liikkunut. Noh, hiljaa hyvä tulee...toivottavasti. Lihaksia on mukamas "enempi" ja nestettä myös, jos tuohon vaakaan on uskominen. Mä en kauheasti tykkää tuosta digitaalisesta, vaikka kaipa se yrittää olla hyvä vaaka:D
 
Kävin punnaamassa itseni äsken...huomiselle on tulossa miinusta viime sunnuntaihin nähden, mutta ihan yhtä hyviin lukemiin en ole pääsemässä, kuin mihin olen aiemmin päässyt.

Mutta pienikin miinus on parempi, kuin iso plussa.

Tänään on ollut VAIKEA päivä. Näin siksi, että olen tosiaan kipeänä ja kurkkukivun paras lievitys on syöminen...saatoin sitten ihan vaan vahingossa syödä 6 vaahtokarkkia :whistle: Mutta nyt ne kaikki on syöty, eikä niitä voi siis syödä enää enempää.

Huomenna nähdään viikkopunnituksen tulos...jännää :D
 
"vieras"
Kiitos vinkistä. Varmasti tehokas liike. Kuinka paljon nuo jumppapallot kestävät painoa päällään?

Toinen mikä mietityttää tuossa liikkeessä on käsien heikkous eli jaksaisinko pitää itseni tuossa asennossa. :D
Kyl ne kestää! Ja tuossa liikkeessä painopiste on enemmän vatsassa, kädet niin kuin tukee sua paikoillaan :) Jumppapallolla saa tehtyä kyl muitakin liikkeitä jotka ei rasita polvia esim. niitä kyykkyjäkin, kun paino ei ole kokonaan jalkojen varassa :)
 
"MiMeira"
Eilen illalla läksin käymään tyttöjen kanssa parilla.... No neljällä. Viimeksi ollut... En muista koska. Kai sitä silti ois voinut viikkopunnituksen tehdä, mutta unenpöpperössä unohdin ja join jo kahvit. Huomenna sitten!
 
Eilen tuli repsahdus...en edes kehtaa sanoa mitä kaikkea vedin eilen naamasta alas:ashamed: Mutta sitä meni ja paljon, kaloreita varmaan 3000 eilen...no ei se mitään:mad: Tänään taas paluu ruotuun. No ainakin vatsa toimii taas ja olen saanut käydä vilkkaasti vessassa...

Huomenna aamulla viikon saldo, tällä kertaa se jää alle kilon.
 
"Dee"
Jeejee, aamupaino 63,2. :)

Chef, sun pudotustahtisi on kyllä huima! Sä menet kohta musta ohi ja vauhdilla. :D

Oma viikko meni suunnilleen niin kuin pitikin, treeniohjelmassa pysyin ja ruokavaliossakin pääpiirteittäin. Aerobista pitäisi kyllä lisätä, nyt on onneksi ollut töissä sen verran toimeliaita päiviä, että päivien peruskulutus on ollut varmaan ihan hyvä. Mutta tätä rasvaa pitäisi alkaa polttaa ihan tosissaan.

Tuli muuten eilen mieleen, että onko teillä jotain tavoitteita vaatekoon suhteen? Vai onko näistä jo puhuttu? Itselläni ei oikeastaan ole, vaikka muutamat pienehköiksi jääneet housut kaapista löytyykin ja ne olisi kiva saada taas päälle ilman, että puristavat. Farkkujen tuumakoko on nykyään 27-28 ja siitä saisi jäädä tuo jälkimmäinen pois. Pari vuotta sitten mahduin vielä 25"-kokoisiin farkkuihin, mutta niihin luiseviin aikoihin en enää halua palata.
 
Olet tosi siro rakenteelta Dee, jos mahdut noinkin pieniin tuumakokoihin farkuissa. Mulla ne ei mene edes "laihana" päälle, leveä lantio ja pyöreät pakarat :D Mutta mulla on tavoite mahtua vanhoihin 36 koon housuihin, se taitaa olla eri kuin tuo farkkujen tuumakoko? Mutta siis tavoite on päästä S-koon vaatteisiin.
 

Yhteistyössä